logo

بررسی Xiaomi Poco X3 : یک هیولای مقرون به صرفه

اگر منتظر جانشین “قاتل پرچمدار” Poco F1 بوده اید، باید بیشتر منتظر بمانید. پوکو در عوض پوکو X3 میان رده را عرضه کرده است که برخلاف برخی دیگر از تلفن‌های هوشمند اخیر پوکو که طراحی خود را از پسرعموی خود Redmi گرفته‌ اند، پوکو X3 طراحی تازه‌ای دارد.

همچنین دارای پردازنده جدید Qualcomm Snapdragon 732G می باشد که نسبت به پردازنده پوکو ایکس2 که Snapdragon 730G است ارتقا یافته. در ادامه با فارس کالا همراه باشید.

 

بررسی Xiaomi Poco X3 Pro: یک هیولای مقرون به صرفه

نکات برجسته:

Poco X3 دارای صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی است

MIUI 12 را روی اندروید 10 اجرا می کند 

-دارای باتری 6000 میلی آمپر ساعتی است

طراحی و نمایشگر گوشی POCO X3

-ابعاد 10.1 × 76.8 × 165.3 میلی متر (6.51 × 3.02 × 0.40 اینچ)

-وزن 225 گرم

-بدنه Build Glass جلو (گوریلا گلس 5)، قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی

سیم کارت هیبریدی دو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)

IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب
آبی کبالت، خاکستری سایه

4 12

 

پوکو با طراحی جدیدی برای پوکو X3 پیش رفته است و شبیه هیچ مدل Redmi موجود در بازار نیست. در مقایسه با Poco X2، ایکس3  جدید دوربین سلفی دوگانه را از دست داده و به جای آن یک دوربین تکی دارد که درست در مرکز به سمت بالای گوشی هوشمند قرار گرفته است. با این حال، پوکو چیزی در مورد نمایشگر تغییر نداده است.

-اندازه نمایشگر6.7 اینچ، IPS LCD، 120 هرتز، HDR10، 450 نیت

رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نسبت 20:9 (~395ppi تراکم)

محافظ Corning Gorilla Glass 5

و شما همچنان یک پنل 6.67 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز دارید. که اگر زیاد با گوشی هوشمند خود بازی می‌کنید، این اسمارتفون باید مورد توجه شما قرار گیرد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نازک هستند. وقتی دستگاه را بردارید متوجه می شوید که به طرز شگفت انگیزی سنگین است.

این گوشی هوشمند با وزن 225 گرمی، حتی از Samsung Galaxy M51 که دارای باتری بزرگ 7000 میلی آمپر ساعتی است، سنگین تر است. و ممکن است پس از مدتی استفاده از دستگاه، کمی احساس خستگی کنید. پوکو قاب و پشت آن را از پلاستیک ساخته است.

طبق تجربه من، پنل پشتی به پاک کردن دائمی نیاز داشت زیرا مدام اثر انگشت را می گرفت. همچنین Poco X3 دارای یک دوربین چهارگانه در پشت در یک ماژول ضخیم و بسیار قابل توجه است.

8 5

پنل پشتی دارای یک وصله گرد براق درست در زیر ماژول دوربین، شبیه به Poco X2 است. من متوجه شدم که اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار به خوبی قرار گرفته است، اما دسترسی به دکمه های تنظیم صدا آسان نیست. پوکو تغییر زیادی نکرده است. شما همچنان یک صفحه نمایش بزرگ فول اچ دی پلاس با حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز دارید.

نرخ تازه‌سازی را به‌طور خودکار تغییر نمی‌دهد، اما به شما امکان می‌دهد بین 60 هرتز و 120 هرتز انتخاب کنید. من همیشه آن را روی حالت دوم تنظیم می کنم که به Poco X3 کمک می کند تا یک تجربه بصری خوبی را ارائه دهد. این پنل همچنین دارای نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز است و X3 به سرعت به اقدامات شما پاسخ می دهد.

 

در حالی که نوع بین المللی Poco X3 دارای NFC است، نوع هندی آن را به نفع باتری بزرگتر از دست می دهد. ما یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی داریم که از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند. پوکو همچنین با اسپیکرهای استریو برای X3 پیش رفته است و این گوشی هوشمند دارای استاندارد IP53 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است.

برای کاربران معمولی Poco X3 بیش از حد خوب است. من AnTuTu را روی Poco X3 اجرا کردم و 280030 امتیاز را به دست آورد. همچنین در PCMark Work 2.0 امتیاز 8328 را به دست آورد. Poco X3 در تست های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench 5 به ترتیب 567 و 1777 امتیاز را کسب کرد. همچنین در تست گرافیکی GFXBench T-Rex، سرعت 60 فریم در ثانیه را مدیریت کرد.

7 9

لوازم جانبی گوشی پوکو x3 pro و شیائومی پوکو x3 nfc را با کیفیت اورجینال از فروشگاه فارس کالا خریداری نمایید.

Poco X3 از تراشه اسنپدراگون 732G پشتیبانی می کند

اندروید 10، MIUI 12

چیپست Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G (8 نانومتر)

CPU هشت هسته ای (2×2.3 گیگاهرتز Kryo 470 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 470 Silver)

پردازنده گرافیکی آدرنو 618

-microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند)
حافظه داخلی 64 گیگابایت رم 6 گیگابایت
حافظه داخلی گیگابایت رم 6 گیگابایت
حافظه داخلی گیگابایت رم 8 گیگابایت

UFS 2.1

پردازنده جدیدی در زیر کاپوت به نام Snapdragon 732G وجود دارد که از نظر معماری شبیه به Snapdragon 730G است اما هسته‌های CPU و همچنین پردازنده گرافیکی کمی بالاتر هستند. که باید منجر به عملکرد بهتر شود. پوکو، X3 را در سه پیکربندی ارائه می کند.

6 گیگابایت رم با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی. که به ترتیب 16999 روپیه 18999 و روپیه 19999قیمت دارند.

پوکو، X3 را با رابط کاربری MIUI 12 بر روی اندروید 10 عرضه می‌کند و تنظیمات بسیار کمی دارد. تعدادی از برنامه‌ها و بازی‌های bloatware از پیش نصب شده روی X3 وجود دارد و من پیشنهاد می‌کنم کمی وقت بگذارید و آن‌هایی را که نیاز ندارید حذف کنید.

البته برنامه‌هایی مانند Themes و GetApps (یک جایگزین فروشگاه Play) مدام اعلان‌ها می‌دادند که آزاردهنده بود و من نتوانستم آنها را حذف کنم. Poco X3  دارای سخت افزار به اندازه کافی قدرتمند برای ارائه عملکرد خوب است و من هنگام استفاده از آن با مشکلی مواجه نشدم.

X3 به سرعت برنامه ها و بازی ها را بارگذاری می کند و می تواند به راحتی چند کار را انجام دهد. من از تماشای ویدیوها در Poco X3 لذت بردم زیرا صفحه نمایش زوایای دید خوبی دارد و بلندگوهای استریو تجربه را بهبود می بخشد.

اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار سریع است و تشخیص چهره فقط به یک نگاه سریع برای باز کردن قفل دستگاه نیاز دارد. من Call of Duty و Among Us را روی Poco X3 بازی کردم و دستگاه هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نداشت.

نرخ رفرش صفحه به طور پیش فرض روی 120 هرتز تنظیم شده بود و من در حین بازی این را تغییر ندادم. Call of Duty بدون هیچ مشکلی در تنظیمات High بدون مشکل اجرا شد. من 25 دقیقه بازی را انجام دادم و متوجه کاهش 7 درصدی باتری گوشی هوشمند شدم. X3 بعد از بازی کمی گرم بود.

باتری پوکو ایکس تری

Li-Po 6000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی

شارژ با سیم 33 وات

عمر باتری بسیار خوب است و Poco X3 بدون هیچ مشکلی بیش از یک روز دوام خواهد آورد. در تست حلقه ویدیوی HD ما، 18 ساعت و 31 دقیقه ادامه داشت که بسیار خوب است.

پشتیبانی از شارژ سریع وجود دارد و Poco یک شارژر 33 واتی را در جعبه قرار داده است. با استفاده از این، می توانم گوشی هوشمند را تا 57 درصد در 30 دقیقه و 92 درصد در یک ساعت شارژ کنم.

دوربین های Poco X3 نسبت به قیمت خوب است

ماژول دوربین چهارگانه Xiaomi POCO X3 :

64 مگاپیکسل اصلی، f/1.9، 1/1.73 اینچ.

 13 مگاپیکسل فوق عریض، f2.2، FOV 119 درجه

2 مگاپیکسل، سنسور عمق f/2.4

2 مگاپیکسل، سنسور ماکرو f/2.4

ویدیو: 4K @30fps، 1080p@120fps، 720p@960fps

سلفی: 20 مگاپیکسل، f/2.2، 1/3.4 اینچی

فیلم سلفی: 1080p@30fps

5 10

Poco X3 دارای یک دوربین چهارگانه متشکل از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.89، یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 119 درجه، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق در جلو است.

همچنین یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دارد. استفاده از اپلیکیشن دوربین آسان است و حالت های عکاسی متعددی دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. کلیدهای سریع برای HDR و همچنین AI وجود دارد که به شما امکان می دهد هنگام عکسبرداری کنترل تلفن هوشمند در دست بگیرید.

رابط کاربری دوربین در MIUI 12 تغییر کرده است و اکنون استفاده از آن آسان تر است. یک حالت Vlog جدید وجود دارد که موسیقی پس‌زمینه و جلوه‌های ویدیویی را درست هنگام عکس‌برداری اضافه می‌کند. این جدید است و می‌تواند با ایجاد امکان آپلود مستقیم ویدیو در رسانه‌های اجتماعی در زمان ویرایش شما صرفه‌جویی کند.

Poco X3 به طور پیش‌فرض یک واترمارک روی عکس‌ها اضافه می‌کند، بنابراین قبل از عکس‌برداری حتماً علامت این گزینه را در تنظیمات دوربین بردارید. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی آن به طور پیش فرض عکس های 16 مگاپیکسلی می گیرد.

عکس‌هایی که با استفاده از دوربین اصلی در نور روز گرفته شده‌اند، جزئیات خوبی داشتند و حتی متن از فاصله دور نیز خوانا بود. دوربین با زاویه دید عریض نیز تن رنگی کمی متفاوت تولید می کرد که در خروجی مشهود بود.

نمای نزدیک خوب بود و Poco X3 توانست به خوبی از سوژه و پس زمینه جدا شود. همچنین یک افکت عمق به پس زمینه اضافه می کند. تشخیص لبه در پرتره ها خوب بود و X3 به شما اجازه می دهد قبل از گرفتن عکس، سطح تاری را تنظیم کنید.

دوربین ماکرو به وضوح 2 مگاپیکسلی محدود شده است و به شما امکان می دهد به سوژه نزدیک شوید، اما خروجی کاملاً متوسط است. عملکرد دوربین در نور کم متوسط است. عکس‌های گرفته شده در حالت پیش‌فرض نرم بودند و جلوه‌ای شبیه آبرنگ داشتند.

فعال کردن حالت شب تفاوت قابل توجهی در خروجی ایجاد کرد. عکس‌ها واضح‌تر بودند و جزئیات بهتری داشتند. با این حال، گرفتن عکس در حالت شب 3-4 ثانیه طول می کشد. دوربین زاویه باز برای عکاسی در نور کم در سطح عالی نیست زیرا نمی تواند به اندازه سنسور اصلی نور بگیرد.

6 13

سلفی‌های نور روز مناسب بودند و شما می‌توانید با استفاده از دوربین سلفی، عکس‌های پرتره بگیرید. هوش مصنوعی در چنین مواردی چهره هایی را که ماسک دارند تشخیص نمی دهد و پس زمینه را محو نمی کند. سلفی های گرفته شده در نور کم متوسط بودند، اما این گوشی به شما امکان می دهد از حالت شب برای سلفی استفاده کنید.

حداکثر کیفیت فیلمبرداری 4K برای دوربین اصلی و 1080p برای دوربین سلفی است. در نور روز، فیلم در رزولوشن 1080p و همچنین 4K تثبیت می شود، اما یک جلوه لرزان وجود دارد. در نور کم، یک جلوه درخشان در هر دو مورد به وضوح قابل مشاهده است.

Poco X3 جانشین Poco X2 است و به‌روزرسانی‌های تدریجی را به بازار می‌آورد و همه چیز را در مقایسه با Poco X2 کمی بهتر انجام می دهد. عملکرد بهتری ارائه می دهد و باتری بزرگتر کمک می کند تا مدت زیادی دوام بیاورد.

با این حال، نسبت به مدل قبلی خود حجیم تر است که می تواند برای بسیاری از خریداران آزاردهنده باشد. اگر می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید با Poco X3 پیش بروید، زیرا با افزایش جزئی قیمت، به‌روزرسانی‌های خوبی ارائه می‌دهد. Realme 7 Pro جایگزین مناسب دیگری است که می توانید با همان مقدار پول آن را تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا