logo

بررسی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G

بررسی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G

پوکو ایکس 5 پرو یکی دیگر از گوشی های میان رده موفق است، اما با تولید و ارائه گوشی های میان رده با امکانات مختلف, مانند قبل از ارزش فوق العاده ای برخوردار نیست.

مزایا:

نمایشگر پاسخگو و دقیق
عملکرد مناسب
شارژ سریع 67 واتی

معایب:

پیشرفت بزرگی نسبت به مدل سال گذشته نیست
بهترین پیشنهاد دوربین میان رده نیست
MIUI 14 هنوز تا حدودی به هم ریخته است

نام تجاری Poco تقریباً به یک کلمه کلیدی برای ارزش گوشی های هوشمند تبدیل شده است و مشخصات قوی و عملکرد رقابتی را با قیمت پایین ارائه می دهد. Xiaomi Poco X4 Pro 5G سال گذشته یکی از بهترین میان‌ رده‌ های مقرون‌ به‌ صرفه سال 2022 بود، بنابراین ما منتظریم ببینیم مدل بعدی آن، یعنی Xiaomi Poco X5 Pro 5G، امسال چه کاری می‌ تواند انجام دهد. گوشی‌ های میان‌ رده در 12 ماه گذشته به‌طور جدی خوب شده‌اند، با یک سری از امکانات و برخی مشخصات پرچم‌دار استانداردها را در سراسر جهان بالا برده‌ اند.

بررسی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G
 

آنچه باید بدانید

مانند بسیاری از گوشی‌ هایی که زیر چتر گسترده شیائومی قرار می‌ گیرند، Poco X5 Pro 5G با تعدادی از اجزا و عناصر طراحی مشترک با Xiaomi 12 Lite و Xiaomi Redmi Note 12 Pro  می باشد. شما یک صفحه نمایش قدرتمند 6.67 اینچی AMOLED 120 هرتزی، یک پردازنده اسنپدراگون 778G و یک سیستم دوربین سه گانه با حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی دریافت می کنید. همچنین یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سیمی سریع 67 واتی وجود دارد و همه آن‌ ها در بدنه 7.9 میلی‌ متری باریک جای داده اند.

طراحی و ویژگی های کلیدی

همانند مدل سال گذشته، Poco X5 Pro 5G یک برادر دوقلو در دیگر برند اقتصادی شیائومی دارد. Poco X5 Pro 5G اساساً طراحی تقریباً یکسانی با Xiaomi Redmi Note 12 Pro دارد، اگرچه دومی هنوز در بریتانیا عرضه نشده است. مقایسه آشناتر برای مخاطبان اروپایی ممکن است شیائومی 12 لایت باشد که شباهت هایی نیز دارد. پوکو ایکس 5 پرو 5G مانند دو همتای خود دارای طراحی باریک (7.9 میلی متر) مربعی با قاب پلاستیکی مات و پنل پشتی مات است. با وزن 181 گرم نسبتاً سبک است و به طور کلی استفاده از آن لذت بخش است. خرید لوازم جانبی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro شامل انواع قاب و گارد سیلیکونی ، طرح دار ، فانتزی ، ژله ای ، گلس و محافظ صفحه گوشی Xiaomi Poco X5 Pro ، کیف و کاور ، باتری اصلی Xiaomi Poco X5 Pro ، کابل و شارژر اصلی و سایر لوازم جانبی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه اینترنتی فارس کالا.

بررسی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G
 

خروجی صدا بلند و واضح است، در صورتی که به طور قابل پیش بینی فاقد oomph پایین باشد. یکی از ویژگی‌ های خوشایند گوشی‌ های با برند شیائومی، گنجاندن بلستر IR در آن‌ ها است، و همین‌ طور در Poco X5 Pro نیز یکی از آن‌ ها وجود دارد. این به شما امکان می‌ دهد تا Hi-Fi و تلویزیون خود را از طریق برنامه Mi Remote موجود کنترل کنید و یکی دیگر از مواردی که علاقه‌مندان به رسانه‌ها را در بر می‌گیرد، جک 3.5 میلی‌متری است، درست در لبه بالایی.

نمایشگر

معمولاً می‌توان به شیائومی اعتماد کرد تا گوشی‌ های ارزان‌ تر خود را با نمایشگرهای بهتر از حد معمول تجهیز کند و این موضوع در مورد Poco X5 Pro 5G نیز صدق می‌ کند. این یک پنل 6.7 اینچی AMOLED بسیار خوب با وضوح +FHD، نرخ تجدید 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز است. این کمپانی امسال از یک پنل AMOLED منعطف جدید استفاده کرده است که باعث می‌ شود طراحی گوشی تا حدودی سبک‌تر و باریک‌تر باشد و قاب پایینی آن برای بوت شدن کمی باریک‌ تر باشد. با این حال، مهمترین چیز در مورد این صفحه نمایش دقت رنگ آن است. با استفاده از نمایه نمایشگر استاندارد (که به رنگ‌ های بسیار تند حالت پیش‌ فرض Vivid ترجیح داده می‌ شود) می‌ تواند 98.2% از وسعت sRGB را با حجم کل 99.1% بدست آورد. همچنین در تست های ما امتیاز دلتا E فوق العاده 0.95 را کسب کرد درست است که صفحه نمایش Poco X4 Pro 5G به همان اندازه قوی بود، اما واقعیت این است که این نتایج برای یک گوشی پرچمدار عالی خواهد بود، چه رسد به یک گوشی میان رده پایین تر. صفحه نمایش X5 Pro با خاموش شدن خودکار روشنایی به حداکثر روشنایی 467cd/m² رسید. پوکو تخمین می‌ زند که می‌ تواند در حالت روشنایی بالا به 900cd/m² برسد، که در واقع کمتر از 1200cd/m² است که X4 Pro 5G می‌ تواند به آن برسد.

بررسی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G
 

عملکرد و عمر باتری

Poco X5 Pro از پردازنده Qualcomm Snapdragon 778G بهره می برد که همان تراشه 6 نانومتری میان رده ای است که در شیائومی 12 لایت می بینید. برای میانگین امتیاز چند هسته‌ ای Geekbench 5 2935 و امتیاز تک هسته‌ای 777 خوب است که با Xiaomi 12 Lite مطابقت دارد و از Pixel 6a کمتر است – حداقل در شرایط تک هسته‌ ای. این در مدل آزمایشی ما توسط 8 گیگابایت رم پشتیبانی می شود، اگرچه برخی از مناطق به گزینه 6 گیگابایتی مقرون به صرفه تر، همراه با 128 گیگابایت به جای 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دسترسی خواهند داشت. همه موارد برای یک گوشی با این قیمت وجود دارد. همچنین با شارژر 67 واتی موجود در جعبه، Poco X5 Pro 5G می‌تواند تنها در 30 دقیقه با شارژ از 0 به 85 درصد برسد. که یعنی شما می توانید انتظار شارژ کامل را در کمتر از 50 دقیقه داشته باشید.

بررسی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G
 

نرم افزار

MIUI 14 شیائومی در اینجا بالاتر از اندروید 12 قرار گرفته است. این آخرین نسخه سیستم‌ عامل Google نیست، در حالی که MIUI همچنان یک رابط کاربری پیچیده و البته کاربردی است. مانند همیشه، بدهی شیائومی به iOS اپل در مواردی مانند منوی تنظیمات و نوار وضعیت تقسیم مشهود است، که دومی اعلان‌ ها را در سمت چپ و یک مرکز کنترل پر شده در سمت راست قرار می‌ دهد. این ممکن است زیباترین رابط کاربری گوشی هوشمند نباشد، اما حداقل این پتانسیل را برای کاهش جنبه‌ های آزاردهنده‌ تر آن و ایجاد رابطی که برای استفاده روزانه بسیار آسان است، ارائه می‌ دهد. با این حال، باید کمی کار کنید تا آنطور که دوست دارید به نظر برسد و اجرا شود. جدا از قابلیت تغییر، سطح bloatware واقعاً چیزی است که باید به آن پرداخته شود. 

دوربین ها

ما قبلاً سیستم دوربین Poco X5 Pro 5G را دیده‌ ایم و خود کمپانی اذعان کرده است که ممکن است در رویداد معرفی این تلفن آشنا به نظر برسد. یک بار دیگر کار را با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی 1/1.52 اینچی آغاز می کنیم که با یک دوربین 8 مگاپیکسلی 120 درجه فوق عریض و یک دوربین ماکرو اضافی 2 مگاپیکسلی همراه است. این دقیقاً همان سیستم عقبی است که در Poco X4 Pro 5G سال گذشته و Xiaomi 12 Lite یافت می‌ شود.

بررسی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G
 

این یک دوربین با رده متوسط پایین‌ تر است که به بهترین دوربین در این رده نمی‌ رسد، زیرا فاقد قابلیت های Pixel 6a و سنسور تصویر پرچم‌ دار OnePlus Nord 2T و Realme 9 Pro است. به علاوه شما قادر خواهید بود تصاویر واضح را در نور خوب ثبت کنید. تفاوت اصلی در مقایسه با آن رقبای برتر زمانی است که نور کم می شود، زیرا Poco X5 Pro 5G قادر به بیرون کشیدن همان سطح وضوح از تاریکی نیست. در عین حال، 8 مگاپیکسل فوق عریض، کار مفیدی را در امکان گرفتن عکس‌های مناظر گسترده‌تر انجام می‌ دهد، اما به‌طور قابل‌ توجهی فاقد وضوح، محدوده دینامیکی و عمق رنگ هستند. عکس‌ های بزرگ‌ نمایی شده (2 برابر) از طریق تکنیک‌ های برش امکان‌پذیر است، و در واقع به لطف تعداد زیاد پیکسل‌ هایی که روی آن ضربه می‌ زنید، نسبتاً خوب به نظر می‌ رسند. فقط روی محصول نهایی خیلی نزدیک زوم نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا