logo

مقایسه دوربین گوگل پیکسل 8 پرو ، آیفون 15 پرومکس و گلکسی اس24 اولترا

رقابت بین دوربین گوشی های گوگل پیکسل 8، آیفو ن15 پرومکس و گلکسی اس 24 بحث تکراری و البته داغی است که همیشه طرفداران خاص خود را دارد. هر سه گوشی در شرایط نوری خوب عکس های فوق العاده ایی می گیرند اما در شرایط کم نور و یا در شب چطور؟

تصمیم گرفتیم دوربین آیفون 15 پرو مکس، گوگل پیکسل 8 پرو و ​​سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا را در برابر یکدیگر قرار دهیم تا ببینم این قهرمانان برتر عکاسی چه تقابلی با هم خواهند داشت. کار را با مقایسه این سه اسمارتفون شروع می کنیم.

آیفون 15 پرو مکس با استاندارد طلایی:

آیفون 15 پرو مکس که به خاطر بازتولید رنگ طبیعی با کیفیت بالا و رابط دوربین بصری خود شناخته می شود، در ارزیابی ما در گرفتن تصاویر با رنگ‌های پر جنب و جوش و جزئیات واضح عالی عمل کرد. آیفون 15 پرومکس دارای سه لنز است و از زوم 5 برابری برای عکس های تله فوتو استفاده می کند.

همچنین دارای قابلیت تنظیم طول کانونی دوربین اصلی خود بین 24،28 یا 35 میلی متر می باشد. دوربین عریض 48 مگاپیکسلی آیفون 15 پرومکس از بهترین های دنیای موبایل است و تمام تصاویر ثبت شده با این گوشی در نور روز از هر لحاظ رضایت بخش است.

گستره دینامیکی و رنگ ها کاملا پویا هستند و اپل امکان تنظیم رزولوشن عکس ها روی 24 مگاپیکسل را در اختیارتان می گذارد که کیفیت و وضوح بیشتری در مقایسه با حالت 12 مگاپیکسلی دارد. عملکرد دروبین این گوشی در شب هم رضایت بخش است و عکس های آن شارپ و واضح هستند.

برای عکاسی در حالت شب رزولوشن تصویر به 12 مگاپیکسل محدود می شود تا ادغام پیکسل Quad Binning نوردهی تصاویر بیشتر شود.

Pixel 8 Pro پادشاه عکاسی محاسباتی:

گوگل پیکسل هشت پرو به دلیل مهارتش در عکاسی محاسباتی مشهور است. Pixel 8 Pro با داشتن الگوریتم‌های پردازش عکس فعلی گوگل و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و بخاطر استعدادهای شگفت‌انگیز در محدوده دینامیکی HDR و عملکرد در نور کم از رقبا متمایز است.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی عکس های شارپ با داینامیک فوق العاده می گیرد و در حالت شب عکس های خوبی می توان گرفت اما حقیقت این است که حالت شب و معمولی تفاوت چندانی در عکس ها ایجاد نمی کند و بدون حالت شب هم می توانید عکس های خوبی بگیرید. اما اگر خیلی تاریک باشد حالت شب به تصویر نویز می دهد.

افکت های نورپردازی مختلفی وجود دارد که نورپردازی عکس را برای شما بهینه سازی می کند. لنز 48 مگاپیکسلی تله فوتو قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال دارد که عالی عمل می کند. قابلیت  Audio Eraser به شما کمک می کند تا در محیط های شلوغ که صدای اضافی مثل باد وجود دارد صدای اضافی را حذف کنید تا صدای خودتان بهتر شنیده شود.

که این قابلیت را میتوانید در ویدئوهایتان اعمل کنید. اما مسئله ایی که باعث تضعیف عملکرد فیلمبرداری این گوشی می شود این است که فیلم ها در نور کم نویز بسیار زیاد و جزئیات کمی دارند. آیفون 15 پرومکس و اس 24 اولترا در نور کم عملکرد بهتری دارند.

به لطف تکنیک‌های پیشرفته محاسباتی گوگل، Pixel eight Pro قادر به تولید عکس‌های با رنگ‌های غنی اطلاعات واضح و حداقل نویز حتی در شرایط نوری سخت شد. گوگل رنگ ها را ملایم تر می کند تا عکس طبیعی تر باشد و عکس های آن بیشتر شبیه چیزی است که در دنیای واقعی می بینیم.

در گوشی گوگل بیشتر روی پیش زمینه فوکوس می شود و عکس ها تعادل بهتری دارد و طبیعی تر و واقع گرایانه تر می باشد. این گوشی صحنه را جوری که در دنیای واقعی بوده ثبت می کند، هر چند که رنگ های تند و نوردهی زیاد دوربین این گوشی باعث می شود عکس ها مقداری بی روح شود.

گلکسی اس 24 اولترا عبور از مرزهای عکاسی با گوشی هوشمند:

Galaxy S24 Ultra با تنظیمات دوربین منعطف خود به همراه لنز فوق گسترده و لنز تله فوتو پریسکوپ قادر است طیف وسیعی از سوژه ها را با وضوح و جزئیات خیره کننده عکاسی کند. تشخیص صحنه با هوش مصنوعی دستگاه و توانایی‌های پردازش تصویر در زمان واقعی تضمین می‌کند که هر عکس برای حداکثر تأثیر با رنگ‌های پر جنب و جوش، جزئیات واضح و تنوع پویا برجسته بهینه شده است.

سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی اس24 اولترا از قابلیت هایی مانند فوکوس لیزری، فوکوس خودکار و لرزشگیر پشتیبانی می کند. جزئیات و پردازش تصاویر بسیار بالا و حرفه ایی است و حتی تصاویر ثبت شده در شب با این دوربین گستره دینامیکی، غنای رنگ و شفافیت بالایی دارد.

سامسونگ روی تقویت رنگ و کنتراست تمرکز کرده تاعکس را روشن تر و پر رنگ تر نشان دهد. گلکسی اس 24 اولترا در عکس هایی که از نزدیک گرفته می شود بطور خودکار روی حالت تقویت کننده تمرکز” یا Focus Enhancer”  می رود که باعث می شود هر چیزی که در پس زمینه هست واضح شود و حالت مات طبیعی را از دست بدهد.

برای گرفتن عکس در شب گلسی اس 24 اولترا انتخاب خوبی است زیرا دوربین سلفی سامسونگ تعادل خوبی بین نور و جزئیات برقرار می کند.

مقایسه سنسور اصلی گلکسی اس24 اولترا، گوگل پیکسل 8 پرو و آیفون 15 پرومکس

از عکس‌های استاندارد شروع کنیم که با استفاده از دوربین اصلی هر گوشی گرفته شده است. اینها نتایجی هستند که از باز کردن برنامه دوربین و زدن دکمه شاتر به دست می‌آیند و هیچ تغییری در تنظیمات لنز لحاظ نشده است.

1 29

2 19

پیکسل در این صحنه با نور خوب، کنتراست و رنگ های قوی چشمگیرترین نتایج را به دست آورد. و واقعی ترین رنگ ها را برای پوست و موها ارائه کرد. با این حال، بقیه صحنه دارای رنگ سرخابی خفیفی بود که در مقایسه با دو گوشی دیگر غیرطبیعی به نظر می رسید.

3 17

 

1 30

آیفون تصویری زیباتر و روشن‌تر، با کنتراست ملایم‌تر و متعادل‌ترین پردازش محدوده دینامیکی را گرفت، و تاریک‌ترین قسمت‌های تصویر را بدون اینکه کل صحنه صاف به نظر برسد، به نمایش گذاشت.

2 20

3 18

S24 Ultra مانند Pixel رنگ کلی صحنه را بد رنگ کرد ولی کنتراست خوبی را اعمال کرد. حسگر و لنز بزرگ گوشی باعث شد عکس کمی عریض‌تر و با عمق کم‌تر باشد و نرمی طبیعی و دلپذیری را به پس‌زمینه اعمال کند.

کنتراست تصویر

در این بخش پیکسل با حذف نور طبیعی از صحنه چشمگیرترین کنتراست تصویر را با جزئیات منتشر می کند. من فکر می‌کنم گوشی پیکسل واقعی‌ترین و از نظر بصری لذت‌بخش‌ترین نتیجه را در بین سه گوشی در اینجا به دست آورد. اما ای کاش وقتی نوبت به محدوده دینامیکی می رسید، از پردازش آیفون استفاده میکرد. 1 33آیفون با ارائه رنگ‌ها و کنتراست فوق‌العاده در جایگاه دوم قرار گرفت با این حال به خوبی S24 Ultra نبود که نتیجه مشابهی داشت و کار شگفت انگیزی را انجام داد و تمام جزئیات و همچنین تمام آجرکاری های روشن در پیش زمینه را حفظ کرد.

2 23

ترجیح پیکسل برای کنتراست در اینجا تشدید می شود، زیرا تلاش می کند صحنه را متوقف و هر چیزی را ثبت کند. همین باعث شد که عکس در مجموع کم نور شود و دراماتیک ترین و ضعیف ترین تصویر نهایی را ایجاد کند.

3 22

زوم

حالا بیایید در مورد زوم صحبت کنیم. در حالی که هر سه این تلفن‌ها دارای سنسورهای اصلی بزرگ و دوربین‌های تله‌فوتو پریسکوپیک 5x هستند، زوم آنها کمی متفاوت است.

0.6x zoom 1
0.6x zoom

 

زوم1
زوم 1 برابری

 

5 11
زوم 5 برابری

 

3 25
زوم 3 برابری

 

10 3
زوم 10 برابری

 

100 2
زوم 100 برابری

سامسونگ بیشترین تطبیق پذیری را داشت. ترکیبی از سنسور تله فوتو ثانویه اختصاصی 3 برابر و برش سنسور به شما عکس‌های بدون افت با بزرگنمایی 0.6x، 1x، 2x، 3x، 5x و 10x را ارائه می‌دهد.

زوم آیفون 15 پرومکس:

2 25
زوم 2 برابری

 

5 12
زوم 5 برابری

 

25
زوم 25 برابری

زوم گوگل پیکسل 8 پرو:

1 35
زوم 1 برابری

 

2 26
زوم 2 برابری

 

5 13
زوم 5 برابری

 

30
زوم 30 برابری

عکاسی در نور کم

در عکاسی با نور کم گوشی های هوشمند از یک سری نوردهی های مختلف و الگوریتم های نرم افزاری استفاده می شود و قابلیت Night Sight باعث می شود تا پردازنده های گوشی قوی تر شوند و خود گوشی ها هم حسگرهای قوی تری پیدا کردند.

در حالت شب وقتی دکمه گرفتن عکس را فشار می دهی تایمر شروع میشود و باید تا جاییکه می توانی گوشی را ثابت نگه داری تا گوشی چند عکس با نوردهی مختلف بگیرد. بعد گوشی این عکس ها را با هم ترکیب می کند و  عکس نهایی را می سازد و در گالری ذخیره ی کند.

در تصویر زیر ما در یک اتاق بدون پنجره با در کاملاً بسته عکس گرفتیم تا جایی که فقط می توانستم گیاهان روی دیوار را با چشم غیرمسلح تشخیص دهم. 

1 36
صحنه ای است که چراغ ها روشن است
حالت شب خاموش است

1 37

عکاسی در نور کم بدون حالت شب برای هر سه گوشی چالش برانگیز بود. آیفون ISO را افزایش داد تا بیشترین وضوح و جزئیات را حفظ کند که به قیمت نمایش بیشترین نویز حسگر تمام شد.

3 26

S24 Ultra از یک موقعیت بد بهترین استفاده را کرد و جزئیات واضح‌تری نسبت به پیکسل 8 پرو و نویز کمتری نسبت به آیفون ارائه داد.

2 27

حالت شب روشن است

3 27

با بازگشت به حالت شب، سامسونگ کمترین پیشرفت را نشان داد. تلاش نافرجامی برای بازیابی بسیاری از جزئیات رنگ یا بهبود نوردهی داشت.

1 38

آیفون سریع‌ترین زمان عکاسی در حالت شب را داشت و عکسی قابل استفاده با جزئیات خوب اما محدوده دینامیکی ضعیف تولید کرد. ناگفته نماند که رنگ زردی به صحنه اضافه کرد.

2 28

در همین حال، پیکسل توانست عکسی را ارائه دهد که به نظر می رسید در یک اتاق روشن گرفته شده است. که هنوز تاریک است، اما جزئیات ملموس در سایه ها وجود دارد و می توانید رنگ سبز برگ های روی گیاهان را ببینید.

حالت پرتره

حالت پرتره با استفاده از دوربین های اصلی در هر گوشی نتایج جالبی به همراه داشت. در تصاویر هر سه گوشی، سطح بوکه بسیار شدید به نظر می‌رسید، پیکسل برنده جایزه جزئیات سوژه شد، در حالی که S24 Ultra دقیق ترین رنگ ها را ارائه کرد.

1 39

2 29

3 28

عکس های سلفی

همه این عکس‌ها با استفاده از دوربین جلوی هر گوشی گرفته شده اند و در گوشی سامسونگ عکس های سلفی رنگ های پر رنگ و غیر طبیعی اند در حالی که عکس های سلفی گوگل پیکسل 8 پرو رنگ پوست را طبیعی تر نشان می دهد. برای عکس گرفتن در شب گلکسی انتخاب بهتری است چرا که دوربین سلفی گلکسی یک تعادل خوب بین نور و جزئیات ایجاد می کند.

آیفون
آیفون 15 پرومکس

تمایل پیکسل 8 پرو  به افزایش کنتراست و نوردهی کم در شرایط روشن به دوربین جلویی 10.5 مگاپیکسلی آن نیز منتقل شده است. دوربین‌های سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون 15 پرومکس و گلکسی روشن‌تر بودند و جزئیات بیشتری از چهره را  حفظ کردند.

گوگل
گوگل پیکسل 8 پرو

S24 باریک‌ترین میدان دید را به تصویر می‌کشد و بهترین ترکیب کلی را از نظر پوشش رنگ، کنتراست و ثبت جزئیات ارائه کرد. و آیفون یک بار دیگر برای تشخیص لبه در اطراف عناصر چالش برانگیز مانند مو و ارائه طبیعی ترین بوکه برنده شد.

گلکسی
گلکسی اس24 اولترا

ویدئو

فیلم آزمایشی 4K 60 فریم بر ثانیه ما نشان داد که تثبیت‌کننده و ردیابی فوکوس خودکار آیفون بسیار عالی است، اما رنگ و کنتراست در مقایسه با عکس‌های ثابتی که گوشی می‌تواند تولید کند، افت می‌کند.

فیلم S24 Ultra بیش از حد نوردهی و تیز شده است، اما پیکسل حتی بدون تکیه بر ویژگی تقویت ویدئویی تقویت‌شده با هوش مصنوعی، در صدر قرار گرفت.

اگر به دنبال گوشی جدیدی هستید که با آن ضبط محتوا را انجام دهید، آیفون بدون شک بهترین مجموعه ابزارها را دارد و پرچمدار سامسونگ دارای بالاترین درجه کنترل در هنگام ضبط است.

نتیجه

در کل نمی‌توانیم بگوییم قهرمانی واقعی کدام گوشی است، و انتخاب برنده به این بستگی دارد که کدام ویژگی‌های عکاسی برای شما مهم‌تر است. آیا شما طرفدار عکاسی در حالت شب پیکسل هستید؟ یا بوکه آیفون را دوست دارید؟

شاید هم وسعت زیاد ویژگی ها و تطبیق پذیری ارائه شده توسط S24 Ultra نظر شما را جلب کرده باشد. اگر دنبال گوشی هستید که دوربینش تصاویر واقع گرایانه ثبت کند گوگل گیکسل 8 پرو انتخاب مناسبی است. هرچند از عکس های جذاب و هوش مصنوعی اولترا هم نمی توان چشم پوشی کرد.

جدول مقایسه مشخصات دوربین گلکسی اس 24 اولترا، آیفون 15 پرومکس و گوگل پیکسل 8 پرو:

 
مدل گوشیگلکسی اس 24 اولتراآیفون 15 پرومکسگوگل پیکسل 8 پرو
دوربین اصلیدوربین اصلی چهارگانه 200 مگاپیکسل، f/1.7، 24 میلی متر (عرض)، 1/1.3 اینچ 0.6 میکرومتر، PDAF چند جهته، فوکوس خودکار لیزری، OIS
10 مگاپیکسل، f/2.4، 67 میلی متر (تله فوتو)، 1/3.52 اینچ، 1.12 میکرومتر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 3 برابر
50 مگاپیکسل، f/3.4، 111 میلی متر (تله فوتو پریسکوپ)، 1/2.52 اینچ، 0.7 میکرومتر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 5 برابر
12 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی‌متر، 120 درجه (فوق عریض)، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، ویدیوی فوق‌العاده پایدار
دوربین اصلی سه‌گانه 48 مگاپیکسل، f/1.8، 24 میلی‌متر (عرض)، 1/1.28 اینچ، 1.22 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS با تغییر سنسور
12 مگاپیکسل، f/2.8، 120 میلی‌متر (تله‌فوتو پریسکوپ)، 1/3.06 اینچ، 1.12 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS با تغییر سنسور سه بعدی، زوم اپتیکال 5 برابر
12 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی متر، 120 درجه (فوق عریض)، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، PDAF دو پیکسل
دوربین اصلی سه‌گانه 50 مگاپیکسل، f/1.7، 25 میلی‌متر (عرض)، 1/1.31 اینچ، 1.2 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، فوکوس خودکار لیزری چند منطقه‌ای، OIS
48 مگاپیکسل، f/2.8، 113 میلی متر (تله فوتو)، 1/2.55 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS، زوم اپتیکال 5 برابر
48 مگاپیکسل، f/2.0، 126 درجه (فوق عریض)، 0.8 میکرومتر، PDAF دو پیکسل
ویژگی هادارای فلاش LED، خودکار HDR، پانورامااسکنر TOF 3D LiDAR (عمق)
دارای فلاش دوگانه ال ای دی، HDR (عکس/پانوراما)
فلاش LED دوگانه، Pixel Shift، Ultra-HDR، پانوراما، بهترین عکس را دارد
ویدئوویدیو 8K@24/30fps، 4K@30/60/120fps، 1080p@30/60/240fps، HDR10+، ضبط صدای استریو، ژیروسکوپ EISویدیو 4K@24/25/30/60fps، 1080p@25/30/60/120/240fps، 10 بیت HDR، Dolby Vision HDR (تا 60fps)، ProRes، حالت سینمایی (4K@24/30fps)، 3D ویدیو (فضایی)، ضبط صدای استریو.ویدئو 4K@30/60fps، 1080p@24/30/60/120/240fps; gyro-EIS، OIS، 10 بیت HDR
سلفیدوربین سلفی تک 12 مگاپیکسلی، f/2.2، 26 میلی‌متری (عریض)، PDAF دو پیکسلیدوربین سلفی تکی 12 مگاپیکسل، f/1.9، 23 میلی‌متر (عرض)، 1/3.6 اینچ PDAF، OISدوربین سلفی تکی 10.5 مگاپیکسل، f/2.2، 20 میلی‌متری (فوق عریض)، 1/3.1 اینچ 1.22 میکرومتر، PDAF
ویژگی هاویژگی های تماس تصویری دوگانه، Auto-HDR، HDR10+SL 3D، (سنسور عمق/بیومتریک)
دارای HDR، حالت سینمایی (4K@24/30fps)
ویژگی های Auto-HDR، پانوراما
ویدئوویدیو 4K@30/60fps، 1080p@30fps
4K@24/25/30/60fps، 1080p@25/30/60/120fps، gyro-EIS4K@24/30/60fps، 1080p@30/60fps

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا