logo

11 راه حل برای حل خطای «شبکه تلفن همراه در دسترس نیست»

آیا با خطای «شبکه تلفن همراه در دسترس نیست» در تلفن Android خود مواجه می شوید؟ نگران نباشید زیرا چند ترفند ساده وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل امتحان کنید! این مقاله از فارس کالا چند ترفند مختلف را فهرست می‌کند که می‌توانید از آنها برای رفع خطای «شبکه تلفن همراه در دسترس نیست» استفاده کنید.

11 راه حل برای حل خطای «شبکه تلفن همراه در دسترس نیست»

 

1- گوشی شما باید ری استارت شود

  دکمه ترکیبی مناسب را فشار دهید تا گوشی خود راه اندازی مجدد شود. گاهی اوقات، خاموش و روشن کردن مجدد تلفن به رفع مشکلات اتصال مزاحم کمک می کند. در تلفن‌های اندرویدی، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌های روشن/خاموش یا کاهش/افزایش صدا، یک منوی تنظیمات سریع باز کنید (ترکیب دقیق دکمه‌ها به مدل گوشی شما بستگی دارد).

از آنجا روی گزینه Restart ضربه بزنید و اجازه دهید گوشی خود راه اندازی مجدد شود. اگر تلفن Android شما دکمه «راه‌اندازی مجدد» ندارد، به جای آن با استفاده از برنامه تنظیمات، تلفن خود را خاموش کنید.

1 3

اگر آیفون شما Touch ID دارد، دکمه پاور را فشار دهید تا نوار لغزنده پاور روی صفحه نمایش شما ظاهر شود. نوار لغزنده را حرکت دهید تا تلفن شما خاموش شود، سپس دکمه پاور را برای چند ثانیه دیگر فشار دهید تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود.

اگر آیفون شما Face ID دارد، با نگه داشتن دکمه افزایش یا کاهش صدا همراه با دکمه پاور، دستگاه خود را خاموش کنید. سپس، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور، تلفن خود را روشن کنید.

2- شما در مکانی هستید که سرویس دهی بدی دارد

سعی کنید به مکان دیگری بروید. اگر در یک فضای بسته بدون پنجره، دیوارهای آجری یا در زیرزمین هستید، ممکن است لازم باشد به مکانی بروید که خدمات بهتری داشته باشد. سعی کنید به بیرون بروید یا به اتاقی بروید که پنجره های بیشتری دارد و همچنین تلفن خود را در هوا بالاتر نگه دارید.

همچنین می‌توانید «تماس از طریق Wi-Fi» را در تنظیمات تلفن خود روشن کنید، اما برای استفاده از این ویژگی باید به Wi-Fi متصل باشید

2 4

3- گوشی شما در حالت هواپیما است

منوی تنظیمات خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حالت هواپیما خاموش است. این فرآیند هم برای اندروید و هم برای آیفون یکسان است. کافیست انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا منوی تنظیمات دسترسی سریع خود را ببینید.

حالت هواپیما قابلیت‌های بی‌سیم تلفن شما را خاموش می‌کند، بنابراین وقتی آن را روشن کنید، سیگنالی دریافت نخواهید کرد.

3 3

4- تلفن شما به  سیگنال وصل نمی شود

در این حالت گوشی خود را به مدت 10 ثانیه در حالت هواپیما قرار دهید. “Control Center” آیفون یا پنل تنظیمات سریع گوشی اندروید خود را پایین بکشید. از این منو، روی نماد هواپیما ضربه بزنید، که اتصال شبکه تلفن شما را به طور کامل قطع می کند.

حداقل 10 ثانیه صبر کنید و سپس دوباره دکمه هواپیما را خاموش کنید. این ممکن است به تلفن شما کمک کند تا دوباره خدمات تلفن همراه را دریافت کند!

4 2

 

5- سیم کارت شما کثیف یا فرسوده شده است

سیم کارت خود را بردارید و آن را پاک کنید. سیم‌کارت‌ها می‌توانند با گذشت زمان بسیار ضعیف و فرسوده شوند، که می‌تواند در اتصال تلفن شما اختلال ایجاد کند. سطح فلزی سیمکارت را با یک دستمال ضد عفونی کننده پاک کنید.

سیم کارت را به محفظه مناسب خود برگردانید و ببینید آیا سرویس تلفن همراه شما برمی گردد یا خیر. سیم‌کارت قدیمی‌تر و قبل از 5G ممکن است به شبکه‌های 5G متصل نشود. 

77 1

6- نرم افزار خود را به روز کنید

نرم افزار خود را به روز کنید. اگر مدتی است که به‌روزرسانی نکرده‌اید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. به سادگی به Settings > Software Update/About Phone > Download and Install بروید.

7 1

7- رومینگ داده را خاموش کنید

 زمانی که در منطقه ای تحت پوشش داده های تلفن همراه برنامه خود نباشید رومینگ کار می کند، مثلاً اگر در حال سفر بین المللی هستید. اگر رومینگ روشن دارید و همیشه تحت پوشش ارائه دهنده خود هستید، ممکن است پیام های خطا دریافت کنید.

برای خاموش کردن رومینگ داده، به تنظیمات > شبکه و اینترنت/اتصالات > شبکه‌های تلفن همراه > رومینگ بروید و روی سوئیچ ضربه بزنید تا آن را خاموش کنید.

8- تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید

گاهی اوقات تنظیمات شبکه شما کمی به هم ریخته است و بازنشانی آن چیزی است که برای رفع خطای اندروید خود نیاز دارید. وقتی این تنظیمات را بازنشانی می‌کنید، هیچ داده یا فایل ذخیره‌شده‌ای را از دست نخواهید داد، اما رمز عبور یا تنظیمات دستی‌ای را که در شبکه اعمال کرده‌اید از دست خواهید داد.

با بازنشانی تنظیمات شبکه به حالت پیش فرض، تلفن شما راه اندازی مجدد می شود. سعی کنید دوباره به اینترنت وصل شوید یا یک تماس تلفنی برقرار کنید تا ببینید آیا با خطای «شبکه تلفن همراه در دسترس نیست» مواجه می شوید.

9- اپراتورهای شبکه تلفن همراه را تغییر دهید

اگر سرویس 5G شما ضعیف است، به «G» پایین‌تر بروید. برخی از اپراتورهای تلفن به طور خودکار به 5G متصل می شوند، تلفن خود را به LTE تغییر دهید و ببینید آیا تغییری در قدرت سیگنال مشاهده می کنید. می‌توانید به 3G بروید.

هم LTE و هم 3G ممکن است سیگنال قوی‌تری نسبت به پیش‌فرض 5G ارائه دهند. اگر آیفون دارید، به برنامه تنظیمات خود بروید و روی Cellular ضربه بزنید. گزینه های Cellular Data Options را در نزدیکی بالای صفحه انتخاب کنید، سپس روی Voice & Data ضربه بزنید.

99

“5G Auto” به این معنی است که تلفن شما فقط در صورت نیاز برای عملکرد به 5G متصل می شود، در حالی که “5G On” به این معنی است که تلفن شما همیشه سعی می کند به 5G متصل شود حتی اگر عملکرد را کاهش دهد.

اگر 5G برای شما خوب کار نمی کند، LTE یا 5G Auto را امتحان کنید. در Android، برنامه تنظیمات خود را باز کنید و روی اتصالات یا Wi-Fi و اینترنت ضربه بزنید. سپس، Mobile Network یا SIM and Network را بزنید تا لیستی از گزینه‌های مختلف «G» را دریافت کنید.

10- باتری گوشی شما رو به اتمام است

گوشی خود را به برق وصل کنید تا آن را شارژ کنید. باتری تلفن شما کمک می کند تا تلفن شما در بهترین حالت کار کند، از جمله سیگنال تلفن. اگر باتری گوشی شما کمتر از 25 درصد کاهش پیدا کند، ممکن است گوشی شما در گرفتن سیگنال دچار مشکل شود.

گوشی خود را تا بیش از 25 درصد شارژ کنید. سپس، دوباره سیگنال خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی بهبود یافته است. 

برای خرید باتری گوشی های هوشمند اصل و با کیفیت به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید.

10 4

11- با ارائه دهنده خدمات اپراتور خود تماس بگیرید

اگر همه چیز را در اینجا امتحان کرده‌اید اما همچنان با خطای «شبکه تلفن همراه در دسترس نیست» مواجه می‌شوید، ممکن است مشکلی در حساب شما وجود داشته باشد. 

برای بررسی مجدد وضعیت حساب خود با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید. پرداخت‌های معوق و سایر مشکلات ممکن است باعث شود شرکت مخابراتی خدمات شما را لغو یا تعلیق کند. 

برای خرید لوازم جانبی گوشی های هوشمند کافیست به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید و علاوه بر خرید انواع لوازم جانبی اورجینال با تنوع بالا و کیفیت عالی از تخفیفات این فروشگاه هم بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا