logo

راهنمای خرید مناسب ترین اسپیکر بلوتوث

راهنمای خرید مناسب ترین اسپیکر بلوتوث

مقدمه:

بدون شک هر کاربری ، برای خرید محصول ، مشخصات فنی و ساختاری آن را مطالعه می کند.تا بتواند بهترین محصول را ، برای رفع نیاز خود انتخاب کند.به خصوص اینکه ، امروزه برای خرید یک محصول برقی یا دیجیتالی بدون خرید کامل ، تقریبا هیچ جا اجازه باز بینی محصول داده نمی شود.همچنین ، امروزه اکثر کاربران به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت می کنند.که تا پرداخت پول و رسیدن بسته ، هیچ باز بینی توسط کاربر انجام نمی شود.در این حالت است که باید با توجه به مشخصات فنی و ساخت افزاری محصول ، دست به خرید آن بزنیم.

همه ما علاقه بسیاری به شنیدن موزیک داشته و همواره به دنبال پلیرهای با کیفیت عالی بوده ایم. تا با بهترین کیفیت و جزئیات بالا ، به گوش دادن موسیقی بپردازیم.امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، روز به روز سیستم های صوتی پیشرفته تر می شوند.این سیستم های قدرتمند را نمی توان به هر جایی انتقال داد. بنابراین هر کاربری به دنبال محصولی است که در زمانی که هیچ دستگاهی در دسترس نیست.به راحتی بتواند به گوش دادن موزیک بپردازد.

امروزه شرکت های طراح لوازم جانبی موبایل به طراحی و ساخت بهترین اسپیکر های بلوتوث پرداخته اند.در این مقاله از فارس کالا سعی شده تا چندین آیتم به کاربران معرفی شود. تا راهنمای آن ها در خرید مناسب ترین اسپیکر بلوتوث باشد.

unnamed

1- ظرفیت باتری اسپیکر:

هرچه کیفیت اسپیکر خوب باشد و هرچه قابلیت های متفاوتی داشته باشد ، اگر مدت زمان زیادی نتواند دوام بیاورد ، اصلا کارایی آنچنانی نخواهد داشت.همواره در طراحی دستگاه های دیجیتالی که منبع انرژی آن ها باتری می باشد ، این معضل تمام شدن شارژ باتری وجود داشته است.اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی وضعیت شارژ شدن و انرژی دهی باتری ها روز به روز بهتر شده است.بنابراین ، در خرید اسپیکر به این توجه داشته باشید که ظرفیت باتری آن چه قدر است.نه اینکه ظرفیت آن را با دیگر اسپیکر ها مقایسه کنید.بلکه ببینید نسبت به کارایی و قابلیت هایی که ارائه می دهد تا چه حد می تواند انرژی را در خود ذخیره کند.

مقایسه ظرفیت باتری اسپیکر ها اصلا کار صحیحی نیست.چرا که یک اسپیکر می تواند با ظرفیت 1500 میلی آمپر تا 12 ساعت کارایی داشته باشد.اما اسپیکری با ظرفیت 4300 میلی آمپر نهایتا بتواند تا 10 ساعت کار کند. این مصرف باتری تنها به میزان کیفیت و حجم صدا و هم چنین قابلیت های مختلف اسپیکر برمی گردد. شرکت های طراحی مانند شیائومی ، JBL و… ( که از بهترین شرکت های طراح اسپیکر های قابل حمل هستند. ) در طراحی این دستگاه ها نسبت ظرفیت باتری دستگاه را نسبت به میزان کارایی آن ها قرار داده اند.

2- کیفیت صدای مطلوب اسپیکر:

شما در تلاش هستید تا بهترین اسپیکر قابل حمل را خریداری کنید. اسپیکری که از هر نظر ایده آل به نظر برسد و کیفیت ساختاری خوبی داشته باشد. هدف از خرید چنین گجت هوشمندی ، پخش هرچه با کیفیت تر موزیک می باشد. بنابراین نکته اساسی در خرید یک اسپیکر توجه به کیفیت صدای خروجی آن است.پشتیبانی از محدوده بزرگ فرکانسی برای دریافت فرکانس با جزئیات دقیق و داشتن دیافراگمی قدرتمند برای پخش واضح داده های دریافتی از جمله خصوصیات یک اسپیکر با کیفیت است که هر کاربری در خرید محصول باید به آن توجه کند.این نکته فراموش نشود که اسپیکر های بلوتوثی دارای پخش آزمایشی نیستند.بنابراین باید از روی مشخصات فنی و سخت افزاری محصول مد نظر خود را بر اساس نیاز خود تهیه کنید.

DA84 01

3- اتصال از طریق بلوتوث و فاصله پشتیبانی:

برای گوشی دادن به موسیقی می توان از هندزفری هم استفاده کرد.اما هندزفری های سیمی در انجام فعالیت های روزمره محدودیت ایجاد می کنند.در کل قابلیت پشتیبانی از بلوتوث برای راحتی در کاربری گجت بوده و نیازی به اتصال مستقیم نیست.به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی نسخه های جدید تر بلوتوث هم معرفی شدند.

نسخه های جدید اتصال پایدارتر و صاف تری داشته ، مصرف انرژی ( انرژِ باتری دستگاه و گوشی ) کم تری داشته و در عین حال فاصله پشتیبانی بیشتری هم دارند.معمولا اتصال بلوتوث تا حدود 10 متر طول برد دارد و تا این اندازه ، اتصال پایداری به شما می دهد.ولی با توجه به معرفی نسخه های جدید تر بلوتوث و پیشرفت فناوری این اندازه هم می تواند تغییر کند.

4- ساختار ظاهری و بدنه مقاوم:

در طراحی یک دستگاه دیجیتالی که پر از اتصالات بردی و سخت افزار های حساس است.باید بدنه ای مقاوم در نظر گرفته شود؛بدنه ای که هم از لحاظ ساختاری کیفیت مطلوبی داشته باشد و هم از لحاظ ظاهری طراحی منحصر به فرد و جذابی داشته باشد.با توجه به اینکه استفاده از اسپیکر های بلوتوث کوچک اکثرا در محیط های بیرونی و خارج از منزل است.باید بدنه آن ها توان مقاومت در برابر گرد و غبار و خیس شدن و هم چنین ضربه خوردن را داشته باشد.

5- درگاه های ورودی و انواع پورت ها:

درست است که اتصال با بلوتوث ، اتصالی بدون دردسر ، باکیفیت تر و سریع تر است.اما به محض ایجاد مشکلی برای بلوتوث دستگاه یا گوشی دیگر نمی توان از طریق بلوتوث کانکت شدبنابراین لازم است که چندین پورت روی اسپیکر در نظر گرفته شود.تا درصورت عمل نکردن یکی از آن ها از دیگری استفاده شود.

البته ، این تنها دلیل ایجاد چندین پورت نیست بلکه در بعضی مکان ها شاید اصلا گوشی در دسترس شما نباشد.شما با یک مموری کارت کوچک هم می توانید موزیک مورد علاقه خود پخش کنید.یا اینکه ممکن است گوشی شما نسخه بلوتوث اسپیکر را پشتیبانی نکند و بخواهید از درگاه AUX که از کانکتور 3.5 میلی متری پشتیبانی می کنند استفاده کنید.

به هر حال ، وجود چند پورت ( در کنار پورت های USB یا Micro-USB که برای شارژ است. ) باعث می شود تا به راحتی بتوانید در هر موقعیت و با هر امکاناتی از اسپیکر به نحو احسن استفاده کنید.

05fcfa950dbcc963b9411af30d0bec65

6- قابلیت های پیشرفته تر (میکروفون ، صفحه نمایگشر):

وجود میکروفون روی یک اسپیکر ، به کاربر می تواند کمک کند که در هر موقعیت و با اتصال گوشی به اسپیکر ، به راحتی تماس تلفنی برقرار کند.اسپیکر های زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.بعضی از آن ها ، تنها دکمه هایی برای کنترل عملکرد هایی از قبیل پخش و قطع موزیک دارند. بعضی هم این دکمه ها را از حالت فیزیکی خارج و لمسی کرده اند.اما اسپیکر هایی هم هستند که صفحه نمایگشر های LCD و حتی دوربین داشته و به راحتی می توانید با آن ها عملکرد های بسیار زیادی انجام دهید.

ابتدایی ترین این صفحه نمایش ها تنها قابلیت نمایش میزان شارژ و حجم صدا و… را دارد.اما اسپیکر هایی هم هستند که قابلیت کار با صفحه نمایگشر LCD را دارند.بنابراین وجود صفحه نمایش LCD هم می تواند یک ویژگی مثبت در خرید اسپیکر بلوتوثی باشد.

جمع بندی:

هیچ کاربری دوست ندارد که با پرداخت هزینه ، محصولی با کیفیت بد دریافت کند.اما در این مقاله سعی شد مشخصاتی گفته شود که راهنمای کاربران ، در خرید مناسب ترین اسپیکر بلوتوث باشد. نسبت تمامی ویژگی های ساختاری به هم ، کارایی ، حجم صدا و بازه فرکانسی دریافتی و پخشی یک اسپیکر ، می تواند آن را به گزینه فوق العاده ای برای کاربران بدل کند.همیشه پرداخت بیشترین قیمت دلیل بر خرید بهترین محصول نیست.شاید اسپیکری کیفیت صدای بالاتری داشته باشد ، اما قابیت های حاشیه ای کم تری داشته باشد.بنابراین با راهنمایی های داده شده شما کاربران باید در نظر بگیرید که کدام ویژگی برای شما اولویت دارد و بنابر آن محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا