logo

روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

همانطور که می دانید هندزفری های ایرپاد در مدت زمان کوتاهی دچار مشکلاتی از قبیل کثیف شدن و یا اتصال نشدن به گوشی و … می شوند که دلیل مشخصی ندارند. یکی دیگر از مشکلاتی که اکثر کاربران با آن مواجه می شوند کم شدن صدای ایرپاد در گوشی های آیفون می باشد که در این مقاله می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. قابل ذکر است که مواردی که در این مقاله ذکر می کنیم با توجه به این که محصولات شرکت اپل به صورت انحصاری می باشد ممکن است بر روی هندزفری های دیگر جواب ندهد.

6 روش کارآمد برای افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

روش اول : تمیز کردن ایرپاد

به دلیل اینکه بعد استفاده مداوم از هندزفری ایرپاد متوجه شدید که صدای ایرپاد کم شده است می توانید با تمیز کردن آن صدای ایرپاد را افزایش دهید. زمانی که هندزفری در گوش قرار میگیرد ممکن است چربی های داخل گوش بتوانند وارد منافذ ایرپاد شوند و به دلیل پر شدن این منافذ صدای ایرپاد کم شود. برای تمیز کردن ایرپاد از دستمال و یا پارچه خیس استفاده نکنید چون باعث می شود رطوبت وارد هندزفری شده و آن را خراب کند. همچنین به هیچ وجه از اجسام تیز استفاده نکنید تا توری اسپیکر ها دچار مشکل نشود. برای تمیز کردن می توانید از گوش پاک کن استفاده کنید که هم بسیار آسان بوده و هم هیچ آسیبی به ایرپاد وارد نمی شود.

روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون
روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

روش دوم : استفاده از دستور Hey Siri

از دیگر روش های افزایش صدای ایرپاد استفاده از فرمان Hey Siri می باشد که فقط با فعال کردن سیری اپل می توانید اینکار را انجام دهید. برای اینکار باید در :

ایرپاد های نسل اول با لمس هر کدام از ایرپاد ها و بیدار شدن Siri با دستور صوتی از او بخواهید که صدای ایرپاد را افزاش دهد.

ایرپاد ها نسل دوم و ایرپاد پرو باید قابلیت سیری را در گوشی فعال کرده و از فرمان Hey Siri بتوانید از او بخواهید که صدای ایرپاد را افزایش داده و یا تنظیم کند.

در این روش بهتر است از فرمان صوتی Increase Volume می توانید میزان صدای ایرپاد را تا حدود 12 درصد افزایش دهید. برای مثال میتوانید به سیری بگویید :

هی سیری! صدا رو ببر رو ولوم 20 درصد – Hey Siri, raise the volume to 20%

اما به یاد داشته باشید که هنگام افزایش صدای ایرپاد با فرمان Siri ، ولوم خیلی بالا نرود تا گوشتان اذیت شود.

روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون
روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

روش سوم : چک کردن اتصال از طریق بلوتوث

از عمده ترین مشکلات صدای کم شدن ایرپاد پایدار نبودن اتصال بلوتوث می باشد . برای این کار باید ایرپاد خود را ریست کنید و مجدد به بلوتوث گوشی خود متصل کنید . برای ریست کردن ایرپاد کافیست :

گوشی های ایرپاد را درون کیس شارژ قرار دهید و درب آن را ببندید. سپس به مدت 30 ثانیه صبر کرده و کیس شارژ را باز کنید. بعد از آن وارد تنظیمات بلوتوث در گوشی آیفون خود شوید. در تنظیمات کنار اسم هندزفری یک آیکون i شکل وجود دارد که با کلیک بر روی آن گزینه Forget this Device یا فراموش کردن را بزنید و سپس تایید کنید. در حالی که درب کیس شارژ باز است کلید پشت کیس را برای 15 ثانیه نگه دارید تا از چراغ نارنجی به سفید تبدیل شود. همچنان که درب کیس باز است ایرپاد ها را به گوشی نزدیک کرده و دوباره اتصال کنید.

روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون
روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

روش چهارم : یکسان سازی ایرپاد

در بعضی مواقع متوجه شده اید که صدای یکی از ایرپاد ها نسبت به دیگری کمتر و یا بیشتر است که به دلیل بالانس نبودن ایرپاد ها در گوشی مرتبط است. برای تنظیم کردن می بایست گوشی شما از سیستم عامل iOS 13 و بالاتر باشد. وارد تنظیمات گوشی شود و بر روی گزینه Accessibility کلیک کنید.در بخش Hearing گزینه Audio/Visual را لمس کنید تا صفحه ای برای شما باز شود. در صفحه جدید چک کنید که غلتک اسلایدر در وسط باشد در غیر این صورت باید غلتک را به وسط هدایت کنید تا صدای هر دو ایرپاد یکسان باشد.

روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون
روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

روش پنجم : کالیبره کردن ایرپاد

از دلایلی که باعث می شود صدای ایرپاد کم شود کالیبره نبودن و یا سینک نبودن ایرپاد و گوشی باشد.در این روش به شما یاد میدهید که چگونه ایرپاد را با گوشی کالیبره کرده و از صدای زیاد ایرپاد بهره ببرید. برای اینکار باید ایرپاد هارا از کیس شارژ خارج کرده و بر روی گوشی خود قرار دهید و یک موزیک هم پخش کنید. با کلید های ولوم گوشی صدای ایرپاد را به پایین ترین حد خود برسانید تا هیچ صدایی از ایرپاد شنیده نشود. سپس صفحه گوشی را از بالا به پایین کشیده تا کنترل پنل گوشی باز شود. بر روی آیکون بلوتوث کلیک کرده تا غیرفعال کنید. لازم به ذکر است که ایرپاد ها داخل گوش بمانند. دوباره موزیک را پلی کنید تا از صدای موزیک از اسپیکر گوشی پخش شود. مجدد کلید ولوم گوشی را فشار داده تا صدا به پایین ترین حد خود برسد. سپس بلوتوث آیفون را روشن کنید تا ایرپادها دوباره به گوشی وصل شوند. هم اکنون دو دستگاه با هم کالیبره شده‌اند و می بایست اگر آهنگ پخش کنید صدا بلندتر از قبل باشد.

روش ششم : بررسی کردن تنظیمات موزیک پلیر

گاها این اتفاق افتاده است که از دلایل کم شدن صدای ایرپاد ها تنظیم نبودن موزیک پلیر می باشد.اگر تمام روش های بالا را انجام دادید و هنوز هم با مشکل کم شدن صدای ایرپاد مواجه بودید شاید بهتر است این روش را امتحان کنید. برای تنظیم کردن تنظیمات موزیک پلیر باید وارد تنظیمات موزیک پلیر شده و روی گزینه Music کلیک کنید. سپس گزینه EQ را چک کنید که خاموش باشد. همچنین اگر محدویت صدایی برای موسیقی در تنظیمات باشد غیر فعال کنید.

روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون
روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

با این روش ها امیدواریم که صدای ایرپاد خود افزایش یاید.

1 دیدگاه دربارهٔ «روش های افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا