logo

بررسی Samsung Galaxy S24: بهترین گوشی سال؟

بررسی Samsung Galaxy S24

سامسونگ گلکسی اس 24 سنت را در میان سایر گوشی‌های هم اندازه مانند آیفون 15 و گوگل پیکسل 8 زنده نگه می‌دارد. گلکسی اس 24 همان چیپست و تنظیمات دوربین پشتی گلکسی اس 24 پلاس را ارائه می دهد، اما در بسته بندی کوچکتری عرضه می شود که می توان با یک دست از آن استفاده کرد. آیا سامسونگ گلکسی اس 24 می تواند بهترین گوشی هوشمند جمع و جور سال 2024 باشد؟ بیایید با فارس کالا  همراه باشید تا به جواب برسیم.

Galaxy S24 در دو گزینه ذخیره سازی موجود است این گوشی در رنگ‌های زرد کهربایی، بنفش و مشکی ارائه می شود. اگر آن را از فروشگاه اینترنتی سامسونگ خریداری کنید، می توانید آن را با رنگ آبی یاقوت کبود و سبز یشمی نیز تهیه کنید.

بررسی Samsung Galaxy S24: بهترین گوشی سال؟
 

طراحی گلکسی اس 24

اگر گلکسی 23 دارید، می توانید دوستان خود را فریب دهید که فکر کنند جدیدترین گلکسی اس 24 را دارید. از نظر طراحی، به سختی تفاوتی بین این دو وجود دارد. آنها ظاهر یکسانی دارند. پنل شیشه ای پشتی از گوریلا گلس Victus 2 استفاده می کند. این گوشی از نظر کیفیت ساخت کاملاً محکم است. وزن آن 167 گرم است و کناره های صاف آن باعث می شود به راحتی در دست بگیرید. ضریب فرم جمع و جور کلی همچنین گلکسی اس 24 را به دستگاهی شگفت انگیز برای استفاده با یک دست تبدیل می کند. این بار، فریم آلومینیومی دارای انحنای جزئی است، بنابراین در اطراف لبه ها و گوشه های گرد به دست شما نمی خورد. پنل پشتی دارای سه حلقه مجزا برای دوربین های سه گانه است و همچنین یک ماژول فلاش در دایره ای کوچکتر در کنار دوربین ها قرار گرفته است.

گلکسی اس 24 دارای دوربین جلو 12 مگاپیکسلی است

در جلو، نمایشگر دارای حاشیه‌های یکنواخت باریک در اطراف و یک حفره در مرکز بالایی برای دوربین جلو است. نمایشگر کمی بزرگتر از مدل سال گذشته است، اما سامسونگ توانسته است ابعاد آن را تقریباً یکسان نگه دارد. گلکسی S24 همچنین دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این پنل توسط Gorilla Glass Victus 2 محافظت می شود. جدا از پنل کمی بزرگتر و نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتر، گلکسی S24 بار دیگر بسیار شبیه به Galaxy S23 به نظر می رسد.

مشخصات و نرم افزار

سامسونگ شجاعانه سیلیکون خود را با Exynos 2400 SoC انتخاب کرد که با پردازنده گرافیکی Xclipse 940 جفت شده است. پس از چندین سال استفاده از سیلیکون کوالکام، شاید این ایده خوبی باشد. این چیپست با حداکثر 8 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 جفت شده است. این گوشی دارای یک اسلات نانو سیم کارت دوگانه است که از حالت آماده به کار دوگانه 5G پشتیبانی می کند. یک پورت USB Type-C در پایین به همراه بلندگو، میکروفون و اسلات سیم کارت دارد. سامسونگ هر دو دکمه پاور و ولوم را در قاب سمت چپ گوشی قرار داده است. برای برقراری ارتباط، Galaxy S24 دارای دو باند Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.3 با LE، GPS (Glonass، Beidou، Galileo، QZSS) و NFC است.

اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در موقعیت مناسبی قرار گرفته است سامسونگ همچنان از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی های پرچمدار خود استفاده می کند و شرکت های بیشتری باید این کار را انجام دهند. اسکنر زیر نمایشگر قرار می گیرد، به راحتی قابل دسترسی است، فوق العاده سریع است و هر بار بی عیب و نقص کار می کند. شما یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در گلکسی اس 24 دریافت می کنید که کوچکتر از رقبا است. با این حال، کمی بزرگتر از مدل قبلی خود است. این گوشی از شارژ سریع سیمی 25 واتی، بی سیم 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 واتی پشتیبانی می کند. از نظر نرم‌افزاری، گلکسی اس 24 به‌صورت خارج از جعبه، OneUI 6.1 مبتنی بر اندروید 14 را اجرا می‌کند. سامسونگ قول داده است که هفت سال به روز رسانی و وصله های امنیتی سیستم عامل اندروید را ارائه کند. از آنجایی که هوش مصنوعی کلمه کلیدی جدید در صنعت است، سامسونگ چندین ویژگی مفید هوش مصنوعی را نیز در نظر گرفته است. گلس گوشی Samsung Galaxy S24 مدل Super D با قیمت مناسب و کیفیت اورجینال در فارس کالا.

بررسی Samsung Galaxy S24: بهترین گوشی سال؟
 

عملکرد

با توجه به عملکرد گوشی، می توانید انتظار داشته باشید که Galaxy S24 هر کاری را به راحتی انجام دهد. بله، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد بهتری داشت، اما اگزینوس 2400 بی‌نقص نیست. ما بنچمارک های AnTuTu، Geekbench 6، 3D Mark و GFXBench را روی گوشی هوشمند اجرا کردیم و نتایج جالبی بود. گلکسی اس 24 علیرغم داشتن تراشه اگزینوس، بی‌تفاوت نیست در AnTuTu، گلکسی اس 24 امتیاز 1480582 را به دست آورد که بد نیست، اما اگر به اعداد و ارقام علاقه دارید، این نیز چندان عالی نیست. به عنوان مثال، Xiaomi 14 1973937 امتیاز، OnePlus 12 موفق به کسب 1629220 امتیاز شد و Vivo X100 Pro به امتیاز 2020631 رسید. زمانی که نمرات Geekbench 6 و 3D Mark را با هم مقایسه کردیم، همینطور بود. در GFXBench، Galaxy S24 در تست‌های Manhattan 3.1 و T-Rex سرعت 119 فریم در ثانیه را مدیریت کرد که تنها چند امتیاز کمتر از 121 فریم در ثانیه شیائومی 14 است.

با رفتن به صفحه نمایش، سامسونگ گلکسی اس 24 دارای یک پنل 6.2 اینچی LTPO AMOLED 2X است که نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 2600 نیت را ارائه می دهد. روشنایی آن 50 درصد بیشتر است و خوانایی عالی در زیر نور مستقیم خورشید دارد. همچنین حالت روشنایی اضافی برای زمانی که در فضای باز هستید وجود دارد. این پنل حالت های رنگی Vivid و Natural را ارائه می دهد، اما یک تن رنگ تطبیقی نیز وجود دارد که رنگ ها و تعادل رنگ سفید را بر اساس شرایط نور محیط تنظیم می کند. زوایای دید، کنتراست و رنگ‌ها عالی هستند و قطعاً یکی از بهترین پنل‌ها در یک گوشی با اندازه کوچک است. تماشای ویدیو و بازی در گلکسی اس 24 را دوست خواهید داشت.

به طور کلی، می‌توان گفت که Galaxy S24 عملکرد عالی در سطح پرچمدار ارائه می‌کند. ما با هیچ نوع مشکل عمده گرمایش، کاهش سرعت، یا تاخیر در استفاده سنگین و منظم مواجه نشدیم. باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی نیز به خوبی دوام می‌آورد و تقریباً 24 ساعت در اکثر روزها با برخی بازی‌ها، استفاده از دوربین، تماشای YouTube، پیامک، GPS و تماس دوام می‌آورد. شارژ کامل گوشی با استفاده از یک آداپتور 20 واتی که در اطراف ما قرار داشت حدود یک ساعت و 20 دقیقه طول کشید. سامسونگ واقعاً باید شروع به ارائه پشتیبانی از شارژ سریعتر در تلفن های پرچمدار خود کند زیرا سرعت شارژ بی سیم 25 وات و شارژ بی سیم 15 وات به طرز وحشتناکی از رقبا کمتر است.

بررسی Samsung Galaxy S24: بهترین گوشی سال؟
 

دوربین ها

سامسونگ از سخت‌افزار دوربین خوبی در گوشی‌های سری گلکسی اس خود استفاده می‌کند و عکس‌ها و فیلم‌های عالی را ارائه می‌دهند. در مورد گلکسی اس 24 هم همینطور است، اما نه به اندازه گذشته. با سیستم دوربین عکس ها و فیلم های عالی دریافت خواهید کرد. یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت وجود دارد گلکسی اس 24 دارای تنظیمات دوربین پشتی سه گانه است که به نظر می رسد شبیه به تنظیمات سال گذشته باشد. این شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN3 سامسونگ، یک تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و یک 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه است. در قسمت جلویی گوشی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است. دوربین فوق عریض همچنان فاقد فوکوس خودکار است، که ناامید شده است زیرا رقبا اکنون این ویژگی را ارائه می دهند. دوربین جلوی گلکسی اس 24 دارای فوکوس خودکار است.

استفاده از برنامه دوربین گلکسی اس 24 آسان است و حالت های زیادی برای امتحان ارائه می دهد. شما یک حالت شب اختصاصی، یک حالت حرفه ای، یک حالت ویدیوی حرفه ای، حالت هایپر لپس، حرکت آهسته و Expert Raw دریافت می کنید (این باید دانلود شود). در نور روز، عکس‌های گرفته شده از دوربین اصلی واضح و با جزئیات خوب، نوردهی خوب و تعادل رنگ سفید هستند. گاهی اوقات، HDR می تواند کمی بیش از حد با هاله ای که در اطراف اشیا/موضوع نشان داده می شود، زیاد باشد، اما این بسیار نادر است.

دوربین سلفی عالی است و هم در نور روز و هم در شرایط کم نور به خوبی کار می کند. همچنین می توانید با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه عکس بگیرید. سلفی های پرتره و سلفی های حالت شب نیز خوب هستند، با جزئیات فراوان و کمی نویز اما بیش از حد واضح نیستند. گلکسی اس 24 عملکرد ویدیویی بسیار خوبی ارائه می دهد. محدوده دینامیکی، رنگ ها، وضوح، نوردهی، محدوده دینامیکی و تثبیت بسیار عالی هستند. نکته خوب این است که هر چهار دوربین روی گوشی می توانند با وضوح 4K عکسبرداری کنند و نتایجی مطابق رنگ ایجاد کنند. دوربین اصلی پشتی نیز می تواند با نرخ 8K 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. در نور کم، دوربین های اصلی و فوق عریض نتایج خوبی با مقداری نویز ارائه می دهند، اما تله فوتو عالی نیست. قاب Samsung Galaxy S24 مدل My Case را با بهترین قیمت از وب سایت فارس کالا خریداری کنید.

بررسی Samsung Galaxy S24: بهترین گوشی سال؟
 

نتیجه گیری

سامسونگ گلکسی اس 24 یک گوشی کامپکت پرچمدار است و رقابت زیادی در محدوده قیمتی خود دارد. رقبای اصلی آن اپل آیفون 15، گوگل پیکسل 8، وان پلاس 12، ویوو X100، گوشی تازه راه اندازی شده شیائومی 14 و گلکسی اس 23 هستند. شما یک صفحه نمایش بهتر، یک باتری کمی بزرگتر، یک چیپست جدید و دوربین های کمی بهبود یافته خواهید داشت. آیفون 15 اپل به اندازه گلکسی اس 24 همه کاره نیست، زیرا فاقد دوربین تله فوتو است. با این حال، عملکرد و عمر باتری آیفون 15 مطمئناً بهتر است. Pixel 8 از نظر عملکرد واقعاً عالی نیست، اما دوربین‌های خوب، باتری بزرگ‌تر، اندازه جمع‌وجور مشابه، نرم‌افزار گوگل و ویژگی‌های هوش مصنوعی را دریافت می‌کنید و همچنین کمی ارزان‌تر است.

OnePlus 12 و Xiaomi 14 همگی بسیار ارزان تر از Galaxy S24 هستند و تقریباً همان ویژگی ها را بدون ترفندهای هوش مصنوعی ارائه می دهند. شما عملکرد بهتر، صفحه نمایش بزرگتر و باتری بزرگتر خواهید داشت، اما با سخت افزار دوربین به روزتر. برای جمع بندی، آیا گلکسی اس 24 بهترین گوشی هوشمند کامپکت سال است؟ ما می گوییم نه! این یک گوشی جمع و جور عالی است، اما به اندازه کافی برای تضمین ارتقای Galaxy S23 (یا حتی Galaxy S22) وجود ندارد. با این حال، اگر از یک آیفون می‌آیید و می‌خواهید یک اندروید جمع‌وجور با صفحه‌نمایش عالی، دوربین‌های توانمند و همه‌کاره، عمر باتری خوب، ویژگی‌های هوش مصنوعی و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی داشته باشید، گلکسی S24 باید در سبد خرید شما باشد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا