logo

5 ترفند مخفی دستیار گوگل برای اندروید

Google Assistant می‌تواند کارهایی را انجام دهد که حتی تصورش را هم نمی‌کردید. دستیار گوگل با بیش از 500 میلیون کاربر فعال، شاید محبوب ترین دستیار مجازی موجود باشد. در حالی که گوگل در چند سال گذشته ده ها قابلیت منحصر به فرد را اضافه کرده است، بسیاری از آنها در زیر سطح پنهان هستند، یا به خوبی شناخته شده نیستند. 

Google Assistant یکی از محبوب‌ترین دستیارهای مجازی است و همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری در مورد کارهایی که می‌تواند برای شما انجام دهد وجود دارد. در اینجا پنج نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می‌کند از Google Assistant حداکثر استفاده را ببرید. در ادامه با فارس کالا همراه باشید.

5 ترفند مخفی دستیار گوگل برای اندروید

1. اسکرین شات بگیرید

اسکرین شات ها برای به اشتراک گذاشتن هر چیزی از دستور غذا گرفته تا یک تصویر خنده دار عالی هستند. آنها همچنین یادآورهای مفیدی برای قرار ملاقات ها و لیست های مواد غذایی هنگام مرور دستور العمل های آنلاین هستند. شما می توانید به سادگی با استفاده از صدای خود یک اسکرین شات بگیرید. کافی است دستیار Google را فعال کنید.

این کار را با فشار دادن دکمه شروع کنید یا بگویید «Hey Google» و سپس بگویید «Screenshot». اگر کار نمی کند، ممکن است لازم باشد تنظیمات خود را بررسی کنید. تنظیمات را باز کنید و به برنامه‌ها و اعلان‌ها > پیشرفته > برنامه‌های پیش‌فرض > کمک و ورودی صوتی بروید. سپس Use screenshot را روشن کنید.

2. عکس ها را جستجو کنید

Google Lens به شما امکان می‌دهد عکس‌های خود را با جزئیات کاوش کنید یا اقدامی انجام دهید. به گفته گوگل، «لنز گوگل به شما این امکان را می دهد آنچه را که می بینید جستجو کنید. با استفاده از یک عکس، دوربین یا تقریباً هر تصویری، لنز به شما کمک می‌کند تصاویر مشابه تصویر و محتوای مرتبط را کشف کنید. و نتایج را از سراسر اینترنت جمع‌آوری کنید.» می‌توانید با فعال کردن Google Assistant و گفتن «Open Google Lens» لنز Google را باز کنید. 

11 42

3. یک صفحه را بخوانید

خیره شدن طولانی مدت به تلفن باعث آسیب به چشمان شما می شود و می تواند منجر به سردرد شود. Google Assistant می تواند با خواندن آنچه در صفحه است با صدای بلند به شما کمک کند. این به ویژه برای افراد دارای اختلالات بینایی مفید است، اما هر کسی می تواند از این ویژگی بهره مند شود.

می‌توانید هنگام رفت‌وآمد یا زمانی که مشغول کارهای دیگر هستید، به اخبار مورد علاقه‌تان گوش دهید. با Google Chrome، برنامه Google Google یا برنامه Google News به یک صفحه وب بروید و بگویید «Hey Google»، سپس بگویید «Read this page» یا «Read it» یا «Read aloud».

4. برنامه ها را باز کنید و جستجو کنید

در اینجا نحوه استفاده از Google Assistant برای باز کردن و تعامل با یک برنامه آورده شده است. می‌توانید بگویید «Hey, Google, open Dunkin Donuts» یا جلوتر بروید و بگویید «Hey, Google, قهوه را از Dunkin Donuts سفارش دهید». دستورات مشابهی مانند «Hey Google, Where is my Walmart order» را امتحان کنید.

یا «Hey Google, Foo Fighters را در Spotify بازی کن» یا «Hey Google, اخبار را در توییتر بررسی کن» یا «Hey Google, run my with Nike Run Club را شروع کن». سایر برنامه‌های پشتیبانی شده شامل Snapchat، Discord، Etsy، Mint، Nike Adapt، eBay، Kroger، Best Buy، Postmates و Wayfair هستند، اما به اینها محدود نمی‌شود.

5. به خبر خوب نیاز دارید؟

هنگام بررسی تعداد بیشماری از رسانه ها و پست های آنلاین، پیدا کردن یک خبر خوب کار آسانی نیست. اما شما می توانید بدون تلاش زیاد، خبرهای خوب را پیدا کنید. فقط از دستیار گوگل بپرسید. برای دریافت اخبار مثبتی که به مسائل واقعی مانند کمک کردن مردم به دیگران است، بگویید: «هی، گوگل، به من چیزی خوب بگو». در مورد پیشرفت در درمان یک بیماری، پیشرفت در آموزش و برابری، ابتکارات برای محله های امن تر و موارد دیگر.

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا