logo

نیکون لنز 105mm F / 1.4E فوق سریع خود را معرفی کرد

نیکون جدیدترین لنز پرایم خود از سری AF-S با مشخصات  105mm F / 1.4E رونمایی کرد، مسلما این مشخصات هر عکاس عاشق پرتره را مجذوب خود خواهد کرد. این لنز اولین لنز در جهان با چنین فاصله کانونی که قادر است گشودگی دیافراگم 1.4 را ارائه دهد.

نیکون معتقد است که این لنز با F فوق العاده سریع 1.4، سریع‌ترین لنز در رده خود بوده و با داشتن نه عدد تیغه ، بوکه‌ای صاف و عالی تولید خواهد کرد. این ویژگی نه تنها عکاس را قادر می‌سازد که بر روی سوژه مورد نظر خود به خوبی فوکوس کند، بلکه امکان جداسازی سوژه از پس زمینه را با حالتی نرم، یکنواخت و طبیعی نیز فراهم می‌سازد.

چنین ویژگی به همراه یک فاصله کانونی متوسط و همچنین حداقل فاصله فوکوس آن که تنها حدود یک متر است برای هر عکاسی و به خصوص عکاسان پرتره وسوسه انگیز است.

بنابر توضیحات نیکون، دیافراگم این لنز از نوع الکترومغناطیسی (حرف E موجود در مشخصات و در کنار 1.4 نمایانگر این ویژگی است) بوده تا بتوان کنترل دقیق‌تری بر روی تیغه‌های دیافراگم اعمال کرد.

متاسفانه در این لنز خبری از تثبیت کننده تصویر یا برزشگیر نیست -وزن آن تنها 985 گرم است که در مقایسه با لنزهای با این فاصله کانونی بسیار سبک‌تر است دلیل محکمی بر عدم وجود لرزشگیر است- اما بدنه آن کاملا ضد گردوغبار و رطوبت ساخته شده و از پوشش نانو کریستال نیکون برای کاهش پدیده های گوست (ghost) و فلیر (flare) نیز بهره می‌برد.

انتظار می‌رود این لنز مرداد ماه (اوت) سال جاری و با قیمت £2,049.99 / $2,199.95 در دسترس عکاسان قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا