logo

بررسی Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G: گوشی مقرون به صرفه با صفحه نمایش بزرگ

شیائومی مدت‌هاست که ثابت کرده است که یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه است و گوشی های پرچم‌دار را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌کند. Redmi Note 11 Pro 5G تنها یکی از سه گانه Note 11 Pro از Redmi است. دو گوشی دیگر Redmi Note 11 Pro و Redmi Note 11 Pro Plus 5G هستند.

قیمت‌ Redmi Note 11 Pro 5G می‌تواند متفاوت باشد، اما بین 330 تا 400 دلار در ایالات متحده و 330 تا 400 یورو در اروپا قیمت دارد. این گوشی در سه نسخه رم/حافظه ذخیره سازی: 6/64 گیگابایت، 6/128 گیگابایت و 8/128 گیگابایت عرضه می شود. 

بررسی Redmi Note 11 Pro: گوشی مقرون به صرفه با صفحه نمایش بزرگ

14 2

نکات مثبت:

+ صفحه نمایش بزرگ 120 هرتزی

+ عمر باتری قوی

+ شارژ 67 وات

+ ذخیره سازی قابل افزایش

نکات منفی:

همراه با نسخه قدیمی اندروید

عملکرد ضعیف

  فقط 2 سال به روز رسانی نرم افزار ارائه می دهد

طراحی و کیفیت نمایشگر Xiaomi Redmi Note 11 Pro

-ابعاد 164.2 در 76.1 در 8.1 میلی‌متر

-وزن 202 گرم

جلو ساخت شیشه (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای، قاب پلاستیکی

-سیم کارت هیبریدی دو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)

IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب

رنگ های متفرقه گرافیت خاکستری، سفید قطبی، آبی اقیانوس اطلس

ردمی نوت 11 پرو 5G دقیقاً مانند مدل قبلی خود یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه‌تر است. پنل پشتی از شیشه ساخته شده است، اگرچه به راحتی با فلز اشتباه گرفته می شود. ظاهری تا حدودی مات دارد و در پنهان کردن اثر انگشت بسیار خوب عمل می کند. Redmi Note 11 Pro 5G را در سه رنگ می‌بینید: خاکستری گرافیتی، سفید قطبی و آبی اقیانوس اطلس که همگی بسیار زیبا و شیک به نظر می‌رسند.

13 4

تنها دکمه‌هایی که در Redmi Note 11 Pro 5G پیدا می‌کنید، دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در سمت راست هستند. هر دو در هنگام کلیک کردن، احساس واقعاً خوشایندی را ایجاد می کنند و به نوعی نرم هستند.

در مورد دکمه‌ها، اسکنر اثر انگشت Redmi Note 11 Pro 5G در دکمه پاور تعبیه شده است که خوب عمل می کند. شایان ذکر است که اگر روی دکمه روشن/خاموش کلیک کنید، به نظر می رسد کمی سریعتر از قرار دادن انگشت خود روی آن باشد.

11 8

از نظر درگاه‌ها، جک هدفون 3.5 میلی‌متری در بالا وجود دارد و در قسمت پایین، سینی سیم کارت وجود دارد که اکنون دو برابر می شود؟ بله، یک اسلات کارت microSD! قطعاً امتیازهای اضافی برای Redmi Note 11 Pro 5G برای آوردن صدای سیمی و فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا در جدول وجود دارد.

از نظر محافظت، Redmi Note 11 Pro 5G دارای گواهی IP53 است. به این معنی که تا حدودی در برابر گرد و غبار محافظت می شود و می تواند باران یا عرق را تحمل کند. شیشه ای که نمایشگر را می پوشاند، Corning Gorilla Glass 5 است.

اما اگر می‌خواهید بیشتر مراقب باشید، می‌توانید محافظ صفحه‌نمایش پلاستیکی و قاب شفاف ظاهری محکم را که در جعبه Redmi Note 11 Pro 5G عرضه می‌شود، نصب کنید. 

7 11

در مورد آنچه در جعبه وجود دارد، Redmi Note 11 Pro 5G همچنین دارای یک شارژر سریع 67 واتی است که به آن کمک می کند تا به سرعت به شارژ شگفت انگیزی دست یابد که بعداً در بخش باتری به آن اشاره خواهم کرد.

یکی از ویژگی های Redmi Note 11 Pro 5G صفحه نمایش آن است که می‌تواند تا ۱۲۰ هرتز نرخ تازه‌سازی را افزایش دهد، یا اگر می‌خواهید مقدار قابل‌توجهی در باتری صرفه‌جویی کنید، می‌توانید آن را به ۶۰ هرتز کاهش دهید.

12 6

Super AMOLED، 120 هرتز، 700 نیت، 1200 نیت (پیک)

اندازه 6.67 اینچ، 107.4 سانتی متر مربع (~86.0% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نسبت 20:9 (~395ppi تراکم)

محافظ Corning Gorilla Glass 5

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED DotDisplay با وضوح 2400 در 1080 پیکسل، رنگ ها، کنتراست و زوایای دید عالی را تولید می کند. دید در فضای باز صفحه نمایش به اندازه کافی مناسب بود، و با توجه به اینکه من آن را در شرایط روشن روز آزمایش کردم.

می‌توانستم آنچه را که روی صفحه است ببینم بدون اینکه به چشمانم فشار زیادی وارد شود. در نهایت، در حالی که Redmi Note 11 Pro بدون شک یک گوشی بزرگ است، صفحه نمایش آن نیز همینطور است. به عبارت دیگر، نسبت صفحه نمایش به بدنه فضای کمی برای ناامیدی باقی می گذارد.

5 11

لوازم جانبی گوشی ردمی نوت 11 پرو 5جی  و همینطور لوازم جانبی گوشی ردمی نوت 11 پرو ، ردمی نوت 11 پرو پلاس 5جی و ردمی نوت 11 پرایم 5جی را از فروشگاه تخصصی فارس کالا خریداری کنید.

عملکرد و نرم افزار

اندروید 11، MIUI 13

چیپست Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 نانومتر)

CPU هشت هسته ای (2×2.2 گیگاهرتز Kryo 660 Gold & 6×1.7 GHz Kryo 660 Silver)

پردازنده گرافیکی Adreno 619

-کارت میکرو اس دی دارد
-حافظه داخلی 64 گیگابایت رم 6 گیگابایت
-حافظه داخلی گیگابایت رم 4 گیگابایت
-حافظه داخلی 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت
-128 حافظه داخلی و رم 8 گیگابایتی

در طول استفاده منظم، ردمی نوت 11 پرو 5G اسنپدراگون 695 و رم 6/8 گیگابایتی در حین پیمایش در رابط کاربری، عملکردی سریع و روان ارائه می‌کنند. در گشت و گذار در وب و تماشای رسانه ها نیز برای این گوشی مقرون به صرفه شیائومی عملکرد خوبی داشت.

از نظر بازی، Redmi Note 11 Pro 5G می تواند بازی های سبک و تا حدودی سنگین را به خصوص در ترکیب با فناوری LiquidCool شیائومی کنترل کند. اگر می‌خواهید بازی‌های گرافیکی فشرده‌تری انجام دهید، این گوشی مناسب شما نیست.

10 6

در حال حاضر، Redmi Note 11 Pro 5G دارای رابط کاربری MIUI 13 است. با این حال، پشت MIUI 13، اندروید 11 نهفته است که در این مرحله کمی قدیمی به نظر می رسد. از نظر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، می‌توانید انتظار دو به‌روزرسانی اصلی اندروید را داشته باشید، که چندان زیاد نیست.

به‌ویژه با توجه به اینکه با یک نسخه قدیمی شروع به کار کرده‌اید. به این ترتیب، آخرین نسخه تضمین شده اندرویدی که دریافت خواهید کرد احتمالاً اندروید 13 خواهد بود. وصله های امنیتی به مدت سه سال ادامه خواهند داشت.

دوربین Redmi Note 11 Pro 5G

108 مگاپیکسل، f/1.9، 26 میلی‌متر (عرض)، 1/1.52 اینچ، 0.7 میکرومتر، PDAF

8 مگاپیکسل، f/2.2، 118 درجه (فوق عریض)

2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو)

دارای فلاش LED، HDR، پانوراما

ویدیو 1080p@30fps

دوربین سلفی تکی 16 مگاپیکسل، f/2.5، (واید)

دارای تنظیمات دوربین سه‌گانه در پشت است که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با سنسور HM2 سامسونگ، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی در ارائه تصاویر واضح با رنگ‌های زنده به خوبی عمل می‌کند.

با این حال، اغلب تمایل به نوردهی بیش از حد دارد، که گاهی اوقات می‌تواند منجر به از دست دادن جزئیات در هایلایت‌ها شود و باعث شود عکس ها غیرجذاب به نظر برسند. البته، به راحتی می توان آن را به صورت دستی اصلاح کرد.

12 7

حالت 108 مگاپیکسلی نیز وجود دارد که تصاویری با جزئیات بسیار بالا را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید بدون از دست دادن جزئیات، آن‌ها را بزرگنمایی کنید. با این حال، یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که برای استفاده کامل از این حالت، به مقدار مناسبی نور نیاز دارید.

از طرف دیگر، همان طور که انتظار دارید سنسور فوق عریض، جزئیاتی مشابه نمونه اصلی ندارد. خوشبختانه، رنگ ها با دوربین اصلی سازگار به نظر می رسند، اگرچه نوردهی کمی تیره تر است زیرا دوربین فوق عریض به نور حساس نیست.

11 7

در مورد ماکرو 2 مگاپیکسلی، برخلاف دوربین‌های ماکرو سایر گوشی‌ها، ماکرو ردمی نوت 11 پرو 5G از نظر جزئیات و نمایش رنگ کار قابل تحسینی را انجام می‌دهد.

با این حال، یکی از اشکالات این دوربین، فقدان HDR بود. البته در منوی اپلیکیشن دوربین دکمه ای به نام هوش مصنوعی وجود دارد که از استفاده از آن خودداری کردم زیرا در طول بررسی دوربین گوشی بنظرم بسیار ناکارآمد جلوه می کرد. 

6 14

حالت شب با وجود اینکه فقط با تیرانداز اصلی کار می کند، در سناریوهای کم نور کار شگفت انگیزی انجام داد. به جرأت می گویم، با توجه به محدوده قیمت گوشی، کمی تحت تأثیر عملکرد آن قرار گرفتم. یکی از ناامیدکننده‌ترین بخش‌های عملکرد گوشی، وجود اشکال خاص در هنگام عکاسی با دوربین‌ها بود.

بعد از چند عکس برنامه دوربین خاموش می شد. امیدواریم شیائومی در آینده به این مشکل رسیدگی کند. در حالی که گرفتن عکس با Redmi Note 11 Pro 5G یک تجربه کلی خوب است، نمی توانم بگویم که این موضوع در مورد فیلمبرداری نیز صادق است.

اول از همه، تنها حالت هایی که دارید 720p در 30 فریم در ثانیه و 1080p در 30 فریم در ثانیه است و هم از نظر جزئیات و هم از نظر تثبیت، من نسبتاً ناامید شدم. یک حسن کوچک در فیلمبرداری با این گوشی، کیفیت خوب ضبط صدا است.

کیفیت صدا و هپتیک گوشی ردمی نوت 11 پرو

صحبت از صدا، قطعا یکی از جنبه های مهم Redmi Note 11 Pro 5G است. دو بلندگو وجود دارد یکی در پایین گوشی و دیگری در بالا. در واقع، قسمت بالای تلفن دارای دو گریل بلندگو است، بنابراین حتی اگر یکی از آنها را مسدود کنید، باز هم صدا از دیگری خارج می شود. جداسازی کانال از دو بلندگو نیز قابل توجه است. 

8 6

صدا به خودی خود برای تماشای رسانه ها و برخی موسیقی ها بسیار خوب است. با این حال، بیس فاقد غنا است. حجم نیز تا حدودی جا برای بهبود باقی می گذارد. اگر می خواهید به موسیقی باس-سنگین گوش دهید و یک جفت هدفون سیمی داشته باشید که می تواند چنین عملکردی را ارائه دهد، می توانید آنها را وصل کنید.

عمر باتری و شارژ Redmi Note 11 Pro 5G

Li-Po 5000 میلی آمپر ساعت

-غیر قابل جابجایی شارژ 67 وات سیمی،  50 درصد در 15 دقیقه، 100 درصد در 42 دقیقه

باتری Redmi Note 11 Pro 5G 5000 میلی‌آمپر ساعت است که تقریباً به اندازه‌ای است که در گوشی‌هایی مانند این نیاز دارید. در یک سناریوی پرکاربرد مانند مرور، تماشای فیلم و بازی من موفق به تخلیه کامل آن در یک روز نشدم و گوشی تقریباً دو روز دوام آورد.

اما حتی زمانی که به صدک‌های تک رقمی باتری رسیدید، فقط باید شارژر ۶۷ واتی موجود در جعبه را وصل کنید و Redmi Note 11 Pro 5G در کوتاه‌مدت پر خواهد شد. 

13 3

رقبا

همانطور که به نظر می رسد Redmi Note 11 Pro 5G، و مدل قبلی آن یعنی  Redmi Note 10 Pro دارای بسیاری از ویژگی های عالی مانند صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED و سنسور دوربین اصلی HM2 سامسونگ 108 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. به عبارت دیگر با خرید مدل قبلی، به راحتی می توانید چند دلار پس انداز کنید.

جایگزین دیگر آن OnePlus Nord CE 2 5G است که در صورت تمایل، تجربه اندرویدی تمیزتر را ارائه می دهد. اگرچه، به خاطر داشته باشید که مقداری از نرخ تازه سازی بالا را از دست می دهید و به جای 120 هرتز به 90 هرتز کاهش می یابد. شما همچنین یک اسپیکر تکی دریافت می کنید که نسبتاً ریز به نظر می رسد.

نتیجه

بنابراین، آیا باید Redmi Note 11 Pro 5G را بخرید؟ خوب، اگر از تلفن خود عمدتاً برای وبگردی و عکس گرفتن هر از چند گاهی استفاده می کنید، گزینه بسیار خوبی برای شما است. همچنین به لطف صفحه نمایش عالی و بلندگوهای بسیار خوب، عمر باتری و تجربه تماشای رسانه عالی را دریافت خواهید کرد.

البته جک 3.5 میلی متری صدا و اسلات کارت microSD را نیز فراموش نکنیم که امروزه نادر هستند. پیمایش در منوها و استفاده از ویژگی‌های گوشی آسان‌ است. با این حال، اگر تلفنی می‌خواهید که کیفیت ویدیوی خوبی تولید کند و بتواند از پس بازی‌های گرافیکی فشرده برآید، باید به برخی گزینه‌های دیگر نگاهی بیندازید.

9 5

چیپست جایی است که Redmi واقعاً کاهش می دهد تا گوشی را ارزان تر نگه دارد. این چیپست یک اسنپدراگون 695 است، یک تراشه کم مصرف اما با قابلیت 5G که حتی در مقایسه با چیپست متوسط گلکسی A53، عملکرد ضعیفی در معیارهای CPU و GPU دارد، چه رسد به سیلیکون فوق‌العاده در iPhone SE.

ردمی عضو میانی سری نوت 11 پرو 5G را با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی می فروشد. خوب بود که نسخه رم 8 گیگابایتی در اینجا به فروش می رسید تا حداکثر توان ممکن را از تلفن دریافت می کردید. نوت 11 پرو تنها با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود.

که این برای یک گوشی 2022 بسیار بد است، اما اگر برایتان مهم نیست که هزینه‌های اضافی را بپردازید، دو راه وجود دارد. شما می توانید 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی را با 6 یا 8 گیگابایت رم استفاده کنید یا از اسلات کارت SD استفاده کنید که تا 1 ترابایت فضای دیگر را پشتیبانی می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا