logo

آیفون 17 پرو اولین گوشی با چیپست ساخته شده بر روی فرآیند 2 نانومتری TSMC

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، آیفون 17 پرو سال آینده اولین آیفونی خواهد بود که دارای چیپست ساخته شده بر روی فرآیند 2 نانومتری TSMC است. TSMC اعلام کرد که در سال 2022 کار بر روی یک فرآیند 2 نانومتری را آغاز کرده است و حتی در آن زمان شایعات حاکی از آن بود که آیفون 17 پرو اولین دستگاهی خواهد بود که چیپست را با استفاده از این فرآیند دریافت می کند.

انتظار می‌رود تولید در مقیاس کوچک روی فرآیند 2 نانومتری در اواخر سال جاری در TSMC آغاز و تولید انبوه آن در سال 2025 ، درست در زمان عرضه آیفون 17 پرو در پاییز سال آینده انجام شود. در اوایل سال جاری، ادعا شد که اپل حداقل در ابتدا، کل فرآیند 2 نانومتری TSMC را منعقد کرده است.

به غیر از آیفون 17 پرو، ظاهراً تراشه‌های 2 نانومتری نیز برای استفاده در مک‌های سیلیکونی اپل در نظر گرفته شده‌اند. گام بعدی پس از 2 نانومتر، نسخه بهبودیافته فرآیند 2 نانومتری خواهد بود که در پایان سال 2026 پیش بینی می شود و سپس جهش به 1.4 نانومتر انجام خواهد شد، البته اگر این گزارش دقیق باشد.

انتظار می رود سری آیفون 16 و آی او اس 18 هر دو اواخر امسال با تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی عرضه شوند، اما به نظر می رسد که تمام پردازش های هوش مصنوعی، امسال باید بدون تراشه های 2 نانومتری انجام شود.

انواع لوازم جانبی گوشی های هوشمند مانند گلس موبایل ، قاب و گارد و شارژر و کابل را با بهترین کیفیت از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا