logo

آیفون 16 اولترا و همه شایعات پیرامون آن

سال 2024 می تواند نسل جدیدی از تلفن های اپل را برای ما به ارمغان بیاورد که یکی از آنها آیفون 16 اولتراست. اگرچه شایعات هنوز در جریان هستند، به نظر می رسد یک آیفون فوق العاده پریمیوم در پاییز امسال ظاهر شود.

تفاوت آیفون اولترا با مدل‌های موجود پرو یا پرو مکس، موضوعی است که می‌توان آن را با ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند دوربین‌های پیشرفته یا طراحی خارجی متفاوت توجیه کرد. اگر شما هم علاقه مند به آیفون 16 اولترا و همه شایعات پیرامون آن هستید، با فارس کالا همراه شوید.

آیفون 16 اولترا و همه شایعات پیرامون آن

تراشه A18 Pro اپل که انتظار می‌رود در مدل‌های برتر آیفون 16 استفاده شود، قدرت عملکردی باورنکردنی دارد.

-نرم افزاری که آیفون 16 اولترا را هدایت می کند، می تواند بزرگترین به روز رسانی اپل باشد.

آیفون 16 اولترا می تواند با قرض گرفتن این ویژگی های گلکسی اس 24 سامسونگ کار کند.

از آنجایی که دو دوربین آیفون 16 پرو برای ارتقاء در نظر گرفته شده است، ممکن است آیفون 16 اولترا نیز آنها را دریافت کند.

2 12

آیفون 15 پرو مکس نسبت به مدل قبلی خود 100 دلار افزایش قیمت داشت

حتی اگر این گوشی در سال 2024 عرضه شود در مورد قیمت آن هم مطمئن نیستیم. آیفون 15 پرو مکس امسال با 100 دلار افزایش قیمت به 1199 دلار رسید. به نظر می رسد که این کف قیمتی را برای آیفون 16 اولترا تعیین می کند، به خصوص اگر Ultra در نهایت جانشین Pro Max به عنوان گوشی برتر اپل شود.

قیمت اپل واچ اولترا 2 از 799 دلار شروع می شود که 400 دلار بیشتر از اپل واچ سری 9 است. اگر اپل همین استراتژی قیمت گذاری را در سری گوشی های خود اعمال کند، مدل اولترا با قیمت 1399 دلار عرضه می شود. این باعث نمی‌شود که آیفون 16 اولترا گران‌ترین گوشی هوشمند موجود در بازار باشد.

زیرا هم سامسونگ و هم گوگل برای گوشی‌های تاشو خود 1799 دلار دریافت می‌کنند. در حال حاضر، ما فقط فرض می کنیم که آیفون 16 اولترا تقریباً قیمتی برابر با آیفون 15 پرو مکس دارد و انتظارات خود را با انتشار شایعات قیمت بیشتر تنظیم می کنیم.

3 9

طراحی و نمایشگر آیفون 16 اولترا

بزرگترین شایعه آیفون 16 اولترا این است که اپل می تواند نمایشگر را از 6.7 اینچ از آیفون 15 پرو مکس به 6.9 اینچ برای پرچمدار جدید افزایش دهد. این بزرگترین صفحه نمایشی است که تا به حال در یک آیفون وجود دارد.

وقتی یک رندر 6.9 اینچی آیفون 16 پرو مکس را با رندر جدید گلکسی اس 24 اولترا مقایسه کردیم و متوجه شدیم که تلفن اپل نسبت به مشخصات شایعه شده برای دستگاه سامسونگ نسبتاً بلندتر اما عرض کمتری خواهد داشت. 

در مورد صفحه نمایش آیفون 16 اولترا، شایعه ای که به معرفی آیفون 15 منتهی شد نشان می داد که اپل ممکن است از پنل های جدیدتر سامسونگ استفاده کند که روشنایی بیشتری را ارائه می دهند.

همانطور که به نظر می رسد، حداکثر روشنایی آیفون 15 پرو مکس در همان 2000 نیت در خارج از منزل با آیفون 14 پرو مکس باقی مانده است.

4 7

به احتمال زیاد آیفون 16 اولترا به پنل روشن تری روی خواهد آورد، به خصوص اکنون که پیکسل 8 پرو گوگل دارای صفحه نمایشی با حداکثر روشنایی 2400 نیت است.

گزارش‌های زنجیره تامین اپل نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون 16 دارای نمایشگر کم مصرف‌تری هستند. سامسونگ که به طور سنتی پنل‌هایی را برای گوشی‌های خود به اپل ارائه می‌دهد، ظاهراً از فناوری آبی فلورسنت به فناوری فسفرسانس آبی تغییر می‌دهد که به صفحه نمایش‌ها اجازه می‌دهد انرژی کمتری مصرف کنند.

برخی انتظار داشتند که گوشی های جدید اپل دارای دکمه های حالت جامد باشند. این دکمه‌ها به جای حرکت مانند دکمه‌های تنظیم صدا، در عوض از بازخورد لمسی برای نشان دادن فشار استفاده می‌کنند.

در حالی که دکمه اکشن جدید در مدل‌های آیفون 15 پرو بازخورد لمسی ارائه می‌دهد، طبق گزارش‌ها، اپل در تلاش برای پیاده‌سازی دکمه‌های حالت جامد برای تولید انبوه با مشکلات فنی مواجه شد. شاید سازنده گوشی راهی برای حل این مشکل برای آیفون 16 اولترا بیابد.

 به علاوه به نظر می رسد که دکمه اکشن آیفون 16 اساساً همان دکمه آیفون 15 پرو خواهد بود. سال هاست که شایعات مربوط به آیفون بدون دکمه منتشر شده است. اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد، ظاهراً شامل نسخه اولترای آیفون می‌شود.

به گفته MacRumors، در واقع، می‌توانیم دکمه دیگری را در سمت راست آیفون 16 اولترا ببینیم که طبق شایعات، دکمه Capture نام دارد. این می تواند به دوربین و ضبط محتوا اختصاص داده شود، اما ما در این مورد جزئیات بیشتری نمی دانیم.

لوازم جانبی گوشی آیفون 15 ، آیفون 15 پرو ، آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرومکس را با تضمین قیمت و کیفیت از فروشگاه تخصصی فارس کالا خریداری نمایید.

دوربین آیفون 16 اولترا

حرکت بزرگ در جلوی دوربین آیفون 15، لنز تتراپریسم تله فوتو بود که توسط آیفون 15 پرو مکس به کار گرفته شد و به آن اجازه داد زوم اپتیکال خود را تا 5 برابر افزایش دهد. (لنز معمولی تر تله فوتو در آیفون 15 پرو همچنان زوم 3 برابری ارائه می دهد.)

با توجه به شایعات آیفون 16 مبنی بر اینکه لنز تتراپریسم در تمام مدل های آیفون 16 پرو وجود دارد، انتظار دارید که آیفون 16 اولترا نیز از این رویکرد استفاده کند، اگرچه شاید با زوم قدرتمندتر قصد به چالش کشیدن زوم اپتیکال 10 برابری که گلکسی اس 23 اولترای سامسونگ دارد.

علاوه بر این، اپل ممکن است به نوع دیگری از لنزهای تله فوتو برای آیفون‌هایی که مجهز به این نوع دوربین هستند، تغییر دهد. بر اساس گزارش ها، لنز جدید نازک تر است و بزرگنمایی بهتری ارائه می دهد.

6 8

 سایر شایعات دوربین آیفون 16 به سنسور بالقوه بزرگتر دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی برای گرفتن نور بیشتر و افزایش امتیاز مگاپیکسلی در دوربین فوق عریض به 48 مگاپیکسل اشاره می کنند که با حرکتی که گوگل به تازگی با پیکسل 8 پرو انجام داده است مطابقت دارد.

هر دوی این تغییرات بالقوه احتمالاً بر آیفون 16 اولترا نیز تأثیر خواهند گذاشت. در حالی که انتظار داریم فیلم برداری فضایی با آیفون 16 اولترا را داشته باشیم، به نظر می رسد که دیگر منحصر به مدل های برتر نباشد.

زیرا شایعه ای به تغییر طراحی طرح بندی دوربین عمودی برای مدل های استاندارد آیفون اشاره می کند. که می تواند فیلمبرداری فضایی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

چیپست و باتری آیفون 16 اولترا

با معرفی A17 Pro در سری آیفون 15 پرو، منطق حکم می‌کند که آیفون 16 اولترا از چیپ‌ست پیشرفته‌ای که اپل در حال توسعه برای گوشی‌های پیشرفته بعدی خود است استفاده کند که احتمالاً A18 Pro باشد. هنوز شایعات زیادی در مورد آن سیلیکون وجود ندارد.

یکی از گزارش‌های MacRumors به نقل از تحلیلگر جف پو، که می‌گوید همه مدل‌های آیفون 16 به نوعی دارای تراشه A18 هستند و A18 Pro قدرتمندتر (با ادعای قدرت لپ‌تاپ) مختص مدل‌های آیفون 16 پرو است. به نظر می رسد که اگر واقعاً بخشی از خط تولید آیفون اپل باشد، این گوشی شامل آیفون 16 اولترا نیز می شود.

این یک تراشه 2 نانومتری نخواهد بود و ظاهراً یک ارتقاء آیفون 17 است، اما فرآیند 3 نانومتری مورد استفاده A17 Pro هنوز بسیار قوی است و باید به معنای عملکرد عالی برای مدل ادعایی Ultra باشد. مدل‌های آیفون 15 پرو طبق گزارش‌ها دارای 8 گیگابایت رم هستند.

 ممکن است فکر کنید که 8 گیگابایت رم حداقل مورد نیاز یک مدل Ultra است، اگرچه ما شاهد بوده ایم که تلفن های رده بالا در چندین نمونه 12 گیگابایت حافظه ارائه می دهند. یکی از افشاگران برجسته نشان می دهد که اپل رم را برای سری آیفون 16 تغییر نمی دهد، که ممکن است نشانه ای از عدم تحقق Ultra باشد.

آیفون 15 پرو مکس اولین آیفونی است که 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در پیکربندی پایه خود ارائه می دهد. باز هم، ما انتظار داریم که آیفون 16 اولترا نیز با حداقل این مقدار فضای ذخیره سازی، همین روند را دنبال کند.

با این حال، این حافظه می‌تواند از نوع حافظه‌ای متراکم‌تر، اما کندتر استفاده کند که ظرفیت‌های بالاتر، احتمالاً تا 2 ترابایت، اما سرعت خواندن/نوشتن کندتر را ممکن می‌سازد. شایعه شده بود که اپل در حال کار بر روی مودم خود برای آیفون های آینده است و در حالی که این کار ممکن است ادامه داشته باشد.

کوالکام در ماه سپتامبر اعلام کرد که تا سال 2026 مودم های اپل را تامین خواهد کرد. عمر باتری یکی از ویژگی‌های متمایز اپل واچ اولترا بوده است که وعده می‌دهد دو برابر بیشتر از اپل واچ استاندارد عمر می‌کند.

ما هیچ شایعه‌ای در مورد باتری آیفون 16 اولترا نشنیده‌ایم، به جز گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اپل در تلاش برای بهبود پراکندگی گرما، باتری‌ها را با یک پوسته فلزی مات می‌پیچد. در دیگر اخبار باتری، ظاهراً اپل به دنبال تنوع بخشیدن به مونتاژ باتری‌هایش در تلاش برای جلوگیری از کمبود عرضه است.

5 7

iPhone 16 Ultra: نرم افزار

هر آیفونی که پاییز آینده عرضه شود، مجهز به iOS 18 خواهد بود. اپل در حال حاضر توسعه داخلی نرم افزار جدید آیفون را آغاز کرده است، در حالی که در حال حاضر به سختی می توان جزئیات ویژگی های خاص را به دست آورد.

کاملا واضح است که هوش مصنوعی تمرکز اصلی این نرم افزار خواهد بود. یکی از منابع می‌گوید که اپل این به‌روزرسانی را یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های خود می‌داند. اگر آیفون 16 اولترا وجود داشته باشد، تصور می‌کنید که ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی یک کارت تلفن اصلی خواهند بود.

مانند سایر مدل‌های آیفون 16، Ultra احتمالاً دارای ویژگی‌های انحصاری هوش مصنوعی روی دستگاه خواهد بود که از طریق iOS 18 معرفی شده‌اند. طبق گزارش‌ها، یک میکروفون بهبودیافته برای خط تولید آیفون 16 برای کمک به تمام این قابلیت‌های هوش مصنوعی در دست ساخت است.

iPhone 16 Ultra: Outlook

آیفون 16 اولترا دارای نوار بالایی برای پاک کردن است که تا حد زیادی به دلیل تمام پیشرفت‌هایی است که اپل در آیفون 15 پرو مکس انجام داده است. چیپ‌ست ممتاز، لنز تله‌فوتو قدرتمندتر، فضای ذخیره‌سازی اضافی و باتری طولانی‌مدت گوشی، در حال حاضر آن را به بهترین آیفونی تبدیل کرده است که می‌توانید بخرید.

به علاوه، شاید اپل اگر بخواهد چیزی واقعاً جدید به مشتریانش ارائه دهد، باید به جای مدل اولترا روی یک آیفون تاشو تمرکز کند. این چیزی است که با شروع شایعات آیفون 16 اولترا، بیشتر در مورد آن خواهیم شنید. بر اساس گزارش‌ها کاملاً واضح است که اپل در حال بررسی چنین دستگاهی است. اکنون تنها چیزی که باید دید این است که آیا اپل می تواند تلفنی در خور نام Ultra ارائه دهد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا