logo

بررسی Xiaomi 13T Pro

بررسی Xiaomi 13T Pro

از سال 2010، شیائومی به طور مداوم گوشی‌های هوشمندی را عرضه می‌کند که می‌توانند با برندهای بزرگی مانند سامسونگ، اپل و سایر نام های بزرگ در بازار گوشی های هوشمند همگام باشند. اکنون، یک دستگاه پرچمدار کاملاً جدید از برند چینی، شیائومی 13 تی پرو وارد رقابت با بقیه پرچمداران شده که با توجه به خبرها و رندرهای مربوط به این گوشی قصد داریم در این مقاله به بررسی مشخصات آن بپردازیم. پس با فارس کالا همراه باشید تا این پرچمدار تازه نفس را بهتر بشناسید و ببینیم این یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی است یا خیر.

شیائومی 13 بیش از یک سال است که عرضه شده است، با 13T و 13T Pro به عنوان چیزی شبیه به ارتقا در این دستگاه ها عمل می کنند. با وجود این، تغییرات کافی برای متفاوت کردن این نسخه وجود دارد، از جمله تاکید مداوم بر دوربین به لطف همکاری با سازنده دوربین Leica، و جایگزینی چیپست Qualcomm SM8550-AB Snapdragon 8 Gen 2 به جای CPU MediaTek Dimensity 9200+. این فناوری جدید، 13T Pro را به رقیب یکی از قدرتمندترین و با قابلیت‌های سنگین‌ترین گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند که می‌تواند با غول‌های صنعتی مانند آیفون 15 جدید و سامسونگ اس 23 اولترا رقابت کند. طراحی شیک، صفحه نمایش AMOLED شفاف، و حداکثر 12 گیگابایت رم این گوشی را به یک گوشی ایده آل تبدیل کرده است. 

نقاط مثبت

دوربین های پشتی فوق العاده
قیمت عالی برای یک پرچمدار
عملکرد بازی بالا
خوش ساخت

نقاط منفی

دوربین جلو نسبت به دوربین پشت بهترین نیست
طراحی برای برخی کمی سنگین است

نقطه قوت Xiaomi 13T Pro دوربین‌های آن است، همچنین با پردازنده MediaTek Dimensity 9200+ این دستگاه عملکرد قدرتمندی را برای تمام نیازهای بازی شما ارائه می‌کند، با پشتیبانی از عمر باتری که ساعت‌ها بازی را بدون نیاز به شارژ دوباره ممکن می‌سازد. بنابراین می توانیم این گوشی را یک «همه کاره» بنامیم، که قادر به انجام هر چیزی است که هم برای کار و هم برای بازی نیاز دارید.

فناوری ضد آب و گرد و غبار، صفحه نمایش با شکوه CrystalRes AMOLED تا بتوانید بدون توجه به محیط در حال حرکت کار کنید، و تمام ویژگی های سفارشی سازی برای پاسخگویی به نیازهای فردی شما. به عنوان مثال، من با صفحه نمایش روشن مشکل دارم، و بین گزینه روشنایی تطبیقی خودکار و برخی از ویژگی های روشنایی تطبیقی برای خواندن، هرگز در تمام مدتی که دستگاه را آزمایش می کردیم، احساس خستگی چشمی نداشتیم.

 به زبان ساده، عملکرد شیائومی 13 تی پرو فوق العاده است. صفحه نمایش AMOLED، صفحه خنک کننده داخلی و MediaTek Dimensity 9200+ با هم ترکیب می شوند تا یکی از بهترین گوشی های هوشمند کنونی موجود در بازار را برای کسانی که همیشه زمان طولانی از بازی های موبایل لذت می برند، بسازند. با افزودن جلوه های بصری Dolby Vision HDR10+ و صدای Dolby Atmos به لیستی از ویژگی های چشمگیر، چیزی که در اصل دارید یک مرکز سرگرمی قابل حمل است که می تواند هم بازی ها و هم محتوای ویدیویی را با کیفیت فوق العاده بالا پخش کند.

بررسی Xiaomi 13T Pro
 

دوربین Xiaomi 13T Pro

دوربین بخش بزرگی از چیزی است که Xiaomi 13T Pro را بسیار چشمگیر می کند. سازنده با لایکا، یکی از مشهورترین تولیدکنندگان دوربین در جهان، همکاری کرده است تا مجموعه‌ای با سه دوربین ارائه دهد که همه پایه‌ها، از عکس‌های پرتره با جزئیات گرفته تا پانورامای خیره‌کننده را پوشش می‌دهد. همچنین برای عکس های روزمره شما نیز عالی است.

وقتی برای اولین بار دوربین را برای شروع عکس‌برداری بارگذاری می‌کنید، یک پیام از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید گزینه «Leica Vibrant» یا «Leica Natural» را انتخاب کنید. تفاوت محسوسی بین این دو وجود دارد، گزینه «طبیعی» دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که انتظار دارید، واقع‌بینانه‌ترین عکس‌ها را ارائه می‌دهد، در حالی که همتای «Vibrant» نیز همان کاری را انجام می‌دهد و عکس‌هایی را که می‌گیرید با استفاده از این ویژگی می‌سازد. که کمی واضح تر اگر می‌خواهید حالت‌ها را عوض کنید، می‌توانید در گوشه سمت چپ بالا و در حین گرفتن عکس‌های خود، تغییر را به‌طور یکپارچه انجام دهید.

برای اینکه کمی فنی تر به موضوع نگاه کنیم 13T Pro دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 15 میلی متری است که همگی از فناوری لایکا برخوردار هستند. همچنین سیستم Master-lens وجود دارد که بین سبک‌های مختلف الهام گرفته از لنزهای لایکا، از جمله سبک طبیعی‌تر «مستند» و همچنین گزینه «فوکوس نرم» که عکس‌های پرتره زیبایی را ایجاد می‌کند، انتخاب را پیش روی شما می گذارد. دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی گزینه بین دو حالت را ندارد و به اندازه برخی که در دستگاه‌های دیگر دیده‌ایم کیفیت بالایی ندارد. با این حال، هنوز هم برای چند سلفی به اندازه کافی قدرتمند است و شامل تمام گزینه های ویرایش عکسی است که با دوربین های پشتی قدرتمندتر دریافت می کنید.

طراحی شائومی 13 تی پرو

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، شیائومی 13 تی پرو هر چیزی است که در یک گوشی هوشمند مدرن می خواهید و انتظار دارید. این اسمارتفون با اندازه و وزن مناسب به راحتی در دست جا می گیرد. لبه دوربین به اندازه کافی از پنل پشتی فاصله دارد و هرگز مانع ایجاد نمی کند، و تنظیم دکمه در سمت راست دستگاه تنظیم آن را آسان می کند.

نمایشگر

13T Pro با نمایشگر CrystalRes AMOLED خود، چه در حال پخش فیلم و چه در Honkai Star Rail باشید، تصاویری واضح را ارائه می دهد. و همچنین وضوح صفحه نمایش با دوربین های خارق العاده این گوشی می توانید پیچیده ترین جزئیات را در عکس های خود مشاهده کنید, قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک ارزش به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی را دارد.

با مقایسه نمایشگر 13T Pro با چیزی شبیه به آیفون 14، واقعاً می‌توانید متوجه عمق رنگ‌های روی صفحه‌ نمایش شوید، از رنگ‌های روشن‌تر گرفته تا خاکستری و مشکی. این عنصر دیگری است که میزان کنترل شما را با 13T Pro نشان می‌دهد، با انتخاب بین حالت خواندن کلاسیک یا حالت خواندن کاغذی، که بافتی شبیه کاغذ به پس‌زمینه اضافه می‌کند و فشار را از روی چشم بیشتر کاهش می‌دهد. در رابطه با شارژ این گوشی باتری قابل توجه 5000 میلی آمپر ساعتی در شیائومی 13 تی پرو به این معنی است که تقریباً هرگز نباید نگران تمام شدن شارژ دستگاه خود باشید، به شرطی که حداقل هر دو روز یک بار آن را شارژ کنید.

Xiaomi 13T Pro review 2

کارایی

با پردازنده قدرتمند مدیاتک Dimensity 9200+، هیچ بازی در بازار موبایل وجود ندارد که بتواند حتی اندکی 13T Pro را دچار مشکل کند و هر برنامه ای را بخواهید با آن امتحان کنید، مانند یک حرفه ای مدیریت میکند. CPU پیشرفته با CrystalRes AMOLED همکاری می‌کند تا هر چیزی را که روی صفحه می‌بینید خارق‌العاده‌ای به نظر برسد. با توجه به قیمت، شما واقعاً جدیدترین و بهترین فناوری عملکرد را دریافت می‌کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته عملکرد کلی، گنجاندن صفحه استیل ضد زنگ 5000 میلی‌متری (2) VC است که به عنوان یک دستگاه خنک‌کننده برای دفع هرگونه گرمای بالقوه خارج شده از تلفن عمل می‌کند. درست مانند کیفیت بصری، چیزی که 13T Pro را تغییر دهد. هرگز در دستان شما احساس گرما نمی کند، حتی چند ساعت پس از یک جلسه بازی سنگین با دستگاه در حال شارژ.

آیا باید شیائومی 13 تی پرو را بخرید؟

در مجموع، شیائومی 13 تی پرو یک گوشی هوشمند اندرویدی رده بالا را با قیمت کمتری نسبت به بسیاری از رقبای خود، با دوربینی بسیار بهتر از سایر رقبا می باشد. این یک نوآوری نیست، اما به جای تلاش برای جابجایی مرزها، هر کاری که یک گوشی هوشمند عالی باید انجام دهد را ارائه می دهد. دوربین فوق‌العاده است، در کمتر از پانزده دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود، و نمایشگر به همان اندازه شفاف و روشن است که بهترین کیفیت را در اختیار شما می گذارد. شما کاربران عزیز می توانید لوازم جانبی شیائومی را با قیمت مناسب از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا