logo

بررسی Vivo V30 Pro 5G: یک گوشی شیک با دوربین باکیفیت

بررسی Vivo V30 Pro 5G: یک گوشی شیک

Vivo اخیراً دو گوشی هوشمند جدید Vivo V30 و Vivo V30 Pro را در هند به عنوان بخشی از سری V خود معرفی کرده است. در طول چند سال گذشته، این برند به طور مداوم هدف خود را ارائه طرح های باریک و شیک به همراه عملکرد چشمگیر دوربین در دستگاه های میان رده خود داشته است. این بار، ویوو این روند را با تجهیز سری Vivo V30 به اپتیک دوربین پیشرفته از طریق همکاری با زایس ادامه داده است. علاوه بر این، طراحی Aura Light در مقایسه با سری های قبلی V27 یا V29 اصلاح شده است. ضخامت ویوو وی 30 پرو تنها 7.45 میلی‌متر است، اما باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپر ساعتی را در خود جای داده است. علاوه بر این، دارای ویژگی هایی مانند صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED، چیپست Dimensity 8200، سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX920، سنسور 50 مگاپیکسلی سلفی و پشتیبانی از شارژ سیمی 80 واتی است. 

اکنون این سوال مطرح می شود که آیا افرادی که به دنبال گوشی در این رنج قیمت هستند باید منتظر Vivo V30 Pro باشند یا OnePlus 12R که از قبل موجود است را در نظر بگیرند. برای رسیدگی به این سوال، Vivo V30 Pro 5G را به طور کامل بررسی کرده ایم. Vivo V30 Pro در نگاه اول حس لوکس بودن را القا می کند. در مقایسه با مدل قبلی خود، Vivo V29 Pro، این دستگاه طراحی ماژول دوربین اصلاح شده ای را به نمایش می گذارد که به راحتی قابل توجه است و ظاهر کلی آن را بهبود می بخشد. علیرغم تغییر طراحی، وزن 188 گرم باقی می ماند و ابعاد تقریباً یکسان (164.4×75.1×7.5 میلی متر) است.

بررسی Vivo V30 Pro 5G: یک گوشی شیک
 

واحد بررسی ما در رنگ مشکی کلاسیک عرضه شد که دارای پشتی درخشان است که به جذابیت بصری آن می افزاید. پنل پشتی دارای یک ماژول دوربین مستطیلی در گوشه بالا سمت چپ است که شامل سه سنسور دوربین، مارک Zeiss و یک چراغ اورا به شکل مربع است. نام تجاری Vivo در سمت چپ پایین قرار دارد. به لطف مواد شیشه ای مات، پنل پشتی در برابر لک مقاوم است و در دست گرفتن احساس راحتی می کند. هم پنل پشتی و هم نمایشگر به سمت قاب خمیده شده اند و چسبندگی ایمن و هندلینگ راحت را فراهم می کنند. با چرخاندن دستگاه بر روی یک پنل 6.78 اینچی AMOLED با یک دوربین سلفی پانچ در بالای صفحه نمایش داده می شود. حاشیه‌های باریک دور صفحه‌ نمایش را احاطه کرده و زیبایی آن را افزایش می‌دهد. یک قاب فلزی براق صفحه نمایش را از پنل پشتی جدا می کند و دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور به راحتی در سمت راست قرار می گیرند.

در لبه پایین، اسلات سینی سیم کارت، میکروفون، پورت USB Type-C و مشبک بلندگو را خواهید دید، در حالی که در سمت بالا یک میکروفون ثانویه وجود دارد و متن «عکاسی حرفه‌ای» روی آن حک شده است. علیرغم داشتن رتبه IP54، برای دستگاهی در این بازه قیمتی، داشتن رتبه IP68 برای مقاومت بهتر در برابر آب و گرد و غبار چشمگیرتر بود.

به طور کلی، طراحی Vivo V30 Pro جذاب و براق است و گرفتن راحت را ارائه می دهد. با این حال، برای جلوگیری از لغزش های تصادفی، توصیه می شود از یک پوشش محافظ برای حفظ یکپارچگی طراحی دستگاه و بهبود چسبندگی استفاده کنید. Vivo V30 Pro 5G دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.78 اینچی AMOLED است که نرخ تازه سازی چشمگیر 120 هرتز، پشتیبانی از HDR10+ و روشنایی 2800 نیت را ارائه می دهد. هنگام پخش محتوای HDR، صفحه نمایش ادعا می کند که حداکثر روشنایی 2800 نیت دارد، در حالی که در شرایط عادی معمولاً ادعا می کند که حداکثر روشنایی 1200 نیت دارد. در حالی که ما نمی توانیم این اعداد را تأیید کنیم، می توانیم تأیید کنیم که نمایشگر در شرایط بیرونی حتی در این سطح روشنایی کمتر از بالاترین قابل مشاهده است.

به لطف نرخ تازه سازی 120 هرتز، اسکرول کردن روی این صفحه نمایش AMOLED فوق العاده روان است. به نظر من حالت سوئیچ خودکار راحت‌ترین گزینه است، اما شما همچنین می‌توانید به‌صورت دستی نرخ تازه‌سازی را بر اساس اولویت خود روی 120 هرتز یا 60 هرتز تنظیم کنید. وقتی صحبت از پخش محتوا می شود، Vivo V30 Pro رنگ های زنده و زوایای دوربین چشمگیر را ارائه می دهد. حتی محتوای HDR در این صفحه نمایش عالی به نظر می رسد. علاوه بر این، این دستگاه یک نمایشگر همیشه روشن با سبک‌های مختلف برای انتخاب ارائه می‌دهد که آن را به یک تجربه سرگرم‌کننده و قابل تنظیم تبدیل می‌کند. در استفاده روزمره، صفحه نمایش به آرامی کار می کند و تجربه پخش ویدیویی مناسبی را ارائه می دهد. علاوه بر این، پشتیبانی از HDR برای پلتفرم های محبوب مانند Netflix و YouTube در دسترس است. صفحه نمایش V30 Pro دارای محافظ Schott Xensation Up است که دوام و کیفیت کلی آن را بیشتر می کند. لوازم جانبی گوشی هواوی را با بهترین قیمت از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

بررسی Vivo V30 Pro 5G: یک گوشی شیک
 

این نشان‌دهنده شروع اپتیک زایس در دستگاه‌های سری V Vivo است. قبل از V30 Pro، هیچ یک از دستگاه های سری V از اپتیک زایس استفاده نمی کردند. Vivo V30 Pro دارای سه حسگر پشتی است که همگی توسط Zeiss کار می کنند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX920 است که با دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL JN1 سامسونگ با دیافراگم f/2.0 و لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی سونی IMX816 همراه است. علاوه بر این، دوربین جلویی 50 مگاپیکسلی ISOCELL JN1 سامسونگ برای سلفی و تماس‌های ویدیویی وجود دارد. ویژگی برجسته این تنظیم دوربین سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی است که از فناوری VCS (Vivo Camera-Bionic Spectrum) بهره می‌برد. Vivo از آن به عنوان یک دوربین دو رنگ یاد می کند. VCS دقت رنگ را در عکس ها افزایش می دهد و در نتیجه 25٪ وضوح بهتر و 15٪ بازتولید رنگ بهبود می یابد. Vivo همچنین بهبودهایی در نور Aura ایجاد کرده است. برخلاف مدل های قبلی با حلقه دایره ای، V30 Pro دارای یک حلقه فلاش مربعی بزرگتر و نرمتر در زیر ماژول دوربین است. نور Aura با توجه به شرایط نوری تنظیم می شود و رنگ خود را برای هماهنگی با محیط تغییر می دهد.

با حرکت به سمت عملکرد واقعی دوربین، لنز اصلی 50 مگاپیکسلی عکس‌های عالی با عکس‌های دقیق و کنتراست رنگی مناسب می‌گیرد. محدوده دینامیکی نیز چشمگیر است. با این حال، برخی از رنگ ها ممکن است بیش از حد اشباع به نظر برسند، مانند سایه قرمز یک گل در عکس. برای رفع این مشکل، استفاده از حالت رنگ طبیعی زایس عکس‌های طبیعی‌تری تولید می‌کند. حالا بیایید در مورد دوربین فوق عریض بحث کنیم. عکس‌هایی که با این سنسور گرفته می‌شوند، رنگ‌های پر جنب و جوش مشابه آن‌هایی را که توسط حسگر اصلی گرفته شده است، نشان می‌دهند، البته با جزئیات کمی کمتر. تصاویر Ultrawide ظاهر نرم تری دارند اما همچنان کیفیت خوبی دارند.

سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی سومین سنسوری است که عکس های پرتره را با کمک اپتیک زایس بهبود می بخشد. کاربران این امکان را دارند که تصاویر را با زوم ۲ برابر یا ۴ برابر ثبت کنند. حالت 2x جزئیات را به طور موثر حفظ می کند، در حالی که حالت 4x منجر به تصاویر نرم تری می شود که همچنان قابل استفاده هستند. Vivo V30 Pro برخلاف مدل پایه که دارای چیپست Snapdragon است، با MediaTek Dimensity 8200 SoC خود متمایز است. این ترکیب قدرتمند به همراه 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، تجربه کاربری روان و پاسخگو را تضمین می کند. علاوه بر این، گزینه رم مجازی تا 12 گیگابایت عملکرد را بیشتر می کند.

بررسی Vivo V30 Pro 5G: یک گوشی شیک
 

به طور کلی، Vivo V30 Pro عملکرد خوبی را ارائه می دهد. با این حال، شایان ذکر است که OnePlus 12R که در همان بازه قیمتی موجود است، با چیپست کمی برتر Snapdragon 8 Gen 2 عرضه می شود. با این وجود، Vivo V30 Pro در زمینه های دیگر برتر است و عملکرد بهتری را در بخش های خاص ارائه می دهد. ویوو وی 30 پرو به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و آداپتور سیمی Flash Charge 80 واتی دارد. با تخلیه کامل باتری، دستگاه را برای شارژ وصل کردیم. با این شارژر، دستگاه از 15% به 40% و سپس به 100% فقط در 40-45 دقیقه رسید. از نظر عمر باتری، قابل اعتماد است و حتی برای کاربران پر مصرف به راحتی می تواند یک روز کامل را دوام بیاورد. اعتبار طولانی مدت باتری را نیز می توان به چیپست جدید کم مصرف نسبت داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا