logo

آیا گوشی سامسونگ گلکسی A20 کیفیت خوبی دارد؟

امسال، سامسونگ با سری گلکسی J خداحافظی کرد و سری گلکسی A خود را تغییر داد تا گوشی‌های هوشمند جدیدی را شامل شود که می‌توانند برای همه کاربران صرف نظر از بودجه‌شان جذاب باشند. در چند ماه گذشته شاهد عرضه گلکسی A10 بودیم. سامسونگ گلکسی A20 گوشی بعدی در این سری است که پس از آن گلکسی A30، گلکسی A70 و گلکسی A80 قرار می گیرد.

آیا گوشی سامسونگ گلکسی A20 کیفیت خوبی دارد؟

-سیستم عامل: Android 9 Pie / One UI
-اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ AMOLED (1560 x 720)
نرخ تازه سازی: 60 هرتز
پردازنده: سامسونگ اگزینوس 7884
– حافظه داخلی 32 و رم 3 گیگابایتی. فضای ذخیره سازی قابل ارتقا
دوربین عقب: 13 مگاپیکسل (f/1.9)، 5 مگاپیکسل (f/2.2) عریض
دوربین جلو: 8 مگاپیکسل (f/2.0)
ویدئو: 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری: 4000 میلی آمپر ساعت
-عمر باتری (ساعت: دقیقه): 13:46
-شارژ: 15 وات
-رنگ: رنگ های سیاه، آبی عمیق، قرمز، نارنجی مرجانی، طلایی

طراحی فریبنده گلکسی A20

طراحی گلکسی A20 شبیه به اعضای بالاتر سری A است. اگر آن را در کنار گلکسی A30 گران‌تر قرار دهید، تشخیص تفاوت بین دو گوشی بدون در دست گرفتن هر یک از آنها کاملاً غیرممکن خواهد بود. این گوشی هوشمند دارای پشتی پلی کربنات است که توهم ساختار شیشه ای را ایجاد می کند.

روکش براق آن را به آهنربای اثر انگشت تبدیل می کند. در حین استفاده از دستگاه، متوجه شدیم که حتی زمانی که آن را با دقت در جیب یا روی میز قرار می دهید، به شدت مستعد خراش است.

13 5

در پشت، یک دوربین دوگانه در گوشه سمت چپ بالای گوشی هوشمند همراه با یک چراغ LED وجود دارد و یک حسگر اثر انگشت سنتی در وسط قرار گرفته است که در حلقه‌ای احاطه شده است که ظاهری عالی به گوشی می‌دهد.

با آمدن به جلوی گوشی هوشمند، می‌توان به حداقل حاشیه‌ها در کناره‌ها و یک چانه کوچک در پایین نمایشگر اشاره کرد. صفحه نمایش Infinity V دوربین سلفی گلکسی A20 را در خود جای داده در حالی که بلندگوی تماس در بالای دستگاه قرار دارد.

سامسونگ با عرضه‌های سری A اخیر خود تصمیم گرفت تا گوشی‌های ارزان قیمتی را طراحی کند که دقیقاً شبیه پرچمداران گران قیمت این شرکت باشد. A20  روکش سیاه در یک پیکربندی ارائه می شود: 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم. با استفاده از کارت حافظه microSD می توانید فضای ذخیره سازی را تا 512 گیگابایت افزایش دهید. 

هیچ چراغ اعلان ال‌ای‌دی وجود ندارد که ما را از پیام‌های جدید مطلع کند، بنابراین باید دستگاه خود را باز کنید تا ببینید آیا اعلان جدیدی دریافت کرده‌اید یا خیر. دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در سمت راست گوشی هوشمند قرار گرفته اند در حالی که اسلات سیم کارت در سمت چپ قرار دارد و دارای یک اسلات کارت MicroSD اختصاصی است.

گلکسی A20 دستگاه بزرگی نیست و می تواند به راحتی در دستان فرد قرار بگیرد. این اسمارتفون با وجود روکش براق، محکم می ماند و از دست کاربر نمی لغزد.

صفحه نمایش Galaxy A20 کافی است اما واضح ترین نیست

Super AMOLED

-اندازه 6.4 اینچ، 100.5 سانتی متر مربع (~85.0% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

-وضوح 720 در 1560 پیکسل، نسبت 19.5:9 (~268 تراکم ppi)

محافظ کورنینگ گوریلا گلس3

سامسونگ گلکسی A20 دارای صفحه نمایش بزرگ 6.4 اینچی Super AMOLED است، اما وجود تنها رزولوشن صفحه نمایش 720 در 1560 پیکسل همراه با تراکم 268 پیکسل باعث می شود که ویدیوها کمتر غوطه ور به نظر برسند. ما قبلا رزولوشن 1080p را از تلفن‌هایی مانند Vivo V9 و Realme U1 در این بازه قیمت دیده‌ایم، و این ما را کمی ناامید می‌کند.

زیرا باید تجربه Netflix و Youtube خود را به پیکسل‌های محدود محدود کنیم. خبر خوب این است که تجربه تماشای گوشی هوشمند بسیار عالی است و Infinity V-notch هنگام تماشای فیلم یا هر ویدیوی دیگری احساس مزاحمت نمی کند.

6 9

خوشبختانه، بازتولید رنگ و روشنایی A20 برای یک گوشی مقرون به صرفه بسیار خوب است. این گوشی 100% فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و در تست ما امتیاز دقت Delta-E 0.35 را کسب کرده است. این اعداد برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت با صفحه نمایش AMOLED قابل احترام هستند.

گلکسی A20 با نمایشگر Infinity-V که از یک بریدگی V شکل برای قرار دادن دوربین جلوی گوشی استفاده می‌کند، صفحه نمایش بسیار روشنی خواهید داشت که در یک نورسنج به 465 نیت می رسد. این میزان کمی کمتر از میانگین 488 نیت گوشی هوشمند است، اما صفحه نمایش آنقدر روشن است که می توانید آن را در یک روز آفتابی ببینید. A20 همچنین دارای یک حالت تاریک مناسب برای کاهش فشار هنگام استفاده از تلفن در شب است.

9 8

دوربین گلکسی A20 با عمق چشمگیر

13 مگاپیکسل، f/1.9، 28 میلی‌متر (عرض)، AF

-5مگاپیکسل، f/2.2، 12 میلی متر (فوق عریض)

دارای فلاش LED، پانوراما، HDR فیلمبرداری 1080p@30fps

-دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

پشت گلکسی A20 دارای یک ماژول دوربین دوگانه کمی بیرون زده است که یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با دیافراگم f/2.2 را در خود جای داده است. با دوربین دوم، A20 می‌تواند عکس‌هایی در عمق میدان بگیرد و برتری زیادی نسبت به Moto G7 Power با قیمت یکسان و دوربین تکی پشت آن دارد.

رابط کاربری برنامه دوربین بسیار ساده است، جایی که می توانید از نوار پایین بین حالت های مختلف مانند Pro، Photo، Video و Live Focus حرکت کنید. در عین حال، می‌توانید بین لنزهای اصلی و فوق عریض از طریق یک ضامن در نزدیکی پایین نمایشگر سوئیچ کنید.

8 9

حالت HDR به طور پیش‌فرض فعال شده است و می‌توانید از تنظیمات دوربین گوشی در داخل برنامه فعال یا غیرفعال کنید، که می‌توانید با ضربه زدن روی نماد چرخ‌دنده در سمت چپ بالای رابط به آن دسترسی پیدا کنید.

با رسیدن به نتیجه دوربین، گلکسی A20 عکس های مناسبی در نور روز با بازتولید رنگ عالی و وضوح کافی می گیرد. اگرچه جزئیات سوژه تا حدودی در تصاویر از بین رفته است، اما در حالت خودکار رنگ‌های تند و کمی متعادل دریافت می‌کنیم.

وقتی صحبت از عکاسی در نور کم به میان می‌آید، گلکسی A20 نمی‌تواند عکس‌های خوبی تولید کند و در نهایت تصاویر با نویز قابل مشاهده مواجه می‌شوند. همچنین برای کنترل نور در شرایط کم نور تلاش می کند، که منجر به تصاویری با نوردهی کمی می شود.

درست مانند بسیاری از تلفن های دوربین دار دیگر، هنگامی که در مقابل خورشید عکس می گیرید، امکان ثبت جزئیات سوژه وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با فعال کردن حالت HDR از تنظیمات دوربین، نور را تا حدی کنترل کنید، که در Samsung Galaxy A20 ایده‌آل نیست.

5 11

دوربین A20 در فضای باز عالی است. تصویری که در یک صبح آفتابی در پارک گرفته شده است، کنتراست پر جنب و جوشی را ارائه می دهد که واقعاً گل های قرمز کوچک را به جلوه می دهد. رنگ‌های خنثی به سمت گرم یا سرد تغییر نمی‌کنند، برخلاف G7 Power که رنگ آبی دارد.

اگر از طرفداران حالت پرتره موجود در بسیاری از گوشی های پرچمدار هستید، از گزینه فوکوس زنده A20 که سامسونگ از گوشی های گران قیمت خود آورده است، لذت خواهید برد. دوربین به طور خودکار روی سوژه فوکوس می‌کند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی A20 بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داد. خروجی رنگ پررنگ و واقعی بود، بدون اینکه چهره من بیش از حد اشباع شود.

من سلفی A20 را به سلفی G7 Power ترجیح می دهم، اما می توانید خودتان نگاهی بیندازید. پرتره سامسونگ گلکسی A20 سنسور عمق ندارد، به همین دلیل است که تمام عکس‌های پرتره فوکوس زنده با کمک نرم‌افزار گوشی گرفته می‌شوند که سازگار نیست. تشخیص لبه خیلی بد نیست و تاری پس زمینه آنقدر تهاجمی نیست که تصویر مصنوعی به نظر برسد.

برای سلفی، گلکسی A20 یک دوربین 8 مگاپیکسلی ارائه می‌کند که در داخل بریدگی Infinity-V گوشی قرار دارد که گزینه های زیبایی برای صاف کردن رنگ پوست و گزینه فوکوس زنده برای افزودن جلوه بوکه ارائه می دهد.

عملکرد Galaxy A20 بسیار متوسط

اندروید 9.0 (پای)، قابل ارتقا به اندروید 11

-رابط کاربری One UI 3.1

-چیپست Exynos 7884 (14 نانومتر)

CPU هشت هسته ای (2×1.6 گیگاهرتز Cortex-A73 و 6×1.35 گیگاهرتز Cortex-A53)

-پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2

چیپست اگزینوس 7884 که گلکسی A20 را تامین می کند، یک سیستم روی تراشه میان رده تا مقرون به صرفه از سامسونگ است. استفاده از یک تراشه کم‌قدرت‌تر کمک می‌کند تا هزینه A20 کمتر از A50 مجهز به اگزینوس 9610 باشد.

A20 در Geekbench 4 امتیاز 4174 را به دست آورد که عملکرد کلی سیستم را اندازه گیری می کند، در حالی که A50 امتیاز 5200 را نشان می دهد. A20 همچنین از Moto G7 Power و پردازنده اسنپدراگون 632 آن که امتیاز 4814 را در بنچمارک Geekbench کسب کردند، عقب تر بود.

اجرای یک برنامه در یک زمان تنها راه جلوگیری از تاخیر در A20 است. هنگامی که سعی می کنید همزمان اینستاگرام، گوگل مپ، واتس اپ یا هر مجموعه ای از برنامه هایی را که روزانه استفاده می کنید فعال کنید، A20 دچار استرس می شود. بین برنامه‌ها تردید می‌کند و سرعت هر کدام را به صورت جداگانه کاهش می‌دهد.

1 15

A20 برای بازی ساخته نشده است و انجام بازی Asphalt 9: Legends نرخ فریم ناپایدار و تاخیر خسته کننده ای داشت و پشت گوشی داغ شد. اپلیکیشن‌های سخت‌گیرانه تنها مواردی نیستند که در A20 عملکرد ضعیفی دارند.

سنسور اثرانگشت عقب گوشی نیز به طرز عجیبی کند است. ثبت پرینت چند ثانیه طول کشید، بنابراین بیشتر اوقات الگوی بیومتریک یا دستی چهره خوان را انتخاب میکردم.

عمر باتری و شارژدهی گلکسی A20 خوب است

Li-Po 4000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی

شارژ با سیم 15 وات

عملکرد و باتری با توجه به عملکرد سامسونگ گلکسی A20، این یک دستگاه متوسط است که از چیپست اگزینوس 7884 سامسونگ پشتیبانی می کند که در گوشی هوشمند سطح پایه گلکسی A10 نیز موجود است. همچنین دارای پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. 

در استفاده سبک، گوشی هوشمند مانند یک افسون عمل می کند و می تواند هر عملیاتی مانند وبگردی، مرور رسانه های اجتماعی، تماس، پیامک، تماشای فیلم و غیره را راحت تر انجام دهد. این اسمارتفون به سرعت برنامه ها را بارگیری می کند و می تواند یک همراه عالی برای استفاده روزمره باشد. در هنگام استفاده زیاد، گوشی هوشمند عملکرد ایده آلی را ارائه نمی دهد اما در عین حال، بد هم نیست.

در یک جلسه بازی اختصاصی، یک ساعت بازی های بزرگی از جمله PUBG، Asphalt 9، Deer Hunter، Real Racing 3 و غیره را انجام دادیم و جدا از تاخیر اندک در هنگام تعویض اپلیکیشن و افت فریم در PUBG، با هیچ موردی مواجه نشدیم.

همچنین در حین بازی کردن، قسمت پشتی بالای گوشی هوشمند کمی گرم می شود، اما هرگز به سطحی نمی رسد که نتوانید به راحتی دستگاه را در دست بگیرید. مسلم است که نمی توان انتظار داشت که گلکسی A20 همتراز با سایر گوشی های گیمینگ موجود در بازار باشد، اما اگر می خواهید بتوانید در حالی که یک گوشی شیک در دست دارید، بازی های سنگین انجام دهید، گلکسی A20 گزینه بدی نیست.

یکی از مواردی که هنگام استفاده از گلکسی A20 ما را ناراحت کرد، عملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت بود. زمانی که انگشت خود را روی سنسور می گذارید، حدود یک یا دو ثانیه طول می کشد تا گوشی بیدار شود و قفل آن باز شود.

گلکسی A20 خود را به خوبی با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی حفظ می کند. در تست باتری Tom’s Guide، که در آن ما تلفن را به طور مداوم از طریق شبکه LTE T-Mobile تا زمانی که شارژ دستگاه تمام شود، وب گردی می کنیم، A20 13 ساعت و 46 دقیقه قابل توجه دوام آورد.

برای مقایسه، متوسط گوشی های هوشمند تنها پس از 10 ساعت از بین می روند. نوکیا 7.1 که 100 دلار بیشتر از A20 قیمت دارد، تنها پس از ساعت 7:42 تمام شد. و گوشی Moto G7 Power با باتری بزرگتر و 5000 میلی آمپر ساعتی 15:35 دوام آورد.

گلکسی A20 از شارژ 15 واتی پشتیبانی می کند، به این معنی که می توانید باتری را در مدت زمان قابل توجهی شارژ کنید. پس از 30 دقیقه شارژ پس از آزمایش باتری، A20 حدود 30 درصد شارژ شد و کمتر از 2 ساعت طول کشید تا به قدرت 100٪ رسید.

نرم افزار گلکسی آ20  Familiar One UI

پس از یک هفته استفاده از گلکسی A20، به جرات می توانم بگویم که به یکی از طرفداران نرم افزار جدید One UI سامسونگ تبدیل شده ام و خیلی دور از ذهن نیست که آن را حتی بهتر از EMUI دوست داشتنی هواوی بدانیم. نرم افزار جدید به گونه ای طراحی شده است که به کاربران سامسونگ اجازه می دهد دستگاه های خود را تنها با یک دست کار کنند.

و بنابراین، حتی با وجود نمایشگر بزرگ، برای انجام هر کاری روی گوشی هوشمند نیازی به گرفتن گوشی با دو دست ندارید. One UI 1.1 یک تجربه بسیار کاربرپسند و مجموعه ای از ویژگی های هیجان انگیز را برای کاربران ارائه می دهد. هنگامی که برای اولین بار گوشی هوشمند را روشن می کنید، متوجه خواهید شد که کشوی برنامه قابل مشاهده نیست و مخفی است و با کشیدن انگشت به سمت بالا می توان آن را پیدا کرد.

15 3

 

اگرچه گلکسی A20 دارای 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی است، اما تنها 15 تا 20 گیگابایت آن می تواند برای عکس ها و برنامه های شما استفاده شود. این به دلیل برنامه‌هایی است که سامسونگ برنامه هایی روی دستگاه از قبل بارگذاری می‌کند. می‌توانید تعدادی از آنها را حذف کنید، اما اگر می‌خواهید مقدار بیشتری از آن فضای ذخیره‌سازی را بازگردانید، باید این برنامه ها را در تنظیمات غیرفعال کنید.

پنل اعلانات Galaxy A20

با ضربه زدن روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا، می‌توانید ترتیب دکمه‌های موجود در پنل را انتخاب کنید یا حتی می‌توانید با انتخاب 3، 4 یا 5 دکمه در یک ردیف، گزینه‌های شبکه را تغییر دهید. با فشردن آیکون چرخ دنده نیز می توانید مستقیماً به تنظیمات گوشی بروید. یک گزینه اختصاصی فیلتر نور آبی وجود دارد که از شما در برابر زور زدن چشمان شما محافظت می کند.

و گزینه حالت شب می تواند پس زمینه را به سیاه تبدیل کند که در هنگام استفاده از تلفن هوشمند در شب بسیار مفید است. اینترنت سامسونگ نیز ارتقا یافته است و دارای یک گزینه افزودنی است که می توانید Ad-blockers و Amazon Assistant را فعال کنید. 

اینترنت سامسونگ گلکسی A20

با رفتن به گزینه صفحه تنظیمات منوی پاپ آپ هوشمند، می بینید که دارای ویژگی های مختلف حریم خصوصی و امنیتی نیز می باشد. می‌توانید حالت مخفی را فعال کنید، که به‌عنوان حالت ناشناس Google Chrome کار می‌کند که مرورگر را از ضبط فعالیت اینترنتی شما باز می‌دارد و اجازه نمی‌دهد کوکی‌های وب‌سایت را ذخیره کند.

تنظیمات اینترنت سامسونگ همچنین یک گزینه جدید ضد ردیابی هوشمند وجود دارد که در صورت فعال بودن، می تواند وب سایت ها را از پیگیری شما با کوکی ها باز دارد. برای اینکه گوشی هوشمند به خوبی بهینه شود و بدون مشکل کار کند، ویژگی مراقبت از دستگاه در سامسونگ گلکسی A20 وجود دارد که می توانید وضعیت باتری، حافظه، حافظه و امنیت گوشی خود را مشاهده کنید.

با ضربه زدن روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا، می‌توانید از میان گزینه‌های دیگری مانند بهینه‌سازی خودکار و راه‌اندازی مجدد خودکار انتخاب کنید تا عملکرد روان دستگاه را تعیین کنید. برای گیمرها، One UI یک ویژگی بسیار مفید به نام Game Tools را ارائه می دهد که میانبرهای مختلفی را ارائه می دهد که تنها با یک ضربه ساده قابل دسترسی هستند.

Galaxy A20 Game Tools 

با استفاده از این قابلیت می توانید بدون خارج شدن از بازی به برنامه هایی مانند پیام ها، دفترچه یادداشت، یوتیوب، اینترنت سامسونگ دسترسی داشته باشید. جالب اینجاست که می توانید جلسه بازی خود را نیز ضبط کنید تا بعداً آن را مرور کنید یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سایر ویژگی‌های کوچکی که قابل ذکر است، برنامه یادداشت‌های بهبود یافته است که اکنون گزینه‌های دسته‌بندی را برای سازماندهی بهتر فهرست‌ها ارائه می‌دهد.

14 5

سلامت دیجیتال کمک می‌کند تا میزان زمانی را که صرف یک برنامه می‌کنید، پیگیری کنید تا بتوانید به اعتیاد به گوشی‌های هوشمند توجه داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید به‌طور پیش‌فرض از کلیدهای ولوم برای کنترل صدای رسانه استفاده کنید و با فشار دادن آن‌ها به بالا و پایین، آهنگ زنگ به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، چه در حال پخش موسیقی در پس‌زمینه باشید.

در حالی که برخی از ناامیدی‌ها در مورد Galaxy A20 مانند نمایشگر ساده و تاخیر قابل توجه در عملکرد وجود دارد عمر باتری طولانی و دوربین‌های بهتر از حد متوسط این گوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما اگر به دنبال صرفه جویی در خرید بعدی گوشی هوشمند خود هستید و به تاخیر در عملکرد اهمیتی نمی دهید، عمر باتری و دوربین A20 این سامسونگ را به یک خرید مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

اگر به گوشی قابل اعتمادتری نیاز دارید که مشکل تاخیر در عملکرد را هم نداشته باشد، از Galaxy A20 صرف نظر کنید. بهترین ویژگی این دستگاه باتری بادوام است و Moto G7 Power با قیمتی برابر از آن فراتر رفته است و ویژگی های خیلی بهتری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا