logo

بررسی Huawei Pura 70 Ultra: بدون برنامه گوگل، اما با دوربین های پیشرفته

Huawei Pura 70 Ultra از نظر عملکرد در مقابل سایر گوشی های هوشمند پرچمدار از جمله آیفون ایستاده است و یکی از بهترین سیستم های دوربین موجود در بازار را دارد. Pura 70 Ultra، با فناوری جدیدی که به گوشی امکان می‌دهد عکس‌های سریع و بدون تاری ثبت کند، به نوآوری دوربین سری P هوآوی ادامه می‌دهد.

برنامه‌های اصلی Google قابل نصب نیستند، اما عکاسی، باتری عالی و نمایشگر نشان می‌دهد که شرکت چینی با پرچم‌دار جدید خود به مسیر پیروزی بازگشته است.

بررسی Huawei Pura 70 Ultra: بدون برنامه گوگل، اما با دوربین های پیشرفته

گوشی های هوشمند سری P هوآوی به عنوان پیشگامان فناوری دوربین موبایل شناخته می شوند. P9 که در سال 2016 عرضه شد، اولین گوشی هوشمندی بود که با بیش از یک دوربین پشتی عرضه شد. دو سال بعد P20 ترفند عکاسی محاسباتی “حالت شب” را قبل از گوگل یا اپل معرفی کرد. و P30 Pro 2019 اولین گوشی هوشمند با لنز زوم پریسکوپ بود.

اما این نوآوری‌ها برای چند سال کاهش یافت زیرا غول فناوری چینی با تحریم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از سوی دولت ایالات متحده مواجه شد و سری P حتی در سال 2022 عرضه نشد. اما آخرین پرچمدار سری P این سری امسال نام خود را به Pura تغییر داد.

جعبه گشایی

Pura 70 Ultra در یک جعبه بزرگ و ضخیم با ظاهر لوکس حمل می شود. در داخل جعبه خود گوشی، یک قاب ممتاز با رنگ همسان اما بافتی به سبک P متفاوت، یک آداپتور برق 100 واتی و یک کابل USB خواهید دید. توجه داشته باشید که شارژر دارای هر دو درگاه USB-C و USB-A است. اگرچه شارژر دوگانه نیست، می توانید هر بار یکی از آن ها را استفاده کنید.

16 1

طراحی و سخت افزار

سری Pura 70 شامل چهار گوشی است اما این بررسی بر روی بالاترین مدل یعنی 70 Ultra تمرکز دارد. از نظر زیبایی، هر چهار گوشی شبیه به هم هستند، اما Ultra با صفحه نمایش 6.8 اینچی OLED و پشتی از چرم مصنوعی با دوخت الگوی X بزرگترین آنها می باشد.

Pura 70 Ultra یکی از معدود گوشی های موجود در بازار است که می توانید بلافاصله از بین صد گوشی در یک ثانیه انتخاب کنید. طراحی دوربین مثلثی و پنل پشتی منحصر به فرد بسیار زیبا هستند، حتی اگر بدنه آن بسیار بزرگ بنظر برسد.

12 3

سپس یک صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی LTPO OLED با وضوح 1260p، 1B رنگ و نرخ تجدید 120 هرتز داریم. چیپست Kirin 9010 با اتصال 5G با قابلیت های بهبود یافته امیدوارکننده به نظر می رسد. صفحه نمایش این گوشی بسیار زیباست و به طور قابل توجهی نازک تر از آخرین آیفون، و منحنی های ظریف در هر چهار طرف است.

اما ستاره این گوشی یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور 1 اینچی و دیافراگم متغیر است، به این معنی که این لنز نه تنها به داخل و خارج بدنه دوربین می رود، بلکه تیغه هایی با دیافراگم وجود دارد که باز و بسته می شوند.

این‌ها متحرک‌ترین قطعاتی هستند که تاکنون در لنز دوربین تلفن همراه دیده‌ایم اما با وجود این، کل گوشی همچنان دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است، به این معنی که می‌تواند بعد از غوطه‌ور شدن در آب سالم بماند.

همچنین یک دوربین تله ماکرو فوق‌العاده و یک دوربین فوق عریض وجود دارد که می‌تواند عکس‌های زوم طولانی و عکاسی ماکرو عالی را ارائه دهد.

یکی دیگر از اجزای سخت افزاری قابل توجه در گوشی، سیلیکون تراشه Kirin 9010 است که این تراشه 7 نانومتری با اتصال 5G ظاهراً توسط هواوی در داخل ساخته شده است، شاهکاری که دولت ایالات متحده فکر می کرد پس از تحریم های خود غیرممکن است.

14 2

لوازم جانبی گوشی هواوی pura 70 ، هواوی pura 70 pro ، هواوی pura 70 پلاس و هواوی pura 70 اولترا را از فروشگاه فارس کالا خریداری نمایید.

نرم افزار و امکانات

Pura 70 Ultra با HarmonyOS در چین عرضه می شود، در حالی که نسخه جهانی که من در حال آزمایش آن هستم بر روی EMUI اجرا می شود. این دو نرم افزار در گوشی بسیار شبیه به هم به نظر می رسند، اما HarmonyOS در ارتباط با مجموعه گسترده محصولات هوآوی بهتر عمل می کند.

این نرم افزار با انیمیشن های روان و برخی حرکات میانبر هوشمندانه به خوبی عمل می کند. اما محدودیت‌های نرم‌افزاری ناشی از تحریم‌ها هنوز وجود دارد: این تلفن نمی‌تواند برنامه‌های اصلی Google مانند Google Play Store، YouTube، Google Drive و غیره را نصب کند.

هوآوی Pura 70 Ultra عالی به نظر می رسد، اما به لطف تحریم هایی که دولت ایالات متحده علیه این شرکت چینی اعمال کرده، دارای محدودیت های نرم افزاری است.

15 1

عملکرد و عمر باتری و دوربین

تراشه Kirin Pura 70 Ultra از نظر فنی نسبت به آخرین سیلیکون اپل و کوالکام پایین‌تر است و این در اعداد بنچمارک قابل مشاهده است. اما در استفاده در زندگی واقعی ما تفاوتی ندیدم، زیرا Pura 70 Ultra می تواند کارهای اولیه یک گوشی هوشمند را به خوبی انجام دهد. 

سنسور اصلی یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور 1 اینچی و دیافراگم متغیر است، به این معنی که این لنز نه تنها به داخل و خارج بدنه دوربین می رود، بلکه تیغه هایی با دیافراگم وجود دارد که باز و بسته می شوند.

سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی دوربینی برای زوم اپتیکال 3.5 برابر و زوم هیبریدی تا 10 برابر است. دوربینی که می تواند از فاصله 5 سانتی متری عکس های ماکرو انجام دهد. دوربین فوق عریض 40 مگاپیکسلی با لنز دیافراگم 13 میلی متری خود نوید میدان دید واقعاً گسترده ای را می دهد و قابلیت AF را دارد.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی همچنین دارای لنز زاویه باز است که از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می کند. Pura 70 Ultra امسال فناوری دوربین جدیدی را معرفی می کند که با هر فشار دکمه شاتر، گوشی دو عکس می گیرد: یکی از سرعت شاتر سریع و دیگری از سرعت شاتر آهسته استفاده می کند.

سپس نرم افزار دوربین این دو عکس را در زمان واقعی ادغام می کند تا یک تصویر واحد تولید کند که مزایای سرعت شاتر سریع و آهسته را ارائه می دهد. این به Pura 70 Ultra اجازه می‌دهد عکس‌های سریع بدون تاری عکس بگیرد، مانند توپ بسکتبال که در هوا می‌چرخد یا مایعی که از بطری بیرون می‌ریزد.

13 2

در حالی که لنز دوربین اصلی 1 اینچی می‌تواند تصاویر بسیار دقیق و روشن بگیرد، من شخصاً از لنز تله ماکرو استفاده می‌کنم که به من اجازه می‌دهد عکس‌های بسیار نزدیک با بوکه قوی بگیرم که تاری بصری دلپذیری که در قسمت‌های خارج از فوکوس ایجاد می کند. 

در نهایت، Huawei Pura 70 Ultra دارای یک باتری 5200 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سیمی 100 وات و شارژ بی سیم 80 واتی، به علاوه شارژ بی سیم معکوس 20 واتی است. به لطف باتری بزرگ 5200 میلی آمپر ساعتی و بهینه سازی نرم افزار هواوی، عمر باتری فوق العاده است. به جز ناتوانی در اجرای برخی از برنامه های پرکاربرد، هیچ چیز در مورد عملکرد در اینجا وجود ندارد که من را ناامید کند.

مشخصات Huawei Pura 70 Ultra در یک نگاه:

بدنه: 162.6×75.1×8.4mm, وزن 226 گرم; جلو شیشه ای، قاب آلومینیومی، پشت پلیمری سیلیکونی (چرم اکو)؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 2 متر به مدت 30 دقیقه).

صفحه نمایش: 6.80 اینچ LTPO OLED، 1B رنگ، HDR، 120 هرتز، 2500 نیت (پیک)، وضوح 1260×2844 پیکسل، نسبت تصویر 20.31:9، 460ppi.

چیپست: Kirin 9010 (7 نانومتر): هشت هسته ای (1×2.3 GHz Taishan Big & 3×2.18 GHz Taishan Mid & 4×1.55 GHz Cortex-A510)
حافظه: 256 گیگابایت رم 16 گیگابایت، 512 گیگابایت رم 16 گیگابایت، 1 ترابایت 16 گیگابایت رم.
سیستم عامل/نرم افزار: EMUI 14.2 (بین المللی)، HarmonyOS 4.2 (چین)

دوربین عقب: سه گانه. عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.6-4.0، 23 میلی‌متر، نوع 1.0 اینچ، PDAF، فوکوس خودکار لیزری، OIS با تغییر سنسور، لنز جمع‌شونده؛
تله فوتو: 50 مگاپیکسل، f/2.1، 90 میلی‌متر، PDAF (
5 سانتی متر – ∞)، OIS، زوم اپتیکال 3.5 برابر
40 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی متر، AF.

دوربین جلو: 13 مگاپیکسل، f/2.4، (فوق عریض)، AF.
ضبط ویدیو: دوربین عقب: 4K@60fps، gyro-EIS، OIS. دوربین جلو: 4K@60fps، EIS.

باتری: 5200 میلی آمپر؛ سیمی 100 وات، بی سیم 80 وات، بی سیم معکوس 20 وات، سیمی معکوس 18 وات.
اتصال: 5G; دو سیم کارته؛ وای فای 6; BT 5.2، L2HC; NFC؛ پورت مادون قرمز
سنسورها: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو؛ تماس و پیام ماهواره ای BDS.

17

نتیجه

Huawei Pura 70 Ultra یک دوربین قدرتمند قدرتمند است که می‌تواند جنبه‌هایی از عکاسی خاص را ارائه دهد که سایر تلفن‌ها ندارند. اما سیلیکون پایین‌تر، محدودیت‌های نرم‌افزاری و قیمت بسیار بالای آن (9999 یوان در چین، 11600 دلار هنگ کنگ در هنگ کنگ، 1499 یورو در اروپا) جذابیت آن را در خارج از  چین کمرنگ می‌کند.

Pura 70 Ultra تنها گوشی Pura است که دارای سنسور 1 اینچی برای دوربین اصلی و دوربین‌های تله و UW با رزولوشن بالاتر است و همچنین دارای شیشه انحصاری Crystal Armor Kunlun برای صفحه نمایش است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا