logo

5 ویژگی پنهان گوگل پیکسل 8 که هر کاربر باید بداند

در دنیای ساخت دستگاه‌های اندرویدی سطح بالای مجهز به تراشه‌های پیشرفته و ترکیب فناوری‌های نوآورانه گوگل، سامسونگ و شیائومی بر بازار تسلط دارند. به همین دلیل بود که وقتی Google Pixel 8 در اکتبر 2023 رونمایی شد، جای تعجب نداشت و خود را به عنوان رقیبی سرسخت برای Samsung Galaxy S23 Ultra و Xiaomi 14 Pro معرفی کرد.

5 ویژگی پنهان گوگل پیکسل 8 که هر کاربر باید بداند

علی‌رغم تمام ویژگی‌ها و پیشرفت‌های بزرگ در سیستم دوربین، صفحه نمایش روشن‌تر و ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی، ویژگی‌های خاصی وجود دارد که احتمالاً هنگام شروع استفاده از تلفن بلافاصله متوجه آنها نشوید. ممکن است این ویژگی های پنهان اما مفید را در زمانی که شروع به کاوش در تنظیمات دستگاه خود می کنید، کشف کنید. در این مقاله از فارس کالا ما 5 ویژگی پنهان گوگل پیکسل 8 که هر کاربر باید درباره آن بداند را معرفی کرده اییم.

 هوش مصنوعی در پیکسل 8

1

 سال 2023 اساسا سال هوش مصنوعی است و شرکت ها دیوانه وار تلاش می کنند تا بفهمند چگونه هوش مصنوعی را در سیستم های خود ادغام کنند. گوشی‌های هوشمند با گنجاندن هوش مصنوعی در نرم‌افزار خود، ویژگی‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. یکی از این نمونه‌ها، ویژگی پنهان گوگل پیکسل 8 است که دارای دستیار هوش مصنوعی است که به طور یکپارچه در دستیار معمولی گوگل ادغام شده است.

اگر کنجکاو هستید که آن را آزمایش کنید، مرورگر کروم خود را باز کنید. نگه داشتن دکمه کناری یا استفاده از عبارت «Hey Google»، دستیار Google شما را فعال می‌کند. در اینجا، یک دکمه جدید با عنوان “خلاصه” پیدا خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و Google خلاصه‌ای از محتوای صفحه‌ای که در آن هستید، خواه اخبار، وبلاگ یا ویکی‌پدیا باشد برای شما می‌سازد.

با این حال، باید بدانید که این ویژگی پنهان در حال حاضر دارای محدودیت هایی است و فقط در ایالات متحده کار می کند. اگر آن را در دستگاه خود نمی بینید ناامید نشوید و مطمئن باشید که تلاش ها برای گسترش در دسترس بودن آن به همه کشورها به زودی ادامه دارد.

راهنمای گوگل

2

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی در خیابان در حال قدم زدن هستید یک آهنگ عالی از یک ماشین، یک نمایش عمومی یا بلندگوهای رستوران در دوردست شروع به پخش شدن کند؟ به طور غریزی، شما به دنبال گوشی خود می روید تا نام آن آهنگ را سرچ و آن را دانلود کنید.

یا اینکه به صورت دستی برنامه دستیار را باز کنید و از آن درخواست کنید تا آهنگ را برای شما شناسایی کند. اما اگر از Google Pixel 8 استفاده می‌کنید، نیازی به گذراندن فرآیندهای طولانی برای شناسایی آهنگ هایی که در نزدیکی شما پخش شده نیست. کافیست به تنظیمات گوشی خود بروید، روی صفحه نمایش ضربه بزنید، صفحه قفل را انتخاب کنید.

به پایین اسکرول کنید و گزینه «در حال پخش» را بزنید. هنگامی که این ویژگی را فعال می کنید، نام و هنرمندان آهنگ هایی که در نزدیکی شما پخش می شوند را در صفحه شما نمایش می دهد. این ویژگی برای افرادی که به طور مداوم به دنبال به روز رسانی لیست پخش خود با آهنگ های تصادفی شگفت انگیزی هستند بسیار مفید خواهد بود.

پاک کن جادویی صوتی پیکسل 8

3

Google Pixel 8 به‌جای دانلود ابزارهای پیچیده و گیج‌کننده ویرایش ویدیو برای اعمال ویرایش‌های اساسی و در عین حال مفید روی ویدیوهایتان پس از ضبط آن‌ها در دستگاهتان، به شما امکان می دهد این ویرایش ها را به طور پیش فرض در برنامه Photos خود انجام دهید. برای استفاده از این ویژگی، یک ویدیو را در برنامه Photos خود باز کنید، روی Edit ضربه بزنید، به Audio بروید و سپس Audio Eraser را انتخاب کنید.

این ویژگی ویدیوی شما را از نظر صداهای مزاحم اسکن می کند و به شما در کاهش آنها کمک می کند. این شامل صداهای طبیعت مانند صدای جیر جیر پرندگان، زوزه گرگ، جریان آب در نزدیکی، سر و صدای جمعیت و صداهای باد است که ممکن است بر کیفیت گفتار تأثیر بگذارد. شما یک نوار لغزنده برای تنظیم شدت هر یک از این صداها یا حذف کامل آنها دارید. 

ژست‌های حرکتی پیکسل 8

4

بسیاری از ژست‌های متداول در Google Pixel 8 شما وجود دارد که اگر از تلفن‌های Pixel یا دستگاه‌های Android به طور کلی استفاده می‌کنید، باید با آن‌ها آشنا باشید مانند:

-دو بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش برای بزرگ‌نمایی طولانی روی نقشه‌ها یا تصاویر.

فشردن روی صفحه اصلی برای سفارشی کردن ویجت‌ها

-کشیدن انگشت به صفحه برنامه برای رفتن به صفحه قبلی یا بعدی

-همچنین برخی حرکات مخفی در Pixel 8 شما وجود دارد که ممکن است فوراً متوجه آنها نشوید. برخی از این حرکات به فعال سازی دستی نیاز دارند و به طور پیش فرض برای تلفن هوشمند شما روشن نیستند.

ابتدا تنظیمات خود را بررسی کنید، سپس به صفحه نمایش > حالت پیمایش > تنظیمات پیمایش اشاره ای بروید. پس از ورود به این صفحه، روی نماد چرخ دنده کوچک در سمت راست حالت ناوبری ضربه بزنید. در اینجا، می‌توانید گزینه‌ای را فعال کنید که به شما امکان می‌دهد با کشیدن انگشت از گوشه پایین صفحه به بالا، دستیار Google خود را احضار کنید.

به‌علاوه، می‌توانید با رفتن به برنامه تنظیمات و سپس انتخاب «سیستم» > «ژست‌ها»، حرکات بیشتری را کاوش کنید. در این بخش، تمام حرکات مربوط به گوشی هوشمند Google Pixel 8 خود را پیدا خواهید کرد. این موارد شامل امکان سفارشی کردن ضربه‌های سریع در پشت تلفن برای شروع اقداماتی مانند روشن کردن چراغ قوه، گرفتن اسکرین شات، مشاهده برنامه‌های اخیر یا حتی باز کردن یک برنامه خاص است. 

ترجمه زنده

5

قابلیت ترجمه زنده چیز جدیدی نیست. قابلیت Live Translate توسط گوگل توسعه داده شده و برای گوشی های هوشمند پیکسل بهینه شده است. برخلاف سایر دستگاه‌های Android که به ترجمه مبتنی بر ابر متکی هستند با تلفن‌های Pixel، مطالب را مستقیماً در دستگاه خود ترجمه و کل فرآیند را سریع‌تر می‌کنید.

ویژگی Live Translate نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در غلبه بر موانع زبانی بر متن و صدا است. با استفاده از این ویژگی، برقراری ارتباط با دوستان خارجی آسان‌تر می‌شود و نیازی نیست که هر بار قبل از ارسال پیام‌ها، پیام‌های خود را از طریق وب ترجمه کنید. به‌طور پیش‌فرض، این ویژگی در Google Pixel 8 شما فعال می‌شود. اما اگر فعال نیست یا به‌طور تصادفی آن را خاموش کرده‌اید، این مراحل را دنبال کنید:

1- به تنظیمات بروید.

2- روی System ضربه بزنید.

3- روی Live Translate ضربه بزنید.

4- ویژگی را روشن کنید.

اکنون می‌توانید این ویژگی را طوری پیکربندی کنید که زبان‌ها را فقط در صورت اتصال به شبکه Wi-Fi دانلود کند. همچنین، زبانی را انتخاب کنید که می‌خواهید همه زبان‌های خارجی به آن ترجمه شوند و زبان‌هایی را که می‌خواهید به زبان مادری انتخابی شما ترجمه شوند دانلود کنید. هر زمان که تلفن شما آن زبان های خارجی دانلود شده را شناسایی کند، به طور خودکار آنها را به زبان مادری شما ترجمه می کند.

انواع لوازم جانبی گوشی های هوشمند مانند گلس گوشی و قاب و گارد موبایل را از فروشگاه فارس کالا با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت عالی تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا