logo

بهترین گوشی های هوشمند جمع و جور 2024

چندی پیش گوشی های هوشمند با صفحه نمایش کوچکتر از 5.5 اینچ استاندارد بودند، اما دستگاه هایی با صفحه نمایش 6.3 اینچی یا بیشتر در حال حاضر بر بازار تسلط دارند. گوشی‌های کوچک این روزها نسلی در حال مرگ هستند، اما اگر نمی‌خواهید دستگاهتان فضای بیشتری در کیف یا جیب شما اشغال کند، هنوز گزینه‌هایی برای شما وجود دارد. 

بهترین گوشی های هوشمند جمع و جور 2024

دستگاه‌هایی مانند سری گلکسی اس 24 سامسونگ بزرگ‌تر شده‌اند و سری آیفون 16 احتمالاً نسخه‌های کوچک‌تر جدیدی را ارائه نخواهد کرد. درعوض، ممکن است مجبور شوید برای به دست آوردن بهترین و جمع و جورترین دستگاه، به گوشی های قدیمی تر یا شاید حتی یک تاشو مراجعه کنید. در ادامه لیستی از این گوشی ها را در زیر مشاهده خواهید کرد و می توانید توضیحات دقیق تری در مورد آنچه که این تلفن ها را برای انواع خاصی از کاربران مناسب می کند ببینید.

1- سامسونگ گلکسی S23

Samsung Galaxy S23 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی Dynamic AMOLED است که می تواند بسیار روشن باشد و از نرخ به روز رسانی تا 120 هرتز پشتیبانی می کند. S23 مجهز به پردازنده سریع اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی است که دارای 8 گیگابایت رم است. دو گزینه ذخیره سازی 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی در دسترس هستند.

11 72

سامسونگ گلکسی اس 23 یکی از بهترین گوشی های هوشمند کامپکت سال 2023 است. باتری 3900 میلی‌آمپر ساعتی به گوشی هوشمند سامسونگ کمک می‌کند تا کار طولانی‌تری داشته باشد و دوربین سه‌گانه عکس‌ها و همچنین فیلم‌های بسیار خوبی می‌گیرد. این تلفن جمع و جور با گواهی IP68 و یک منبع به روز رسانی طولانی همراه شده است.

دوم – سامسونگ گلکسی اس 24

سامسونگ گلکسی اس 24 به سختی بزرگتر از نسل قبلی خود است که در این لیست بالاتر از آن قرار دارد. این گوشی صفحه نمایش 6.2 اینچی Dynamic AMOLED دارد که Full HD + و حداکثر 120 هرتز را ارائه می دهد. این دستگاه از Exynos 2400 با 8 گیگابایت رم، با انتخاب 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

دوربین سه گانه از نظر سخت افزاری در مقایسه با S23 بدون تغییر باقی می ماند، اما اکنون می تواند با باتری بزرگتر دوباره به عقب برگردد. یکی از نکات برجسته مطمئناً چرخه به روز رسانی بسیار طولانی هفت ساله و عملکردهای هوشمندانه هوش مصنوعی است. اما در عوض، فاقد ویژگی هایی مانند Wi-Fi 7 یا گزینه شارژ سریع قدرتمند است.

2

لوازم جانبی گوشی گلکسی اس23 و گلکسی اس24 را با کیفیت عالی از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

سوم – Samsung Galaxy Z Flip5 5G

Samsung Galaxy Z Flip5 5G تاشو دارای صفحه نمایش اصلی 6.7 اینچی LTPO است که می تواند از نرخ تازه سازی تطبیقی 1 تا 120 هرتز استفاده کند. این پردازنده سریع دارای 8 گیگابایت رم است و امکان انتخاب بین 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد.

با این حال، نکته برجسته، صفحه نمایش خارجی بزرگ (3.4 اینچ، 60 هرتز) است که اطلاعات و برنامه های انتخاب شده را به وضوح نمایش می دهد. گلکسی Galaxy Z Flip5 یک گوشی هوشمند تاشو واقعا خوب است که چیزهای دیگری نیز برای ارائه دارد.

که شامل دوربین دوگانه خوب، Wi-Fi 6E با پشتیبانی از 6 گیگاهرتز، GNSS دو باند، منبع آپدیت طولانی و USB 3.2 سریع. فقط وای فای 7 و کدک های صوتی بیشتر برای بلوتوث می شود.

13 32

چهارم – اپل آیفون 15

آیفون 15 اپل (82.4 میلی لیتر) دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است که متاسفانه فقط در 60 هرتز کار می کند. ظرفیت باتری 3349 میلی آمپر ساعتی است و عمر باتری بسیار خوبی را فراهم می کند. این دستگاه دارای یک SoC سریع است و دارای 6 گیگابایت رم است.

14 31

امکان انتخاب 128، 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد. دوربین دوگانه به سنسور 48 مگاپیکسلی متکی است که برای فعال کردن زوم دیجیتال دوگانه و تقریباً بدون تلفات طراحی شده است و با یک لنز با زاویه فوق‌العاده تکمیل می‌شود.

گوشی هوشمند اپل مجهز به MagSafe، UWB و شارژ بی سیم است و مطابق با IP68 در برابر گرد و غبار و آب محافظت می شود. آیفون 15 با طرز کار عالی، دوربین دوگانه خوب و صفحه نمایش روشن مشخص می شود، اما ما همچنین برخی از ویژگی هایی را که در این محدوده قیمت معمول هستند از دست می دهیم.

این آیفون قانع کننده است، اما باید انتقاداتی را نیز تحمل کند که، از جمله موارد می توان به اینکه نمایشگر فقط با فرکانس 60 هرتز کار می کند، فقط USB 2.0 کند نصب شده است و هیچ WLAN 6 گیگاهرتزی پشتیبانی نمی شود اشاره کرد.

پنجم – شیائومی 13 لایت

شیائومی 13 لایت (83.7 میلی‌لیتر) خود را با صفحه‌نمایش 6.55 اینچی معرفی می‌کند که با ویژگی‌هایی مانند دوربین سلفی دوگانه و روشنایی 1000 سی‌دی در متر مربع همراه می شود. شیائومی 13 لایت در بسیاری از جنبه های فنی مشابه شیائومی 12 لایت است و همچنین در میان رده ها قرار می گیرد.

5

تنها چند تغییر عمده مانند تنظیمات دوربین وجود دارد. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی شیائومی 12 لایت با دوربین 50 مگاپیکسلی جایگزین شده است. دوربین جلو در حال حاضر دارای دو سنسور است: یک سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 8 مگاپیکسلی که باید جلوه‌های بوکه بهتری را فعال کند.

باتری نیز کمی بهبود یافته و اکنون به جای 4300 میلی آمپر ساعت قبلی، ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد.

شیائومی 13 لایت یک گوشی هوشمند میان رده باریک و متقاعد کننده است. شیائومی 13 لایت باید انتقاداتی را به خاطر بلندگوی نسبتا ضعیف مونو خود تحمل کند.

همچنین فقط با اندروید 12 عرضه می شود، اما به MIUI 14 (اندروید 13) به روز شده است و با اندروید 14 نیز عرضه خواهد شد. در آزمایش، با شارژ سریع و وای فای سریع نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

ششم – موتورولا اج 40

Motorola Edge 40 یک گوشی هوشمند بسیار باریک است که حتی 7.5 میلی متر ضخامت ندارد و با وزن 171 گرم، یکی از مدل های سبک تر است. اندازه صفحه نمایش 6.55 اینچ، وضوح Full HD+ و با نرخ رفرش تا 144 هرتز کار می کند. این دستگاه دارای یک SoC مدرن مدیاتک است و دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

6

دوربین دوگانه نیز تصاویر مناسبی ارائه می دهد. شارژ سریع با 68 وات و بلندگوهای استریو نیز روی آن تعبیه شده است. Motorola Edge 40 یک بسته کلی جذاب با عملکرد سیستم خوب و عمر باتری طولانی ارائه می دهد.

با این حال، حیف است که یک لنز تله فوتو در آن وجود ندارد و فقط USB 2.0 یکپارچه شده است. علاوه بر این، عرضه به روز رسانی باید طولانی تر باشد.

هفتم – اپل آیفون 15 پرو

با وجود عملکرد فوق العاده، عمر باتری عالی و دوربین خوب، اپل آیفون 15 پرو یکی از جمع و جورترین گوشی های هوشمند موجود در حال حاضر است. این صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED دارد که تا 120 هرتز کار می کند و می تواند بسیار روشن باشد.

در نهایت یک پورت USB نیز ارائه می دهد. آیفون 15 پرو یک گوشی هوشمند عالی است که انتقادات بسیار کمی را تحمل می کند. تنها مصالحه باید از نظر WLAN (بدون Wi-Fi 7) و سرعت شارژ انجام شود. علاوه بر این، آیفون هنوز کدک با وضوح بالا برای بلوتوث ارائه نمی دهد.

17 21

لوازم جانبی گوشی آیفون 15 و آیفون 15پرو را از فروشگاه معتبر فارس کالا تهیه کنید.

هشتم – Sony Xperia 10 V

Sony Xperia 10 V نه تنها با طراحی جمع و جور خود مشخص می شود، بلکه به دلیل عمر باتری بسیار زیاد آن، دارای گواهی IP68 است، می تواند از microSD استفاده کند و همچنان دارای یک جک کامل است. Xperia 10 V ممکن است در جاهایی کمی قدیمی به نظر برسد، اما یک بسته کلی عالی ارائه می دهد.

گوشی هوشمند سونی را می توان به خاطر این واقعیت مورد انتقاد قرار داد که صفحه نمایش آن فقط در 60 هرتز کار می کند و نسبت نمایشگر به سطح نسبتاً پایین است. دوربین سه گانه هم زاویه فوق عریض و هم زوم اپتیکال را ارائه می دهد.

8

نهم – Motorola Razr 40 Ultra

موتورولا Razr 40 Ultra با نمایشگر خارجی بزرگ و صفحه نمایش اصلی روشن، تکالیف اصلی را به درستی انجام می دهد. قابلیت تاشو با شارژ بی سیم، وای فای سه باند و پشتیبانی از سیم کارت تکمیل می شود. فاکتور فرم نیز در آزمون چشمگیر بود.

Razr 40 Ultra شیک تاشو در بسیاری از زمینه ها تحت تأثیر قرار می گیرد، اما چندان ارزان نیست. عمر باتری خوب است، اما برجسته نیست. دوربین دوگانه نیز هنگام زوم کردن، ایرادات را نشان می‌دهد و به دلیل لولای سفت، ریزر تنها با یک دست باز نمی‌شود.

19 10

دهم – Motorola Edge 40 Neo

Motorola Edge 40 Neo در رنگ های هیجان انگیز Pantone عرضه می شود. نسبتاً سبک، نه خیلی بزرگ، دارای گواهی IP68 است و در رده متوسط قرار می گیرد. باتری بزرگ می تواند به سرعت شارژ شود و ویژگی هایی مانند Wi-Fi سه باند و eSIM نیز در آن وجود دارد. OLED 144 هرتز نیز می تواند بسیار روشن باشد.

10

Motorola Edge 40 Neo با نسبت قیمت به عملکرد جذاب، چشم نوازی باریکی دارد. با توجه به محدوده قیمت آن، در مورد نئو جای شکایت زیادی وجود ندارد. موقعیت‌یابی می‌تواند دقیق‌تر باشد و گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های اندروید خیلی وقت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا