logo

بهترین دوربین گوشی 2023: مقایسه رقابت اندروید و اپل برای یافتن قهرمان نهایی

کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟ ما بهترین گوشی های اندروید و اپل را مورد بررسی قرار دادیم تا قهرمان نهایی را مشخص کنیم.

1. Google Pixel 8 Pro: بهترین دوربین گوشی در کل

ممکن است با افزایش قیمت ناخواسته همراه باشد، اما گوگل پیکسل 8 پرو همچنان موفق شده مقام اول را به عنوان دوربین گوشی های هوشمند مورد علاقه ما در بازار به دست آورد. آرایه پشتی شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک جفت سنسور 48 مگاپیکسلی است که به ترتیب برای عکس های اولتراواید و تله فوتو تا زوم اپتیکال 5 برابری دارند، در حالی که دوربین سلفی همان عدد 10.5 مگاپیکسلی است که در نسل قبلی وجود داشت.
کیفیت تصویر با محدوده دینامیکی عالی، عکس‌ های واضح و رنگارنگ در نور کم و برخی از بهترین عکاسی پرتره، چیزی شگفت‌  انگیز نیست. قدرت واقعی در اینجا، در نرم افزار است. نکات برجسته عبارتند از Audio Magic Eraser که نویز ناخواسته پس‌ زمینه را از ویدیوها حذف می‌ کند، و Best Take که از هوش مصنوعی برای تعویض چهره در عکس‌  های گروهی با تصاویر قبلی یک شخص استفاده می‌ کند. اما به طرز شگفت آوری خوب کار می کند. ما هرگز دوست نداریم شاهد افزایش قیمت نسل‌ های جدید گوشی باشیم، اما سخت است استدلال کنیم که گوگل پیکسل 8 پرو با این دوربین‌ های خارق‌العاده افزایش قیمت نداشته باشد. حداقل جایگاه خود را در صدر این فهرست به دست آورده است.

Google Pixel 8 Pro

2. Apple iPhone 15 Pro Max: بهترین برای ویدیو

آیفون 15 پرو مکس اپل یکی از گران‌ ترین مدل‌ هایی است که تا به حال این لیست را به خود اختصاص داده است، اما با ارائه مجموعه‌ ای از دوربین‌ های قوی و پر از ویژگی‌ ها، هزینه‌ های آن را به خوبی تامین می‌ کند. همانطور که در نسل قبلی دیدیم، نقطه برجسته دوربین های 15 پرو مکس بار دیگر فیلمبرداری است، فیلمبرداری تا 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه با پشتیبانی از Dolby Vision و ارائه تثبیت کننده اپتیکال با تغییر سنسور برای فیلم. برخی از ویژگی‌ های ویدیویی جدید فقط برای افراد حرفه‌ ای جذاب است – گزینه عکسبرداری با نمایه رنگی Log مسطح و ضبط فیلم ProRes با سرعت 60 فریم در ثانیه به طور مستقیم در حافظه خارجی احتمالاً برای اکثر خریداران امتیاز فروش کلیدی نیست – و هنوز هم وجود دارد. بدون قابلیت 8K، اما در غیر این صورت، ویدیو فوق العاده است. آن را با لنز تله‌ فوتوی پریسکوپ جدید که عکاسی با زوم اپتیکال 5 برابری بهبود یافته را ارائه می‌ کند و دوربین اصلی که جزئیات را بالا می‌ برد و نویز را در عکس‌ های کم نور کاهش می‌ دهد، جفت کنید.

Apple iPhone 15 Pro

3. Samsung Galaxy S23 Ultra: بهترین دوربین تله فوتو

گلکسی اس 23 اولترا مانند نسل قبلی خود همچنان به ارتقای سطح انتظارات در زمینه عکاسی از گوشی های هوشمند ادامه می دهد.
نه تنها همچنان یکی از معدود گوشی‌ های هوشمندی است که از ضبط ویدئو با وضوح 8K پشتیبانی می‌ کند (با نتایج قابل توجه)، بلکه قابلیت‌ های زوم گلکسی اس 23 اولترا نیز در رتبه دوم قرار دارند. Galaxy S23 Ultra با ارائه محدوده زوم هیبریدی تا 100 برابر، در زمینه عکاسی تلسکوپی عالی است و دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی جدید نیز بی‌ معنا نیست. در آزمایش‌ های خود متوجه شدیم که Galaxy S23 Ultra می‌تواند تصاویری با جزئیات در محیط‌هایی با نور خوب، با محدوده دینامیکی فوق‌ العاده و رنگ‌ های غنی و پررنگ که به نظر می‌ رسد مستقیماً از روی صفحه پرش می‌کنند، ثبت کند. حالت شب گوشی نیز کار استثنایی در افزایش روشنایی تصویر بدون اضافه کردن نویز بصری مزاحم می توان انجام داد.

ویژگی‌ های مفید عکاسی مانند توانایی گرفتن تصویر مستقیم از هر فریم فیلمبرداری 8K نیز یک امتیاز بزرگ است، همانطور که توانایی عکس‌ برداری در هر دو فرمت JPEG و DNG به طور همزمان در برنامه Expert RAW در فروشگاه گلکسی است. بنابراین، اگر به یک گوشی هوشمند پرچمدار نیاز دارید که تقریباً بتواند همه این کارها را در بخش دوربین انجام دهد، Samsung Galaxy S23 Ultra کاندیدای ایده آل است.

خرید لوازم جانبی گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra شامل انواع قاب و گارد سیلیکونی ، طرح دار ، فانتزی ، ژله ای ، گلس و محافظ صفحه ، کیف و کاور ، باتری اصلی Samsung Galaxy S23 Ultra ، کابل و شارژر اصلی و سایر لوازم جانبی گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه اینترنتی فارس کالا.

Samsung Galaxy S23 Ultra 1

4. Apple iPhone SE 3 (2022): آیفون با بهترین قیمت (با دوربین عالی)

ممکن است اپل ترجیح دهد مشتریانش بیشتر روی آیفون 13 خرج کنند، اما قیمت پایین تر آیفون SE 3 (2022) در بخش دوربین ارزش بررسی دارد. آیفون SE با همان چیپست رده بالای پرچمداران اپل – A15 Bionic – ممکن است تنها به یک دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی مجهز شود، اما کیفیت تصویر نسبت به قیمتش استثنایی است. همچنین در نهایت از فناوری Deep Fusion اپل بهره می برد که تصاویر در نور کم را بهبود می بخشد و همچنین Smart HDR 4 که دوربین را قادر می سازد نوردهی را برای هر چهره در عکس های گروهی شناسایی و تنظیم کند. عکس‌هایی که با آیفون SE ثبت کرده‌ ایم در کل بسیار خوب بوده‌ اند.

یک بار دیگر، حالت پرتره اپل بهترین حسگر 12 مگاپیکسلی را با جزئیات واضح و پالت رنگی غنی به نمایش می گذارد. در حقیقت، در نور کم، آیفون SE 3 به طرز شگفت انگیزی در مقابل آیفون 13 پرو مکس نیز ایستادگی می کند. A15 Bionic همچنین اجازه می دهد تا سطوح نوردهی یکنواخت تری داشته باشید و همچنین می توانید ویدیوهای 10 بیتی Dolby Vision HDR 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را ضبط کنید. به طور خلاصه، با این قیمت کمی به iPhone SE 3 نزدیک می شود. علیرغم عدم وجود گزینه‌ های زوم و زاویه فوق عریض، دوربین آیفون SE 3 دوربین فوق‌ العاده‌ ای است.

Apple iPhone SE 3 2022 1

5. Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G: بهترین دوربین ارزان قیمت

شیائومی با عرضه Redmi Note 11 Pro به قدرت جادوگری فنی خود ادامه می دهد. به نوعی، شیائومی موفق شده است یک گوشی مقرون به صرفه با دوربین عظیم 108 مگاپیکسلی عرضه کند، چیزی که صراحتاً برای گوشی به این ارزانی شگفت‌ انگیز است و در آزمایش واقعاً تحت تأثیر قرار گرفت. صرف کسری از هزینه‌ ای که آیفون‌ ها و سامسونگ‌ های اخیر هزینه می‌ کنند، این تلفنی است که می‌ توان در شرایط نوری و محیط‌ های مختلف عکس‌ های شایسته اینستاگرام بگیرد. ضبط ویدئو فقط به 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه محدود شده است، اما با این مقدار کمی، Redmi Note 11 Pro 5G به سختی می تواند در جای دیگری اشتباه کند. خرید قاب Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G Global با بهترین قیمت در فروشگاه فارس کالا

Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

6. OnePlus 11: دوربین با بهترین قیمت

وان پلاس 11 پرچمدار برتر این برند برای آینده و یک پرچمدار خوب است. عمر باتری عالی است، صفحه نمایش فوق العاده است و مهمتر از همه، مجموعه ای چشمگیر از دوربین ها دارد. ماژول جدید پرتره است که در اصل یک لنز زوم اپتیکال اختصاصی 2 برابری است. این شوتر ممکن است از نظر قابلیت های تله فوتو با رقبای خود مطابقت نداشته باشد، اما تصاویر پرتره ای که تولید می کند واضح و شفاف هستند، با لبه های کاملاً مشخص در اطراف سوژه و افکت بوکه صاف در پس زمینه.

هر سه دوربین عقب از یک سنسور 13 کاناله چند طیفی جدید برای شناسایی رنگ استفاده می‌ کنند که در تست‌ های ما، به‌ویژه در شرایط نوری دشوار، رنگ‌ های طبیعی بیشتری را ثبت می‌ کند. این یک تجربه کاملاً بی عیب و نقص نیست – فوکوس خودکار گاهی اوقات ممکن است علامت خود را از دست بدهد و در نتیجه یک آشفتگی تار ایجاد شود – اما بسیاری از مشکلات را می توان با دستیابی به حالت حرفه ای با نام تجاری Hasselblad با ابزارهایی از جمله فوکوس حداکثر و صفحه نمایش برطرف کرد.

OnePlus 11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا