logo

شیائومی می 5 اس با تراشه اسنپدراگون 821 ششم مهر ماه معرفی می‌شود

شرکت چینی شیائومی امروز تیزر تبلیغاتی جدیدی را منتشر کرده که در آن به حرف “S” و روز بیست و هفتم ماه سپتامبر اشاره مستقیمی شده است، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که در این روز (مصادف با ششم شهریور) شاهد معرفی رسمی گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس (Xiaomi Mi 5S) باشیم.

شرکت چینی شیائومی طی چند سال اخیر پیشرفت‌ قابل ملاحظه‌ای داشته و با عرضه محصولات مقرون به صرفه و باکیفیت توانسته توجه علاقمندان به تکنولوژی و دستگاه‌های هوشمند موبایلی را به سمت خود جلب کند. چندی وقتی است که صحبت‌های زیادی در مورد گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس شده و شایعات حاکی از معرفی این محصول در آینده نزدیک بودند. حال شیائومی تیزر تبلیغاتی را منتشر کرده که با توجه به آن می‌توان دریافت که گوشی رده بالای نامبرده شده در روز ششم مهر ماه رسما معرفی می‌شود.

شیائومی می 5 اس

شیائومی قصد دارد که کنفرانس اختصاصی را در روز ششم مهر ماه در مرکز کنوانسیون ملی شهر پکن برگزار کند. با توجه به اشاره‌ای که این شرکت در تیزر تبلیغاتی خود به حرف “S” داشته کاملا مشخص است که در این کنفرانس شاهد معرفی گوشی هوشمند می 5 اس شیائومی خواهیم بود. طبق گزارش‌هایی که پیش از این در مورد این گوشی هوشمند منتشر شد، احتمالا شاهد تجهیز این محصول به صفحه نمایشی 5.15 اینچی و با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا به اصطلاح فول اچ دی خواهیم بود. شیائومی می 5 اس به احتمال زیاد از نظر ظرفیت رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی شده و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه مختلف با ظرفیت‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود.

شیائومی گوشی هوشمند می 5 اس را به تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و پردازنده مرکزی آدرنو 530 مجهز می‌کند. تراشه اسنپدراگون 821 در واقع نسخه ارتقاء یافته سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 کوالکام است که فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر مرکزی و گرافیکی آن افزایش یافته‌اند. دوربین اصلی گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس از سنسوری 16 مگاپیکسلی و مجهز به تکنولوژی OIS چهار محور بهره‌مند می‌شود و باتری دستگاه احتمالا ظرفیت 3490 میلی آمپر ساعتی دارد. این گوشی هوشمند از نسخه 3.0 تکنولوژی شارژ سریع کوالکام یا Qualcomm Quick Charge 3.0 پشتیبانی به عمل آورده و به طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو تجهیز می‌شود. البته رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI 8.0 هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

اما در این بین یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های گوشی شیائومی می 5 اس که شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده مربوط به بهره‌مندی احتمالی آن از تکنولوژی Sense ID کوالکام می‌شود. به موجب وجود این تکنولوژی، صفحه نمایش دستگاه می‌تواند نقش اسکنر اثر انگشت آن را ایفا کند، بنابراین به این صورت نیاز به استفاده از دکمه فیزیکی به عنوان اسکنر اثر انگشت محصول از بین می‌رود. اگر شاهد تجهیز گوشی هوشمند می 5 اس شیائومی به تکنولوژی Sense ID کوالکام باشید، دکمه هوم (Home) دستگاه از زیر صفحه نمایش آن حذف می‌شود و محصول از طراحی جالبی بهره‌مند خواهد شد.

در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با مشخصات فنی گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس، زمان عرضه و همچنین قیمت آن منتشر نشده است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این گوشی قدرتمند باید تا روز ششم مهر ماه صبور باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا