logo

اپل بالاخره برای آیپد اپلیکیشن ماشین‌ حساب می‌سازد

اپل بالاخره برای آیپد اپلیکیشن ماشین‌ حساب می‌سازد

طبق گزارش ها، اپل همچنین می تواند برنامه ماشین حساب خود را برای macOS ارتقا دهد. طبق گزارشی جدید، اپل می تواند تغییرات قابل توجهی را در برنامه Calculator خود در سری محصولات خود اعمال کند، از جمله انتشار آن در iPad. با برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان این شرکت (WWDC) در تاریخ 10 ژوئن، انتظار می‌رود که iOS 18، iPadOS 18 و macOS 15 در جلسه اصلی پیش‌ نمایش شوند. گزارش‌ های متعدد نشان داده‌اند که برنامه Calculator می‌ تواند با به‌روزرسانی‌ های جدید برای macOS، ادغام با برنامه Notes و اولین حضور آن برای iPad، مورد توجه رویداد قرار گیرد.

برنامه ماشین حساب برای iPad

طبق گزارش MacRumors، غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حال آماده شدن برای راه اندازی یک برنامه ماشین حساب اختصاصی برای iPad، 14 سال پس از عرضه این تبلت است. این گزارش با استناد به یک منبع ناشناس آشنا به این موضوع اشاره می کند که به روز رسانی iPadOS 18 دارای یک برنامه ماشین حساب داخلی برای همه مدل های iPad است که از به روز رسانی بعدی سیستم عامل پشتیبانی می کنند. macOS می تواند ویژگی های جدید برنامه Calculator را دریافت کند با این حال، این تنها iPad نیست که ارتقای متمرکز بر ماشین حساب را دریافت می کند. طبق گزارش AppleInsider، برنامه ماشین حساب موجود در macOS نیز می تواند شاهد ارتقاء قابل توجهی باشد. این گزارش نشان می‌دهد که غول فناوری در حال آزمایش ویژگی‌های جدید در نسخه ارتقا یافته برنامه با نام رمز «GreyParrot» است. برنامه جدید شاهد تغییراتی در طراحی خواهد بود و می تواند شبیه همتای iOS خود با دکمه های گرد به نظر برسد.

اپل بالاخره برای آیپد اپلیکیشن ماشین‌ حساب می‌سازد
 

تغییر اندازه برنامه همچنین می تواند با قابلیت تنظیم اندازه پنجره امکان پذیر باشد. گفته می شود که باز کردن پنجره، دکمه های گرد را به شکل قرص در می آورد. علاوه بر این، برنامه می تواند یک ویژگی نوار تاریخچه را دریافت کند که محاسبات قبلی انجام شده از طریق برنامه ماشین حساب را نشان می دهد. این گزارش ادعا می کند که ویژگی نوار تاریخ دکمه اختصاصی خود را دریافت می کند و نسخه ای از آن برای نسخه های پایه، علمی و برنامه نویسی برنامه در دسترس خواهد بود.

همچنین شایعه شده است که آیفون دارای یک ویژگی جدید مرتبط با ماشین حساب است. طبق گزارش جداگانه AppleInsider، به‌روزرسانی iOS 18 می‌تواند اپلیکیشن Notes را از طریق قابلیتی به نام Math Notes با ماشین حساب ادغام کند. در حالی که جزئیات ناشناخته باقی مانده است، اعتقاد بر این است که این ویژگی اطلاعات محاسباتی را به یک یادداشت جداگانه صادر می کند و به کاربران امکان می دهد آن را ثبت کنند یا به اطلاعات اضافه کنند. جهت خرید لوازم جانبی تبلت با قیمت مناسب به وب سایت فارس کالا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا