logo

راهنمای خرید رم و کارت حافظه گوشی, بهترین برند های کارت حافظه

مقدمه:

با گذشت زمان و دیجیتالی شدن انواع رسانه ها ، برای ذخیره داده ها نیاز به حافظه زیاد می باشد. به خصوص اینکه به پیشرفت تکنولوژی رسانه های تصویری ، صوتی و… کیفیت های بسیار بالاتری پیدا کرده اند.بنابراین حجم زیادی از حافظه را هم اشغال می کنند. گوشی های هوشمندی که نسل جدید معرفی شده اند ، سعی بر این داشته اند که تا حد امکان بی نقص باشند. از کیفیت بسیار بالای دوربین ، صفحه و… گرفته تا حافظه ذخیره سازی بسیار زیاد در حد چند صد مگابایت ، همه و همه برای بی نیاز کردن کاربر از لوازم و گجت های دیگر است.

به هر حال همانقدر که حافظه ذخیره سازی گجت ها بیشتر شده است ؛ کیفیت و حجم برنامه ها و داده ها هم افزایش یافته است.بنابراین هنوز هم نیاز به مموری کارت ها ، برای استفاده روی گوشی ها به جهت افزایش حافظه ذخیره سازی احساس می شود.در این مقاله سعی می شود که چندین پارامتر برای راهنمایی کاربران،در خرید بهترین رم و کارت حافظه گوشی و معرفی بهترین برند های تولید کننده کارت حافظه جهت آگاه سازی کاربران ارائه شود.

SD Card Diagram

1-ظرفیت کارت حافظه:

هر کاربری از مموری کارت ها استفاده می کند تا به خوبی بتواند داده های خود را بدون مشکل ذخیره کند.پس اولین نکته در انتخاب یک کارت حافظه با کیفیت ظرفیت آن است. از 1 گیگ تا 400 گیگابایت کارت های حافظه مختلفی وجود دارد ، اما امروزه در بازار ایران اکثرا کارت های 32 ، 64 و 128 متداول است. شما باید ابتدا بدانید که برای چه می خواهید از کارت های حافظه استفاده کنید.اگر برای ذخیره سازی فیلم ها و یا برنامه های سنگین می خواهید از آن ها استفاده کنید ؛ استفاده از مموری کارت 64 یا 128 به شما پیشنهاد می شود.اما اگر می خواید تنها عکس و اطلاعات کم حجم ذخیره کنید حتی 32 گیگابایت نیز می تواند کار شما را راه بیندازد.

oem quality memory card 128gb 64gb 32gb 16gb

2- کلاس مموری کارت:

بعد از معلوم شدن ظرفیت مورد نیاز دومین مورد دانستن کلاس مورد نیاز برای استفاده بهینه تر و راحت تر از کارت حافظه است.سرعت انتقال داده و رونوشت یک کارت حافظه خیلی می تواند مهم باشد.البته همه چیز به نحوه استفاده کاربر بستگی دارد.یعنی اگر شما تنها به دنبال این هستید که برای افزایش جزئی حافظه گوشی های قدیمی تر از کارت حافظه استفاده کنید.

ضرورتی ندارد که از مموری کارت های کلاس 10 استفاده کنید ، حتی یک کارت حافظه کلاس 4 هم می توانید کار شما را راه بیندازد.اما اگر به دنبال ذخیره ویدیو های Full HD و یا انتقال و پردازش داده های سنگین هستید و می خواهید با سرعت هرچه تمام تر داده ها را رد و بدل کنید.استفاده از کارت حافظه های کلاس 10 به شما پیشنهاد می شود.

این کلاس ها در اصل میزان حداقل سرعت انتقال داده ها بر ثانیه است.یعنی حداقل سرعت انتقال داده در مموری کارت ها 2 ، 4 ، 6 ، 8 ، 10 مگابایت بر ثانیه می باشد.اکثر کارت حافظه های موجود در بازار که توسط برند های معروف و موفق ساخته می شود دارای کلاس 10 می باشند. البته این نکته را فراموش نکنید که برند های فیک و مموری کارت های کم کیفیت حتی اگر روی آن ها Class 10 نوشته شده باشد باز هم کلاس رم 10 نمی باشد.

SD memory classes

3- سرعت کارت حافظه:

بالا بودن کلاس کارت حافظه تنها یکی از عوامل بالا بودن سرعت مموری کارت است.تبلت ها و گوشی های نسل جدید اکثرا از سه کلاس 10 ، UHS-1_Class 1 و UHS-1_Class 3 پشتیبانی می کنند.U1 سرعت بالای حداقل 10 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.این در حالی است که U3 می تواند تا سرعت حداقل 30 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد.اگر می خواهید ویدیویی با رزولوشن 4K ضبط یا رونوشت کنید ؛ به شما پیشنهاد می شود از کارت حافظه های دارای کلاس U3 استفاده کنید.در آخر گفته شود که UHS-1_Class 2 آنچنان رونق نداشته اما هنوز هم کارت های حافظه ای هستند که با این استاندارد ساخته می شوند.شما با کارت حافظه ای با این کلاس به راحتی می توانید ویدیو هایی با کیفیت 1080P را ضبط کنید.

4- بهترین برند های سازنده مموری کارت:

در زمینه طراحی انواع لوازم جانبی دیجیتال شرکت های زیادی فعالیت می کنند.اما هر برندی نمی تواند محصولی بدون نقص و با کیفیت عالی تولید کند.اما اگر به دنبال کارت حافظه ای هستید که کیفیت بی نظیری داشته باشد ؛ کارت حافظه برند های زیر را تهیه کنید.

1-سیلیکون پاور (Silicone Power)

2-سن دیسک (SanDisk)

3-سامسونگ (Samsung)

4- کینگ استون (KingSton) ,,,

هر کدام از برند های گفته شده سابقه ای درخشان و طولانی مدت ، در طراحی و ساخت کارت حافظه ها داشته اند.بنابراین محصولات این برندها به هیچ عنوان بی کیفیت نبوده و از بهترین کارت حافظه های موجود در بازار هستند.

brand ram

جمع بندی:

با راهکار هایی که گفته شد و ویژگی هایی که مشخص شد ؛ هر کاربری به آسانی می تواند تشخیص بدهد که کارت حافظه مورد نیاز خود ، چه مدلی و با چه ویژگی هایی باید باشد. معیار های گفته شده تنها سر تیتر هایی هستند که هنگام خرید باید به آن ها توجه شود. اما توجه و نحوه چینش ویژگی های کارت حافظه کنار هم توسط هر کاربری فرق می کند.فرق آن هم در نحوه استفاده و نیاز کاربران است ؛ کاربری با U1 هم می تواند نیاز خود را برطرف کند اما یک کاربر دیگر اگر از U3 استفاده نکند باید مدت زمان زیادی را صرف پردازش و رونوشت داده های خود بکند.با مطالعه مقاله بالا و توجه به نیاز خود بهترین محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا