logo

آموزش خرید لوازم جانبی موبایل

امروزه استفاده از موبایل به دلیل گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیار افزایش یافته است و عضوی جدا نشدنی از افراد میباشد گوشی های موبایل نیز با پیشرفت و بزرگ تر شدن صفحه نمایش و ظریف تر شدن  بسیار بیشتر از گذشته در معرض آسیب و صدمه میباشد .

پس از تولید گوشی های موبایل توسط برند های مطرح همچون اپل ، سامسونگ و شیائومی شرکت های تولید کننده لوازم جانبی موبایل به سرعت اقدام به تولید انواع لوازم محافظتی میکنند .

به دلیل تنوع زیاد لوازم جانبی موجود در بازار در این مقاله میخواهیم برند های مطرح تولید کننده لوازم جانبی موبایل را معرفی کنیم و به بررسی محصولات پر فروش بازار بپردازیم .

برند های مطرح تولید کننده لوازم جانبی موبایل

نیلکین : برند نیلکین در زمینه تولید قاب و گلس یکی از قوی ترین و باکیفیت ترین تولید کننده ها میباشد از محصولات پر فروش این برند میتوان به قاب ضد ضربه فروستد شیلد و گلس های سی پی پلاس اشاره کرد .

بیسوس : برند بیسوس یکی از مطرح ترین برند های در زمینه تولید انواع پاوربانک ، کابل شارژر ، هولدر و نگهدارنده و… میباشد اصلی ترین ویژگی این برند قیمت مناسب در کنار کیفیت عالی میباشد .

مک دو دو : برند مک دو دو نیز در زمینه تولید انوع قاب ، کابل و پاور بانک و… به دلیل کیفیت عالی محصولات یکی از پر فروش ترین های بازار میباشد .

برند های معتبر دیگری نیز همچون ، اوریکو ، توتو ، ریمکس ، جویروم و… نیز در بازار موجود هستند که کیفیت خوبی دارند .

روش انتخاب مناسب ترین قاب گوشی :

انتخاب قاب گوشی همواره به سه عامل کیفیت ، سیلقه و قیمت محصول وابسته است .

اصلی ترین عاملی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید کیفیت محصول میباشد ، در ابتدا سعی کنید از برند های معتبر خرید کنید در صورتی که برند قاب مورد نظر برای شما نا آشنا باشد برای تشخیص کیفیت محصول ابتدا باید به برش های قاب دقت کنید قابی که کیفیت مناسبی داشته باشد قطعا برش ها منظم و دقیقی داشته و باید لبه های قاب کامل صاف و یک دست باشد .

پس از بررسی برش ها به پوشش قاب توجه کنید ، قابی مناسب میباشد که بتواند به طور کامل تمام بدنه گوشی شما را پوشش دهد که در برند های با کیفیت بخش های حساس مانند گوشه ها تقویت شده اند و ضخامت قاب در این بخش ها کمی بیشتر است .
معرفی انواع قاب :

قاب ژله ای شفاف : این نوع قاب ها بدنه ای کاملا شفاف داشته و مناسب افرادی میباشد که میخواهند زیبایی و اصلات گوشی خود را حفظ کنند و بدنه گوشی به طور کامل نمایان باشد قابلیت دفاعی این قاب ها در حد معمول میباشد و در برابر ضربه و خط و خش مقاومت خوبی دارند اما اگر شدت ضربه بالا باشد امکان آسیب رسیدن به بدنه گوشی وجود دارد از معایب این نوع قاب ها میتوان به تغییر رنگ و کدر شدن  که این زمان این تغییر رنگ بسته به کیفیت قاب دارد .

قاب ژله ای شفاف

قاب های شفاف پشت گلس : این نوع قاب دقیقا مانند قاب های ژله ای شفاف میباشد با این تفاوت که بخش پشتی قاب به دلیل جنس کریستالی در استفاده بلند مدت تغییر رنگ نمیدهد .


قاب های سیلیکونی : این نوع قاب رنگ بندی بسیار متنوعی دارد جنس داخلی قاب های سیلیکونی اصلی از نوع مخمل بوده و بخش پشتی قاب جنسی سیلیکونی لطیف دارد عمل کرد دفاعی این قاب ها در حد قابل قبولی میباشد و میتواند به طور کامل از گوشی محافظت کند .

قاب های سیلیکونی

گارد گوشی : گارد ها جنسی سخت و محکم دارند و دربرابر ضربه مقاومت بسیار خوبی از خود نشان میدهند . قاب ها عمدتا تمام بخش های گوشی را پوشش میدهند یکی از اصلی ترین معایب این نوع محافظ ها شکستن قاب در اثر ضربه میباشد چرا که جنسی سخت و خشک دارند .

گارد گوشی

قاب های محافظ لنز دار و کم شیلد : به دلیل بزرگ تر شدن و افزایش لنز های گوشی ها امروزه محافظت از لنز ها به دلیل هزینه بالای تعمیر در اثر شکستن امری ضروری میباشد . برای جلو گیری از بروز چنین مشکلاتی شرکت های تولید کننده برای قسمت لنز گوشی نیز پوششی تعبیه کرده اند به این صورت که در این قسمت قالبی دقیقا به فرم لنز دوربین طراحی شده که به خوبی از دوربین پشت محافظت می کند .
یکی دیگر از راه کارها برای محفظت از لنز طراحی یک بخش متحرک در بخش پشتی قاب میباشد  که مانند یک درپوش کشویی روی دوربین گوشی را می پوشاند و در صورت نیاز شما خیلی راحت می توانید این محافظ لنز کشویی را کنار زده و از دوربین بدون هیچ مشکلی استفاده کنید .

قاب های محافظ لنز دار و کمشیلد

قاب های ضد ضربه : اگر محافظت از بدنه گوشی برای شما خیلی اهمیت دارد استفاده از قاب های ضد ضربه میتواند نیاز شمارا برطرف کند این قاب ها به طور کامل تمام بخش های گوشی را پوشش میدهند و عمدتا بدنه ای ضخیم و محکم دارند و دربرابر ضربه های نسبتا شدید نیز به طور کامل از گوشی محافظت میکنند از معایب این نوع قاب ها میتوان به ضخامت و تغییر سایز گوشی اشاره کرد .

قاب های ضد ضربه

روش انتخاب مناسب ترین محافظ صفحه :

انواع مختلفی از محافظ های صفحه در بازار موجود میباشد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند که به بررسی و معرفی انها خواهیم پرداخت .

محافظ صفحه های نانو : این نوع محافظ ها بسیار نازک میباشند و عملا در برابر ضربه مقاوم نمیباشند و تنها ضد خط و خش میباشند این نوع محافظ ها برای استفاده از قاب های 360 درجه که پوشش کامل دارند و بخش کناری صفحه نمایش را نیز در برمیگرند مناسب میباشد چرا که به دلیل نازک بودن در استفاده همزمان از این نوع قاب ها از روی صفحه نمایش جدا نمیشوند .

محافظ صفحه های نانو

محافظ صفحه های سرامیکی : این نوع محافظ ها مانند محافظ های نانو نرم و منعطف میباشند ولی به دلیل ضخامت بیشتر در برابر ضربه نیز مقاومت خوبی دارند اصلی ترین ویژگی این نوع محافظ ها این است که به دلیل نرم بودن به هیچ عنوان نمی شکنند اما نسب به محافظ های شیشه ای سریع تر خط و خش بر روی آن ظاهر میشود .

محافظ صفحه های سرامیکی

محافظ های شیشه ای تمام صفحه : محافظ های شیشه یا همان گلس گوشی یکی از بهترین گزینه ها برای محافظت از صفحه نمایش گوشی میباشد این محافظ ها در استفاده طولانی مدت تغییر رنگ نمیدهند ، به طور کامل از صفحه نمایش گوشی در برابر ضربه و خط خش محافظت میکنند از برند های با کیفیت موجود در بازار میتوان به نیلکین ، میتوبل ، مانکی و… اشاره کرد .

محافظ های شیشه ای تمام صفحه

محافظ های uv : این نوع محافظ ها به طور کامل تمام صفحه نمایش رو پوشش میدهند و یکی از بهترین گزینه ها برای گوشی هایی میباشد که صفحه نمایش خمیده یا اج دارند چرا که چسب این نوع محافظ ها بسیار قوی تر از محافظ های دیگر میباشد و به دلیل شفافیت کامل محفظ هیچ تاثیر منفی ای بر روی کیفیت صفحه نمایش نمیگزارد یکی از معایب این نوع محافط نصب نسبتا سخت آن میباشد و نصب آن نیاز به تجربه دارد .

محافظ های uv

جمع بندی :
محافظت از گوشی ها به دلیل هزینه بالا تعمیرات و اینکه گاها پس از تعمیر نیز مشکلات دیگری برای گوشی های همراه به وجود می آید امری ضروری میباشد امیدواریم توضیحات داده شده در انتخاب محافظ برای گوشی های شما مفید بوده باشد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا