logo

اپل می تواند بیش از 150 میلیون دستگاه آیفون 15 را در سال بفروشد

به گفته شرکت تحقیقاتی IDC، انتظار می‌رود اپل بیش از 150 میلیون دستگاه از سری آیفون 15 جدید خود را در 12 ماه اول عرضه به فروش برساند. داده‌های IDC نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از تمام آیفون‌هایی که در حال حاضر توسط کاربران استفاده می‌شوند، بیش از چهار سال عمر دارند، که نشان‌دهنده وجود کاربرهای بالقوه ای بیش از 600 میلیون نفر است که آماده ارتقا آیفون های خود به آیفون جدید هستند. فرانسیسکو جرونیمو، معاون داده و تجزیه و تحلیل IDC اروپا گفت: مصرف کنندگان دستگاه های خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند، به طور متوسط در بسیاری از کشورها افراد تا 36 ماه گوشی های خود را بدون ارتقا در نزد خود نگه می دارند. بنابراین فرصت قابل توجهی برای اپل به وجود آمده است که برای تشویق افرادی که بیش از چهار سال است آیفون 11، آیفون X، XR، XS یا حتی مدل‌های قدیمی‌تر را دارند، با جدیدترین نسخه وارد میدان شود. مقایسه مشخصات محصول جدید به وضوح مزایای ارتقا را بیشتر نمایان می کند. با این حال، با وجود تعداد قابل توجهی از کاربران آیفون، سری جدید آیفون 15 حتی در غیاب تغییرات قابل توجه، برای فروش و موفقیت آماده است.

iPhone 15

جرونیمو همچنین خاطرنشان کرد: «تاکید بر مدل‌های پرو با قیمت بالاتر به طور قابل توجهی به افزایش ۲۴ درصدی میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل کمک کرده است و از ۸۳۷ دلار در سال ۲۰۱۹ به ۱۰۲۶ دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است». هنگامی که آیفون 15 را با آیفون 14، آیفون 13 و حتی آیفون 12 مقایسه می کنیم، به نظر می رسد که تفاوت های حداقلی در مشخصات محصول وجود دارد. همه این مدل‌ها دارای قابلیت 5G، Face ID، نمایشگرهای مشابه و دوربین‌های مشابه هستند. مدل های Pro به طور مداوم تمایز واضحی از نسخه های استاندارد ارائه می دهند.

این استراتژی باعث شده تا اپل در سه ماهه دوم سال 2023 به 74 درصد سهم بازار در بخش پریمیوم به بیش از 1000 پوند دست یابد. به طور قابل توجهی، این بخش در فصل اول رشد سالانه 27.4 درصدی را تجربه کرده است. در حالی که کل بازار گوشی های هوشمند در نیمی از سال 2023 در مدت مشابه 11 درصد کاهش یافته است. این متخصص پایگاه تجزیه و تحلیل معتقد است که اپل باید عوامل دیگری مانند گوشی های هوشمند تاشو را نیز بررسی کند. خطر اصلی که در سال‌های آینده بر اپل و سایر تولیدکنندگان وجود دارد، کاهش اشتیاق مصرف‌کنندگان به گوشی‌های هوشمند است. این دستگاه ها به تدریج جذابیت خود را از دست می دهند، زیرا هیجان پیرامون تکنولوژی های جدید رایج می شود.

iPhone 15 Pro Max 1

خط تولید آیفون 15 یک گام رو به جلو در نوآوری، پایداری و جذابیت برتر و بهبود در فناوری دوربین، زیبایی طراحی، عملکرد و اتصال، از جمله اتصال USB-C است. آیفون 15 و آیفون 15 پلاس در آستانه ورود به پایگاه کاربری قابل توجهی از دارندگان قدیمی آیفون هستند و دلایل قانع کننده ای برای ارتقاء آن ها ارائه می کنند. با این حال، با نگاهی به آینده، خطر قابل توجهی که اپل با آن مواجه است، تبدیل گوشی‌های هوشمند به کالا است که منجر به کاهش اشتیاق مصرف‌کنندگان برای ارتقاء دستگاه های خود می باشد. لوازم جانبی اپل را با قیمت مناسب از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا