logo

چگونه تبلیغات در اندروید را مسدود کنیم

کاربران اندروید هنگامی که در حال مرور وب در دستگاه های تلفن همراه خود هستند، به احتمال زیاد تبلیغاتی را مشاهده می کنند که محتوا را قطع می کند و یا حتی با پاپ آپ هایی روبرو می شود که کل پنجره مرورگر را اشغال می کند. خوشبختانه راه حلی برای این مشکل وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک مسدود کننده تبلیغات مانند AdBlock برای اینترنت سامسونگ استفاده کنید.

برخی از تبلیغات آزاردهنده هستند و به طور خودکار شروع به پخش کلیپ های ویدیویی یا صوتی در پس زمینه می کنند. در این مقاله از فارس کالا راه حل های مختلفی را نشان می دهیم که می توانید برای خلاص شدن از شر این تبلیغات بد در تلفن یا تبلت اندرویدی خود استفاده کنید.

پنجره‌های بازشو، تغییر مسیرها و تبلیغات را در گوگل کروم مسدود کنید

گوگل کروم دارای یک پاپ آپ داخلی و مسدودکننده تبلیغات برای غیرفعال کردن تبلیغات مزاحم یا گمراه کننده است. مراحل زیر را دنبال کنید تا آنها را در گوشی خود فعال کنید:

1- گوگل کروم را در گوشی اندرویدی خود باز کنید.

2- روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و تنظیمات را باز کنید.

3- به تنظیمات سایت بروید.

4- گزینه تنظیمات نسخه اندروید گوگل کروم

5- گزینه تنظیمات سایت گوگل کروم در اندروید

6- به پایین اسکرول کنید و در قسمت Content، Pop-ups and Redirects را باز کنید.

7- از منوی زیر گزینه Pop-ups and redirects را روشن کنید.

8- گزینه پاپ آپ و تغییر مسیر گوگل کروم در اندروید

9- گزینه Google Chrome Pop ups and redirects در اندروید روشن شد به صفحه تنظیمات سایت برگردید و تبلیغات نفوذی را انتخاب کنید.

10- کلید تبلیغاتی Intrusive را روشن کنید.

11- گزینه Google Chrome Intrusive Ads در اندروید را بزنید

14 6

اگر می‌خواهید تبلیغات را در حین مرور وب حذف کنید، از یکی از مرورگرهای وب شخص ثالث در Android استفاده کنید، زیرا Chrome از افزونه مسدودکننده تبلیغات در تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ و فایرفاکس دو جایگزین محبوب کروم هستند که افزونه های مسدودکننده تبلیغات را در اندروید ارائه می دهند.

 Brave یکی دیگر از مرورگرهای مسدودکننده تبلیغات در اندروید است که تجربه مرور بدون آگهی را ارائه می دهد.

اعلان‌های سایت گوگل کروم را بررسی کنید

اجازه دادن به هر وب سایتی برای ارسال اعلان های بلادرنگ به تلفن یا تبلت اندرویدی شما ایده خوبی نیست. به غیر از ارسال هشدارهای مفید، برخی از وب سایت ها ممکن است مرکز اعلان دستگاه شما را با محتوای نامربوط پر از هرزنامه کنند.

در اینجا نحوه خاموش کردن اعلان ها برای وب سایت های غیر ضروری آورده شده است:

1- نماد برنامه Google Chrome را طولانی فشار دهید و روی دکمه i ضربه بزنید.

2- اعلان ها را باز کنید.

3- اطلاعات برنامه Chrome را در اندروید باز کنید گزینه Chrome Notification در منوی اطلاعات برنامه به اعلان‌های همه سایت‌ها بروید.

4- لیست سایت های مجاز و تعداد هشدارهایی که هر وب سایت در یک هفته ارسال می کند را بررسی کنید.

5- اعلان‌های Chrome را برای وب‌سایت‌های جداگانه خاموش کنید

6- مجوز اعلان برای وب سایت های ناشناس را از لیست خاموش کنید.

مسدود کردن تبلیغات در صفحه اصلی

تبلیغاتی که در صفحه اصلی ظاهر می شوند بدتر از تبلیغات در یک مرورگر وب یا مرکز اطلاع رسانی هستند. این تبلیغات بنری کامل روی هر برنامه ای در تلفن یا رایانه لوحی شما ظاهر می شود. اندروید به توسعه دهندگان برنامه اجازه می دهد تا برای نمایش از برنامه های دیگر اجازه عملکرد عادی داشته باشند.

برنامه‌هایی مانند مسنجر و Truecaller برای نمایش چت حبابی و شناسایی تماس‌گیرندگان ورودی به چنین مجوزهایی نیاز دارند. با این حال، برخی از برنامه‌های ناقص کاربران را فریب می‌دهند تا به ارسال تبلیغات در صفحه اصلی ادامه دهند. هنگامی که چنین تبلیغاتی را دریافت می کنید، به دنبال نام برنامه ای باشید که آنها را در صفحه اصلی ارسال کرده است.

پس از شناسایی آن برنامه ها، مراحل زیر را دنبال کنید تا مجوز را خاموش کنید:

1- روی نماد برنامه ضربه طولانی بزنید و منوی اطلاعات برنامه را باز کنید.

2- به صفحه نمایش روی سایر برنامه ها بروید.

3- اسکرین شات نحوه باز کردن اطلاعات برنامه را نشان می دهد.

4- تصویری که نشان می‌دهد کجا می‌توان گزینه‌های نمایش روی برنامه‌ها را پیدا کنید.

5- ضامن نمایش مجاز روی دیگر برنامه ها را خاموش کنید.

6- اسکرین شات نحوه جلوگیری از نمایش برنامه ها بر روی دیگران را نشان می دهد.

7- اگر دیگر به برنامه نیاز ندارید، آن را از همان منوی اطلاعات برنامه حذف نصب کنید.

13 10

چگونه تبلیغات در اندروید را مسدود کنیم

اگر کاربر Samsung Galaxy هستید، به سادگی AdBlock برای اینترنت سامسونگ را از فروشگاه Galaxy دانلود کنید. AdBlock از همان لحظه ای که آن را نصب می کنید، تبلیغات مزاحم را در دستگاه اندرویدی شما مسدود می کند. همچنین می تواند ردیاب ها را مسدود کند و برای افزایش حریم خصوصی آنلاین شما در هنگام مرور وب کار کند.

مسدود کردن ردیاب ها با AdBlock

برای اینترنت سامسونگ تبلیغ‌کنندگان از ردیاب‌های تبلیغاتی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد شما هنگام مرور وب استفاده می‌کنند. آنها اطلاعاتی مانند سابقه مرور، سابقه خرید و علایق شخصی شما را جمع آوری می کنند.

و همه اینها برای فروش محصولات هدفمندی است که احتمال خرید آنها بیشتر است. AdBlock برای اینترنت سامسونگ به شما امکان می دهد کنترل حریم خصوصی خود را مجدداً در دست بگیرید زیرا می تواند ردیاب های شخص ثالث را که اطلاعات شخصی شما را جمع آوری می کنند غیرفعال کند.

برای مسدود کردن ردیاب ها در اندروید:

برنامه AdBlock را باز کنید.

-در صفحه اصلی، گزینه های بیشتر و مسدود کردن را کلیک کنید.

مسدود کردن ردیابی اضافی، مسدود کردن ردیابی آیکون های رسانه های اجتماعی یا هر دو را انتخاب کنید!

گزینه Block extra tracking ردیاب‌هایی را که تبلیغ‌کنندگان برای دانستن اینکه از چه سایت‌هایی بازدید می‌کنید استفاده می‌کنند را مسدود می‌کند. استفاده از این لیست فیلتر ممکن است مانند بسیاری از سایت‌های بانکی باعث ایجاد مشکلاتی در سایت‌هایی شود که به ردیاب‌های شخص ثالث متکی هستند. معمولاً می‌توانید با افزودن آن سایت‌ها به لیست مجاز خود، آن را حل کنید. به خاطر داشته باشید که لیست مجاز یک سایت باعث رفع انسداد تبلیغات در سایت نیز می شود.

گزینه Block icons media social tracking دکمه های رسانه های اجتماعی را که فعالیت مرور شما را در صفحات وب ردیابی می کنند حذف می کند. لطفاً توجه داشته باشید که اشتراک در این لیست می‌تواند برخی از عملکردهای وب‌سایت مانند پیوند به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی یا گزینه‌های ورود به سیستم را که به فیس‌بوک یا سایر رسانه‌های اجتماعی متکی هستند، از بین ببرد.

تغییر DNS برای مسدود کردن تبلیغات در اندروید

122

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مسدود کردن تبلیغات در تلفن‌های هوشمند اندروید، تغییر دادن به ارائه‌دهنده DNS خصوصی سرویس مسدودکننده تبلیغات است. این روش به هیچ برنامه ای نیاز ندارد، اما فقط روی گوشی های اندرویدی با اندروید 9 پای و بالاتر کار می کند، زیرا تنظیمات DNS خصوصی با این نسخه از سیستم عامل معرفی شده است.

برای تغییر DNS، به Settings > Network and Internet > Advanced > Private DNS بروید. گزینه Private DNS Provider Hostname را انتخاب کنید و dns.adguard.com یا one.one.one.one را وارد کنید و Save را بزنید. خودشه. دیگر هیچ بنر تبلیغاتی درون برنامه ای و یا تبلیغاتی را در مرورگرهای وب نخواهید دید. در برخی از تلفن ها، مسیر تغییر Private DNS ممکن است متفاوت باشد. اگر UX تلفن شما دارای نوار جستجو است، به سادگی Private DNS را جستجو کنید تا در صفحه تنظیمات مربوطه قرار بگیرید.

مسدود کننده تبلیغات اندروید با AdLock

121 3

AdLock یک راه حل مسدود کننده است که گزینه هایی برای رایانه شخصی و اندروید دارد. این یک راه آسان برای مسدود کردن تبلیغات درون بازی یا تبلیغات مرورگر هنگام استفاده از تلفن شما است. حتی می‌توانید وب‌سایت‌های خاصی را مسدود کنید و تمام ترافیک خود را از طریق فیلتر امن HTTPS فیلتر کنید.

مسدود کننده تبلیغات اندروید با AdAway

123 1

حالت غیر روت هم دارد، اما با روت بهترین کار را می کند. AdAway از یک فایل میزبان برای مسدود کردن نام های میزبان تبلیغاتی استفاده می کند. کاری که اساسا انجام می دهد این است که یک لیست به روز از شبکه های تبلیغاتی را نگه می دارد و آنها را به لوکال هاست (یعنی تلفن خودتان) هدایت می کند، بنابراین این درخواست ها به جایی نمی رسند و هیچ تبلیغی نمی تواند ارائه شود. بهترین بخش این است که هم تبلیغات مرورگر و هم در برنامه را مسدود می کند. راه اندازی سرویس بسیار ساده است.

مسدود کننده تبلیغات اندروید AdGuard

124

AdGuard یکی از محبوب ترین مسدود کننده های تبلیغات در دسکتاپ است و یک کلاینت اندروید نیز دارد. نسخه موبایل AdGuard به اندازه نسخه دسکتاپ خود قدرتمند یا پیچیده نیست، اما کار را به خوبی انجام می دهد. AdGuard یک VPN محلی را برای فیلتر کردن تبلیغات و ردیاب ها راه اندازی می کند. نسخه رایگان فقط به شما امکان می دهد تبلیغات مرورگر را مسدود کنید. اگر می خواهید از شر تبلیغات درون برنامه ای نیز خلاص شوید، باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. AdGuard مانند یک جذابیت در مرورگرها عمل می کند و در حالی که روی برنامه ها کار می کند، بارگذاری محتوا را در برخی از برنامه ها به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مسدود کننده تبلیغات اندروید بلوکادا

علاوه بر مسدود کردن تبلیغات، Blokada همچنین حریم خصوصی شما را با رمزگذاری جستجوهای DNS در صورت امکان تقویت می کند. شما می توانید لیست میزبان خود را ایجاد کنید و کنترل کنید که کدام دامنه ها باید مسدود یا در لیست سفید قرار گیرند. Blokada در فروشگاه Play موجود است، اما به دلیل سیاست سختگیرانه Google Play، فاقد چندین ویژگی کلیدی است. برای بهترین تجربه، نسخه کامل را از وب سایت رسمی بلوکادا دانلود کنید. یک مسدودکننده تبلیغات منبع باز و غیر ریشه با رابط کاربری بصری و تمرکز بر حریم خصوصی.

مسدود کننده تبلیغات اندروید با DNS66

126 4

یک مسدود کننده تبلیغات مبتنی بر VPN دیگر که نیازی به روت ندارد. DNS66 کاملا رایگان و منبع باز است. در مقایسه با AdGuard و Blokada، DNS66 دارای رابط کاربری کمی کمتر بصری و قدیمی است، اما به خوبی کار می کند. یک سرویس VPN ایجاد می کند و ترافیک سرور DNS را به آن هدایت می کند. سرویس VPN پرس‌وجوهای DNS را که در لیست سیاه قرار دارند، رهگیری و فیلتر می‌کند و در عین حال به درخواست‌های غیر لیست سیاه اجازه عبور می‌دهد. DNS66 مسدود کردن تبلیغات در سراسر سیستم را ارائه می دهد تا بتواند تبلیغات درون برنامه ای را نیز فیلتر کند. همچنین می توانید سرورهای DNS سفارشی را مستقیماً از برنامه پیکربندی کنید. یک مسدود کننده میزبان مبتنی بر DNS با مجموعه ای جامع از ویژگی ها.

تبلیغات تهاجمی فزاینده از وب سایت ها و برنامه های توهین آمیز ممکن است شما را وسوسه کند که از Android به iOS تغییر مکان دهید. در حقیقت، دستگاه های اپل از این مشکل مصون نیستند. بهتر است قبل از هرکاری از ترفندهای بالا استفاده کنید تا وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی را که باعث این مشکل شده‌اند مسدود کنید و مشکل را در منبع آن برطرف کنید.

برای خرید انواع لوازم جانبی گوشی از جمله گلس موبایل و یا قاب و گارد گوشی کافیست به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید و با خرید لوازم جانبی اصل از تخفیفات فوق العاده م بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا