logo

بررسی Vivo T3x گوشی مقرون به صرفه

Vivo T3x یک جایگزین اقتصادی برای مدل استاندارد Vivo T3 است که در ابتدا در اوایل سال جاری عرضه شد. گوشی ویوو تی تری ایکس با قیمت 150 یورو عرضه می شود و به عنوان یک گوشی هوشمند متمرکز بر عملکرد برای هر کسی که بودجه کمی دارد مناسب است.

این اسمارتفون چه در استفاده معمولی و چه بازی تطبیق پذیری خود را ثابت می کند. علاوه بر این، این تلفن دارای عمر باتری چشمگیر و طراحی دوست داشتنی است. 

طراحی و نمایشگر

Vivo T3x دارای طراحی دوست‌داشتنی است که اثر انگشت و لکه‌ها را پنهان می‌کند و گوشی را نسبتاً تمیز نگه می‌دارد. این گوشی نیز به طرز شگفت انگیزی سبک وزن است.

با وجود باتری 6000 میلی آمپر ساعتی، وزن این گوشی تنها 199 گرم است که در دست گرفتن آن برای استفاده طولانی مدت راحت است. علاوه بر این، لبه های صاف چسبندگی مناسبی روی دستگاه ایجاد می کنند.

این اسمارتفون دارای یک پورت USB Type-C برای شارژ و انتقال اطلاعات در لبه پایینی، به همراه جک 3.5 میلی‌متری هدفون و مشبک بلندگو است. دکمه تنظیم صدا و پاور، که به عنوان اسکنر اثر انگشت دو برابر می شود، در ستون فقرات سمت راست قرار دارند. اسکنر اثر انگشت به خوبی کار می کند و قفل دستگاه را در یک لحظه باز می کند.

در حالی که من از ماژول دوربین دایره‌ای و تمام نکات برجسته آن در پشت قدردانی می‌کنم، آرزو می‌کنم که ای کاش ماژول دوربین در وسط قرار داشت. این امر از تکان خوردن دستگاه در هنگام خوابیدن روی سطح صاف برای تجربه تایپ بهتر جلوگیری می کرد.

5 10

صفحه نمایش Vivo T3x یک پنل معمولی 6.72 اینچی از انواع LCD است که در هر تلفن هوشمند ارزان قیمت دیگری می توانید پیدا کنید. صفحه نمایش دارای وضوح +FHD، نرخ تازه سازی 120 هرتز، روشنایی 1000 نیت، سوراخ پانچ مرکزی برای دوربین سلفی و حاشیه های کمی در اطراف است.

این نمایشگر به اندازه یک پنل AMOLED قوی و پر جنب و جوش نیست، اما صفحه نمایش به اندازه کافی روشن است. گوشی در حین خواندن حداقل متن زیر نور مستقیم خورشید مشکلی ایجاد نمی کند. این تلفن دارای گواهینامه Widevine L1 است که پخش جریانی FHD را از پلتفرم های استریم تضمین می کند.

در حالی که بلندگوی مونو تجربه شنیداری قابل قبولی را ارائه می دهد، اما در اکثر مواقع صدا واضح به نظر نمی رسد.

دوربین ها

تا آنجایی که به اپتیک مربوط می شود، Vivo T3x به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده است که به کمک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی می پردازد. اگرچه تصاویر واضح و دقیق نیستند، اما هنوز هم جذابیت دارند. گوشی به سمت رنگ‌های کمی گرم‌تر متمایل می‌شود تا تصاویر را روشن‌تر کند تا از نظر بصری جذاب‌تر شوند.

با این حال، علاقه مندان به عکاسی ممکن است در مورد محدوده دینامیکی محدود تصاویر ابراز نگرانی کنند. جزئیات اطراف نواحی سایه ممکن است مبهم باشد، اگرچه با توجه به قیمت مقرون به صرفه گوشی هوشمند، این قابل توجیه است.

2 24

در نور کم، دوربین ها فقط با نوردهی طولانی عکس می گیرند. هیچ گزینه ای برای غیر فعال کردن آن وجود ندارد. حتی پس از آن، نتایج تقریباً متوسط هستند. اگر دستان شما ثابت نباشند، تصاویر دارای نویز هستند و ممکن است مبهم به نظر برسند.

وقتی صحبت از سلفی‌ها به میان می‌آید، Vivo T3x به یک دوربین 8 مگاپیکسلی تکیه می‌کند که سطوح معقولی از جزئیات صورت را ثبت می‌کند، اما رنگ پوست ممکن است خیلی دقیق نباشد. و وقتی صحبت از پرتره به میان می آید، جزئیات بیشتری از دست می رود. با این حال، به نظر می رسد تشخیص لبه با دوربین عقب بهتر از دوربین جلو است.

Moto G64

Moto G64 که دارای تنظیمات مشابه دوربین عقب 50 مگاپیکسلی است، در زمینه عکاسی بهتر از گوشی هوشمند Vivo عمل می کند. گوشی هوشمند Moto محدوده دینامیکی و وضوح عالی را ارائه می دهد. رنگ‌ها نیز در مقایسه با T3x زنده‌تر و جذاب‌تر هستند.

لوازم جانبی گوشی موتورولا موتو جی 54 ، موتو جی62 و موتو جی 24 را از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

عملکرد و نرم افزار

زیر کاپوت، Vivo T3x از یک SoC هشت هسته‌ای Snapdragon 6 Gen 1 با حداکثر 8  گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا توسط کاربر پشتیبانی می‌کند. چیپست، عملکرد خوب را برای گوشی هوشمند در این بخش، هم به صورت مصنوعی و هم در دنیای واقعی تضمین می کند.

از نظر تست های بنچمارک، گوشی هوشمند Vivo در AnTuTu امتیاز 549494 را کسب کرده است، در حالی که در Geekbench به امتیاز 940 در تک هسته ای و 2767 در عملکرد چند هسته ای دست یافته است. این نتایج به طور قابل توجهی بهتر از بسیاری از رقبای زیر 15000 روپیه است.

3 14

علاوه بر این، Vivo T3x در تست فرسودگی تنها 81 درصد از حداکثر عملکرد خود را کاهش می دهد. این بدان معناست که گوشی هوشمند حتی در هنگام بارهای شدید مانند چند کار و بازی عملکرد خوبی خواهد داشت.

صحبت از بازی شد، این گوشی به خوبی بازی‌های BGMI، Call of Duty و Real Racing 3 را بدون گرم شدن ناراحت کننده مدیریت کرد. اگرچه ممکن است یک افت جزئی در نرخ فریم وجود داشته باشد، اما تجربه کلی بازی همچنان لذت بخش است.

اکنون با ورود به نرم‌افزار، Vivo T3x FunTouchOS سفارشی را راه‌اندازی می‌کند که در بالای اندروید 14 اجرا می‌شود. تجربه کاربری هیچ تفاوتی با سایر گوشی‌های هوشمند Vivo که امسال عرضه شدند ندارد.

مجموعه ای از برنامه های از پیش نصب شده، از جمله چند برنامه شخص ثالث مانند Netflix، Snapchat، Candy Crush و غیره وجود دارد. برنامه های شخص ثالث اگر برای تجربه نرم افزاری تمیزتر مورد نیاز نباشند قابل حذف هستند.

علاوه بر اینها، گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیار زیادی وجود دارد، از جمله انتخابگر رنگ مانند Material You برای رابط کاربری سیستم و برنامه، سبک‌های ساعت جدید در صفحه قفل و سبک‌های نمایش همیشه روشن.

این گوشی قرار است دو سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و سه سال وصله‌های امنیتی را دریافت کند که با سایر گوشی‌های هوشمند در این بخش برابری می‌کند.

باتری و شارژ

Vivo T3x دارای باتری 6000 میلی آمپر ساعتی است که در تست باتری PC Mark به امتیاز قابل توجه تقریباً 24 ساعته دست یافته است. مدیریت باتری گوشی نیز در طول تست یوتیوب و بازی ما چشمگیر باقی ماند.

پخش ویدیوی نیم ساعته با وضوح +FHD، میزان روشنایی 50 درصد و سطح صدا تنها 3 درصد از عمر باتری را کاهش می دهد.

به طور مشابه در طول جلسات بازی، اجرای عناوینی مانند BGMI، Call of Duty و Real Racing 3 به مدت 30 دقیقه، هر کدام منجر به مصرف متوسط 15 درصد باتری شد.

این گوشی از شارژ سریع 44 واتی پشتیبانی می‌کند که تقریباً یک ساعت طول می‌کشد تا باتری تقریباً تخلیه شده به 100 درصد برسد. یک شارژر سازگار در جعبه ارائه شده است.

4 8

نتیجه

Vivo T3x در حال حاضر در هند با قیمت 13,499 روپیه برای نوع پایه 4 گیگابایت رم به فروش می رسد، در حالی که گزینه های رم 6 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی به ترتیب 14,999 و 16,499 روپیه قیمت دارند. نزدیکترین رقبای این گوشی هوشمند عبارتند از Moto G64 ، Realme Narzo 70  و POCO X6 Neo . 

لازم به ذکر است که Moto G64 در هند با قیمت 14999 روپیه عرضه می شود. اگر بودجه کمی دارید و تجربه اندروید سفارشی برایتان مهم نیست، به نظر می رسد Vivo T3x یک پیشنهاد قابل اعتماد باشد.

در حالی که دوربین های آن ممکن است انتظارات همه را برآورده نکنند، در ارائه عملکرد قابل قبول، عمر باتری طولانی مدت و طراحی شیک عالی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا