logo

اندروید 15 در حال تغییر تعریف شارژ سریع است

گوشی شما با چه سرعتی باید شارژ شود تا «شارژ سریع» در نظر گرفته شود؟ طبق گفته اندروید، شارژ سریع هر چیزی بالاتر از 7.5 وات است. چشم انداز شارژ گوشی های هوشمند به سرعت در حال تغییر است و با افزایش روزافزون ظرفیت باتری و پیشرفت در فناوری شارژ، انتظارات کاربر برای سرعت شارژ سریع‌تر بالاتر رفته است.

در این بین گوگل در حال برداشتن گام‌هایی برای تعریف مجدد «شارژ سریع» در سیستم عامل اندروید است. در حال حاضر، اندروید 14 به هر شارژری که 7.5 وات (وات) یا بیشتر را ارائه می‌کند، برچسب «شارژ سریع» می‌دهد. این تعریف گسترده طیف گسترده ای از سرعت های شارژ را در بر می گیرد که به طور بالقوه باعث سردرگمی کاربران می شود.

اگر توان خروجی که به گوشی می رسد کمتر از 5 وات و بین 5 تا 7/5 و یا بیش از 7/5 باشد به ترتیب شارژ کند ، عادی و سریع در نظر گرفته می شود و اینها قادیر پیش فرض در سیستم عامل اندروید می باشند. با درک این تفاوت، گوگل آماده است تا تغییر قابل توجهی را در آپدیت آینده اندروید 15 ایجاد کند.

این شرکت قصد دارد آستانه “شارژ سریع” را به 20 وات افزایش دهد. این تعریف اصلاح شده که در کد بتای اندروید 15 فاش شده است، با هدف منعکس کردن بهتر استانداردهای شارژ سریع و ارائه درک دقیق تری از تجربه شارژ به کاربران ارائه می شود.

1 18

گوشی های پرچمدار مختلف به طور معمول از سرعت شارژ بیش از 100 وات بهره می برند و آستانه 7.5 وات فعلی قدیمی به نظر می رسد و نمی تواند توانایی های این دستگاه های پیشرفته را به تصویر بکشد. علاوه بر این، گوگل با افزایش آستانه به 20 وات، تجربه اندروید را با استانداردهای فعلی برای آنچه که «شارژ سریع» نامیده می شود هماهنگ می‌کند.

این به کاربران اجازه می‌دهد تا شارژرهایی را که تجربه شارژ سریع واقعی را ارائه می‌دهند، شناسایی و آنها را از گزینه‌های کندتر متمایز کند. تا امروز بدون هیچ نشانگر بصری کاربران نمی دانند سرعت شارژ واقعی گوشی چقدر است و اندروید تنها پیامی کوچک در پایین صفحه قفل نمایش می دهد.

اگرچه نسخه ی بتای کنونی اندروید هنوز از آستانه ی شارژ بالاتر استفاده نمی کند اما به احتمال زیاد در نسخه های بعدی بتای اندروید 15 گوگل باتری استاتوس را برای  خواندن آستانه جدید بروز رسانی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا