logo

معرفی و بررسی گوشی شیائومی 13T

شیائومی، یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند که نامش را اغلب به عنوان «قاتل پرچم‌دار» در بازار گوشی‌های هوشمند میانی می‌شنویم، سپتامبر گذشته دستگاه‌های قاتل پرچم‌دار جدید خود یعنی شیائومی 13 تی و شیائومی 13 تی پرو را معرفی کرد. به نظر می رسد شیائومی 13 تی،  توانسته تعادل قیمت و عملکرد خود را حفظ کند. شیائومی 13 تی دستگاهی است که ویژگی های نزدیک به دستگاه های پرچمدار گران قیمت شیائومی را ارائه می دهد، اما با قیمت پایین تر. اما آیا ویژگی های ارائه شده توسط Xiaomi 13T واقعا خوب است؟ تفاوت آن با شیائومی 12 تی چیست؟

معرفی و بررسی گوشی شیائومی 13T

طراحی گوشی شیائومی 13T

شیائومی 13 تی طراحی بسیار شیک و سبکی دارد. این دستگاه با طول 162.2 میلی متر، عرض 75.7 میلی متر و ضخامت 8.5 میلی متر، ظاهر بسیار باریکی دارد. ولی با توجه به ضخامتش نسبت به قیمتش قابل قبوله. وزن آن 197 گرم است و نسبتاً سنگین است که البته تأثیر منفی بر قابل حمل بودن دستگاه ندارد. همچنین، اگر گزینه رنگ آبی شیائومی 13 تی را انتخاب کنید، وزن آن به 193 گرم کاهش می یابد که می تواند از نظر سبکی برای کاربران یک مزیت باشد.

قسمت پشتی شیائومی 13 تی از شیشه ساخته شده است و از آنجایی که در رنگ آبی از پلیمر سیلیکونی استفاده شده است، دستگاه 4 گرم سبک تر است. فریم های دستگاه آلومینیومی است در برابر ضربه مقاوم تر می شود. Xiaomi 13T سه گزینه رنگی مختلف مشکی، آبی و سبز را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد مطابق ترجیحات شخصی خود انتخاب کنند. صفحه نمایش با Corning Gorilla Glass 5 محافظت می شود که باعث می شود در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بیشتری داشته باشد.

12 15

این ویژگی ها نشان می دهد که Xiaomi 13T هم طراحی شیک و هم ساختاری بادوام دارد. انتخاب قاب آلومینیومی که بویژه در مقایسه با Xiaomi 12T احساس برتری را ارائه می دهد، باعث می شود دستگاه هم برتر و هم بادوام به نظر برسد. اگرچه شیائومی 13 تی طراحی مشابه شیائومی 12 تی دارد اما از طراحی زیبا، شیک و قابل توجهی برخوردار است. تفاوت آشکار شیائومی 12 تی و شیائومی 13 تی از نظر طراحی به نظر می رسد محدود به مواد به کار رفته در قاب باشد که نشان می دهد طراحی شیائومی 13 تی چشمگیر است و گزینه ای به ارزش قیمتش را ارائه می دهد.

صفحه نمایش Xiaomi 13T

 شیائومی 13 تی صفحه نمایش بزرگ و چشمگیری دارد. با 6.67 اینچ، فضای زیادی برای مصرف محتوا و بازی ارائه می دهد. با این حال، ممکن است برای استفاده یک دست چالش هایی ایجاد کند. به لطف پنل AMOLED  این اسمارتفون دارای صفحه نمایشی است که رنگ های زنده و غنی را ارائه می دهد. رزولوشن FHD+ 1220×2712 پیکسل و تراکم پیکسلی 446 PPI وضوح و شفافیت تصاویر را تضمین می کند. علاوه بر این، نرخ تازه سازی صفحه نمایش 144 هرتز، تجربه نرم تری را هنگام بازی یا تماشای محتوای متحرک ارائه می دهد.

03

روشنایی صفحه نمایش 2600 نیت استفاده از آن را حتی در روزهای آفتابی راحت می کند. Xiaomi 13T از طیف رنگی 12 بیتی پشتیبانی می کند و باعث می شود رنگ ها اشباع تر و پر جنب و جوش تر به نظر برسند. همراه با این ویژگی ها، نمایشگر شیائومی 13 تی تجربه بصری را غنی می کند. Xiaomi 13T با نرخ تازه‌سازی لمسی 480 هرتز، با پاسخ‌های سریع‌تر در بازی‌ها، شما را یک قدم جلوتر می‌برد. علاوه بر این، تجربه بصری دستگاه به لطف ویژگی Dolby Vision بیشتر شده است.

07

از طرفی مصرف محتوا و انجام بازی روی صفحه نمایش این دستگاه که از Adaptive Sync نیز پشتیبانی می کند، کاملا لذت بخش است. صفحه نمایش Xiaomi 13T در مقایسه با رقبای خود بسیار خوب است. روشن، واضح، شفاف و با دامنه دینامیکی بالا، با نرخ تازه سازی بالا و نرخ نمونه برداری لمسی بالا نیز توجه گیمرها را به خود جلب می کند. در مقایسه با مدل قبلی خود، شیائومی 12T، واضح است که تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. از آنجایی که تقریباً همان ویژگی ها را ارائه می دهد، تفاوت قابل توجهی بین نمایشگر Xiaomi 12T و Xiaomi 13T وجود ندارد.

08

دوربین شیائومی 13T

از نظر ویژگی های دوربین، این اسمارتفون بسیار چشمگیر به نظر می رسد. Xiaomi 13T با ارائه ویژگی های دوربین پیشرفته در مقایسه با رقبای خود، توجهات را به خود جلب می کند. به لطف همکاری شیائومی با لایکا، این دستگاه به لنزهای دوربین پیشرفته تری مجهز شده است. مجموعه دوربین سه گانه تنوع کافی برای رفع نیازهای عکاسی روزمره را ارائه می دهد. دوربین اصلی Xiaomi 13T از لنز Leica SUMMICRON با وضوح 50 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.9 استفاده می کند.

09

این سنسور از 7 عنصر تشکیل شده و دارای اندازه 1/1.28 اینچ است که به آن اجازه می دهد تا نور بیشتری را برای نتیجه بهتر در عکس های شبانه جذب کند. علاوه بر این، شیائومی 13T از تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می کند که ضبط ویدیو را پایدارتر می کند و اثرات ارتعاشات را کاهش می دهد. این دستگاه همچنین می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 4K@30 و ویدیوهای اسلوموشن با وضوح 720p@960 ضبط کند.

13 15

دوربین دوم شیائومی 13 تی از یک سنسور 1/3.06 مگاپیکسلی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است و برای عکس های با زاویه فوق عریض استفاده می شود. این دوربین ممکن است به خوبی دوربین اصلی نباشد، اما سنسور بزرگی دارد، بنابراین پتانسیل این را دارد که نور بیشتری را جذب کند و نتایج بهتری در عکس های شبانه بدست آورد. دوربین سوم شیائومی 13 تی یک سنسور تله فوتو با وضوح 50 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.9 و اندازه 1/2.88 است.

این سنسور بزرگ می تواند با گرفتن نور بیشتر به دستیابی به نتایج بهتر در عکس های شبانه کمک کند. همچنین زوم اپتیکال 2 برابر و زوم دیجیتال تا 20 برابر ارائه می دهد. این سنسور به کاربران اجازه می دهد تا روی اشیاء دورتر زوم کنند. گزینه های مختلف دوربین Xiaomi 13T طیف گسترده ای را برای رفع نیازهای مختلف عکاسی ارائه می دهد. شیائومی 13 تی با دوربین جلو 20 مگاپیکسلی عرضه می شود. دوربین جلو دارای دیافراگم F/2.2 و زاویه باز ۷۸ درجه است. به این ترتیب می توانید با فضای بیشتری سلفی بگیرید.

06

دوربین جلو می‌تواند ویدیوی Slot Motion، ویدیوهای پشتیبانی شده از HDR و ویدیوهایی با رزولوشن 1080p@30 ضبط کند، ممکن است از نظر وضوح تصویر کاربران را راضی نکند. اگرچه دوربین جلویی که ویژگی‌های زیادی مانند حالت پرتره مجازی و پشتیبانی از هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد، عملکرد رضایت‌بخشی را در استفاده روزمره ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد قابلیت‌های ضبط ویدیوی آن محدود است.

15 10

در مقایسه با مدل قبلی شیائومی 12T، تفاوت چندانی بین آنها از نظر ویژگی های دوربین وجود ندارد. با این حال، دوربین 108 مگاپیکسلی شیائومی 12T ممکن است به شما امکان می دهد به دلیل وضوح بالاتر، عکس های واضح تر بگیرید. علاوه بر این، محدوده دیافراگم شیائومی 12T f/1.7 است. بنابراین، عملکرد در نور کم ممکن است بهتر از Xiaomi 13T باشد، اما سنسور Xiaomi 13T بزرگتر است. بنابراین، Xiaomi 13T می تواند نور بیشتری را در عکس های کم نور جذب کند.

کارایی گوشی شیائومی 13T

Xiaomi 13T عملکرد بسیار بلندپروازانه ای ارائه می دهد. شیائومی 13T از تراشه مدیاتک Dimensity 8200 استفاده می کند که دارای 1 هسته ARM Cortex-A78 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز، 3 هسته Cortex-A78 با فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز و 4 هسته ARM Cortex-A55 با فرکانس کاری 2.00 گیگاهرتز است. این تراشه که دارای فناوری ساخت 4 نانومتری است از پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 استفاده می کند. شیائومی 13 تی که گزینه 8 یا 12 گیگابایت رم را ارائه می دهد، از رم نوع LPDDR5 استفاده می کند.

11 15

واحد ذخیره سازی دستگاه 256 گیگابایتی UFS3.1 است. با این حال، هیچ پشتیبانی از کارت حافظه وجود ندارد. علاوه بر این، شیائومی 13 تی با MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 عرضه می شود و به روز رسانی نرم افزاری 4 ساله و پشتیبانی 5 ساله امنیتی را ارائه می دهد. به نظر می رسد شیائومی 13 تی در مقایسه با رقبای خود عملکرد بسیار چشمگیری داشته باشد. به خصوص در مقایسه با Xiaomi 12T، تفاوت عملکرد قابل توجهی وجود دارد.

تراشه مدیاتک Dimensity 8200 مورد استفاده در Xiaomi 13T در مقایسه با تراشه MediaTek Dimensity 8100 که در Xiaomi 12T استفاده شده است، بهبودهای عملکردی مختلفی را ارائه می دهد. با این حال، Xiaomi 12T گزینه های ذخیره سازی بیشتری را نسبت به Xiaomi 13T ارائه می دهد. این می تواند عامل مهمی برای کاربران باشد تا نیازهای ذخیره سازی خود را بهتر برآورده کنند.

باتری Xiaomi 13T

شیائومی 13 تی با ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود. این ظرفیت باتری عملکرد کاملاً کافی را در استفاده روزانه می دهد. Xiaomi 13T، که می تواند یک روز را در استفاده فعال دوام بیاورد، طبق داده های ارائه شده توسط شیائومی، 16 ساعت زمان پخش ویدیو و 100 ساعت زمان پخش موسیقی ارائه می دهد. این باتری با تکنولوژی لیتیوم پلیمر ساخته شده و از طریق USB-C شارژ می شود. شیائومی 13 تی که از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می کند،.

طبق داده های ارائه شده توسط شیائومی، می تواند در 42 دقیقه 100 درصد شارژ شود. با این حال، پشتیبانی از شارژ بی سیم وجود ندارد. Xiaomi 13T از نظر عملکرد باتری تقریباً همان عملکرد Xiaomi 12T را ارائه می دهد، تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد. آنها همان ظرفیت و زمان استفاده یکسان را ارائه می دهند. با این حال، Xiaomi 12T سریعتر از Xiaomi 13T شارژ می شود. Xiaomi 12T با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی، 23 دقیقه سریعتر از Xiaomi 13T شارژ می شود و در عرض 19 دقیقه به 100٪ شارژ می شود.

14 10

ویژگی های صوتی

شیائومی 13 تی دارای بلندگوهای دوگانه است تا بتوانید از محتوایی که تماشا می کنید یا بازی هایی که انجام می دهید با صدای بلندتری لذت ببرید. همچنین به لطف پشتیبانی از صدای استریو به شما کمک می کند صدای فراگیر و صداهای واضح تر را تجربه کنید. شیائومی 13 تی همچنین با فناوری های مختلف اتصال هدفون عرضه می شود. بلندگوهای استفاده شده در شیائومی 13T دارای گواهینامه Hi-Res Audio هستند و از Dolby Atmos پشتیبانی می کنند.

به این معنی که کیفیت صدا در سطح بالایی قرار دارد. این ویژگی‌های صوتی به‌طور رضایت‌بخشی تجربه صوتی کاربر را افزایش می‌دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهند محتوا را به روشی فراگیرتر تجربه کنند. در مقایسه با Xiaomi 12T، آنها تقریباً مشخصات بلندگوهای مشابهی دارند.

ویژگی های اتصال

Xiaomi 13T پشتیبانی از 5G و Wi-Fi 6 را برای تجربه اتصال سریع و قدرتمند ارائه می دهد. به این ترتیب، هم اتصال اینترنت بی سیم و هم اتصال داده تلفن همراه می توانند به سرعت استفاده شوند. علاوه بر این، با پشتیبانی از بلوتوث 5.4، Xiaomi 13T کدک‌های AAC، ASHA، LIDAC و LHDC را ارائه می‌کند که تجربه صوتی با کیفیت بالاتر و وضوح بالاتر با هدست‌های بلوتوث را ممکن می‌سازد.

علاوه بر این، Xiaomi 13T با پشتیبانی از حسگر مادون قرمز خود، به شما امکان می دهد لوازم خانگی خود مانند تلویزیون یا تهویه مطبوع و دستگاه هایی را که در خانه استفاده می کنید، از طریق تلفن خود کنترل کنید. این ویژگی ها نشان می دهد که شیائومی 13T قصد دارد تجربه ای پیشرفته از نظر اتصال و کنترل ارائه دهد.

خصوصیات پیشرفته

Xiaomi 13T با ویژگی های پیشرفته و همچنین ویژگی های اولیه خود توجه ها را به خود جلب می کند. Xiaomi 13T دارای گواهی IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این باعث می شود دستگاه شما در معرض سطوح خاصی از آب و گرد و غبار دوام بیشتری داشته باشد. حسگرهای مختلف مانند شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر نور محیط، سنسور مادون قرمز، قطب نما و حسگر مجاورت، کار را برای کاربران در زندگی روزمره آسان تر می کند.

این دستگاه با اثر انگشت زیر صفحه نمایش و سیستم تشخیص چهره، امنیت اطلاعات کاربران را تضمین می کند. سیستم خنک‌کننده مایع داخلی و سیستم خنک‌کننده Vapor-Camper به دستگاه شما کمک می‌کنند تا خنک‌تر شود، در حالی که ویژگی‌هایی مانند رم مجازی به شما امکان می‌دهد عملکرد دستگاه خود را بیشتر افزایش دهید.

121 1
Xiaomi 13T سمت چپ، Xiaomi 13 Pro سمت راست

قیمت و محتویات جعبه

Xiaomi 13T با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 560 دلار در دسترس است، در حالی که Xiaomi 13T با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 695 دلار در دسترس است. که این قیمت با توجه به ویژگی هایی که ارائه می دهد قابل قبول است. شیائومی 13 تی دارای قاب پشتی شفاف، آداپتور شارژ سریع 67 واتی، کابل شارژ USB-C، دفترچه راهنمای کاربر و کارت گارانتی است.

با توجه به اینکه مدل‌های آیفون با قیمت مشابه فاقد آداپتور شارژ هستند، شیائومی 13 تی گزینه اقتصادی‌تری نسبت به رقبای خود است. Xiaomi 13T یک گزینه قدرتمند است که بر اساس مدل قبلی خود، Xiaomi 12T، با پیشرفت های مختلف، ویژگی های جدید برای خوشحال کردن کاربران و به حداکثر رساندن تجربه کاربری در بخش قیمتی خود ساخته شده است. این دستگاه در بسیاری از جنبه ها از رقبای خود بهتر عمل می کند. 

برای خرید لوازم جانبی گوشی های شیائومی، می توانید با مراجعه به فروشگاه فارس کالا و ثبت سفارش علاوه بر خرید محصولات اورجینال از تخفیف های این فروشگاه هم بهره مند شوید. فارس کالا عرضه کننده بهترین لوازم جانبی گوشی با قیمت مناسب است و لوازم جانبی گوشی شیائومی 13T را با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می کند.

معرفی و بررسی گوشی شیائومی 13T در یک نگاه:

مدلشیائومی 13T
تکنولوژیGSM / HSPA / LTE / 5G
تاریخ رونمایی و عرضهرونمایی و عرضه 26 سپتامبر 2023
بدنهجلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای یا پشت پلیمری سیلیکونی، قاب پلاستیکی
نانو سیم‌کارت و سیم‌کارت الکترونیکی یا دو سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت، دو سیم‌کارت آماده‌باش)
IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه)
ابعاد و وزن162.2×75.7×8.5mm
193 یا 197 گرم
نمایشگرAMOLED، 68B رنگ، 144Hz، Dolby Vision، HDR10+، 1200 nits (HBM)، 2600 nits (اوج)
اندازه 6.67 اینچ، (~87.5% نسبت صفحه نمایش به بدنه)
وضوح 1220 در 2712 پیکسل، نسبت 20:9 (~446 تراکم ppi)
محافظ Corning Gorilla Glass 5
سیستم عاملاندروید 13، MIUI 14
تراشه Mediatek Dimensity 8200 Ultra (4 نانومتر)
CPUهشت هسته ای (1×3.1 گیگاهرتز Cortex-A78 و 3×3.0 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4×2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)
GPUپردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6
فضای ذخیره سازی256 گیگابایت 8 گیگابایت رم
256 گیگابایت 12 گیگابایت رم
-اسلات کارت ندارد
-UFS 3.1
دوربین عقب50 مگاپیکسل، f/1.9دیافراگم،24میلی‌متر (عرض)، 1/1.28 اینچ، 1.22 میکرومتر
PDAF، OIS 50 مگاپیکسل، f/1.9 دیافراگم، 50 میلی متر (تله فوتو)، 1/2.88 اینچ، 0.61 میکرومتر، PDAF، زوم اپتیکال 2 برابر
12 مگاپیکسل، f/2.2دیافراگم، 15میلی‌متر (فوق عریض)، 1/3.06 اینچ 1.12 میکرومتر
ویژگیدارای لنز لایکا، فلاش LED، HDR، پانوراما
ویدئوویدیو 4K@30fps (HDR10+)، 1080p@30/60/120fps، gyro-EIS
سلفی20 مگاپیکسل، f/2.2
دارای HDR
صدا-بلندگوهای استریو
– جک 3.5 میلی متری
– صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز
اتصالات-وای فای Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده
-بلوتوث 5.4، A2DP، LE
-موقعیت یابی GPS (L1+L5)، GLONASS (G1)، GALILEO (E1+E5a)، QZSS (L1+L5)، NavIC (L5)، BDS
-NFC دارد
-پورت مادون قرمز دارد
-USB Type-C 2.0, OTG
سنسورهااثر انگشت (زیر نمایشگر، نوری)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، طیف رنگی
باتری Li-Po 5000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل تعویض
شارژشارژ 67 وات سیمی 100٪ در 42 دقیقه
رنگآبی آلپاین، سبز سبزه، مشکی
قیمت479 دلار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا