logo

مزایا و معایب شارژرهای بی سیم برای اندروید و آیفون

شارژ کردن گوشی بخشی از زندگی روزمره ماست، اما کابل‌های شارژ نامناسب و تقلا برای یافتن شارژر چیزی است که همه ما آن را تجربه کرده اییم. شارژ بی سیم با پد شارژ بی سیم می تواند به رفع همه این موارد کمک کند.

با تکامل آینده شارژ، جدیدترین دستگاه های هوشمند دیگر نیازی به وصل شدن به یک کابل کوچک ندارند و قرار دادن آنها بر روی یک تشک مخصوص (با نام مستعار “پد شارژر” یا “سطح شارژ”) به گوشی های اندروید و آیفون اجازه می دهد شارژ را جذب کنند.

در آینده، شارژ بی سیم حتی ممکن است فقط با قرار گرفتن در نزدیکی شارژر امکان پذیر باشد، به این معنی که حتی نیازی نیست دستگاه خود را برای شارژ از جیب خود بیرون بیاورید. اما در حال حاضر، اجازه دهید مزایا و معایب شارژ بی‌سیم امروزی را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون‌ها بسنجیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا این شارژر برای شما مناسب است یا خیر. در ادامه با فارس کالا همراه باشید.

مزایا و معایب شارژرهای بی سیم برای اندروید و آیفون

 
شارژر بی سیم چگونه کار می کند؟

به جای وصل کردن دستگاه خود به کابل شارژ، یک پد شارژ بی سیم مخصوص با استفاده از القای الکترومغناطیسی (که به عنوان “کوپلینگ القایی” شناخته می شود) انرژی را به دستگاه شما منتقل می کند. همه تلفن‌هایی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند همچنان می‌توانند به روش سنتی شارژ شوند.

چه گوشی هایی دارای شارژ بی سیم هستند؟

تعدادی از گوشی های اندروید و آیفون های سری آیفون 8 و جدیدتر، از شارژ بی سیم بومی پشتیبانی می کنند. انتظار می‌رود اکثر دستگاه‌های موبایل جدید اپل دارای قابلیت شارژ بی‌سیم باشند و همچنین می‌توانید این ویژگی را با استفاده از آداپتور شارژ بی‌سیم برای هر آیفون، ۵s تا ۷ پلاس اضافه کنید.

گوشی های اندرویدی که از شارژ بی سیم بومی پشتیبانی می کنند عبارتند از Samsung Galaxy Range، Sony Xperia، LG Optimus G Pro، Nokia Lumia و Motorola Moto.

12 7

مزایای شارژ بی سیم

فقط یک کابل: با شارژ بی سیم، تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل است که به تشک شارژ وصل شده است. به علاوه، استاندارد جهانی شارژر بی سیم Qi  با همه دستگاه ها سازگار است. بنابراین، شارژ بی سیم برای آیفون ها و برای اندرویدها یکسان است. می توانید از یک تشک شارژ برای همه دستگاه های خود استفاده کنید.

راحتی: کافی است گوشی خود را رو به بالا روی تشک قرار دهید و شروع به شارژ شدن می کند. این تمام کاری است که باید انجام دهید!

امکان شارژ در هر مکانی: تشک های شارژ بی سیم از قبل در هتل ها، رستوران ها و کافی شاپ ها وجود دارند. همچنین امنیت بیشتری نسبت به وصل کردن دستگاه شما به کابل شارژ ناآشنا دارند.

شارژ بدون درهم و برهمی: شارژ بی سیم دقیقاً به این معنی است، بدون سیم! از شر کابل های روی میز، میز کنار تخت و ماشین خود خلاص خواهید شد. شارژ بی سیم داخل خودرو نیز در دسترس است. برخی از شرکت های مبلمان حتی در حال ساخت شارژ بی سیم در مبلمان خود هستند و نیازی به تشک شارژ روی میز یا میز شما ندارند.

خاموش شدن خودکار: پس از شارژ کامل دستگاه، شارژر بی‌سیم خاموش می‌شود و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود، شارژ مطمئن‌تر می‌شود و نیاز به نگرانی در مورد داغ شدن بیش از حد باتری نیست.

ساییدگی کمتر کابل ها: همچنان می توانید در مواقع نیاز از کابل ها برای شارژ تلفن خود استفاده کنید، اما استفاده کمتر از آنها باعث می شود کابل های شارژ فرسودگی کمتری داشته باشند.

126 2

معایب شارژ بی سیم

کند است: شارژ بی سیم معمولاً 30 تا 80 درصد بیشتر از کابل برای شارژ کامل دستگاه شما طول می کشد. به خاطر داشته باشید نحوه قرار دادن دستگاه خود روی تشک می تواند بر مدت زمان شارژ شدن آن تأثیر بگذارد.  حتی در یک شرایط ایده‌آل، 20 درصد از نیرویی که از دستگاه شما عبور می‌کند هدر می‌رود.

شما نمی توانید از تلفن خود استفاده کنید: دستگاه شما باید در حین شارژ شدن روی تشک بماند، به این معنی که وقتی به کابل شارژ وصل می شود، نمی توانید آن را بردارید و از آن استفاده کنید.

گران‌تر است: شارژرهای بی‌سیم یک فناوری نسبتاً جدید با قیمت گزاف در مقایسه با کابل‌ها هستند. بسته به اندازه، قیمت آنها بین 40 تا 100 دلار است.

با ادامه پیشرفت دستگاه های هوشمند، شارژ بی سیم احتمالا به یک امر عادی تبدیل خواهد شد. تا آن زمان، جوانب مثبت و منفی را بسنجید و به جدیدترین لوازم جانبی گوشی توجه داشته باشید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید آیا برای این فناوری جدید آماده هستید یا خیر.

برای خرید لوازم جانبی گوشی های هوشمند از جمله شارژر و کابل گوشی و یا گلس موبایل می توانید از سایت فروشگاه فارس کالا دیدن کنید. در این فروشگاه علاوه بر خرید لوازم جانبی اصل از تخفیفات شگفت انگیز آن هم بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا