logo

بهترین گوشی های مقرون به صرفه ای که می توانید در سال 2024 بخرید

چگونه بهترین گوشی هوشمند مقرون به صرفه را برای خود انتخاب کنیم؟

به کدام سیستم عامل گوشی هوشمند نیاز دارم؟

با وجود گوشی های هوشمند با بودجه اقتصادی، در مورد سیستم عامل های تلفن همراه انتخاب زیادی وجود ندارد. برخی از استثنائات ، هر گوشی هوشمند سیستم عامل Android Google را اجرا می کند. فقط بررسی کنید که گوشی از کدام نسخه اندروید استفاده می‌ کند، زیرا ممکن است نسخه‌ های قدیمی‌ تر دیگر با به‌ روز رسانی‌ های امنیتی معمولی پشتیبانی نشوند و ممکن است فاقد ویژگی‌های ضروری باشند.

در صفحه نمایش گوشی هوشمند به دنبال چه چیزی باشم؟

در حالی که گوشی‌ های پرچم‌ دار دارای بهترین، بزرگ‌ ترین و بالاترین وضوح صفحه نمایش هستند، هنوز هم می‌ توانید گوشی‌ های هوشمند مقرون‌ به‌ صرفه با نمایشگرهای با کیفیت پیدا کنید. گوشی‌ های ارزان‌ قیمت معمولا دارای حداقل وضوح صفحه نمایش 720p هستند، اما برخی از گزینه‌ های کمی گران‌ تر، نمایشگرهایی با وضوح Full HD (1080p) برای مشاهده ارائه می‌ دهند.

عمر باتری و عملکرد

گوشی های مقرون به صرفه به لوازم داخلی رده بالا مجهز نیستند. اما این بدان معنا نیست که عملکرد آنها بد است -هرچند با تراشه های با سرعت معقول که اغلب در گوشی های مقرون به صرفه ظاهر می شوند. برای دریافت ایده از عملکرد گوشی، به سرعت کلاک تراشه (اندازه گیری شده بر حسب گیگاهرتز) و مقدار رم داخل آن نگاه کنید (هر چیزی بیش از 4 گیگابایت کار را به خوبی انجام می دهد). عمر باتری بسیار مهم است و استقامت هر گوشی متفاوت است. هنگامی که تلفن ارزان قیمت بعدی خود را در نظر می گیرید، مراقب ظرفیت باتری تلفن (در لیست میلی آمپر ساعت) باشید – هر چه این عدد بیشتر باشد، می توانید انتظار داشته باشید باتری با یک بار شارژ بیشتر دوام بیاورد.

بهترین گوشی های هوشمند مقرون به صرفه ای که می توانید در سال 2024 بخرید

1. Xiaomi Redmi Note 11: بهترین گوشی مقرون به صرفه

شیائومی با اولین گوشی‌ های مقرون‌ به‌ صرفه خود که در بریتانیا عرضه می‌ شود، موفق شد بازار گوشی های اقتصادی را در دست بگیرد. این گوشی برای گوشی‌ هایی که قیمت آن اندک است، بسیار بهتر از آن چیزی است که می‌تواند باشد، و با به‌روزرسانی‌های کلی، گزینه‌ای وسوسه‌ انگیزتر از همیشه است. بله، تلفنی که ما بیش از همه گزینه‌ های مناسب اقتصادی موجود در بازار توصیه می‌کنیم، شیائومی ردمی نوت 11 است. این گوشی مقرون‌ به‌ صرفه از یک پردازنده سریع اسنپدراگون 680 قدرت می‌ گیرد که در آزمایش‌ های ما سرعت‌ هایی را تولید می‌ کند که به راحتی با گوشی‌هایی با قیمت دو برابر بیشتر مطابقت دارد.

دوربین سه گانه آن، که شامل یک سنسور عظیم 50 مگاپیکسلی است، از نظر قیمت نیز قابل توجه است و صفحه نمایش بزرگ 6.43 اینچی FHD+ AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز نیز لذت بخش است. ممکن است انتظار داشته باشید که این نوع مشخصات سطح بالا را در یک گوشی پرچمدار مشاهده کنید، بنابراین دیدن این ویژگی ها در گوشی هایی که هزینه آن پایین است جالب توجه است. شیائومی ردمی نوت 11 دقیقاً تعریف یک گوشی هوشمند ارزان قیمت با کیفیت بالا است و معیاری را برای گوشی های مقرون به صرفه آینده تعیین می کند. گلس فول Xiaomi Redmi Note 11 با بهترین قیمت و کیفیت اورجینال در فروشگاه فارس کالا.

Xiaomi Redmi Note 11

2. Nokia C21 Plus: مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند

نوکیا C21 پلاس با اجرای یک نسخه بهینه‌ سازی‌ شده اندروید که برای دستگاه‌ های کم‌ مصرف مناسب است، فراتر از همه انتظارات برای یک گوشی ارزان‌ قیمت است. علیرغم سخت افزار نسبتا ضعیف (فقط 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی)، به طرز شگفت انگیزی خوب اجرا می شود و دارای صفحه نمایش IPS روشن با دوربینی است که نسبت به قیمت آن هم بد نیست. مواد ساخت مستحکم و طراحی جمع و جور آن باید به آن کمک کند تا تست زمان را دوام بیاورد و عمر باتری نیز در تست های ما به اندازه کافی طولانی ماند. در مورد سرعت پردازش خام ممکن است کمبود آن وجود داشته باشد، و اگر بودجه خرید شما فراتر از 100 پوند باشد، جایگزین های بسیار بهتری وجود دارد، اما وقتی صحبت از مقرون به صرفه بودن می شود، Nokia C21 Plus قهرمان بلامنازع است.

Nokia C21 Plus

3. اپل آیفون 11 (تجدید شده): ارزان ترین آیفون

این به روزترین آیفون اپل نیست ، اما آیفون 11 هنوز یک خرید قابل اعتماد است. اگر بودجه شما نمی تواند به یک اسمارت فون کاملاً جدید اپل برسد، آیفون 11، علیرغم عرضه در سال 2019، تا زمانی که برای خرید یک مدل جدید مشکلی نداشته باشید، همچنان به شما کمک خواهد کرد. کیفیت ساخت آیفون 11 هنوز هم مانند صفحه نمایش 6.1 اینچی زیبا به نظر می رسد. به همین ترتیب، پردازنده A13 Bionic، اگرچه کاملاً با جدیدترین چیپست‌ های اپل مطابقت ندارد، اما هنوز هم توانایی بیشتری برای انجام انواع وظایف فشرده دارد. آیفون 11 همچنین از جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل اپل یعنی iOS 16 پشتیبانی می کند، اگر نگران بودید که ممکن است از نظر نرم افزاری قدیمی شده باشید. خرید لوازم جانبی Apple iPhone 11 شامل انواع قاب و گارد سیلیکونی ، طرح دار ، فانتزی ، ژله ای ، گلس و محافظ صفحه ، کیف و کاور ، و سایر لوازم جانبی گوشی Apple iPhone 11 با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه اینترنتی فارس کالا.

Apple iPhone 11

4. Realme C31: بهترین گوشی مقرون به صرفه حدود 100 پوند

ریلمی برای ساخت گوشی‌ های مقرون‌ به‌ صرفه شهرت زیادی پیدا کرده است، و Realme C31 بهترین معامله‌ ای است که تاکنون انجام داده است. اول از همه، به نظر نمی‌ رسد گوشی‌ ای با قیمتی بیش از 100 پوند، با منحنی‌ های شیک در پشت و ماژول دوربین برجسته و مرتبی که سه لنز را در خود جای داده است. حاشیه ها کمی در سمت ضخیم قرار دارند، اما صفحه نمایش 6.5 اینچی که اطراف آن را احاطه کرده اند نسبتا مناسب است. وضوح 1600 x 720 به اندازه کافی خوب است و نسبت کنتراست 1774:1 واقعا عالی است. عملکرد نیز بالاتر از وزن خود است و چیپست Unisoc T612 با گوشی هایی با قیمتی نزدیک به 150 پوند رقابت می کند. عملکرد بازی چیز خاصی نیست، اما اگر فشرده‌ ترین چیزی که احتمالاً بازی می‌ کنید Candy Crush باشد، خوب پیش می‌ روید. دوربین اصلی محکم و ویژگی‌ های متعدد، از جمله اثر انگشت و یک اسلات microSD در سینی سیم‌ کارت، و Realme C31 یک معامله باورنکردنی با این قیمت است.

Realme C31

5. Nokia G22: بهترین گوشی ارزان قیمت

در نگاه اول، نوکیا G22 یک گوشی هوشمند ارزان قیمت نسبتا استاندارد است، با مشخصاتی که برای این قیمت انتظار دارید. صفحه نمایش 6.52 اینچی از یک پنل IPS با وضوح 1200 در 720 و نرخ تجدید 90 هرتز استفاده می کند، و در حالی که روشن ترین یا واضح ترین صفحه نمایش موجود نیست، کاملا قابل استفاده است. به همین ترتیب، پردازنده و دوربین‌ ها از ایده‌آل بودن فاصله زیادی دارند، اما به اندازه‌ ای توانمند هستند که بتوانند از پس آن برآیند.
چیزی که G22 را از دریای گوشی‌های هوشمند با مشخصات مشابه متمایز می‌ کند این است که به گونه‌ ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌ دهد به سرعت و به راحتی قطعات مختلف – از جمله باتری، صفحه نمایش و درگاه‌ های شارژ – را بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه تعویض کنند. وب سایت iFixit دارای قطعات و ابزارهای جایگزین مقرون به صرفه برای فروش، و همچنین راهنماهای گام به گام رایگان است که می تواند حتی تعمیرکارانی را که برای اولین بار برای اولین بار انجام می دهند، هدایت کند. زمان‌های تعمیر متفاوت است – تعویض باتری می‌تواند در حدود پنج دقیقه انجام شود و مراحل پیچیده‌تر کمی بیشتر طول می‌کشد – اما همه با طراحی قابل دسترس Nokia G22 آسان‌ تر می‌ شوند. بهتر از همه، انجام تعمیرات توسط خودتان گارانتی گوشی را باطل نمی کند و همچنین رتبه مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب IP52 را به خطر نمی اندازد.

Nokia G22

6. Apple iPhone SE 3 (2022): آیفون با بهترین قیمت (جدید).

آیفون SE 3 (2022) ممکن است تعاریف یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه را گسترش دهد، اما ایده اپل در مورد اینکه چه چیزی ارزان است، دقیقاً مانند سایرین نیست. اگر آیفون جدیدتری می خواهید – آیفون ۱۱ تجدید شده در بالا چند سال از عمر آن می گذرد – بهترین گزینه شما آیفون SE است. آیفون SE 3 یک گوشی با اندازه کوچک قدرتمند است که از سریع‌ ترین چیپست موبایل اپل یعنی A15 Bionic بهره می‌ برد. این همان پردازنده ای است که در داخل آیفون 13 یافت می شود که بیش از دو برابر قیمت دارد. ارزان‌ ترین آیفون با فاصله بسیار زیاد، دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون SE نیز کاملاً استثنایی است. تنها نکته قابل توجه عمر باتری کوتاه است، اما اگر بتوانید دو برابر بیشتر از سایر گوشی‌ های موجود در این لیست هزینه کنید، آیفون SE 3 (2022) ارزش بررسی دارد.

Apple iPhone SE 3 2022

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا