logo

سرویس Xbox Wireless توسط مایکروسافت معرفی شد

ایکس‌باکس وایرلس (Xbox Wireless) نام قابلیت جدیدی است که در جریان برگزاری نمایشگاه گیمزکام 2016 توسط مایکروسافت معرفی شد. با تک‌شات همراه شوید تا بدانید که این سرویس جدید، چیست و چه کاربردی دارد.

 

چند روز پیش، کمپانی مایکروسافت از ایده جدید خود به نام Xbox Wireless به‌منظور هرچه بیشتر نزدیک کردن رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس، رونمایی کرد. Xbox Wireless را به‌نحوی می‌توان اکوسیستمی تلقی کرد که هماهنگی ویژه‌ای را بین سخت‌افزارها و لوازم جانبی برقرار می‌کند. 

 

کنسول‌‌های ایکس‌باکس وان و تجهیزات جانبی آن‌ها، هم‌اکنون برای استفاده از قابلیت Xbox Wireless آماده هستند و پی سی گیمینگ Lenovo IdeaCentre Y710 Cube – که اولین پی سی برای استفاده از قابلیت Xbox Wireless محسوب می‌شود – قرار است در ماه اکتبر عرضه شود. با توجه به قرارداد بسته شده میان مایکروسافت و کمپانی‌هایی چون Astro ،PDP  و Turtle Beach، در آینده‌ای نزدیک قرار است رایانه‌های دیگری نیز به این قابلیت تجهیز شوند.

 

به‌علاوه‌ی پی سی‌های گیمینگ، کمپانی مایکروسافت با کمپانی‌هایی همچون Astro ،HyperX ،Lenovo ،Mad Catz ،PDP ،Plantronics ،Razer ،SteelSeries و Turtle Beach به‌منظور توسعه و ساخت Xbox Wireless برای لوازم جانبی آن‌ها، قراردادِ همکاری امضا کرده است.

 

ایده کلی Xbox Wireless به‌این صورت است که شما می‌توانید از یک مجموعه از لوازم جانبیِ به‌خصوص، بر روی پی سی و کنسول‌تان استفاده کنید. به‌گفته مایکروسافت، این قابلیت جدید قرار است همبستگی زیادی با قابلیت Play Anywhere داشته باشد و همچنین قابلیت کراس – بای (Cross-Buy) را بر روی بازی‌های فرست پارتی (First-Party) کنسول ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی فراهم کند.

 

Xbox Wireless

 

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های Xbox Wireless که سود زیادی برای مایکروسافت دارد این است که لوازم جانبی ساخته شده، به‌صورت کامل توسط مایکروسافت پشتیبانی خواهند شد و به هیچ دانگل اضافی برای متصل کردن آن‌ها به پی سی یا ایکس‌باکس وان نیازی نخواهید داشت.

 

برای استفاده از قابلیت Xbox Wireless الزاما به یک پی سی مخصوص نیازی ندارید؛ چراکه یک آداپتور برای این‌کار به‌زودی عرضه خواهد شد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا