logo

آیا شارژ سریع روی عمر باتری تاثیر می گذارد؟

آیا می‌دانستید اگر می‌خواهید گوشی خود را سریع شارژ کنید، داشتن گوشی، کابل و آداپتوری که قابلیت استفاده از استانداردهای شارژ سریع را داشته باشد، ضروری است؟ در دنیای پرشتاب امروزی، همه ما می‌خواهیم که ابزارهای ما با زندگی پرمشغله‌مان هماهنگی داشته باشند.

و هیچ چیز به‌اندازه باتری خالی تلفن خسته‌کننده‌تر نیست. شارژ سریع راه حلی به ظاهر معجزه آسا برای این مشکل است. اما آیا شارژ سریع برای گوشی شما مضر است؟ همانطور که معلوم است، پاسخ به سادگی یک بله یا نه ساده نیست.

 از آنجایی که ما از تلفن های خود انتظار زیادی داریم و می خواهیم آنها دوام بیشتری داشته باشند اهمیت شارژ در تمام روز در کنار اندازه صفحه نمایش و کیفیت دوربین به یک ویژگی مهم تبدیل شده است. اگر باتری قبل از پایان روز تخلیه می شود، شارژ سریع می تواند به راحتی این مشکل را حل کند.

آیا شارژ سریع روی عمر باتری تاثیر می گذارد؟

اکنون که شارژ سریع برای گوشی‌ها به راحتی در دسترس است، سؤالاتی مانند اینکه آیا شارژر با ظرفیت بالا می‌تواند در کوتاه مدت به باتری گوشی شما آسیب برساند؟ آیا با گذشت زمان می تواند قابلیت ذخیره انرژی گوشی شما را کاهش دهد؟ و اینکه چه چیزی باعث فرسودگی باتری گوشی شما می شود؟ مطرح می شود.

125 1

شارژ سریع چیست

شارژ سریع فناوری است که به طور قابل توجهی روند شارژ گوشی هوشمند شما را سرعت می بخشد. این با تامین انرژی بالاتری برای باتری گوشی هوشمند کار می کند. و به آن امکان می دهد سریعتر از روش های شارژ استاندارد به ظرفیت کامل خود برسد. کلید شارژ سریع در نحوه مدیریت انتقال نیرو نهفته است.

هنگام شارژ گوشی هوشمند، شارژر و باتری با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این تضمین می کند که مقدار جریان بهینه به باتری عرضه شود. این ارتباط از عمر باتری محافظت می کند. همچنین از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد یا شارژ بیش از حد جلوگیری می کند. با شارژ شدن باتری و رسیدن به حداکثر ظرفیت خود، قدرت به تدریج کاهش می یابد.

11 7

شارژ سریع به باتری شما آسیب نمی رساند

یک شارژر معمولی دارای توان خروجی 5 تا 10 وات است. یک شارژر سریعتر می تواند آن را تا هشت برابر بهبود بخشد. به عنوان مثال، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس دارای شارژر سریع 18 واتی هستند، گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس دارای شارژرهای 25 واتی در جعبه خود هستند.

با این حال، استفاده از شارژر سریع به باتری گوشی شما آسیب طولانی مدت وارد نمی کند. مگر اینکه نقص فنی در باتری یا لوازم الکترونیکی شارژر شما وجود داشته باشد. باتری های شارژ سریع در دو فاز کار می کنند. فاز اول یک انفجار ولتاژ را به باتری خالی اعمال می کند.

این امکان را به شما می دهد که در 10، 15 یا 30 دقیقه اول 50٪ تا 70٪ شارژ شود. در مرحله اول شارژ، باتری‌ها می‌توانند به سرعت شارژ را بدون تأثیرات منفی عمده بر سلامت بلندمدت خود جذب کنند. به عنوان مثال، سامسونگ وعده داده است که شارژر 45 واتی خود می تواند ظرف نیم ساعت از صفر به 70 درصد شارژ برسد.

اپل می‌گوید شارژر سریعی که به همراه آیفون 11 پرو ارائه می‌شود می‌تواند در عرض 30 دقیقه 50 درصد شارژ شود. آخرین بخش، مرحله دوم شارژ است، جایی که سازندگان تلفن باید سرعت شارژ را کاهش داده و با دقت مدیریت کنند، در غیر این صورت فرآیند شارژ می تواند به باتری آسیب برساند.

آرتور شی، مهندس سایت تعمیرات DIY iFixit، پیشنهاد می کند باتری را به عنوان یک اسفنج تصور کنید. وقتی برای اولین بار آب را روی یک اسفنج خشک می ریزید، به سرعت مایع را جذب می کند. برای باتری، این مرحله شارژ سریع است.

همانطور که به ریختن آب روی اسفنجی که به طور فزاینده خیس می شود با همان سرعت ادامه می دهید، مایع روی سطح می ریزد زیرا اشباع شده است. برای باتری، این شارژ جذب نشده می تواند منجر مشکلاتی شود که به طور بالقوه می تواند به باتری آسیب برساند.

اگر همه چیز در داخل به خوبی مدیریت شود، امکان آسیب به باتری بسیار نادر است. سیستم مدیریت باتری دو فاز شارژ را به دقت نظارت می‌کند و سرعت شارژ را در فاز دوم کاهش می‌دهد تا به باتری زمان دهد تا شارژ را جذب کند و از مشکلات جلوگیری کند، به همین دلیل است که ممکن است بیشتر طول بکشد تا چند درصد آخر را بدست آورد.

برای خرید شارژر و کابل گوشی و یا باتری موبایل به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید.

12 9

آیا شارژر سریع برای گوشی شما مضر است؟

شارژ سریع به طور کلی، ذاتا برای گوشی شما بد نیست. با این حال، شرایط خاص می تواند آن را به طور بالقوه برای دستگاه شما مضر کند. دانستن زمان خرید شارژر سریع و نحوه استفاده صحیح از آن می تواند به شما کمک کند تا از این فناوری حداکثر بهره را ببرید و در عین حال خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

در شرایط مناسب، شارژ سریع برای گوشی شما مضر نیست

هنگام استفاده از یک شارژر اصلی سازنده گوشی، یا یک گزینه معتبر، شارژ سریع می تواند ایمن و کارآمد باشد. سازندگان این شارژرها را طوری طراحی می‌کنند که با دستگاه شما هماهنگ باشد و اطمینان حاصل کنند که انتقال انرژی برای مدل خاص تلفن هوشمند شما بهینه شده است.

از طرف دیگر، استفاده از شارژر سریع بی کیفیت یا تقلبی می تواند خطراتی را برای دستگاه شما ایجاد کند. این شارژرها ممکن است با استانداردهای ایمنی یکسان ساخته نشوند، فاقد پروتکل‌های ارتباطی مناسب و ویژگی‌های حفاظتی هستند، که می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد، شارژ بیش از حد یا حتی آسیب رساندن به باتری گوشی شما شود.

در این موارد، شارژ سریع می تواند برای دستگاه شما مضر باشد.  یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، تامین برق شارژر است. سرمایه گذاری روی یک محافظ برق می تواند به محافظت از دستگاه شما در برابر نوسانات احتمالی برق که ممکن است در سیستم الکتریکی شما رخ دهد کمک کند.

شما نباید باتری گوشی خود را بیش از حد شارژ کنید

127

 ثابت نگه داشتن تلفن همراه به برق می تواند باتری را بیش از ظرفیتش شارژ کند و باتری را ناپایدار کند، که می تواند عمر کلی باتری را کاهش دهد یا گرمای داخلی بیش از حد ایجاد کند و باعث ترکیدن یا آتش گرفتن باتری شود.

با این حال، طبق گفته کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم، سیستم مدیریت باتری طوری طراحی شده است که پس از رسیدن باتری به 100 درصد، شارژ الکتریکی را قبل از شارژ شدن بیش از حد قطع می کند.

به همین دلیل است که سازندگان وسایل نقلیه الکترونیکی شارژ باتری های جدید را حدود 80٪ قطع می کنند. اپل رویکرد هوشمندانه ای را برای حل این مشکل در پیش گرفته است و با نرم افزار iOS 13 باتری آیفون شما را تا 100 درصد شارژ می کند بدون اینکه آسیب طولانی مدتی به شما وارد کند.

iOS 13 می تواند به کاهش فشار ناشی از شارژ گوشی شما کمک کند. اگر اغلب در طول روز یا در هنگام خواب آیفون خود را به برق متصل می‌کنید، می‌توانید یک تنظیم باتری iOS 13 به نام Optimized Battery Charging را روشن کنید که بر برنامه شارژ شما نظارت می‌کند و شارژ باتری آیفون شما را روی 80 درصد نگه می‌دارد. 

شما نباید اجازه دهید باتری شما به صفر برسد

126 3

زمانی، ممکن است خواسته باشید که هر چند وقت یکبار اجازه دهید تلفنتان تا انتها تخلیه شود تا به باتری کمک کند تا وضعیت شارژ خود را دوباره تنظیم کند. اما تخلیه کامل باتری می تواند باعث واکنش های شیمیایی شود که به مرور زمان می تواند عمر باتری را کاهش دهد.

برای جلوگیری از تخلیه کامل، سیستم مدیریت باتری شامل ویژگی‌های ایمنی است که وقتی تلفن به سطح انرژی خالی می‌رسد، آن را خاموش می‌کند و با دیدن آخرین اخطار کم بودن باتری، فکر می کنید صفر شده اید.

اگر می‌خواهید سلامت باتری خود را حفظ کنید، زمانی که شارژ آن به حدود 30 درصد رسید، گوشی خود را به برق متصل کنید.

دمای بالا می تواند به باتری شما آسیب برساند

گرما دشمن واقعی باتری شماست. دمای بالا باعث کاهش طول عمر باتری در طول زمان می شود. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، باید گوشی خود را از آفتاب شدید دور نگه دارید، دور از لبه پنجره ها و از داشبورد ماشین خود دور نگه دارید. در موارد شدید، باتری بیش از حد گرم شده می تواند منفجر شود.

برای خرید گلس موبایل و یا قاب و گارد گوشی از طریق سایت فروشگاه فارس کالا که عرضه کننده لوازم جانبی اورجینال است اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا