logo

15 اپلیکیشن کاربردی برای اندروید

ما از گوشی های هوشمند برای خیلی چیزها استفاده می کنیم. به موسیقی گوش می دهیم، بازی می کنیم، ویدیو تماشا می کنیم و در رسانه های اجتماعی با یکدیگر صحبت می کنیم. یکی دیگر از کاربردهای تلفن های هوشمند، آسان کردن زندگی ما است و برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند. در اینجا 15 اپلیکیشن مفید برای اندروید را به شما معرفی کرده اییم. در ادامه با فارس کالا همراه باشید.

15 اپلیکیشن کاربردی برای اندروید

 

1- برنامه های Adobe

Adobe برخی از مفیدترین برنامه ها را در اختیار دارد. برنامه‌های آن‌ عموماً از ویرایش عکس تا ابزار کاربردی را شامل می‌شود و شامل برنامه‌هایی مانند Adobe Acrobat (خواننده PDF)، Adobe Lightroom و Photo Express (ویرایش عکس)، Illustrator Draw (نقاشی)، اسکن (اسکنر اسناد)، Premiere Clip (ویرایش ویدیو) بسیاری دیگر از برنامه ها می شود. همه اینها برای دانلود رایگان هستند. اگرچه ممکن است برخی از آنها برای دریافت همه ویژگی ها به اشتراک Adobe Creative Cloud نیاز داشته باشند.

2- AirDroid

2 6

AirDroid یک برنامه مفید است که به شما امکان می دهد رایانه شخصی خود را به دستگاه Android خود و بالعکس متصل کنید. می‌توانید فایل‌ها را به اشتراک بگذارید، اعلان‌ها را دریافت کنید، به چند برنامه پیام‌رسانی سریع پاسخ دهید.

این یکی از بهترین راه ها برای اتصال همه دستگاه های شما به یکدیگر است. همچنین روی اندروید، iOS، مک و ویندوز کار می کند. با این حال، می توانید ابتدا نسخه رایگان را امتحان کنید تا ببینید آیا آن را دوست دارید یا خیر. Pushbullet رقیب خوبی برای AirDroid نیز هست.

3- CamScanner

3 4

 احتمالا CamScanner بهترین برنامه اسکنر اسناد در تلفن همراه است. شما از این برنامه برای اسکن اسناد در گوشی خود و تبدیل آنها به فرمت PDF استفاده می کنید. سپس آن سند را از طریق ایمیل ارسال می‌کنید، آن را در دستگاه خود ذخیره می‌کنید و حتی می‌توانید آن را فکس کنید.

این یکی از معدود برنامه‌های موجود در فروشگاه Play است که می‌تواند همه این کارها را انجام دهد و قطعاً بهترین آنهاست. می‌توانید از اکثر ویژگی‌ها به صورت رایگان استفاده کنید یا اگر قصد دارید از آن بسیار زیاد استفاده کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه اشتراک آن را دریافت کنید.CamScanner به ویژه برای افرادی که تجارت می کنند مفید است.

4- IFTTT

4 4

IFTTT به راحتی یکی از کاربردی ترین برنامه های اندرویدی موجود است. این برنامه ای است که دستوراتی را برای انجام مجموعه ای از وظایف اساسی به طور خودکار ایجاد می کند. چیزی که در مورد برنامه فوق العاده است تعداد زیاد خدمات، محصولات و سایر برنامه هایی است که از IFTTT پشتیبانی می کنند.

می‌توانید از آن بخواهید چراغ‌های هوشمند خانه‌تان را روشن کند، تصاویر را از اینستاگرام ذخیره کنید و در Dropbox آپلود کنید، و حتی برخی از ابزارهای Google Assistant و Amazon Alexa در دسترس هستند. 

5- دستیار گوگل – جستجوی گوگل

5 4

اپلیکیشن گوگل قطعا یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های موجود است که شامل دو چیز اساسی است: Google Assistant و Google Feed. دستیار Google اساساً به هر سؤالی پاسخ می‌دهد، یادآوری‌ها را تنظیم می‌کند، چراغ‌های هوشمند را روشن و خاموش می‌کند، و حتی آهنگ‌ها یا ویدیوها را برای شما پخش می‌کند.

Google Feed با هزاران چیز از جمله آب و هوا، اخبار به مرور موارد جدید را بر اساس سابقه جستجو و علایق شما تنظیم می کند. این دو به همراه جستجوی گوگل یک برنامه ترکیبی قدرتمند هستند که تعداد کمی از توسعه دهندگان دیگر می توانند با آن رقابت کنند. 

6- مجموعه Google Drive

6 2

Google Drive و مجموعه برنامه های آن محبوب ترین برنامه های بهره وری در اندروید هستند. مجموعه کامل شامل Google Drive، Google Docs، Google Sheets، Google Slides، Google Keep و Google Photos است.

در این برنامه‌ یک مجموعه اداری کامل با یک برنامه یادداشت‌برداری، فضای ذخیره‌سازی ابری، و مکانی برای پشتیبان‌گیری رایگان از همه عکس‌ها و ویدیوهای خود دارید. Google Drive با 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می شود. با اشتراک ماهانه می توانید فضای ذخیره سازی ابری را افزایش دهید.

7- مترجم گوگل

7 2

Google Translate برنامه ترجمه ای است که در هر پلتفرمی موجود است. در طول سال‌ها به‌روزرسانی‌های زیادی دریافت کرده است، از جمله توانایی استفاده از دوربین برای اشاره به چیزی و ترجمه آن در زمان واقعی.

 همچنین دارای مجموعه ای از ویژگی های اضافی، از جمله توانایی ترجمه مکالمه دو طرفه در زمان واقعی است. مایکروسافت ترنسلیت و چند برنامه ترجمه دیگر در حال بهبود هستند، اما گوگل ترنسلیت هنوز هم پادشاه دنیاست.

8- LastPass پسورد منیجر

LastPass یک برنامه مدیریت رمز عبور است. بسیاری از این موارد در Google Play وجود دارد و اکثر آنها نسبتاً خوب کار می کنند. با این حال، ما LastPass را دوست داریم زیرا با به‌روزرسانی‌های اندروید به‌روز می‌ماند و همچنین دارای یک برنامه احراز هویت برای امنیت بیشتر است.

این برنامه پسورد تولید می‌کند، رمزهای عبور شما را در سایت‌های مختلف ذخیره می‌کند و به شما کمک می‌کند در صورت نیاز سریع وارد سیستم شوید. 

9- برنامه های مایکروسافت

9 3

 این شرکت قطعاً برخی از مفیدترین برنامه های موجود را دارد. برخی از موارد بهتر عبارتند از: Microsoft OneDrive (ذخیره سازی ابری)، مجموعه Microsoft Office (اسناد word، صفحات گسترده، ارائه ها)، Microsoft Launcher، Microsoft Authenticator (امنیت)، آفیس لنز (اسکنر اسناد)، دسکتاپ از راه دور، Xbox و Mixer (بازی) و چندین مورد دیگر. 

10- ردیت

10 4

Reddit یک برنامه و وب سایت بسیار مفید و دارای تعداد زیادی زیرسرویس مجازی است که انواع موضوعات را پوشش می دهد. شما می توانید مشاوره، آموزش و اطلاعات در مورد هر چیزی را ردیت بیابید. هر کسی بر اساس علاقه ای که دارد باید subreddits را برای آن علاقه بررسی کند.

ممکن است چیزهای بسیار جالبی پیدا کنید که قبلاً درباره آنها نمی دانستید. همچنین تعداد زیادی برنامه شخص ثالث Reddit وجود دارد. بسیاری برنامه های شخص ثالث را به برنامه رسمی ترجیح می دهند، اما برنامه رسمی نیز کار می کند.

11- Solid Explorer

یک مدیر فایل و مرورگر است که علاوه بر مرور معمول فایل‌ها، در صورت استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری خود، این گزینه را نیز خواهید داشت. علاوه بر این، می‌توانید به مشتریان FTP، SFTP، WebDav و SMB/CIFS دسترسی داشته باشید. این یک برنامه قدرتمند است که استفاده از آن نیز ساده است و پس از آزمایش 14 روزه باید هزینه آن را بپردازید.

12- Tasker

12

یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن هاست. Tasker به شما اجازه می دهد تا فعالیت های خودکاری ایجاد کنید که کارهای مختلفی را انجام می دهند. بیان اینکه این برنامه چه کاری می تواند انجام دهد دشوار است زیرا تقریباً هر کاری را می تواند انجام دهد. این برنامه دارای 200 اکشن داخلی است که می توانید از آنها استفاده کنید یا خودتان بسازید.

همچنین تعداد زیادی برنامه با پشتیبانی Tasker به همراه پلاگین هایی برای گسترش عملکرد وجود دارد. این برنامه به نوعی شبیه نسخه کاربر قدرتمند IFTTT است و در صورت داشتن آن، Tasker با Google Play Pass نیز رایگان است.

13- TickTick

13 24

 یکی از کاربردی ترین برنامه ها است و شما وظایف را در آن قرار می دهید و برنامه به شما یادآوری می کند که آنها را انجام دهید. علاوه بر این، می توانید آن را برای مواردی مانند لیست های مواد غذایی و موارد دیگر تنظیم کنید. این برنامه همچنین دارای قابلیت همکاری است.

در صورت نیاز می توانید وظایف خود را بین اعضای خانواده یا شغل خود به اشتراک بگذارید. همچنین دارای تقویم، ویجت ها و ویژگی های یادداشت برداری است. نسخه رایگان برای استفاده معمولی ارائه می شود و نسخه پولی فقط برای موارد استفاده تجاری مورد نیاز است.

14- آنالایزر وای فای

WiFi Analyzer یک تحلیلگر وای فای منبع باز است که به شما امکان می دهد اتصال WiFi خود و همچنین سایر اتصالات را در منطقه عمومی مشاهده کنید. دلایل متعددی وجود دارد که چرا شما به چنین چیزی نیاز دارید. می‌توانید ببینید آیا WiFi شما کانالی را با سایر شبکه‌های WiFi به اشتراک می‌گذارد (که می‌تواند بر اتصال و سرعت آن تأثیر بگذارد).

همچنین می‌توانید شبکه‌های WiFi نزدیک، قدرت سیگنال نمودار و سایر فعالیت‌ها را شناسایی کنید. این می تواند به تشخیص مشکلات وای فای در صورت بروز مشکل کمک کند و به ویژه برای کسانی که پخش  زنده تلویزیون را دنبال می کنند یا از سرویس های بازی پخش زنده مانند Google Stadia استفاده می کنند مفید است.

15- یوتیوب

15 9

یوتیوب احتمالا مفیدترین برنامه در تلفن همراه است که بیشتر افراد از آن برای موزیک ویدیوها یا بررسی محصول استفاده می کنند. با این حال سیل عظیمی از آموزش ها، درس ها، سخنرانی ها و ویدیوهای دیگر وجود دارد. برای حذف تبلیغات، فعال کردن پخش پس‌زمینه، و همچنین دریافت اشتراک رایگان YouTube Music می‌توانید ماهیانه 12.99 دلار بپردازید. 

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل و شارژر و کابل گوشی را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید. فارس کالا مرکز تخصصی فروش لوازم جانبی اصل و اورجینال است که تخفیفات ویژه ایی را هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا