logo

نکات ساده برای رفع تاخیر آزاردهنده صفحه کلید آیفون

یک صفحه کلید خوب برای هر گوشی هوشمندی ضروری است و اگر آیفون دارید، احتمالاً از صفحه کلید پیش فرض iOS استفاده می کنید. صفحه کلید اپل بسیار خوب است و گستره وسیعی از زبان ها، میانبرها را ارائه می دهد. با این حال، مواقعی وجود دارد که این صفحه کلید آن طور که انتظار می رود کار نمی کند.

مشکل رایجی که ممکن است با آن مواجه شوید تاخیر صفحه کلید است. این یک باگ نرم افزاری است که به صورت دوره ای ظاهر می شود. این مشکل پس از آپدیت iOS 17 نیز وجود داشته است و بسیاری از کاربران آیفون گزارش داده اند که صفحه کلید آنها در ثبت ضربه ها و پیش بینی متن بسیار کند است.

نکات ساده برای رفع تاخیر آزاردهنده صفحه کلید آیفون

این مشکل تقریباً در همه برنامه های صفحه کلید از جمله iMessage، WhatsApp، Mail و Instagram ظاهر شده است. در حالی که به نظر می رسد در پاسخ های کوتاه به خوبی کار می کنند و بیشتر از یک یا دو جمله باعث کندی صفحه کلید می شود. کاربران همچنین مشکلات مربوط به حروف بزرگ کردن خودکار و درج کلمه را در وسط متن تایپ شده گزارش می کنند.

استفاده از آیفون بدون صفحه‌کلید کارآمد می‌تواند یک کابوس باشد، و در حالی که اپل معمولاً با یک به‌روزرسانی باگ‌ها را برطرف می‌کند، چند راه وجود دارد که می‌توانید تا زمانی که منتظر رفع مشکل هستید، مشکل را عیب‌یابی کنید.

تنظیمات صفحه کلید خود را تغییر دهید

11 39

چندین کاربر گزارش داده اند که غیرفعال کردن صفحه کلیدهای ثانویه به نظر می رسد تاخیر صفحه کلید را برطرف می کند. اگر صفحه کلیدهای چند زبانه در آیفون خود دارید، همه آنها را به جز یکی حذف کنید و ببینید که آیا این مشکل را حل می کند یا خیر. اگر نه، می توانید صفحه کلید Emoji را حذف کنید، اما با این کار ایموجی آیفون از صفحه کلید شما حذف می شود. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1- تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.

2- روی General ضربه بزنید.

3- روی صفحه کلید ضربه بزنید.

4- روی صفحه کلیدها ضربه بزنید.

4- در گوشه سمت راست بالا گزینه Edit را انتخاب کنید.

5- روی دکمه قرمز کنار کیبورد ضربه بزنید و Delete را انتخاب کنید.

اگر چند زبانه هستید این راه حل عالی نیست، اما با این وجود ارزش امتحان کردن را دارد. در حالی که در منوی تنظیمات صفحه کلید هستید، گزینه های مختلفی مانند تصحیح خودکار، پیش بینی، بررسی املا و دیکته را یکی یکی خاموش کنید. ممکن است تصادفی به نظر برسد اما غیرفعال کردن تنظیمات خاص، تاخیر صفحه کلید را برای برخی از کاربران برطرف می‌کند.

راه حل دیگری که برای برخی از کاربران آیفون کار می کند، تنظیم مجدد فرهنگ لغت صفحه کلید است. شایان ذکر است که با انجام این کار تمام کلمات و میانبرهای سفارشی که به صفحه کلید خود اضافه کرده اید حذف می شود.

در اینجا نحوه انجام تنظیم مجدد فرهنگ لغت صفحه کلید آمده است:

1- تنظیمات را باز کنید.

2- روی General ضربه بزنید.

3- روی Transfer یا Reset iPhone ضربه بزنید.

4- روی Reset ضربه بزنید.

5- روی Reset Keyboard Dictionary ضربه بزنید.

اگر هیچ یک از این روش ها کار نکرد، می توانید به جای آن از صفحه کلید شخص ثالث مانند Gboard یا Microsoft Swiftkey استفاده کنید. اگرچه برخی از کاربران آیفون با تاخیر در صفحه کلیدهای شخص ثالث نیز مواجه شده اند.

آیفون خود را ریستارت یا به روز کنید

12 35

گاهی اوقات، راه حل های ساده بهترین راه حل هستند. اگر تغییر تنظیمات صفحه کلید آیفون به تاخیر صفحه کلید کمکی نمی کند، سعی کنید آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید. قبل از انجام این کار، تمام برنامه های پس زمینه خود را ببندید.

در مرحله بعد، آیفون خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه های کناری و تنظیم صدا ریستارت کنید، سپس نوار لغزنده خاموش کردن را روی صفحه بکشید.

همچنین می توانید راه اندازی مجدد نیرو را امتحان کنید. این کار معمولاً فقط زمانی انجام می شود که آیفون پاسخگو نیست، اما به عنوان آخرین راه حل ارزش امتحان کردن را دارد. در اینجا نحوه راه اندازی مجدد آیفون شده است:

1- دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید.

2- فشار دهید و به سرعت صدا را کاهش دهید.

3- دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید.

4- زمانی که لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شد، رها کنید.

از آنجایی که تاخیر صفحه کلید یک مشکل iOS است و مشکل سخت افزاری آیفون شما نیست، باید دستگاه خود را به آخرین نسخه iOS به روز نگه دارید زیرا اپل به طور دوره ای رفع اشکال را ارائه می کند.

در اینجا نحوه بررسی دستی به‌روزرسانی iOS آمده است:

1- تنظیمات را باز کنید.

2- روی General ضربه بزنید.

3- روی به روز رسانی نرم افزار ضربه بزنید.

4- در صورت وجود یک به‌روزرسانی را انتخاب کنید و روی Install Now ضربه بزنید.

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از گلس موبایل تا شارژر و کابل گوشی را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید. فارس کالا مرکز تخصصی فروش لوازم جانبی اصل و اورجینال است که تخفیفات ویژه ایی را هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا