logo

گرمای بیش از حد چه آسیب هایی به گوشی شما می زند؟

 گرمای بیش از حد نیز می تواند به تلفن شما آسیب برساند، به خصوص اگر به طور مکرر بیش از حد گرم شود یا به دمای شدید برسد. یکی از موثرترین راه‌ها برای خنک کردن گوشی، به خصوص اگر استفاده زیاد دلیل این مشکل باشد، کاهش فشار روی گوشی است. اگر تلفن شما داغ است، اما همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید، بستن برخی از برنامه‌ها و کم‌نور کردن صفحه نمایش می‌تواند به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن کمک کند.

داغ شدن بیش از حد گوشی می تواند آسیب هایی را برای گوشی به همراه داشته باشد. در ادامه با فارس کالا همراه باشید تا به بررسی این موضوع که گرمای بیش از حد چه آسیب هایی به گوشی شما می زند؟ بپردازیم.

گرمای بیش از حد چه آسیب هایی به گوشی شما می زند؟

1. آسیب به باتری گوشی

باتری شما می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود و همچنین گرمای بیش از حد می تواند به باتری شما آسیب برساند. باتری‌های لیتیوم یون بهترین باتری‌های موجود در بازار هستند، اما یکی از ایرادات آن‌ها این است که با گذشت زمان کارایی کمتری دارند.

آنها حتی زمانی که از آنها استفاده نمی شود تخریب می شوند. همانطور که باتری گوشی شما تحلیل می رود، احتمال اینکه با مشکل گرمای بیش از حد مواجه شوید، بیشتر می شود.

اگر گوشی شما داغ شود، ممکن است باتری آن خالی شود. هنگامی که تلفن شما بیش از حد گرم می شود، باتری شما نیز به خوبی کار نمی کند و عملکرد بدتری خواهد داشت. هر چه دما گرمتر باشد، باتری شما سریعتر توانایی خود را برای ذخیره انرژی بهینه از دست می دهد.

دمای بالا همچنین می تواند باعث آسیب طولانی مدت به باتری شما شود. گرم شدن گوشی روند تخریب باتری را سرعت می بخشد و باعث می شود گوشی شما سریعتر از بین برود.

برای خرید باتری اصل و با کیفیت می توانید از طریق سایت فروشگاه فارس کالا اقدام به خرید کنید.

13 23

2. آسیب به پردازنده ها

گرمای بیش از حد مکرر همچنین می تواند به CPU، GPU و سایر اجزای موجود در سیستم شما روی تراشه (SOC) آسیب برساند. مدار مجتمعی که اجزای مختلفی مانند پردازنده، حافظه، قابلیت های شبکه بی سیم و حافظه پنهان روی تراشه را ترکیب می کند. در حالی که این تراشه ها می توانند دمای نسبتاً بالایی را تحمل کنند با گذشت زمان، گرمای بیش از حد می تواند به این تراشه ها آسیب برساند.

هنگامی که این تراشه ها آسیب ببینند، به طور موثر کار نخواهند کرد و باعث کاهش سرعت کل گوشی شما می شود. دمای بالای مکرر می تواند طول عمر CPU، GPU و سایر تراشه های شما را کاهش دهد.

124 6

3. آسیب چسب

گرمای شدید همچنین می تواند به چسب هایی که گوشی شما را روی هم نگه می دارند آسیب برساند. این چسب ها وظیفه اتصال اجزای گوشی شما را بر عهده دارند و به محافظت از دستگاه شما در برابر آب کمک می کنند.

هنگامی که در معرض دمای بالا قرار می گیرند، این چسب ها شروع به تخریب می کنند، شکاف ایجاد کنند یا اجازه دهند اجزاء جابجا شوند. این امر می تواند گرد و غبار و خاک بیشتری را وارد گوشی شما کند و خطر آسیب از طریق آب را افزایش دهد.

چگونه می توانید از داغ شدن بیش از حد گوشی خود جلوگیری کنید؟

کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی در وهله اول انجام دهید. این به شما کمک می کند از آسیب رساندن به تلفن خود جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما همیشه آماده استفاده است.

1. فشار روی گوشی خود را کاهش دهید

خاموش کردن به‌روزرسانی برنامه پس‌زمینه: برخی از برنامه‌ها حتی زمانی که باز نیستند در پس‌زمینه به‌روزرسانی می‌شوند. به این صورت است که وقتی کسی عکس فیسبوک شما را لایک کرده یا ایمیل جدیدی دریافت می کنید به شما اطلاع می دهند. به روز رسانی مداوم مانند این نیاز به قدرت دارد. در تنظیمات گوشی خود، می‌توانید این عملکرد را برای برنامه‌های خاصی خاموش کنید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

برنامه های استفاده نشده را ببندید: زمانی که از برنامه ها استفاده نمی کنید آنها را ببندید تا از مصرف باتری و قدرت پردازش آنها جلوگیری کنید.

روشنایی صفحه نمایش خود را کم کنید: روشن نگه داشتن صفحه نمایش به برق نیاز دارد و تولید گرما را افزایش می دهد. حتی کاهش روشنایی صفحه‌نمایش تا حدودی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری شود.

از حالت کم مصرف استفاده کنید: اگر متوجه شدید که تلفنتان شروع به گرم شدن کرده است، بررسی کنید که آیا تلفنتان تنظیمات صرفه جویی در باتری دارد یا خیر. در آیفون، حالت کم مصرف را روشن کنید و در اندروید، از حالت ذخیره باتری استفاده کنید. این تنظیمات به کاهش میزان مصرف برق گوشی و افزایش عمر باتری کمک می کند.

Wi-Fi، GPS و بلوتوث را خاموش کنید: خاموش کردن ویژگی‌های پرمصرف مانند Wi-Fi، GPS، بلوتوث و جستجوی سیگنال تلفن همراه می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف باتری و خنک نگه داشتن دستگاه شما کمک کند.

2. از شارژرهای تلفن معتبر استفاده کنید

اگر هنگام شارژ گوشی شما بیش از حد گرم می شود، به فکر تهیه کابل شارژ جدید باشید. شارژرهای بی کیفیت یا ناسازگار می توانند باعث مشکلات شارژ شوند که منجر به گرم شدن بیش از حد گوشی می شود. برای جلوگیری از این مشکلات، از شارژرهایی استفاده کنید که مستقیماً از سازنده گوشی شما باشند.

علاوه بر کابلی که استفاده می کنید، نحوه شارژ گوشی نیز می تواند به شما در جلوگیری از داغ شدن بیش از حد کمک کند. هنگامی که تلفن خود را شارژ می کنید، آن را روی سطح سختی قرار دهید که گرما را منتقل نمی کند. شارژ کردن تلفن خود روی یک سطح نرم مانند کاناپه یا تخت ایده آل نیست، زیرا این سطوح گرمایی را که گوشی شما هنگام شارژ شدن تولید می کند حفظ می کند.

برای خرید شارژر و کابل گوشی اصل و با کیفیت می توانید به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید.

120

3. برنامه های خود را به روز نگه دارید

از آنجایی که اشکالات موجود در برنامه‌ها و سیستم‌عامل شما می‌تواند باعث مصرف بیش از حد انرژی و گرمای بیش از حد گوشی شما شود، مهم است که آنها را به‌روز نگه دارید. اگر بعد از به‌روزرسانی، برنامه‌ای همچنان باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شود، ممکن است لازم باشد آن را حذف کنید.

4. از یک نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی خود، یک آنتی ویروس معتبر نصب کنید. این نرم افزار با جلوگیری از نفوذ بدافزارهایی که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما می شوند به دستگاه شما کمک می کند.

123 9

5. نرم افزار Junk Cleaning را نصب کنید

نرم‌افزار پاک‌سازی ناخواسته می‌تواند به شما کمک کند بفهمید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف را دارند، برنامه‌هایی را که اغلب استفاده نمی‌کنید شناسایی کنید و فایل‌های ناخواسته را پاک کنید. این به بهبود عملکرد تلفن، افزایش عمر باتری و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه شما کمک می کند.

برای خرید لوازم جانبی گوشی های هوشمند با کیفیت و اورجینال کافیست به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید و بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا