logo

قبل از خرید محافظ صفحه نمایش گوشی چه نکاتی را باید در نظر گرفت

برای بسیاری از افراد داشتن یک قاب گوشی ضروری است تا مطمئن شوند که هرگز خراشیده نمی شود. با این حال، همه محافظ های صفحه نمایش یکسان نیستند. هرچه محافظ صفحه نمایش بهتری داشته باشید، دوام صفحه نمایش گوشی شما بیشتر خواهد بود. در این مقاله از فارس کالا ما میخواهیم به این سوال که قبل از خرید محافظ صفحه نمایش گوشی چه نکاتی را باید در نظر گرفت را پاسخ دهیم.

قبل از خرید محافظ صفحه نمایش گوشی چه نکاتی را باید در نظر گرفت

 

محافظ های صفحه گوشی از چه ساخته شده اند؟

الف. محافظ صفحه پلاستیکی TPU TPU (پلی اورتان ترموپلاستیک)

یک پلاستیک تقویت شده شیمیایی که دارای مقاومت در برابر خراش، خاصیت ارتجاعی، مقاومت در برابر روغن و چربی است. محافظ های پلاستیکی صفحه نمایش به راحتی دچار خراش می شوند و متأسفانه خراش ها معمولاً دائمی هستند.

محدودیت دیگر این است که به احتمال زیاد مقاومت اثرانگشت ضعیفی دارند و معمولاً پوشش 100 درصدی صفحه نمایش را فراهم نمی‌کنند. بزرگترین مزیت محافظ صفحه نمایش پلاستیکی ارزان بودن آنهاست.

14 15

ب. محافظ صفحه نمایش شیشه ای

این محافظ صفحه نمایش مورد علاقه ما تا به امروز است و در محافظت از صفحه نمایش گوشی شما در برابر خط و خش بسیار خوب عمل می کند. اگرچه ممکن است به اندازه محافظ‌های پلاستیکی دوام نیاورند، اما محافظ‌های شیشه سکوریت مقاومت بسیار بهتری در برابر خراش‌ها و افتادن ارائه می‌دهند و حس واقعی صفحه نمایش شما را شبیه‌سازی می‌کنند. بنابراین، با این دو ویژگی می توانید متوجه شوید که استفاده از محافظ شیشه ای معقول تر است.

برای خرید گلس موبایل به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید.

در انتخاب محافظ صفحه نمایش شیشه ای مقاوم چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

سختی Mohs

سختی Mohs به مقاومت مواد در برابر خراش اشاره دارد که به شما می گوید که مواد چقدر سخت هستند و آیا می توانند صفحه گوشی شما را خراش دهند یا خیر. برای مثال الماس و شیشه را در نظر بگیرید.

سختی الماس 10 است، در حالی که سختی شیشه حدود 5.5 است. اگر الماسی را در امتداد شیشه خراش دهید، به شیشه آسیب می رساند، اما الماس دست نخورده باقی می ماند.

در مورد سختی 9H چطور؟

سختی 9hبه این اشاره دارد که صفحه نمایش توسط یک مداد 9H، سخت‌ترین مداد استاندارد، خراشیده نمی‌شود.

محافظ صفحه دو بعدی، 2. بعدی، 3 و 5 بعدی

صفحه‌نمایش شیشه‌ای 2D خالص و مسطح است، که مربوط به زمانی است که صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند صاف و دوبعدی بودند. در مقایسه، یک صفحه نمایش شیشه ای 2.5D دارای انحنای جزئی به سمت لبه ها است، اگرچه درست مانند یک صفحه نمایش دو بعدی، قسمت میانی آن مانند یک صفحه نمایش مسطح دو بعدی است.

یک محافظ صفحه نمایش 3D دارای دو طرف کاملاً خمیده است. با این حال، بالا و پایین هنوز برش مربع دارند. و یک محافظ صفحه نمایش 5 بعدی از همه طرف، بالا و پایین خمیده است.

12 21

آیا به این معنی است که محافظ صفحه 5 بعدی بهتر از سه بعدی است؟

محافظ های صفحه نمایش سه بعدی عمدتاً برای گوشی هایی با لبه های خمیده مانند Samsung S10 طراحی شده اند. محافظ های صفحه 5 بعدی تمام لبه های صفحه گوشی را به طور کامل پوشش می دهند، خواه گوشی دارای لبه های منحنی یا صاف باشد.

آنها همچنین تجربه لمس صفحه نمایش بهتر و حساسیت بالاتری را ارائه می دهند. و معمولا گرانتر هستند. چهار گوشه گوشی شما آسیب پذیرترین قسمت ها هستند و یک محافظ صفحه گوشی هرگز مانند یک قاب گوشی از گوشی شما و گوشه های آن محافظت نمی کند.

پوشش اولئوفوبیک

برخلاف محافظ‌های پلاستیکی صفحه نمایش، شیشه سکوریت لکه‌های اثر انگشت را حفظ می‌کند، بنابراین برای جلوگیری از آن نیاز به یک پوشش اضافی دارد. یک پوشش اولئوفوبیک روغن را دفع می کند، به این معنی که اثر انگشت شما به آن نمی چسبد. و با یک پارچه میکرو فیبر می توانید از شر آنها خلاص شوید. 

13 19

حساسیت لمسی

حتی اگر سازنده قصد داشته باشد که محافظ صفحه شیشه سکوریت شده را دقیقاً شبیه صفحه نمایش واقعی گوشی شما بسازد، اما همچنان می تواند بر روی تجربه شما در هنگام استفاده از تلفن تأثیر بگذارد. یکی از جنبه های کلیدی که بر حساسیت لمس تاثیر می گذارد ضخامت است.

هرچه محافظ صفحه نمایش شما ضخیم تر باشد، بیشتر بر حساسیت لمسی گوشی تاثیر می گذارد و این را هم در نظر بگیرید که ضخامت برابر با محافظت نیست.

فارس کالا یک مرکز تخصصی در زمینه فروش لوازم جانبی گوشی و تبلت است که محصولات خود را با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت عرضه می کند. شما با خرید از فارس کالا علاوه بر این که از اصل بودن محصولات اطمینان خواهید داشت، از تخفیفات ویژه و شگفت انگیزی هم بهره مند خواهید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا