logo

بهترین کابل برای گوشی شما کدام است؟

بهترین کابل برای گوشی شما کدام است؟

هر وسیله دیجیتالی و هر گجت هوشمندی که منبع تغذیه آن ها باتری و مستقل باشد ، نیاز به کابل شارژ و سری شارژر برای اتصال به پریز دارد.گجت های هوشمندی مثل گوشی موبایل بدون باتری اصلا کار نمی کنند.باتری هم در صورت تمام شدن انرژی اش نیاز به شارژ دارد که این شارژ تنها با استفاده از کابل و سری شارژر قابل انجام است.هنگام خرید گوشی در بسته بندی خود محصول یک کابل و آداپتور اصلی جهت شارژ گوشی قرار داده شده است ، اما اگر به هر دلیلی این شارژر از بین رفت.کاربر ملزم به تهیه یک شارژر دیگر است. برای انتخاب بهترین کابل گوشی با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

phone cable 1

امروزه شارژرهای زیادی روانه بازار شده اند که اکثر آن ها را ، شارژرهای فیک و بی کیفیت تشکیل می دهند. شارژرهای بی کیفیت هم دستگاه را دیر و کم شارژ می کنند. هم اینکه به مرور زمان دچار اختلالات ولتاژی و جریانی شده و به منبع تغذیه دستگاه آسیب می رسانند.برای خرید هر محصول ، کاربر باید معیارهای خوب بودن آن را بداند.با بررسی ویژگی های شارژر و تناسب آن با توان ورودی گوشی می توانید بهترین محصول را انتخاب کرده و از آسیب دیدن گوشی خود به مرور جلوگیری کنید.کابل های ساخته شده توسط برند های معروف و مطمئن چندین گواهی استاندارد دریافت می کنند.استاندارد هایی مانند CE ، RHOS ، MFI که وجود هر کدام برای کابل ضروری است.

توجه داشته باشید که حتما نباید از گران ترین کابل شارژ استفاده کنید ، چرا که می توانید با بررسی ویژگی های شارژر و تطبیق آن با توان گوشی محصولی کارآمد و در عین حال کم هزینه تهیه کنید.در ادامه چندین پارامتر برای راهنمایی کردن شما کاربران جهت خرید بهترین و مناسب ترین کابل شارژ و آداپتور گوشی ارائه شده است.

1-کابل شارژ و ساختار ظاهری:

هر کابلی که در شارژ گجت ها استفاده می شود از چهار نوع سیم ساخته شده است.

1.سیم نول 2.سیم ولتاژ مثبت 3.دو عدد سیم برای انتقال داده ها و اطلاعات

باید این نکته گفته شود که نحوه قرار گیری ایمن این چهار سیم در کنار هم و ساختار با کیفیت بدنه از عوامل مهم با کیفیت بودن یک کابل شارژ است.چرا که بدنه محکم و با کیفیت از اتصالی کردن سیم و هر مشکل دیگری پس از آن جلوگیری می کند.بدنه بیرونی کابل هم باید محافظی سخت و صد البته انعطاف پذیر باشد تا کابل دچار پارگی و تا خوردگی نشود.

89682588 117858736482243 1956689196278087680 n

به جرئت می توان گفت تمامی کابل های بی کیفیت،علاوه بر اتصالات داخلی غیر ایمن و ساختار بدنه بی کیفیت، کانکتورهای بی کیفیتی هم دارند که به مرور زمان لق زده،شکسته و یا از قسمت اتصالشان با کابل جدا می شوند. به طور کلی کابلی هایی که سری های فلزی محکم و سیم های مسی دارند نسبت به سایر کابل ها چون مقاومت الکتریکی کم تر و جریان انتقال بیشتری دارند ، با کیفیت بهتری هم گوشی ها را شارژ می کنند.

2-پشتیبانی از قابلیت فست شارژ:

امروزه شرکت های سازنده گوشی های هوشمند در ساختار گوشی های جدیدشان قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع را قرار داده اند.شرکت های طراح لوازم جانبی هم برای بهبود کیفیت ویژگی شارژ سریع گوشی ها ، بهترین کابل های متناسب شارژ سریع را طراحی و روانه بازار کرده است.اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می کند.باید شارژر مورد استفاده شما هم فست شارژ باشد تا مشکلی در روند شارژ شدن گوشی شما پیش نیاید.هم چنین کابل های فست شارژ قابلیت انتقال داده سریع تری هم دارند.

3-استاندارد سرعت کابل شارژ:

از ابتدای ساخت کابل ها ، مموری کارت ها و لوازمی از این قبیل استاندارد های USB 1.x و USB 2.0 سرعت محدودی به کاربران در شارژ گوشی یا انتقال دیتا می داده است.اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، به روز تر شدن و بهبود استاندارد های USB و معرفی استاندارد USB 3.0 لوازم جانبی نسل جدید مانند فلش مموری ها ، هارد اکسترنال ها و… از لحاظ سرعت انتقال داده و شارژ بسیار بهبود یافته و پیشرفت کرده اند.

different phone charging cable

4-توجه به ولتاژ ، شدت جریان و داغ شدن گوشی:

هر گوشی و دستگاهی یک توان ورودی دارد که این توان از دو مولفه آمپراژ و ولتاژ بدست می آید.پس یعنی هر گوشی توانایی ورود یک میزان ولتاژ و شدت جریان به درون خود را دارد.در صورت ورود ولتاژ بیش از حد به گوشی ممکن است باتری متورم شده و یا بر اثر تورم زیاد منفجر شود. ولتاژ پایین تر از حد هم باعث شارژ دیر تر گوشی می شود که به مرور زمان شارژ باتری را سخت تر می کند.معمولا ولتاژ خروجی شارژر های گوشی 5 ولت است ؛ بنابراین برای تهیه یک شارژر مناسب گوشی خود باید ولتاژ ورودی گوشی خود را بدانید.

همانطور که گفته شد ولتاژ شارژر های گوشی موبایل معمولا 5 ولت است.اما ظرفیت شارژ آن ها بر اساس رتبه جریان مشخص می شود.آمپراژ نوشته شده روی کابل باید به اندازه آمپراژ دستگاه یا از آن بیشتر باشد.(اصلا نباید کم تر باشد.)تا بتواند دستگاه شما را با بالاترین سرعت شارژ کند.

تهیه شارژر کار سختی نیست ؛ اما شما باید از یک شارژر با کیفیت استفاده کنید ، چرا که آسیب رسیدن به باتری گوشی به جاهای دیگر گوشی مانند برد آن هم آسیب می رساند.گواهینامه های CE ، RoHS ، MFI هر کدام نمایانگر وجود استاندارد های لازم برای یک کابل شارژ است که تضمین می کند ، محصول بدون هیچ اختلال ولتاژی ، جریانی و بدون هیچ افت کیفیتی دستگاه شما را شارژ می کند.شارژ های با کیفیت هنگامی که شارژ گوشی پر می شود و یا با ورود ولتاژ و جریان ناگهانی اتصال را قطع می کنند.تا آسیبی به باتری و برد گوشی نرسد.در ابتدای شارژ هم ولتاژ خروجی را به گونه ای تنظیم می کند که برقی متناوب و اتصال ناگهانی به دستگاه آسیبی نرساند.

جمع بندی:

در این مقال در چند پارامتر راهنمایی هایی به شما کاربران ارائه شده تا بتوانید با اطلاعات تکمیلی ، مناسب ترین کابل شارژ را براش گوشی خود خرید کنید.حتما قبل از خرید محصول ، ابتدا از ولتاژ و شدت جریان ورودی گوشی خود اطلاعات کسب کنید. سپس با مقایسه ویژگی کابل های مختلف و تناسب آن ها با توان ورودی گوشی، بهترین کابل را تهیه کنید.توجه داشته باشید از چه محصولی استفاده می کنید ؛ کابلی که باتری گوشی را داغ کند و یا مدت زمان زیادی طول بکشد تا باتری را شارژ کند ، کابلی بی کیفیت است که به مرور زمان به خود گوشی هم آسیب می رساند. شما کاربران عزیز می توانید بهترین و باکیفیت ترین لوازم جانبی موبایل را از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا