logo

5 چیزی که باید در گوشی اندروید خود خودکار کنید

دستگاه‌های اندرویدی مدرن ما دری را به روی دنیایی متصل و با فناوری پیشرفته باز می‌کنند که سال‌ها پیش فقط به چشم یک آرزو به آن نگاه می کردیم. قدرت و توانایی تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی ما همچنان در حال افزایش است و در نتیجه هوشمندتر و هوشمندتر می‌شوند.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به اتوماسیون اندروید و برخی از کارهایی که می‌توانید در دستگاه خود به صورت خودکار انجام دهید خواهیم داشت. با فارس کالا همراه باشید. 

5 چیزی که باید در گوشی اندروید خود خودکار کنید

11 33

1. گزینه “مزاحم نشوید” را تنظیم کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که بعد از یک روز سخت در محل کار به رختخواب بروید و سپس در ساعت 3 صبح با صدای تماس از تلفن هوشمند خود، پیامک یا اعلان دریافت کنید که شما را از خواب بیدار کند و خواب زیبای شما را خراب کند.

به‌جای خاموش کردن دستگاه قبل از رفتن به رختخواب یا قرار دادن آن در حالت بی‌صدا، می‌توانید گزینه «مزاحم نشوید» را تنظیم کنید. با استفاده از این ویژگی، اساساً می‌توانید ساعاتی از روز را مشخص کنید که گوشی هوشمند باید بی‌صدا شود.

برای تنظیم گزینه مزاحم نشوید منوی تنظیمات دستگاه خود را باز کنید، به «صدا» بروید (ممکن است در دستگاه شما به شکل دیگری باشد)، و روی «مزاحم نشوید» ضربه بزنید.

سپس فقط روزها و ساعت‌هایی را که گوشی هوشمند باید بی‌صدا باشد را انتخاب کنید و مشخص کنید کدام چیزها باید بی‌صدا شوند (تماس‌ها، پیامک‌ها…).

2. با یک ضربه به چندین شبکه اجتماعی پست کنید

امروزه تعداد زیادی شبکه اجتماعی محبوب از جمله فیس بوک، اینستاگرام و توییتر در دسترس هستند. اگر از بیش از یک مورد استفاده می کنید، احتمالاً هر از چند گاهی یک پست را در چندین شبکه منتشر می کنید، درست است؟ برای صرفه جویی در زمان، می توانید با استفاده از برنامه ای مانند Hootsuite، این فرآیند را به نوعی خودکار کنید.

کاری که این برنامه انجام می دهد این است که به شما امکان می دهد تنها با یک ضربه، یک پست را در چندین شبکه اجتماعی مختلف به طور همزمان منتشر کنید. همچنین می توانید یک پست در فیس بوک یا یک توییت در توییتر را برنامه ریزی کنید تا در همان زمان یا روز بعد ارسال شود.

این سرویس که بیش از 15 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، برای حداکثر سه حساب شبکه اجتماعی رایگان است. برای اتصال بیشتر، به اشتراکی نیاز دارید که از 29 دلار در ماه شروع می شود که با مراجعه به فروشگاه Google Play می توانید آن را دانلود و امتحان کنید.

3. از عکس ها و فیلم ها نسخه پشتیبان تهیه کنید

3 5

اولین کاری که احتمالا باید انجام دهید این است که مطمئن شوید از تمام عکس‌ها و ویدیوهایی که می‌گیرید به طور خودکار در فضای ابری پشتیبان‌گیری می‌شوند. به این ترتیب، می‌توانید از هر رایانه یا دستگاهی که می‌تواند به اینترنت متصل شود به آنها دسترسی داشته باشید.

بهترین خدمات برای این کار Google Photos است. اگر هنوز برنامه را روی گوشی هوشمند خود نصب نکرده اید، آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. برای خودکار کردن فرآیند پشتیبان‌گیری، کافی است برنامه را باز کنید، به تنظیمات بروید، روی منوی «پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی» ضربه بزنید و سپس گزینه «پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی» را در بالا روشن کنید.

33

بهترین چیز در مورد Google Photos این است که رایگان است. فقط به خاطر داشته باشید که عکس ها و فیلم ها در صورت بزرگتر بودن به 16 مگاپیکسل و 1080p کوچک می شوند. برای حفظ اندازه اصلی، محتوای آپلود شده در ذخیره سازی حساب Google شما حساب می شود.

شما 15 گیگابایت فضای خالی دارید که بین Photos، Gmail و Drive مشترک است. اگر به موارد بیشتری نیاز دارید، می توانید با حداقل 1.99 دلار در ماه آن را ارتقا دهید.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که گزینه «آزاد کردن حافظه دستگاه» در تنظیمات برنامه وجود دارد که می تواند به طور خودکار تصاویر پشتیبان گیری شده را از دستگاه شما حذف کند تا مقداری فضا برای شما ذخیره شود. 

4. هشدار مصرف داده را تنظیم کنید

برای جلوگیری از دریافت صورت‌حساب هنگفت از شرکت مخابراتی، باید مطمئن شوید که از محدودیت داده‌های خود فراتر نمی‌روید. به جای اینکه هر روز بررسی کنید چه مقدار داده استفاده کرده اید و چه مقدار در یک چرخه صورتحساب مشخص باقی مانده است، فقط می توانید یک هشدار مصرف داده تنظیم کنید.

این بدان معناست که وقتی از مقدار مشخصی از داده استفاده کردید، گوشی هوشمند شما به شما اطلاع می‌دهد، بنابراین می‌دانید چه زمانی باید تماشای همه ویدیوهای YouTube و استفاده از سایر برنامه‌های تشنه داده را متوقف کنید.

علاوه بر این، به محض استفاده از تمام داده‌های موجود در یک چرخه صورت‌حساب، تلفن هوشمند می‌تواند به طور خودکار شما را از شبکه جدا کند. به این ترتیب شانس عبور از حد مجاز از بین می رود.

44

تنظیم هشدار مصرف داده کار ساده ای است که بیش از یک یا دو دقیقه از وقت شما را نمی گیرد. تنظیمات دستگاه خود را باز کنید، «Data usage» را انتخاب کنید و روی «Billing cycle» ضربه بزنید (ممکن است از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد).

سپس فقط مقدار داده‌هایی را که در طرح، چرخه صورت‌حساب خود گنجانده‌اید، اضافه کنید و یک محدودیت هشدار را مشخص کنید (به عنوان مثال: وقتی از 5 گیگابایت داده استفاده می‌کنم به من اطلاع دهید).

5. وقتی در خانه هستید قفل گوشی هوشمند را باز کنید

اگر خارج از خانه هستید، قفل کردن تلفن خود با کمک حسگر اثر انگشت یا کد پین همیشه ایده خوبی است. اما زمانی که در امنیت خانه خود هستید، این موارد ممکن است گاهی آزاردهنده شوند، به خصوص اگر تلفن خود را به طور منظم در طول روز چک کنید.

بهترین گزینه در این مورد این است که پس از رسیدن به خانه، روش احراز هویتی را که استفاده می‌کنید (اثرانگشت، کد پین، الگو…) غیرفعال کنید. به جای اینکه هر روز آن را به صورت دستی انجام دهید، می توانید آن را در کمتر از یک دقیقه خودکار کنید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است. به تنظیمات دستگاه خود بروید، “امنیت و اثر انگشت” را انتخاب کنید (ممکن است در تلفن هوشمند شما به شکل دیگری باشد) و سپس روی “Smart Lock” ضربه بزنید. مجموعه ای از گزینه های مختلف را خواهید دید.

اما گزینه مورد علاقه ما “مکان های مورد اعتماد” نام دارد. روی آن ضربه بزنید و از طریق گزینه “افزودن مکان مورد اعتماد” آدرسی را وارد کنید. برای مثال می‌توانید چندین مکان از جمله خانه و محل کار خود را اضافه کنید.

55

روش احراز هویتی که استفاده می‌کنید به‌محض قرار گرفتن در یک «مکان قابل اعتماد» به‌طور خودکار غیرفعال می‌شود و وقتی از درب ورودی بیرون می‌روید، دستگاه اندرویدی شما دوباره آن را به‌خودی خود فعال می‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که GPS باید روشن باشد تا این ویژگی کار کند.

این راهنما بیشتر برای کسانی بود که به اتوماسیون اندرویدی تازه وارد هستند. البته، کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید در گوشی هوشمند خود به صورت خودکار انجام دهید. اگر می خواهید در مورد اتوماسیون اندروید  سطح بالاتری را تجربه کنید، حتما باید Tasker را بررسی کنید.

برای کسانی از شما که نمی‌دانند، Tasker برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تعدادی از چیزها را خودکار کنید. برای مثال، می‌تواند به طور خودکار روشنایی صفحه نمایش را در شب کاهش دهد، مدت زمان نمایش را برای برخی برنامه‌ها افزایش دهد، برنامه موسیقی را هنگام وصل کردن هدفون باز کند و موارد دیگر.

 همچنین لازم به ذکر است IFTTT، یکی دیگر از برنامه های محبوب اتوماسیون اندروید است و برنامه ای است که برای کاربران جدیدتر اندروید کمی کاربرپسندتر از برنامه ای مانند Tasker است.

لوازم جانی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل و شارژر و کابل گوشی را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید. فارس کالا مرکز تخصصی فروش لوازم جانبی اصل و اورجینال است که تخفیفات ویژه ایی را هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا