logo

چگونه طول عمر گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را افزایش دهیم

سری Ultra از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با جدیدترین پردازنده‌ها، صفحه‌نمایش‌های پیشرفته و برخی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های اندرویدی بزرگترین و قدرتمندترین گوشی‌هایی هستند که این شرکت تولید می‌کند. آنها همچنین گوشی های فوق العاده گران قیمتی هستند که بیش از هزار دلار قیمت دارند، به خصوص اگر بیشترین رم و فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید.

دارندگان S23 Ultra دوست دارند بیشترین بهره را از تلفن اندرویدی خود ببرند، و ما در این مقاله به شما می گوییم چگونه طول عمر گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا خود را افزایش دهید.

چگونه طول عمر گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را افزایش دهیم

بر اساس عواملی از جمله تعهد سازنده برای به روز رسانی دستگاه گرفته تا میزان مراقبت شما از آن، پیش بینی مدت زمان ماندگاری گوشی دشوار است. سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا یک دستگاه فوق العاده خوش ساخت است که اگر به درستی از آن مراقبت می کنید می تواند برای چند سال دوام بیاورد.

باید حداقل نیم دهه از زمان راه اندازی اولیه آن دوام بیاورد، و اگر مایل به تعویض قطعات یا کمی خلاقیت با نرم افزار هستید، شاید حتی بیشتر از آن باقی بماند. بنابراین، بیایید تمام دلایل این موضوع را بررسی کنیم و بررسی کنیم که چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید تلفن پرچمدار گران قیمت شما در آینده به خوبی دوام می آورد.

12345

سامسونگ وعده 5 سال به روز رسانی گلکسی اس 23 اولترا را داده است

برای مدتی طولانی، اکثر دستگاه‌های اندروید که در دست کاربران بود، از نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل استفاده می‌کردند، زیرا سازندگان نتوانستند به‌روزرسانی‌ها را به نسخه‌های جدید اندروید ارائه کنند. اما این شرکت اکنون یکی از سخت‌کوش‌ترین شرکت‌ها در زمینه ارتقای گوشی‌های قدیمی در سال‌های پس از عرضه اولیه آن‌ها است.

سری گلکسی S23 تضمین شده است که پنج سال به روز رسانی دریافت می کند. این بدان معناست که S23 Ultra تا سال 2027 همچنان به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند. اگرچه سری Galaxy S24 امسال با هفت سال به‌روزرسانی‌های وعده داده شده عرضه شد، این وعده شامل پرچمداران قدیمی‌تر نمی‌شود و برای Galaxy S23 Ultra صدق نمی‌کند.

نکته مهم این است که سری S23 تنها به مدت چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت می‌کند و در سال پنجم فقط به‌روزرسانی‌های امنیتی مشاهده می‌شود. در مورد دستگاه های اندرویدی سامسونگ، به روز رسانی سیستم عامل به معنای نسخه کاملاً جدید اندروید به همراه نسخه جدید پوسته اندروید One UI سامسونگ است.

از سوی دیگر، یک به روز رسانی امنیتی، هیچ ویژگی جدیدی به دستگاه اضافه نمی کند، بلکه از آن در برابر آخرین آسیب پذیری های امنیتی شناخته شده محافظت می کند. بنابراین در حالی که S23 Ultra در چهارمین سال پشتیبانی خود به‌روزرسانی‌های جدید اندروید را از طریق Android 17 دریافت می‌کند، اما فقط برای آخرین سال چرخه پشتیبانی خود به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند.

با این حال، این لزوما به این معنا نیست که دارندگان S23 Ultra ویژگی های مهم اندروید را از دست خواهند داد. به لطف ابتکار گوگل به نام Project Mainline، بسیاری از به‌روزرسانی‌های ویژگی‌های اندروید از خود سیستم عامل جدا شده‌اند، بنابراین به گوگل اجازه می‌دهند تا آن‌ها را به دستگاه‌هایی که آخرین نسخه اندروید را ندارند، هدایت کند.

11 67

مراقبت از سخت افزار S23 عمر طولانی را تضمین می کند

اگرچه سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا تا سال 2027 به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند، اما شما می توانید کارهای زیادی برای افزایش عمر گوشی هوشمند خود انجام دهید، با تعمیر و نگهداری مناسب شروع کنید. البته انجام اقدامات اولیه برای محافظت از گوشی گران قیمت خود، مانند قرار دادن قاب و محافظ صفحه روی آن، می تواند کمک زیادی به جلوگیری از آسیب فیزیکی کند.

هنگام انتخاب یک قاب، به جای قاب‌هایی به سبک سپر که فقط از کناره‌ها محافظت می‌کنند، به دنبال کیفی باشید که کل گوشی را بپوشاند و به دنبال مواردی باشید که از مواد بادوام و ضربه‌گیر مانند TPU ساخته شده‌اند. همچنین باید مراقب باشید که گوشی هوشمند خود را به درستی شارژ کنید و از قرار دادن آن در دمای شدید خودداری کنید.

مانند قرار دادن آن در خودرو در روزهای گرم یا زیر نور مستقیم خورشید. اگرچه S23 Ultra در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است، اما باید تا حد امکان از غوطه ور شدن آن در آب خودداری کنید و توجه داشته باشید که مقاومت در برابر آب در مورد آب شور صدق نمی کند که می تواند به مهر و موم های ضد آب آسیب برساند.

بنابراین از آوردن گوشی در داخل آب خودداری کنید. همین امر در مورد استخرهای شنا نیز صدق می‌کند که اغلب حاوی مواد شیمیایی تصفیه‌کننده هستند که می‌توانند برای آب‌بندهای ضدآب خورنده باشند. علاوه بر این، باید گلکسی S23 Ultra خود را به طور منظم تمیز کنید. برای انجام این کار، از یک پارچه میکروفیبر یا یک پارچه پولیش استفاده کنید.

از پاک کننده های خانگی روی گوشی هوشمند خود استفاده نکنید و در عوض، از پاک کننده مخصوص لوازم الکترونیکی استفاده کنید که می‌توانید آن را به صورت آنلاین یا در فروشگاه‌هایی مانند Best Buy، Micro Center یا Staples پیدا کنید. به جای آن، ترکیبی از الکل و آب، یا حتی پاک کننده عینک کافی است.

12 46

برای حداکثر طول عمر از نرم افزار S23 Ultra خود مراقبت کنید

اگر می خواهید طول عمر گوشی خود را افزایش دهید مراقبت از سخت افزار آن بسیار مهم است، نباید از نرم افزار آن نیز غافل شوید. ابتدایی ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به یاد داشته باشید که ارتقاهای سیستم عامل را نصب کنید، که می توانید آن را در بخش به روز رسانی نرم افزار در برنامه تنظیمات پیدا کنید.

اینها اغلب حاوی وصله‌های امنیتی مهم و همچنین بهبودهایی در عملکرد کلی سیستم هستند که ممکن است تأثیر مثبتی بر عمر باتری و طول عمر کلی داشته باشد. می‌توانید سایر گام‌های مرتبط با نرم‌افزار را بردارید تا Galaxy S23 Ultra خود را برای مدت طولانی سالم نگه دارید.

اگر شروع به کندی کرد، ممکن است به حذف فایل‌ها و برنامه‌های استفاده نشده، پاک کردن حافظه پنهان برنامه و پارتیشن کش یا سایر ترفندهایی که باعث می‌شود گوشی‌های اندرویدی سریع‌تر کار کنند، فکر کنید. در نهایت، اگر متوجه شدید که S23 Ultra شما شروع به مشکل در عملکرد می کند، می توانید با انجام بازنشانی تنظیمات کارخانه، عمر بیشتری از آن بگیرید.

البته قبل از انجام این کار، باید از برنامه‌ها و داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. بازیابی تنظیات کارخانه‌ مطمئن‌ترین راه برای خلاص شدن از شر ضایعات دیجیتالی است که در عملکرد داخلی اندروید ایجاد شده است. اگر گلکسی اس 23 اولترا شما همچنان پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه ضعیف عمل می کند، احتمالاً به پایان عمر خود نزدیک شده است.

15 23

لوازم جانبی گوشی گلکسی اس23 اولترا ، گلکسی اس23 و گلکسی اس23 پلاس را از فروشگاه تخصصی فارس کالا خریداری کنید.

حفظ و تعویض باتری می تواند جانی تازه به S23 Ultra شما بدهد

هنگامی که عمر باتری گوشی شروع به کاهش می کند، بسیاری از مردم آن را مرده می دانند. اگر نمی خواهید باتری گوشی خود را تعویض کنید، این قابل درک است، اما قرار دادن یک سلول برق تازه در Galaxy S23 Ultra می تواند به آن جان تازه ای بدهد.

با این حال، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا عمر باتری خود را قبل از شروع کاهش به حداکثر برسانید. برای مثال، آخرین به‌روزرسانی One UI 6.1 که به Galaxy S23 Ultra ارائه شده است، دارای ویژگی به نام «محافظت از باتری» است که با رسیدن به آستانه مشخص، شارژ گوشی شما را متوقف می‌کند و تنها زمانی که احتمالاً از دستگاه استفاده می‌کنید تا 100 درصد شارژ می‌شود.

همچنین می‌توانید مطمئن شوید که گوشی را در حالت 100% وصل نگذارید، مطمئن شوید که گوشی را در معرض دمای بسیار گرم یا سرد قرار ندهید، و مراقب باشید که برنامه‌ها انرژی زیادی را تخلیه نکنند. 

14 27

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا