logo

بلک بری DTEK50 ؛امن‌ترین گوشی اندرویدی جهان رونمایی شد

شرکت بلک بری قول عرضه‌ی دومین گوشی اندرویدی جدید خود را هفته گذشته داده بود. دومین گوشی اندرویدی بلک بری اسم عجیبی به نام DTEK50 دارد و آن را امن‌ترین گوشی اندرویدی جهان می‌داند. پیش‌خرید این گوشی‌ها در بازار ایالات‌متحده و همچنین در کشورهای دیگر آغازشده است.

گوشی بلک بری DTEK50 دارای صفحه‌نمایش HD با پوشش الفوبیک است که با خاصیت چربی‌گریزی خود، مانع از به ‌جا ماندن اثرانگشت بر روی صفحه‌نمایش می‌شود. همچنین دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا حجم ذخیره‌سازی 2TB است. با وجود صفحه نمایش‌های لمسی در گوشی‌های جدید امروزی، بلک بری نیز به استفاده از کیبورد فیزیکی در گوشی مدل DTEK50 خود پایان داده است. بلک بری مشخصات بیشتری از این گوشی در مطبوعات منتشر نکرد. درواقع با این کار می‌خواهد به مشتری‌ها بفهماند که ویژگی‌های امنیتی بسیار خوبی در این گوشی گنجانده‌شده است.

بلک بری DTEK50گوشی DTEK50 ویژگی‌های نرم‌افزاری بسیاری دارد که باعث می‌شود امنیت بیشتری نسبت به یک گوشی اندرویدی با امنیت متوسط داشته باشد. نرم‌افزار داخلی برای محافظت در برابر بدافزارها (Maleware)، به کاربران کنترل بیشتری را بر روی برنامه‌ها می‌دهد. یک وصله امنیتی نیز در روزهای آینده از طرف گوگل دریافت خواهد کرد تا تمامی اطلاعات کاربر را رمزنگاری کند.

این گوشی از سیستم‌عامل اندروید نسخه 6 (مارشمالو) استفاده می‌کند که البته بلک بری آن را برای امنیت بهتر کمی بهبود بخشیده و با به کارگذاری چیپست رمزنگاری (ROT (Root  of Trust و ویژگی نرم‌افزاری بوت امن (Secure Boot) امنیت بیشتری را برای این گوشی به ارمغان آورده است.

کسانی که تمایل زیادی به پیش‌خرید این گوشی دارند، می‌توانند آن را در سایت ShopBlackBerry.com با قیمت 299 دلار تهیه کنند. این گوشی در ایالات‌متحده، کانادا، انگلستان، فرانسه، المان، اسپانیا و فروشگاه B&H در ایالات متحده در هفته بعدی در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا