logo

بررسی Samsung Galaxy A25 5G: آیا باید آن را بخرید؟

گلکسی A25 5G درست در وسط سری A مقرون به صرفه سامسونگ قرار دارد و جایگزین گلکسی A24 می شود که هرگز به ایالات متحده راه پیدا نکرد.

این دستگاه یک نمایشگر AMOLED صاف و 6.5 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز، یک چیپست داخلی Exynos 1280 و یک سیستم دوربین سه گانه با یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی ارائه می دهد. در ادامه با فارس کالا همراه شوید تا بطور دقیق تر این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم.

این اسمارتفون جک هدفون دارد، قیمت آن 300 دلار است و فضای ذخیره سازی آن در چهار نسخه پیکر بندی شده است.

از نظر قیمت، گلکسی A25 در رده میان رده ها قرار می گیرد و با ارائه 4 به روز رسانی بزرگ اندروید و همچنین 5 سال به روز رسانی امنیتی، از پشتیبانی نرم افزاری بیشتری نسبت به برخی از گوشی های هوشمند رده بالا برخوردار است.

OIS داخلی، صفحه نمایش بسیار روشن 120 هرتزی Super AMOLED و جک 3.5 میلی متری صدا، تضمین به روز رسانی طولانی، صفحه نمایش 6.5 اینچی و 120 هرتزی Super AMOLED از ویژگی های برجسته گلکسی A25 است.

علاوه بر این، سامسونگ گوشی هوشمند میان رده مقرون به صرفه خود را به دوربین پشتی مجهز کرده است که دارای لرزشگیر اپتیکال است. بسته به نوع مدل، می توانید 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه UFS یا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشید.

14 15

 

طراحی- گوشی هوشمند سامسونگ با بریدگی عرضه می شود

ابعاد: 161×76.5×8.3mm

وزن: 197 گرم

بدنه: ساخت جلو شیشه ای، قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی

سیم‌کارت: تک سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت) یا دو سیم‌کارت هیبریدی (نانو سیم‌کارت، دو سیم‌کارت آماده‌باش)

رنگ: مشکی ، زرد ، آبی فانتزی، آبی خوش بینانه

گوشی هوشمند سامسونگ با طراحی معمولی سری گلکسی A، از جمله بریدگی نمایشگر عرضه می شود. گلکسی A25 در سه رنگ مختلف آبی، مشکی، آبی و زرد در دسترس است.

هر دستگاه دارای ساختاری چشم نواز در پشت گوشی هوشمند به نام «Haze Finish» است. با این حال، سطح گوشی بسیار براق است که می تواند منجر به ایجاد اثر انگشت می شود.

13 14

این گوشی هوشمند سامسونگ فاقد گواهی IP در برابر آب است. کیفیت ساخت این اسمارتفون رضایت بخش است و با 197 گرم وزن، سبک نیست اما نمی توان آن را هم سنگین توصیف کرد.

ویژگی ها – گلکسی A25 5G دارای NFC است

فضای ذخیره سازی: microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند)

حافظه داخلی 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم

حافظه داخلی 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم

حافظه داخلی 256 گیگابایت رم 6 گیگابایت

حافظه داخلی 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

از ویژگی های این گوشی هوشمند مقرون به صرفه و میان رده می توان به تراشه NFC، بلندگوهای استریو، بلوتوث 5.3 و همچنین جک صدا برای هدفون اشاره کرد. برای انتقال داده با سیم، یک رابط USB نوع C آماده است و از استاندارد کند USB 2.0 پشتیبانی می کند.

به همین ترتیب USB OTG روی برد وجود دارد که اتصال سریع لوازم جانبی خارجی را امکان پذیر می کند. انتقال بی سیم محتوای نمایشگر به مانیتورهای خارجی از طریق Miracast امکان پذیر است.

 به لطف Widevine L1، می توان محتوای ویدئویی از سرویس های پخش را با کیفیت HD مشاهده کرد.

15 12

با وجود این، حافظه داخلی را می توان از طریق کارت های microSD افزایش داد. اسلات یکپارچه microSD گلکسی A25 همه استانداردهای فعلی از جمله SDHC و همچنین SDXC تا 1 ترابایت را پوشش می‌دهد، با این حال، افزایش حافظه به قیمت از دست دادن قابلیت‌های دو سیم‌کارت است.

نرم افزار – Samsung Galaxy A25 5G به روز رسانی های طولانی را ارائه می دهد

تکنولوژی: GSM / HSPA / LTE / 5G

سیستم عامل: اندروید 14، رابط کاربری One UI 6

یکی از ویژگی های خاص گلکسی A25  به خصوص در این رده قیمتی، پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت آن است. در این زمینه سامسونگ با چهار به روز رسانی بزرگ اندروید و پنج سال وصله امنیتی همچنان پایدار است و هیچ گوشی هوشمند 300 دلاری دیگری این را ارائه نمی دهد.

علاوه بر این، گوشی گلکسی در حال حاضر از رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 استفاده می کند. برای دسترسی به اینترنت موبایل این تلفن میان‌رده از دسترسی به شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

با 17 باند LTE، محدوده فرکانس 4G نیز برای این رده قیمتی ستودنی است. در مناطق آلمانی زبان، کاربران به خوبی پوشش داده می شوند، اما توصیه می کنیم قبل از شروع یک سفر خارجی، فرکانس های لازم را بررسی کنید.

موقعیت یابی با Galaxy A25 از طریق GNSS تک باند با استفاده از شبکه های ماهواره ای رایج انجام می شود.

17 9

عملکردهای تلفن و کیفیت صدا – Galaxy A25 دارای عملکرد دو سیم کارته است

وای فای: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct

بلوتوث: 5.3، A2DP، LE

موقعیت یابی: GPS، GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS

NFC بله (وابسته به بازار/منطقه)

USB USB Type-C 2.0

کیفیت و باز تولید صدای گلکسی A25 بسیار طبیعی است. این تلفن هوشمند میان رده می تواند هم تماس های VoLTE و هم Wi-Fi را انجام دهد و همچنین می تواند دو سیم کارت کاملاً کاربردی با دو اسلات سیم کارت نانو را در خود جای دهد.

با این حال، دستگاه قابلیت eSIM را ندارد و VoWiFi را می توان از طریق یک دکمه در منوی سریع One UI روشن و خاموش کرد.

دوربین ها – گوشی سامسونگ با OIS عرضه می شود

دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل، f/1.8، 27 میلی‌متر (عرض)، 1/2.76 اینچ، 0.64 میکرومتر، PDAF، OIS 

8 مگاپیکسل، f/2.2، 120 درجه (فوق عریض)، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر

2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو) دارای فلاش LED، پانوراما، HDR

-ویدیو: 4K@30fps، 1080p@30fps، gyro-EIS

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل، f/2.2، (واید)، 1/3.06 اینچ 1.12 میکرومتر 

ویدیو 1080p@30fps

گلکسی A25 دارای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است. در شرایط نور روز، دوربینی که در داخل بریدگی نمایشگر قرار دارد، وضوح رضایت بخشی و نوردهی بسیار مناسبی را ارائه می دهد.

گوشی سامسونگ با حداکثر کیفیت FullHD فیلم می گیرد. در پشت دستگاه، دوربین 50 مگاپیکسلی با OIS و دیافراگم روشن f/1.8 داریم.

تعادل رنگ دوربین اصلی کاملاً خنثی نگه داشته می شود که به این معنی است که عکس ها طبیعی به نظر می رسند و بیش از حد اشباع نمی شوند

ما واقعاً عکس های گرفته شده در نو کم با این گوشی  300 دلاری را دوست داریم. لنز فوق عریض و سنسور 8 مگاپیکسلی با وضوح پایین آن برای این رده قیمتی مناسب است.

 

19 3

این گوشی هوشمند سامسونگ می تواند ویدئوهایی را با حداکثر وضوح UHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

لوازم جانبی و گارانتی – گوشی هوشمند سامسونگ بدون شارژر ارائه می شود

متأسفانه گلکسی A25 5G شارژر ندارد. در جعبه، فقط یک کابل داده/شارژ (USB-C به USB-C)، یک ابزار سیم کارت و همچنین یک راهنمای سریع و شرایط گارانتی را خواهید یافت. 

16 13

دستگاه های ورودی و عملکرد – Samsung Galaxy A25 5G دارای قفل با چهره است

سنسورها: اثر انگشت (ساخته شده در کنار)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما

حسگر مجاورت مجازی

ورودی های صفحه نمایش 6.5 اینچی به سرعت و با دقت درست در گوشه های صفحه نمایش لمسی اجرا می شوند. یک اسکنر اثر انگشت از امنیت بیومتریک مراقبت می کند و در دکمه پاور ادغام می شود.

سنسور فعال گاهی اوقات تا حدودی کند پاسخ می دهد، اما هنوز هم می تواند نرخ تشخیص رضایت بخشی را ارائه دهد.

با استفاده از دوربین جلو در شرایط نوری خوب، فرآیند باز کردن قفل تشخیص چهره کمی سریع‌تر عمل می‌کند اما به دلیل استفاده از فناوری اسکن دوبعدی، امنیت آن کمی کمتر است.

صفحه نمایش – پنل OLED Galaxy A25

نوع نمایشگر: Super AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

اندازه: 6.5 اینچ، 103.7 سانتی متر مربع (~84.2% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

رزولوشن: 1080 در 2340 پیکسل، نسبت 19.5:9 (~396ppi تراکم

18 11

صفحه نمایش OLED از یک ماتریس زیرپیکسلی RGGB بر اساس یک دیود نور قرمز، آبی و سبز استفاده می کند. صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED گلکسی A25 دارای رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است.

که در نتیجه تراکم پیکسلی تقریباً 400 ppi را به دست می آورد. نرخ نوسازی 120 هرتز می تواند به صورت دستی بین یکی از دو سطح  60 یا 120 هرتز تغییر کند.

برخورداری از پشتیبانی از HDR10 و HGL نیز این پنل را برای نمایش محتوای HDR مناسب می کند. صفحه نمایش نرخ پاسخگویی بسیار سریع را در تست های ما نشان می دهد و باید برای بازی های سریع بسیار مناسب باشد.

در فضای باز، گلکسی A25 تاثیر خوبی بر جای گذاشت و به لطف روشنایی بالای آن، خوانایی پنل OLED خوب است.

عملکرد – گوشی هوشمند سامسونگ دارای SoC Exynos است

چیپست: Exynos 1280 (5 نانومتر)

CPU هشت هسته ای (2×2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6×2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)

پردازنده گرافیک: Mali-G68

گلکسی A25 با پردازش داخلی 5 نانومتری Exynos 1280 عرضه می شود. این چیپست دارای دو هسته Cortex A78 برای انتقال انرژی است و واحد گرافیکی آن به شکل Mali G68 MP4 یکپارچه ارائه می شود. 

با این حال، در Geekbench، گلکسی A25 عملکرد کمی بهتر از مدل خواهر خود در زمینه عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای داشت. در تست های گرافیکی، با Mali G68 MP4، گلکسی A25 5G به نتایج بسیار رقابتی دست یافت. 

 وقتی صحبت از اتصال به فضای ذخیره‌سازی می‌شود، قیمت ارزان گلکسی A25 خود را نشان می‌دهد. گوشی سامسونگ فقط استاندارد UFS 2.2 را انتخاب کرده است که در مقایسه با رقبا خوب است.

20 1

با این حال، به طور کلی، نمی توان آن را خیلی سریع در نظر گرفت. علاوه بر این، گلکسی A25 مانند M34 5G سرعت خواندن پایینی را برای این نوع فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌کند. دلایل این امر را بدون شک می توان در کنترلر حافظه نصب شده Exynos SoC جستجو کرد.

بازی ها – گوشی هوشمند گلکسی می تواند 60 فریم در ثانیه داشته باشد

گلکسی آ25 علیرغم اینکه یک گوشی هوشمند میان رده است، مطمئناً می توانید آن را برای انجام برخی بازی های پلی استور در نظر بگیرید. با این حال، بازی با نرخ فریم بالا با این دستگاه مقرون به صرفه امکان پذیر نیست.

با استفاده از برنامه GameBench، نگاهی انداختیم تا ببینیم بازی‌های اندرویدی چقدر روان اجرا می‌شوند. در تنظیمات جزییات متوسط (حالت HD)، موبایل PUBG با سرعت ثابت 30 فریم در ثانیه کار می‌کرد و پس از کاهش تنظیمات جزئیات گرافیکی آزمایش، گلکسی A25 نیز تنها 30 فریم در ثانیه را مدیریت کرد.

بلندگوهای گلکسی آ25 5جی 

صدا: اسپیکر استریو

جک دارد

گلکسی A25 دارای بلندگوهای استریو با امکانات کامل نیست، اما کیفیت صدا علیرغم کمبود بیس برای یک گوشی هوشمند میان رده کاملا مناسب است. وقتی نویز صوتی به میان می‌آید، می‌توانید افزایش میانه‌ها را بشنوید.

با این حال، برای این رده قیمتی قابل چشم پوشی است. هدفون های سیمی را می توان از طریق جک 3.5 میلی متری صدا وصل کرد. از طرف دیگر، انتقال بی سیم با کمک بلوتوث امکان پذیر است.

21 1

باتری Samsung Galaxy A25

5000 میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض
شارژ با سیم 25 وات

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را می توان تا 25 وات شارژ کرد، اما شما باید یک شارژر مناسب را جداگانه خریداری کنید. شارژ کامل با یک منبع تغذیه قدرتمند حدود 1.5 ساعت طول می کشد.

ویژگی های مثبت:

 + پنل AMOLED روشن، 120 هرتز

+ طراحی هوشمندانه

+ به روز رسانی طولانی

+ ویژگی های گسترده

+ عمر باتری طولانی

+ دوربین اصلی خوب با OIS

ویژگی های منفی:

– شارژ آهسته

– بدون رتبه IP

– مقدار زیادی پلاستیک

– فقط وای فای 5

– بدون شارژر

22 1

 آیا باید گلکسی A25 5G را بخرید؟

گلکسی A25 5G گوشی هوشمند میان رده ایی است که شیک به نظر می رسد و مجموعه ای کامل از ویژگی ها را ارائه می دهد که با پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت همراه است.

از نکات برجسته آن علاوه بر نگهداری نرم افزار می توان به پنل AMOLED روشن و بسیار خوب کالیبره شده اشاره کرد.

ما از دوربین 50 MPix OIS، به خصوص در شرایط کم نور، شگفت زده شدیم. هرکسی که از عمر باتری گلکسی A25 راضی نباشد، می‌تواند جایگزینی مانند گلکسی M34 5G انتخاب کند که برخلاف Galaxy A25 دارای گواهی IP67 است.

Samsung Galaxy A25 یک گوشی هوشمند میان رده بسیار خوب است که باید لکنت های کوچک آن را ببخشید. Exynos 1280 نصب شده یک چیپست محکم است، مخصوصاً وقتی قیمت کمتر از 300 دلار در نظر گرفته شود.

با این حال، این تراشه سامسونگ همیشه قادر به ارائه مداوم قدرت کافی برای Galaxy A25 برای تضمین تجربه کاربری بدون لکنت نیست.

  هر کسی که به دنبال دستگاهی باریکتر و مهمتر از همه سبکتر از گلکسی A25 است، باید نگاهی دقیق به موتورولا Moto G84 بیندازد.

لوازم جانبی گوشی گلکسی A25 ، گلکسی A35  و گلکسی A34 5G  و گلکسی M34 5G را از فروشگاه تخصصی فارس کالا خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا