logo

راهنمای خرید بهترین پاور بانک

راهنمای خرید بهترین پاور بانک

امروزه استفاده از پاور بانک ها بسیار بیشتر شده است و نیاز کاربران به پاور بانک بیش از پیش افزایش یافته است.درست است که ظرفیت و نگهداری شارژ باتری گوشی های هوشمند بیشتر شده است.اما با پیشرفت تکنولوژی ، قابلیت های بیش تری روی گوشی های هوشمند اعمال شده است که همین موضوع ، مصرف باتری را افزایش داده است.کاربری که تمامی کارهای روز مره خود را با گوشی انجام می دهد ، حتما به یک شارژر همراه ( پاور بانک ) نیاز پیدا می کند.

Power bank buying guide 1 1

انواع پاور بانک ها توسط شرکت های طراح لوازم جانبی طراحی شده است.امروزه با پیشرفت وسایل ارتباطی تهیه یک پاور بانک معمولی کار سختی نیست.اما در این مقاله از فارس کالا می خواهیم با راهنمای کامل ، به کاربران در خرید پاور بانکی با کیفیت کمک کنیم. موارد گفته شده ، راهنمای دقیق و درستی برای خرید یک پاور بانک است و عملا می تواند به سوال ( پاوربانک چی بخریم ؟ ) پاسخ دهد.

1- ظرفیت پاور بانک:

دلیل خرید پاور بانک برای هر کاربری ، این است که از ظرفیت بالای باتری آن برای شارژ یک الی دوباره گوشی خود استفاده کند. بنابراین مهم ترین نکته در خرید یک پاور بانک با ارزش ، توجه به ظرفیت ذخیره انرژی آن است. میزان شارژ با میلی آمپر ساعت ( mAh ) اندازه گیری می شود. یعنی یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت ، می تواند در یک ساعت 5000 میلی آمپر و یا 5 آمپر انرژی تأمین کند.پاور بانک های معرفی شده به بازار ظرفیت های متفاوتی دارند.از 5000 میلی آمپر تا 30000 میلی آمپر، ظرفیت های اسمی پاور بانک ها تغییر می کند. بنابراین هر کاربری با توجه به ظرفیت باتری دستگاه خود ، می تواند پاور بانک مورد نیاز خود را انتخاب کند.

powerbank capacity

2- شدت جریان پاور بانک:

امروزه پاور بانک ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای چند پورت ورودی و یا خروجی می باشند.تا هر کاربر با هر شدت جریانی که خواست ، آن ها را شارژ کرده و یا از شارژ آنها استفاده کند.از جمله پارامترهای یک پاور بانک خوب ، شدت جریان خروجی بالای آن و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع است.برای خرید پاور بانک شما نیاز دارید که بدانید میزان شدت جریان ورودی گوشی شما چه قدر است.

پاور بانک های ساخت برند های معروف ، همواره چند پورت خروجی برای شارژ با کیفیت دستگاه ها دارند. یکی 1 آمپر ، 2 آمپر و… که هر کدام مختص دستگاهی است که شدت جریان ورودی آن با پورت ها یکی باشد. دستگاه های USB کوچک شدت جریان ورودی به اندازه 0.5 آمپر ، گوشی ها 1 آمپر و تبلت ها 2 آمپر دارند.اگر دستگاه شما قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع را داشته باشد ، این میزان به 3 آمپر می رسد.پس باید دقت داشته باشید که چه پاور بانکی ، از لحاظ شدت جریان ورودی برای گوشی شما ایده آل است.البته این نکته فراموش نشود که اگر چندین دستگاه به پورت ها پاور بانک متصل باشد ، شاید پاور بانک نتواند همه دستگاه ها را با بالاترین شدت جریان شارژ کند.

3- حجم و وزن پاور بانک:

از جمله موضوعات مهم در خرید یک پاور بانک توجه به اندازه آن است.شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نیاز به یک پاوربانک قوی و با ظرفیت بالا داشته اید.اما به دلیل حجم بالا و یا وزن بالای آن از خرید منصرف شده اید. این موضوع زمانی حساس تر می شود که جایی ایمن برای قرار گیری پاور بانک ندارید و مجبورید آن را با خود حمل کنید.

پاور بانک حجیم و سنگین ، به مرور در دست سنگینی کرده و باعث محدودیت در عملکرد کاربر می شود. کاربران از پاور بانک استفاده می کنند تا به راحتی با کم ترین دردسر ، گوشی خود را شارژ کنند.اگر قرار باشد اندازه نامتعارف و وزن سنگین پاور بانک در کارکرد فرد محدودیت ایجاد کند ، استفاده از آن پاور بانک ارزش ندارد.تقریبا می توان گفت اختلاف وزن حداقلی و حداکثری پاور بانک ها 350 گرم است.با تحقیق در مورد مدل های پاور بانک های ساخته شده توسط انواع شرکت های طراح می توان به راحتی به این نتیجه رسید.

polanfo 20000 charger

4- نوع باتری و پورت شارژ:

ساختار انواع باتری های گوشی های هوشمند و انواع گجت ها مانند همین پاور بانک ها از نوع لیتیوم – یونی و یا لیتیوم – پلیمری می باشد.این دو جنس تفاوت های کوچکی با یکدیگر دارند.باتری های لیتیوم – یونی فشردگی توانی بیشتری دارند و به همین دلیل اثر حافظه در آن ها کم تر است.اثر حافظه همان عاملی است که به مرور زمان باعث می شود ، باتری ها سخت تر شارژ شوند.اما باتری های لیتیوم – پلیمری انعطاف پذیری بیشتری در اندازه و شکل داشته و طول عمرشان هم بیشتر است.

در اکثر پاور بانک ها پورت USB Type A پورت خروجی پاور بانک برای شارژ دستگاه می باشد.پورت های لایتنینگ و تایپ سی هم پورت های ورودی برای شارژ پاور بانک می باشد.پورت Type-C می تواند در اکثر پاور بانک ها به صورت ورودی – خروجی کار کند.که کاربر بتواند به راحتی با یک کابل دو طرفه Type-C هم پاور بانک را شارژ کرده و هم از آن بهره ببرد.این ویژگی مزیت بسیار خوبی است تا کاربر با سرعت بیشتر کانکتور های تایپ سی گوشی یا پاور بانک را شارژ کند.

powerbank ports

5- ایمنی ساختاری پاور بانک:

همانطور که از پاور بانک ، به نحو احسن استفاده کرده و می توانید نیاز خود را با آن برطرف کنید.به همان اندازه هم می تواند خطرناک باشد.معمولا پاوربانک های تقلبی و بدون برند ، از مواد بازیافتی و باتری های دسته دوم ساخته می شوند ، این می تواند استفاده از آن را خطرناک کند.چون هر لحظه چه هنگام شارژ خود پاور بانک و چه هنگام استفاده احتمال ترکیدگی آن وجود دارد.

کم پیش نیامده که پاور بانک های بی کیفیت در دست کاربران یا روی سطوح مختلف منفجر شده اند.بنابراین برند های پر آوازه و مطمئن طراح لوازم جانبی ، از تراشه های هوشمندی روی پاور بانک ها استفاده می کنند که مشکلات اتصالی و سخت افزاری را ، تا حدود زیادی از بین برده است.تراشه های هوشمند باعث حفاظت از گوشی و برد خود پاور بانک از مشکلات زیر می شوند:

  • محافظت در مقابل اتصال کوتاه مدت
  • محافظت در برابر شدت جریان بیش از حد
  • محافظت در برابر میزان ولتاژ بالاتر از حد نرمال
  • محافظت در مقابل شارژ بیش از حد
  • محافظت در مقابل دمای بالا
  • محافظت در برابر ولتاژ خروجی

1- محافظت در مقابل اتصال کوتاه مدت:

اتصال کوتاه یعنی اینکه بین جریان ورودی به پاور بانک و جریان خروجی از آن اتصال برقرار شود.در نتیجه این اتصال ، پاور بانک می تواند خودش را شارژ کند.این عملکردی کاملا اشتباه بوده که باعث می شود در طول زمان ، پاور بانک حرارت بسیار بالایی تولید کند.

حرارتی که گاها باعث ترکیدگی و منفجر شدن پاور بانک در دست کاربران شده است.پس اگر پاور بانک شما از مواد مرغوب و ایمن ساخته شده باشد ، به هیچ عنوان دچار چنین اتصالی نمی شود.بنابراین بهبود کیفیت ساختار برد و یا استفاده از چیپست های محافظ می تواند از پاور بانک و گوشی در برابر چنین مشکلی محافظت کند.

2- محافظت در برابر شدت جریان بیش از حد:

هر پاور بانکی چند پورت خروجی دارد که با آن ها می توان ، دستگاه های مختلف را شارژ کرد.برای استفاده بهینه تر هر پورت دارای یک شدت جریان مشخصی است.ممکن است پاور بانک فست شارژ باشد اما گوشی شما توانایی تحمل شارژ سریع را نداشته باشد.بنابراین اگر چاره ای برای این مشکل در نظر گرفته نشده باشد ، ممکن است پاور بانک باعث آسیب به باتری گوشی شود.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی ، باعث ساخت تراشه های هوشمندی شده که می توانند از اتصالی های ناگهانی جلوگیری کنند.بنابراین پاور بانک خوب ، پاور بانکی است که بتواند در برابر شدت جریان خروجی بیش از حد جلوگیری کند و یا در درجه بهتر بتواند میزان جریان خروجی را بنا بر توان ورودی دستگاه تنظیم کند.

3- محافظت در برابر میزان ولتاژ بالاتر از حد نرمال:

از جمله ویژگی هایی که یک پاور بانک نیاز است داشته باشد ، توانایی کنترل ولتاژ خروجی از پاور بانک است.تا به خاطر اختلال در ولتاژ آسیبی به باتری دستگاه در حال شارژ نرسد.به علاوه اینکه ، امروزه پیشرفت فناوری های الکترونیک ، باعث ساخت تراشه هایی شده که به محض اختلال و بالاتر رفتن ولتاژ از حد نرمال خود ، اتصال را قطع می کند تا هیچ آسیبی به دستگاه نرسد.

4- محافظت در مقابل شارژ بیش از حد:

در بسیاری از پاور بانک های ساخت برند هایی همچون شیائومی ، بیسوس و… قابلیت Overcharge قرار داده شده است.این قابلیت باعث قطع اتصال در پاور بانک با کامل شدن شارژ آن می باشد.اگر این قابلیت دو طرفه نیز باشد ، یعنی با کامل شدن شارژ پاور بانک یا دستگاه بتواند جریان خروجی و یا ورودی را قطع کند دیگر هیچ آسیبی به منبع تغذیه گوشی و یا خود پاوربانک نمی رسد.

5- محافظت در مقابل دمای بالا:

همانطور که می دانید حرارت و دمای بالا دشمن باتری های لیتیوم یونی است.بنابراین هرچه حرارت پاور بانک به خاطر کارکرد زیاد یا مدت زمان طولانی قرار گیری در شارژ بیشتر باشد.به همان اندازه آسیب جدی به پاور بانک وارد می شود که می تواند به دستگاه شما هم آسیب برساند.بنابراین پاور بانک با کیفیت ، به محض افزایش دما و بالاتر رفتن از حد استاندارد ، اتصال ورودی و خروجی را قطع می کند و با کاهش دما و بازگشت به دمای عادی می توان دوباره از آن ها استفاده کرد.

6-محافظت در برابر ولتاژ خروجی:

همواره افزایش ولتاژ نیست که باعث آسیب به منبع های تغذیه می شود.هنگامی که شارژ پاور بانک رو به اتمام است و شما گوشی خود را با آن شارژ می کنید،ولتاژ ورودی کاهش پیدا می کند.همین افت ولتاژ ناگهانی می تواند به باتری گوشی آسیب برساند.با قرار گیری یک چیپست می توان کاری کرد که با افت ولتاژ اتصال به طور کامل قطع شود تا آسیبی به دستگاه نرسد.

power bank banner

جمع بندی:

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث حل نیاز های روزمره زندگی هر انسانی شده است.هر کاربری که اکثر کار های روزمره خود را با گوشی هوشمندش انجام می دهد ، نیاز به یک شارژر همراه دارد تا در شرایط نیاز بتواند گوشی خود را شارژ کند.تهیه پاور بانک اصلا کار سختی نیست ، اما نکته مهم این است که بدانیم چه پاور بانکی برای گوشی ما مناسب است.

همیشه خرید گران ترین پاور بانک دلیل بر بهترین بودن آن نیست.بلکه هر کاربر باید با مطالعه مشخصات سخت افزاری محصول بهترین پاور بانک را متناسب با نیاز خود تأمین کند.اگر قصد خرید پاور بانک با کیفیتی را دارید ابتدا ، راهنمای چگونگی خرید بهترین پاور بانک را مطالعه کنید و سپس به مقایسه ویژگی های انواع مختلف پاور بانک ها بپردازید.اینگونه به راحتی می توانید محصولی با کیفیت و متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. برای خرید لوازم جانبی موبایل با بهترین قیمت به فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا