logo

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟

مقدمه:

ساخت هر ماشین آلاتی که به راحتی زندگی مردم دنیا کمک می کند.همواره ایده ای نشئت گرفته شده از نیازهای ما کاربران است.تا چندین دهه قبل گوشی های موبایل طرفداران آنچنانی نداشتند.اما امروزه همه مردم احساس نیاز شدیدی به استفاده از این گجت های هوشمند دارند.به مرور زمان ساختار گوشی های هوشمند متحول شده و برنامه ها و کاربرد های بسیار تکمیلی تر و مهم تری به کاربران ارائه داده شده.

شرکت های طرح گوشی های هوشمند سعی کرده اند تا حد امکان کاربر را از استفاده از وسایل دیگر بی نیاز کند.دیگر نه نیازی به اسپیکر نه نیازی به دوربین عکاسی است.چرا که گوشی های هوشمند قابلیت های بسیار زیادی را درون خود جا داده اند.اما همین پیچیدگی فوق العاده ساختار نیز باعث مصرف زیاد انرژی می شود.از آن جایی که انرژی این گجت های هوشمند از باتری های لیتیومی گرفته می شود.

شرکت های طراح همواره در پی بالا تر بردن ظرفیت باتری گوشی های خود بوده اند.اما این کار تا حد زیادی میسر نیست.بنابراین شرکت های طراح لوازم جانبی به طراحی یک باتری با ظرفیت بالا و با قابلیت شارژ دهی پرداختند.امروزه پاور بانک ها هم عضوی جدایی ناپذیر از کاربرانی هستند که مدت زمان زیادی از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.در ادامه به بررسی تأثیرات استفاده طولانی مدت از پاوربانک برای شارژ باتری گوشی پرداخته شده است.تا روشن شود آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند؟یا اینکه هیچ تأثیری روی سلامت باتری ندارد؟

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟
آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟

با پیدایش پاوربانک ها و افزایش استفاده از آن ها همواره این سوال برای کاربران ایجاد شده که آیا استفاده از پاور بانک باتری گوشی را خراب میکند یا خیر؟عده ای بر این باورند که استفاده از پاور بانک ها می تواند باعث آسیب دیدن به گوشی و باتری آن بشود.اما کسانی هم هستند که بنابر چند استدلال این نظریه را رد می کنند.

شاید بتوان گفت تقریبا هیچ مدرک علمی اثبات شده ای وجود ندارد که بتواند تأثیرات منفی استفاده از پاور بانک روی باتری را شرح دهد.این نظریه تنها از سوی کاربران نشر داده شده و اصلا مبنای علمی و تحقیقی نداشته است.این نکته هم مشهود است که شرکت های طراح لوازم جانبی ، پاور بانک ها را کاملا با استاندارد های مربوط به ابزار های الکترونیکی طراحی می کنند.اگر پاور بانکی از لحاظ سخت افزاری از قطعات بی کیفیت ساخته نشده باشد و کیفیت ساختاری بالایی داشته باشد.به هیچ عنوان باعث خرابی و آسیب به گوشی نمی شود. آسیب به باتری در صورتی است که پاور بانک متناسب گوشی یا تبلت نباشد.یا شما به صورت ناصحیح از پاور بانک استفاده کنید.

اینکه توان ورودی گوشی شما 1 آمپر بوده و آن را به پورت خروجی 2 آمپر متصل کرده اید.نمی تواند در لحظه باتری را خراب کند.اما در طول زمان می تواند عملکرد و طول عمر آن را کاهش بدهد.این نکته را در استفاده از پاور بانک در نظر بگیرید که اگر از کابل بی کیفیت هم استفاده شود باز به باتری گوشی آسیب می رسد.چرا که اختلال در انتقال برق به باتری می تواند باعث آسیب به باتری و گوشی بشود.

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟
آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟

استفاده از پاور بانک های بی کیفیت:

به طور کلی تمامی دستگاه هایی که انرژی خود را از منبع مستقلی مانند باتری بدست می آورند نیاز به شارژ مجدد خواهند داشت.حالا اگر در شارژ باتری ها اختلالی ( مانند تغییر ناگهانی ولتاژ و جریان ) پیش بیاید به راحتی دستگاه آسیب می بیند.اختلالاتی این چنین به دلیل بی کیفیت بودن ساختار کابلی است که دستگاه با آن شارژ می شود.اگر پاوربانکی از مواد بازیافتی و یا فیک ساخته شود نه تنها دستگاه را به خوبی شارژ نمی کند. بلکه پس از مدتی باعث کاهش کیفیت شارژ گوشی و آسیب به قطعات گوشی مخصوصا ای سی شارژ می شود.این آسیب می تواند تا حدی باشد که خازن های روی برد گوشی کاملا آسیب دیده و از بین بروند.که باعث می شود بعضی قطعات مانند فلش دوربین و یا اسپیکر دیگر کار نکنند.

بنابراین نمی توان گفت که آیا پاور بانک می تواند باتری گوشی را خراب کند یا نه.چرا که دلیل آسیب به گوشی و باتری پاور بانک نیست.دلیل آن استفاده از پاور بانک و کابل بی کیفیت و در عین حال اتصال به پورتی است که شدت جریان خروجی آن بسیار بیشتر از شدت جریان قابل تحمل گوشی می باشد.

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟
آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟

تأثیرات استفاده از پاور بانک غیر استاندارد:

به مرور زمان با استفاده از پاور بانک های تقلبی و یا غیر استاندارد سری علامت هایی روی گوشی ایجاد می شود که از نشانه های کاهش کارایی و کیفیت باتری و گوشی است.

1-کم و یا زیاد شدن مدت زمان نگهداری شارژ باتری

2-افزایش دمای بسیار زیاد باتری هنگام شارژ

3-عدم عملکرد تاچ صفحه هنگام شارژ

4-افت ناگهانی میزان شارژ نمایش داده شده گوشی

5-سوختن خازن های برد و عدم کارکرد اسپیکر و قسمت هایی از این قبیل

با ظاهر شدن این نشانه ها شما باید حتما برای بررسی و پیدا کردن مشکل و رفع آن گوشی را سرویس کنید.و برای تعمیر آن هم باید هزینه های زیادی پرداخت کنید.همانطور که پیداست پیشگیری بهتر از درمان است.بنابراین برای جلوگیری از هر گونه مشکل و اختلالی بهتر است از دستگاه های ایمن استفاده کنید.

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟
آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب میکند ؟

مزایای استفاده از پاور بانک باکیفیت یک برند معروف

برندهای معروف لوازم جانبی موبایل هیچ موقع محصول بی کیفیتی طراحی نمی کنند.چرا که نمی توانند محصولی طراحی کنند که باعث نقطه ضعف شده و یا جنبه بدی برای برند داشته باشد.بنابراین اگر می خواهید از پاوربانک استفاده کنید.استفاده از پاور بانک شرکت های معروف مثل شیائومی به شما پیشنهاد می شود.برندهای ناشناخته معمولا از باتری های دست دوم در طراحی و ساخت پاور بانک ها استفاده می کنند.اما پاور بانک های با کیفیت و معروف نه تنها آسیب به گوشی نمی رساند.بلکه بدون تناوب برق AC به راحتی بدون هیچ اختلالی گوشی را شارژ می کند.در صورت استفاده صحیح از پاور بانک هیچ مشکلی برای باتری و وجود ایجاد نمی شود.

جمع بندی:

پاور بانک ها همان باتری های لیتیومی استفاده شده در دستگاه های دیجیتالی هستند.با این تفاوت که امکان شارژ شدن و شارژ دهی مجدد را دارد.استفاده از این دستگاه ها به کاربر می تواند کمک کند که حتی با در دسترس نبودن شارژر و پریز برق به راحتی با کم ترین دردسر گوشی خود را شارژ کند.ولتاژ خروجی پورت های پاور بانک ها با یکدیگر تفاوت دارد.این تفاوت باید توسط کاربر بررسی شود تا پاوربانکی متناسب با جریان و ولتاژ ورودی گوشی خریداری شود.انواع پاور بانک های قدرتمند در سایت فروشگاه فارس کالا در دسترس کاربران قرار گرفته است.پاور بانک هایی که توسط برندهای معروف ساخته شده و کیفیت ساختاری بسیار بالایی هم دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا