logo

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Apple رونمایی شد

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Apple رونمایی شد

برخلاف سایر شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند با هوش مصنوعی تغییرات قابل توجهی داشته باشند، اپل از فناوری نوظهور برای بهبود عملکردهای اساسی در گجت‌های جدید خود استفاده می‌کند. بدون استفاده از کلمات “هوش مصنوعی” برای توصیف فناوری نوظهور، اپل خط جدیدی از آیفون ها و ساعت جدیدی را به نمایش گذاشت که شامل طراحی های نیمه هادی بهبود یافته ای بود که ویژگی های جدید هوش مصنوعی را تقویت می کرد. این ویژگی ها تا حد زیادی عملکردهای اساسی مانند تماس گرفتن یا گرفتن تصاویر بهتر را بهبود می بخشد. هوش مصنوعی در کنفرانس توسعه دهندگان ژوئن خود نیز مطرح نشد، اما برای ماه‌ها به آرامی محصولات نرم‌افزاری اصلی اپل را در پشت صحنه تغییر شکل داده است.

در مقابل، مایکروسافت و گوگل آلفابت با تلاش های هوش مصنوعی خود اهداف بلندپروازانه ای را برای سطح تحول تعیین کردند. رهبران صنعت در مورد مضرات احتمالی توسعه کنترل نشده ابزارهای جدید مانند هوش مصنوعی مولد هشدار داده اند. اپل ساعت سری 9 را با یک تراشه جدید ساخته است که شامل قابلیت‌های بهبود یافته خرد کردن داده‌ها است، به ویژه افزودن یک موتور عصبی چهار هسته‌ای که می‌تواند وظایف یادگیری ماشین را تا دو برابر سریع‌تر پردازش کند. موتور عصبی همان چیزی است که اپل آن را بلوک های سازنده تراشه های خود می نامد که عملکردهای هوش مصنوعی را تسریع می کنند. اجزای هوش مصنوعی تراشه ساعت، سیری، دستیار صوتی اپل را 25 درصد دقیق تر می کند.

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Apple رونمایی شد
 

سازنده آیفون همچنین ضبط تصاویر بهبود یافته را برای سری گوشی های خود به نمایش گذاشته است. این شرکت مدت‌هاست که یک “حالت پرتره” ارائه کرده است که می‌تواند پس‌زمینه‌ها را با استفاده از قدرت محاسباتی برای شبیه‌سازی یک لنز دوربین بزرگ محو کند. اما کاربران باید به یاد داشته باشند که این ویژگی را روشن کنند. اکنون، دوربین به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که فردی در کادر است و داده‌های مورد نیاز برای محو کردن پس‌زمینه را بعداً جمع‌آوری می‌کند. اپل تنها سازنده گوشی های هوشمند نیست که هوش مصنوعی را به سخت افزار خود اضافه کرده است. برای مثال، تلفن‌های پیکسل گوگل به کاربران اجازه می‌دهند افراد یا اشیاء ناخواسته را از تصاویر پاک کنند. خرید لوازم جانبی اپل از بهترین برندها شامل قاب و گلس، کیف و کاور ، هندزفری با بهترین قیمت از فروشگاه فارس کالا.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا