logo

نقد و بررسی Nothing Phone 2a

نقد و بررسی Nothing Phone 2a

Nothing Phone 2a طراحی جدیدی دارد. این کمپانی گوشی های هوشمند میان رده خوبی تولید می کند که می توانند ارزش پولی که بابت آن می پردازید را داشته باشند. با Nothing Phone 2a، همه چیز جدید و متفاوت است. در حالی که تجربه مشابهی با طراحی منحصر به فرد دریافت می کنید. این گوشی در دو رنگ سفید و مشکی موجود است. هر دو مدل دارای یک پنل پشتی شفاف ساخته شده از پلاستیک هستند که هم لیز و هم مستعد اثر انگشت است. در جعبه، که از مواد بازیافتی ساخته شده است، تلفن، یک کابل شارژ USB Type-C به Type-C و یک ابزار اجکتور سیم کارت را دریافت می کنید، که مشابه چیزی است که با Phone 1 و2 Phone دریافت می کنید. کابل شارژ همچنین دارای برخی عناصر شفاف است که آن را به یکی از جالب‌ترین کابل‌های داخل جعبه تبدیل کرده است که تا به امروز دیده‌ایم. همچنین ناتینگ فون از قبل محافظ صفحه نمایش را در Phone 2a اعمال نمی کند.

نقد و بررسی Nothing Phone 2a
 

طراحی Nothing Phone 2a

Nothing Phone 2a ظاهر خوبی دارد. ناتینگ فون طراحی پشتی گوشی 2a را تغییر نداده و چندین LED را حذف نکرده است تا همه چیز به حداقل برسد. در مقایسه با Nothing Phone 1 و Phone 2 قبلی، این گوشی تنها سه نوار LED در پشت دارد. محل قرارگیری دوربین عقب نیز در مقایسه با گوشی های قبلی Nothing متفاوت است. تنظیمات دوربین دوگانه اکنون در مرکز گوشی در داخل سیم پیچ NFC قرار گرفته است. پنل شفاف نیز برخی از کابل های انعطاف پذیر را در بالای باتری نشان می دهد. Nothing Phone 2a دارای اضلاع 90 درجه، لبه های گرد و قاب صاف است که همه اینها باعث می شود گوشی در دست گرفتن راحت باشد. دکمه پاور در سمت راست و ولوم در سمت چپ قرار دارد و هر دو به راحتی حتی با استفاده از گوشی در یک دست قابل دسترسی هستند. هر چند دکمه ها می توانستند کمی بیشتر کلیک کنند. قسمت پایین پورت USB Type-C، بلندگو، میکروفون و سینی سیم کارت را در خود جای داده است، در حالی که قسمت بالایی فقط دارای میکروفون دوم است.

Nothing Phone ادعا نمی کند که از آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده برای فریم میانی استفاده کرده است. این گوشی همچنین دارای مقدار زیادی قلع بازیافتی، فویل مسی، فولاد و قطعات پلاستیکی است. حس خوش ساختی دارد و وزن خوبی هم دارد. با این حال، پنل شفاف پشتی پلاستیکی است و مستعد خراش است. باید ببینیم که در درازمدت در صورت استفاده، چگونه کار می کند با حرکت به سمت جلو، ناتینگ فون نتوانسته است قاب ها را متقارن نگه دارد، که ظاهری عالی به گوشی می دهد. برندهای بیشتری باید این کار را انجام دهند. حاشیه ها نازک هستند، شبیه به آنچه در آیفون می بینید. یک سوراخ در مرکز بالا، دوربین جلو و یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش را در خود جای داده است. Nothing Phone 2a دارای استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. 

نقد و بررسی Nothing Phone 2a
 

مشخصات و نرم افزار

وقتی صحبت از مشخصات می شود، Nothing Phone 2a یک گوشی میان رده است. این دستگاه مجهز به یک SoC مدیاتک Dimensity 7200 Pro سفارشی است که با استفاده از فناوری پردازش 4 نانومتری نسل دوم TSMC ساخته شده است. ناتینگ فون ادعا نمی کند که تراشه سفارشی کارایی را تا 10 درصد بهبود می بخشد، و ما فکر می کنیم که این کار را می کند. این چیپست با حداکثر 12 گیگابایت رم جفت شده است که با استفاده از ویژگی RAM Booster می توان آن را تا 20 گیگابایت افزایش داد. این گوشی همچنین تا 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. Nothing Phone 2a از حالت دوگانه 5G، Wi-Fi دو باند 6، بلوتوث 5.3، NFC و استانداردهای معمول GPS برای اتصال پشتیبانی می کند. شما یک اسلات دو سیم کارته روی گوشی دریافت می کنید، و به طرز عجیبی، زمانی که برای اولین بار گوشی را راه اندازی می کردیم، از ما خواست که یک سیم کارت هندی را وارد کنیم. این گوشی دارای یک اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر است که مطابق انتظار عمل می کند. Nothing Phone باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را در خود جای نداده است که بزرگترین باتری استفاده شده در گوشی Nothing است. همچنین از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می کند، اما هیچ شارژری در جعبه وجود ندارد.

حالا بیایید به جنبه نرم افزاری کارها برویم. Nothing Phone 2a Nothing OS 2.5 مبتنی بر اندروید 14 را اجرا می کند. ما در طول بررسی خود دو به روز رسانی نرم افزاری برای بهبود عملکرد تلفن و دوربین دریافت کردیم. در مورد پشتیبانی نرم افزاری، Nothing Phone وعده سه سال به روز رسانی سیستم عامل و چهار سال وصله امنیتی را نمی دهد.

از نظر ویژگی‌ها، سیستم عامل Nothing شبیه چیزی است که در Nothing Phone 2 دیده‌ایم. یک ویژگی Smart Clean وجود دارد که می‌تواند فایل‌های سیستمی استفاده نشده را پاک کند، بهینه‌سازی‌های NTFS، تقویت‌کننده رم که تا 8 گیگابایت رم مجازی را پشتیبانی می‌کند، وجود دارد. و HyperEngine 5.0 که هدف آن بهبود عملکرد بازی است. شما همچنین ویجت‌هایی با طراحی Nothing، یک تولید کننده تصویر زمینه هوش مصنوعی، و از همه بهتر، بدون bloatware دریافت می‌کنید. بسته آیکون Nothing نیز یک راه عالی برای کاهش استفاده از تلفن است، زیرا از عناصر تک رنگ استفاده می کند که باعث می شود شما تمایلی به استفاده از برنامه ها نداشته باشید.

در نهایت، ترفند مهمانی Nothing Phone رابط Glyph است. با Phone 2a، Nothing یک بار دیگر رابط Glyph را اصلاح کرد، اما این بار، تعداد نوارهای LED را کاهش داد. هنوز سفید است، اما در حال حاضر فقط سه مورد از آنها وجود دارد. با این حال، هنوز هم می توانید بیشتر کارهایی را که رابط Glyph برای آن طراحی شده است، انجام دهید. Phone 2a از 15 عملکرد Glyph پشتیبانی می کند. می‌توانید از آن برای تایمر، Flip to Glyph برای اعلان‌ها، شمارش معکوس شاتر دوربین، نوار پیشرفت Zomato، Uber و Google Calendar، نشانگر میزان صدا و تجسم موسیقی استفاده کنید. 

نقد و بررسی Nothing Phone 2a
 

عملکرد Nothing Phone 2a

Nothing Phone 2a برای اولین بار در تاریخ Nothing با پردازنده مدیاتک عرضه می شود. این دستگاه دارای یک SoC سفارشی میان رده Dimensity 7200 Pro است که برای استفاده روزانه و بازی بسیار مناسب است و می تواند عمر باتری عالی را ارائه دهد. نتایج بنچمارک قرار نیست در صدر فهرستی قرار گیرند، اما ما معیارهای معمول را فقط برای فهمیدن آن اجرا کردیم. زمانی که Geekbench 6 را روی گوشی اجرا کردیم، نتایج مشابه بود، اما امتیاز CPU تک هسته‌ای 1100 و امتیاز چند هسته‌ای 2448 به دست آمد. در مورد عملکرد GPU، این گوشی در Geekbench امتیاز 3231 را کسب کرد.

Nothing Phone 2a را به یک پنل AMOLED منعطف 6.7 اینچی مجهز نکرده است که وضوح فول اچ دی پلاس، نرخ تازه سازی 30 تا 120 هرتز، رنگ 10 بیتی، نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز و حداکثر روشنایی 1300 نیت را ارائه می دهد. برای صدا، Nothing دارای بلندگوهای استریو در Phone 2a است.

نقد و بررسی Nothing Phone 2a
 

دوربین ها

Nothing Phone 2a دارای تنظیمات دوربین دوگانه است، مشابه دو گوشی Nothing دیگر. با این حال، محل قرارگیری دوربین این بار متفاوت است. این دوربین دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و دیافراگم f/1.88 و یک سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض دیگر با میدان دید 114 درجه است. برای عکس های سلفی، یک دوربین جلو 32 مگاپیکسلی وجود دارد که در Nothing Phone 2 نیز استفاده شده است.

برنامه دوربین ناتینگ ساده و آسان برای استفاده است. Slo-mo، Time-lapse، Pano، Portrait، Night mode، Motion Capture، و حالت Expert وجود دارد. همچنین یک دکمه Google Lens در کنار دکمه شاتر موجود است. دوربین اصلی در نور روز عملکرد خوبی داشت، اما از نظر HDR مشکلاتی داشت. در شرایط فوق العاده روشن، سنسور 50 مگاپیکسلی قسمت های روشن صحنه را بیش از حد نوردهی می کند. این مورد در دوربین فوق عریض نبود که صحنه را بهتر نمایش می داد. در شرایط نور کم، دوربین اصلی به عملکرد خوب خود ادامه داد. با آمدن به دوربین فوق عریض، دوباره، این سنسور در نور روز و شرایط کم نور عملکرد مناسبی داشت. تنظیم رنگ در مقایسه با دوربین اصلی متفاوت بود. 

نقد و بررسی Nothing Phone 2a
 

نتیجه گیری

Nothing Phone 2a، یک پیشنهاد مقرون به صرفه از سوی این کمپانی، باید تعداد زیادی گوشی با قیمت مشابه دیگر را در این بخش خریداری کند. شما Poco X6 Pro، Redmi Note 13 Pro، Realme 12 Pro و تعدادی دیگر را دارید که عملکرد مشابه یا بهتری را ارائه می دهند. با این حال، جایی که Nothing Phone 2a واقعاً برجسته است، در بخش طراحی و نرم افزار است. با سه سال ارتقاء سیستم عامل اندروید و طراحی منحصر به فرد، نرم افزار تمیزی دریافت می کنید. این گوشی همچنین دارای صفحه نمایش و کیفیت ساخت عالی است. Nothing Phone 2a را به کسانی توصیه می کنبم که می خواهند یک دستگاه منحصر به فرد با نرم افزار تمیز، دوربین های خوب و عمر باتری عالی داشته باشند. محافظ صفحه نانو گوشی Nothing Phone 2a مدل حریم شخصی را با بهترین قیمت از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا