logo

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

آیفون 14 پلاس گوشی بسیار خوبی و محبوبی است اما نسخه پرو بسیار بهتر و البته گران‌ تر نیست. با فارس کالا همراه باشید تا به بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus بپردازیم.

مزایا:

صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED زیبا
عمر باتری مناسب
راحت تر قابل تعمیر است

معایب :

آیفون 14 پرو بهتر است و گرانتر نیست
 اثر انگشت را می گیرد
همان چیپست آیفون 13

دلیل طبیعی گران بودن آیفون 14 پلاس نسبت به آیفون 14 معمولی این واقعیت است که از نظر فیزیکی بزرگتر است و اندازه بزرگتر به طور طبیعی به معنای صفحه نمایش و باتری بزرگتر است. اما آیا واقعا بزرگتر به معنای بهتر است؟ اگر گوشی‌ هایی با صفحه‌ نمایش‌ های غول‌ پیکر دوست دارید، بله، اما همانطور که در زیر خواهیم دید، آیفون 14 پلاس چیز دیگری نسبت به آیفون 14 معمولی ارائه نمی‌ دهد – البته به غیر از قیمت بسیار بالاتر.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

بررسی آیفون 14 پلاس اپل: آنچه باید بدانید

آیفون 14 پلاس یک مدل کاملاً جدید از اپل است که پلاس نشان می دهد که صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED بزرگتر از آیفون 14 (6.1 اینچی) دارد. این نمایشگر دارای وضوح 2778 x 1284 برای وضوح 458ppi، نرخ تازه سازی 60 هرتز و همان بریدگی در بالا با آیفون 14 معمولی برای قرار دادن سیستم دوربین Face ID است. جزیره پویا که به طرز هوشمندانه‌ ای یک بریدگی دوربین کوچک‌ تر را با سیستم اعلان‌ ها و هشدارها ترکیب می‌ کند، فقط در گوشی‌ های سری Pro اپل موجود است. اندازه بزرگتر به این معنی است که آیفون 14 پلاس دارای باتری بزرگ تری در داخل است – 4,323 میلی آمپر ساعت در مقابل 3,279 میلی آمپر ساعت – اما در غیر این صورت، مشخصات اصلی با گوشی کوچکتر یکسان است. مهم‌ تر از همه، این بدان معناست که پلاس روی چیپست اپل A15 Bionic سال گذشته، جایی که مدل‌ های iPhone Pro به A16 Bionic منتقل شده‌ اند، گیر کرده است. A15 در مدل‌ های iPhone 13/13 Pro سال گذشته استفاده شد، بنابراین هیچ افزایش عملکردی برای افزایش اندازه یا قیمت دریافت نمی‌کنید.

با این حال، برخی به روز رسانی ها وجود دارد که قابل ذکر است. دوربین اصلی آپدیت شده است و اکنون از همان ماژول آیفون 13 پرو در سال گذشته استفاده می کند – یک واحد 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.5. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و دوربین سلفی که در نهایت فوکوس خودکار دارد همراه است. علاوه بر این، تلفن راحت تر تعمیر می شود. آیفون 14 پلاس، همچنین می‌ تواند پیام‌ های SOS را از طریق ماهواره ارسال کند، اگرچه این ویژگی در ابتدا فقط برای کاربران آیفون در ایالات متحده و کانادا در دسترس است. گلس گوشی Apple iPhone 14 Plus مدل Mietubl را با بهترین قیمت از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

طراحی و ویژگی های کلیدی

اگر قبلاً بررسی آیفون 14 را خوانده باشید می دانید که از آیفون 14 پلاس چه انتظاری دارید. این در واقع یک آیفون 14 است اما به اندازه یک آیفون 14 پرو مکس گسترش یافته است. در نتیجه، اندازه‌ های 78 × 7.8 × 161 میلی‌ متر (WDH) و وزن آن 203 گرم است. اگر به یک گوشی بزرگ‌ تر عادت کرده‌ اید، این احتمالاً شما را آزار نخواهد داد، اما برای کسانی که قصد دارند از آیفون 13 یا 12 کوچک‌ تر داشته باشند، این گوشی به‌طور قابل توجهی بزرگ‌ تر است. برای تماشای نتفلیکس عالی است اما برای جا انداختن در جیب شلوار شما خوب نیست.

به غیر از این، گوشی بسیار شبیه برادر کوچکترش به نظر می رسد. در عقب و جلو صاف است و یک قاب آلومینیومی مات و رنگی و یک روکش براق (که اثر انگشت را خیلی راحت به دلخواه من می‌ گیرد) در عقب است. محفظه دوربین در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد. این گوشی در پنج رنگ موجود است: نیمه شب (آبی بسیار تیره)، بنفش روشن، نور ستاره (سفید)، آبی روشن و قرمز. شیشه جلویی از فناوری بسیار مقاوم در برابر خش اپل استفاده می‌ کند و همچنین دارای IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است، به این معنی که گوشی می‌ تواند تا 30 دقیقه در عمق 6 متری آب فرو برود. این تفاوتی با سال گذشته ندارد، اما جنبه های اصلی طراحی آیفون 14 پلاس بهبود یافته است. به عنوان مثال، عملکرد حرارتی بهبود یافته است، بنابراین گوشی به راحتی گرم نمی شود، اما مهمتر از آن، اپل این بار گوشی را راحت تر قابل تعمیر کرده است.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

نمایشگر

مانند بقیه محصولات، آیفون 14 پلاس از فناوری OLED برای نمایشگر 60 هرتز و وضوح 2778 در 1284 استفاده می کند و صفحه نمایش فوق العاده ای است. در بررسی،  حداکثر روشنایی در استفاده روزمره به 826cd/m² رسید، که به اندازه کافی روشن است که در اکثر موقعیت ها قابل خواندن باقی بماند، و در پخش HDR به 1203cd/m² افزایش یافت. این صفحه نمایش با نسبت کنتراست عالی و دقت رنگ در sRGB بسیار کم دلتا E 1.12، صفحه نمایش فوق العاده ای است که می توانید هر رسانه ای را روی آن مورد استفاده قرار دهید.

دوربین ها

دوربین‌هایی که با آن‌ها عکس‌ ها و کلیپ‌ های فیلم را می‌گیرید، بسیار خوب هستند، اگرچه تنها ارائه یک دوربین اولتراواید و اصلی در گوشی‌ هایی که نزدیک به 1000 پوند قیمت دارد، شگفت‌آور است. دوربین اصلی یک ارتقاء نسبتاً محکم در آیفون 13 است. همانطور که در بالا ذکر شد، ماژول دوربین را از آیفون 13 پرو به ارث برده است که با دیافراگم روشن تر f/1.5 و تثبیت تغییر سنسور و همچنین اپل ارائه می شود. پردازش تصویر جدید Photonic Engine که کیفیت تصویر را در هر سه دوربین بهبود می بخشد. از دیگر پیشرفت‌ ها می‌ توان به حالت ویدیویی نرم‌ تر به نام Action Mode اشاره کرد که برای ارائه فیلم‌ هایی به سبک دوربین اکشن، مقداری وضوح را قربانی می‌ کند. و حالت سینمایی، که تاری پس‌ زمینه را به ویدیو اضافه می‌ کند، اکنون می‌ تواند با کیفیت 4K ضبط شود – در آیفون 13 و آیفون 13 پرو به 1080p محدود شده بود. این دوربین نمی تواند کاملاً با دوربین عالی 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو مطابقت داشته باشد، که واقعاً درخشان است، اما عکس های فوق العاده ای را در نور خوب و کم می گیرد. فیلمبرداری تا 4K در Dolby Vision بسیار خوب است، اگرچه باید مراقب باشید که از منابع نوری پرنور (مثلاً چراغ‌های جلوی اتومبیل در حال حرکت) در صحنه‌ های کم نور اجتناب کنید، زیرا می‌ توانند بازتاب‌ هایی را از داخل شیشه محافظ روی شیشه‌ های محافظ ایجاد کنند. 

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

علیرغم این واقعیت که آیفون 14 دارای پردازشگر موتور فوتونیک اپل است و آیفون 13 پرو، تفاوت زیادی در کیفیت وجود ندارد. در اینجا، ما قصد داریم کیفیت دوربین‌ های آیفون 14 پلاس را با دوربین‌ های آیفون 14 پرو مقایسه کنیم تا به شما نشان دهیم در صورت خرید گوشی ارزان‌ تر، چه چیزی را از دست خواهید داد. در نور خوب، مانند اکثر تلفن های هوشمند مناسب این روزها، تفاوت ها بسیار ناچیز است. در واقع، رنگ ها قوی هستند، تصاویر و ویدیوها مملو از جزئیات هستند و واقعاً چیزی برای شکایت وجود ندارد. با این حال، اگرچه عملکرد در نور کم کمی بهتر از آیفون 13 و آیفون 13 پرو است، اما در مقایسه با عملکرد دوربین اصلی آیفون 14 پرو چیزی نیست.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

عملکرد و عمر باتری

تصمیم اپل برای قرار دادن چیپست مشابه آیفون 13 سال گذشته در آیفون 14 به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و به درستی نیز چنین است. این به کاربران یک دلیل کمتر برای ارتقاء می دهد و باعث می شود کسانی که گوشی های غیر پرو را خریداری می کنند احساس کنند که چیزی را از دست داده اند. با این حال، این بدان معنا نیست که آیفون 14 پلاس یک گوشی کند است. در واقع، اگر به بنچمارک ها نگاه کنید، خواهید دید که اگرچه از آیفون 14 پرو مجهز به A16 Bionic عقب مانده است، اما همچنان به طور قابل توجهی سریعتر از سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس و در غیر این صورت عالی گوگل پیکسل 7 پرو است. و عمر باتری نیز فوق العاده است. در واقع، این طولانی‌ ترین آیفون غیرپرو است که تا به حال با نتیجه 23 ساعت و 18 دقیقه در تست مصرف باتری خود آزمایش کرده‌ایم، و همچنین گلکسی اس 22 پلاس و گوگل پیکسل 7 پرو را شکست می‌ دهد.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Plus

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا