logo

بهترین برنامه ها برای کاهش حجم و فشرده سازی تصاویر در اندروید

بهترین برنامه ها برای تغییر اندازه و فشرده سازی تصاویر

امروزه عکس ها بخش بسیار مهمی از زندگی ما هستند. صرف نظر از ساختن خاطرات یا ذخیره یک لباس یا دکوراسیونی که دوست داشتید برای مراجعات بعدی، همه چیز در قالب تصویر/عکس ثبت و ذخیره می شود. به همین دلیل است که سازندگان گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های خود را به تنظیمات دوربین درجه یک مجهز می‌کنند تا کسانی که در عکس گرفتن مبتدی هستند، بهترین عکس‌های ممکن را بتوانند بگیرند. سنسورهای دوربین تا 200 مگاپیکسل در دستگاه هایی مانند Galaxy S23 Ultra یافت می شوند. در حالی که این دوربین‌ها گرفتن عکس را آسان‌تر می‌کنند، عکس‌های گرفته شده جمع و جور نیستند و به راحتی قابل اشتراک‌گذاری نیستند، زیرا اندازه فایل‌های بزرگی دارند. اندازه فایل‌های بزرگ به این معنی است که عکس‌ها نه تنها فضای بیشتری را در دستگاه شما اشغال می‌کنند، بلکه اشتراک‌گذاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و از طریق ایمیل و متن نیز دشوار است.

برای آسان‌تر کردن اشتراک‌گذاری، بهترین راه حل کاهش اندازه فایل یا فشرده‌سازی تصویر است تا قابل اشتراک‌گذاری شود. اگرچه برنامه های زیادی در فروشگاه Play Android وجود دارد که ادعا می کنند اندازه تصاویر را تغییر داده و فشرده می کنند، تنها تعداد انگشت شماری از آنها در کار خود خوب هستند. در این مقاله چند اپلیکیشن خوب برای تغییر اندازه و فشرده سازی تصاویر در دستگاه های اندرویدی را فهرست کرده ایم. 

1. Pixlr

Pixlr یک برنامه ویرایش عکس است که امکان برش و تغییر اندازه تصاویر را به سرعت و به آسانی قبل از ذخیره آنها در دستگاه خود فراهم می کند. این برنامه ساده و رایگان برای استفاده است و نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد، فقط آن را دانلود کنید و شروع به استفاده از آن کنید. Pixlr نه تنها امکان تغییر اندازه تصویر را فراهم می‌کند، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد تا کلاژ عکس با شبکه‌های از پیش تعیین شده، نسبت‌ها و پس‌زمینه ایجاد کنند، رنگ عکس‌ها را تنظیم کنند، عکس‌ها را ویرایش کنند تا لکه‌ها، قرمزی چشم، سفید کردن دندان‌ها و غیره را حذف کنند. می‌توان تن صدا را تنظیم کرد از عکس و اضافه کردن متن به آن با تعداد زیادی فونت برای انتخاب. Pixlr بیش از 5,00,00,000+ دانلود در فروشگاه Google Play و امتیاز 4.2 از 5 دارد.

2. Photo Compressor & Resizer

برنامه Photo Compresor and Resizer برای Android به شما کمک می کند عکس ها را فشرده و اندازه آن ها را تغییر دهید تا فضای ذخیره سازی دستگاه خود را مدیریت کنید. با استفاده از این برنامه می توان عکس ها را فشرده کرد و اندازه یا وضوح عکس ها را بدون افت کیفیت در عرض چند دقیقه تنظیم کرد. این برنامه از فناوری فشرده سازی با اتلاف برای کاهش اندازه فایل عکس ها استفاده می کند. عملکرد برش این برنامه به شما امکان می دهد قسمت های ناخواسته تصویر را حذف کنید و می توانید از نسبت های موجود برای تنظیم بهتر عکس انتخاب کنید.

رایگان است و امکان فشرده سازی دسته ای را نیز فراهم می کند. این برنامه از تبدیل بین فرمت های JPEG، JPG، PNG و WEBP پشتیبانی می کند و همچنین اجازه می دهد تا تصاویر موجود را جایگزین کنید تا فضای اشغال شده توسط عکس اصلی را بازیابی کنید. 2 حالت برای فشرده سازی عکس وجود دارد – خودکار و فشرده سازی به اندازه فایل مشخص شده. وضوح را می توان به 1920×1080، 3040×1440 و بیشتر تغییر داد. Photo Compressor & Resizer دارای بیش از 1000000 بار دانلود در فروشگاه Google Play و امتیاز 4.5 از 5 است.

3. Image Shrink: Batch Resize

برنامه Image Shrink به شما اجازه می دهد تا تصاویر را با یک کلیک کوچک کنید تا اندازه فایل آنها کاهش یابد. این برنامه می‌تواند اندازه چندین تصویر را در یک دسته تغییر دهد و تصاویر کاهش‌یافته، داده‌های تلفن همراه بسیار کمتری را برای آپلود مصرف می‌کنند و به اشتراک گذاری آن آسان‌تر خواهد بود. این برنامه نه تنها اندازه تصاویر را تغییر می دهد، بلکه اطلاعات زمان و مکان را از عکس ها حذف می کند تا از حریم خصوصی کاربر محافظت کند. می‌توانید موقعیت Exif و GPS را ذخیره کنید تا اطلاعات دست نخورده باقی بماند و کاربران بتوانند اندازه‌های دقیقی را که می‌خواهند تصاویر باشند را مشخص کنند. حتی پس از تغییر اندازه تصاویر، تصاویر اصلی نیز در دستگاه شما یافت می شوند. برنامه تصویر اصلی را پاک یا ویرایش نمی کند، اما پس از تغییر اندازه یک کپی را ذخیره می کند. Image Shrink بیش از 50000 بار در فروشگاه گوگل پلی دریافت شده و امتیاز 4.9 از 5 را کسب کرده است.

Image Shrink Batch Resize

4. InstaSize-Photo Editor+ Resizer

InstaSize- Photo Editor+ Resizer امکان تغییر اندازه و برش تصاویر را به همراه حذف پس زمینه و ویرایش با فیلترها فراهم می کند.  اندازه عکس‌ها را می‌توان به سرعت تغییر داد و برش داد تا برای یک کلاژ مناسب باشند یا در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و غیره به اشتراک گذاشته شوند. نه فقط عکس‌ها، حتی فیلم‌ها را می‌توان تغییر اندازه یا برش داد تا آنها را برای رسانه‌های اجتماعی قابل اشتراک گذاری باشند. این برنامه دارای یک اشتراک ممتاز است که مرجع کامل فیلتر، ابزارهای ویرایش دقیق و موارد دیگر را باز می کند. InstaSize دارای بیش از 5,00,00,000 بارگیری در فروشگاه Google Play و امتیاز 4.5 از 5 است.

5. Image Compress & Resize

Image Compres & Resize یا برنامه DotPhoto به کاربران کمک می کند تا با تنظیم اندازه یا وضوح عکس ها را به سرعت فشرده کنند. عکس های بزرگ را می توان به عکس هایی با اندازه کوچکتر تبدیل کرد و افت کیفیت تصویر بسیار کم است. این برنامه از فناوری فشرده سازی با اتلاف استفاده می کند و تعداد رنگ های تصویر را به صورت انتخابی کاهش می دهد. این اثر برای کاربران قابل مشاهده نیست اما اندازه فایل چند درجه پایین می آید. این به شما امکان می‌دهد مشکلاتی مانند آپلود تصاویر در اسناد یا فرم‌های رسمی، محدودیت‌های پیوست ایمیل، اشغال فضای بیش از حد در گالری، محدودیت‌های ذخیره‌سازی ابری، ارسال تصاویر از طریق داده تلفن همراه یا WiFi ضعیف و موارد دیگر را حل کنید. گزینه فشرده سازی دسته ای نیز موجود است و فرمت های پشتیبانی شده JPEG، JPG، PNG و WEBP هستند. 3 حالت برای فشرده سازی وجود دارد: خودکار، اندازه فایل، و وضوح و کیفیت. Image Compress & Resize دارای بیش از 1000000 بار دانلود در فروشگاه Google Play و امتیاز 4.8 از 5 است. خرید لوازم جانبی موبایل اورجینال از فارس کالا برای تمامی گوشی های موبایل شیائومی ، سامسونگ ، هوآوی و…. با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به صورت عمده و تک و ارسال فوری به سراسر کشور.

Image Compress Resize

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا