logo

تغییر این تنظیمات امنیت گوشی اندرویدی شما را افزایش می دهد

ما اطلاعات زیادی از پیام های متنی و رمز عبور گرفته تا تصاویر و اطلاعات کارت اعتباری را در گوشی خود ذخیره می کنیم. در حالی که ممکن است هنگام انجام فعالیت های روزانه به ذهن ما خطور نکند که این دستگاه کوچک حاوی رکوردی از زندگی دیجیتال و برخی از شخصی ترین داده های ما است.

و اگر به دست افراد اشتباه بیفتد، ممکن است آسیب زیادی وارد شود. به همین دلیل است که امنیت گوشی اندرویدی شما باید در اولویت قرار گیرد. با فارس کالا همراه شوید. 

تغییر این تنظیمات امنیت گوشی اندرویدی شما را افزایش می دهد

محافظت از تلفن شما می تواند مانع از تخلیه حساب بانکی شما توسط یک هکر شود. اندروید دارای ویژگی های امنیتی قوی است که به شما کمک می کند دستگاه خود را ایمن نگه دارید. فقط باید این تنظیمات داخلی را فعال کنید تا مطمئن شوید که گوشی شما به طور کامل در برابر تهدیدات احتمالی محافظت می شود.

قفل صفحه: اولین خط دفاعی شما

1 2

قفل صفحه گوشی شما چیزی است که بین اطلاعات شخصی شما و هر کسی که گوشی شما را برمی دارد قرار می گیرد. مواقع زیادی وجود دارد که تلفن خود را بدون مراقبت رها می کنید و به افراد فرصت کافی برای جاسوسی می دهید. یک قفل صفحه نمایش قوی می تواند در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن از اطلاعات شما محافظت کند.

برای راه اندازی قفل صفحه نمایش قوی این مراحل را دنبال کنید:

1- به تنظیمات بروید.

2- روی «امنیت و حریم خصوصی» ضربه بزنید.

3- به سمت پایین به «قفل صفحه» بروید.

4- روی گزینه قفل صفحه که می‌خواهید استفاده کنید (پین، رمز عبور، اثر انگشت، باز کردن قفل با چهره و غیره) ضربه بزنید.

5- از دستورالعمل های روی صفحه پیروی کنید.

نکات قفل صفحه:

ز یک الگو یا رمز عبور پیچیده استفاده کنید تا حدس زدن آن برای کسی سخت باشد.

برای امنیت بیشتر، اسکن اثر انگشت یا تشخیص چهره را فعال کنید.

-اطلاعات خصوصی می توانند در اعلان های صفحه قفل ظاهر شوند. انتخاب کنید یا محتوای حساس پنهان شود یا اصلاً اعلان‌ها نمایش داده نشود.

گزینه قفل خودکار را روشن کنید تا دستگاه شما بلافاصله پس از خاموش شدن صفحه نمایش یا پس از مدت کوتاهی قفل شود.

-قفل هوشمند را فعال کنید تا قفل دستگاهتان را در موقعیت‌های مطمئن باز نگه دارید، مانند زمانی که در خانه هستید.

حفاظت از NFC

2 2

سادگی و کارآمدی استفاده از فناوری ان اف سی در پرداخت آن را به بهترین شیوه پرداخت تبدیل کرده است. همانطور که با کمک فناوری NFC برای خرید پرداخت می کنید اگر آن را قفل نکنید، ممکن است امنیت مالی خود را به خطر بیندازید.

برای ایمن کردن NFC روی گوشی خود این مراحل را دنبال کنید:

1- به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید.

2- به پایین بروید و روی «دستگاه‌های متصل» یا «تنظیمات اتصال بیشتر» ضربه بزنید.

3- به دنبال گزینه NFC بگردید و روی آن ضربه بزنید.

4- “نیاز به باز کردن قفل دستگاه برای NFC” را انتخاب کنید.

5- همچنین می توانید NFC را روشن یا خاموش کنید. برای امنیت بیشتر، می‌توانید در صورت عدم استفاده آن را خاموش کنید تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کنید.

با فعال بودن این تنظیمات، می‌توانید بدون نگرانی در مورد تراکنش‌های غیرمجاز وقتی دستگاهتان قفل است، از فناوری NFC لذت ببرید.

حالت قفل: امنیت اضطراری

3 1

احتمالاً در تلویزیون یا در سینما دیده اید یک مجرم گوشی یک فرد را در دست می گیرد و قربانی را مجبور می کند تا از اثر انگشت یا چهره خود برای باز کردن قفل آن استفاده کند. حالت قفل اندروید روش‌های احراز هویت بیومتریک مانند اسکن اثر انگشت یا تشخیص چهره را خاموش می‌کند.

و ویژگی‌های قفل هوشمند و اعلان‌های صفحه قفل را غیرفعال می‌کند. فقط یک پین، گذرواژه یا الگوی گوشی شما را در حالت قفل باز می‌کند و این کار را برای کسی سخت‌تر می‌کند که شما را مجبور به باز کردن قفل آن برخلاف میل شما کند.

این مراحل را برای تنظیم حالت قفل کردن دنبال کنید:

1- به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید.

2- به پایین بروید و روی نمایشگر، امنیت یا صفحه قفل ضربه بزنید (ممکن است بسته به دستگاه شما متفاوت باشد).

3- به دنبال گزینه‌ای باشید که می‌گوید تنظیمات برگزیده صفحه قفل، تنظیمات قفل امن یا موارد مشابه. گزینه Show lockdown یا حالت Lockdown را پیدا کرده و فعال کنید.

4- هنگامی که حالت Lockdown در تنظیمات فعال شد، می توانید هر زمان که نیاز بود آن را فعال کنید:

برای اکثر دستگاه ها: به سادگی دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. با این کار منویی با گزینه هایی مانند “خاموش کردن” و “ریستارت” ظاهر می شود. در اینجا، گزینه “Lockdown mode” را نیز خواهید دید. فقط روی آن ضربه بزنید تا Lockdown فعال شود.

برای برخی دیگر از دستگاه ها: دکمه روشن/خاموش را فشار دهید. این عمل یک منو یا صفحه نمایش را نشان می دهد. سپس، روی نماد کاربر یا آواتار دستگاه خود، معمولاً در بالای این صفحه یا منو ضربه بزنید. گزینه “Lockdown” باید در اینجا قابل مشاهده باشد. روی آن ضربه بزنید تا حالت Lockdown فعال شود.

مدیریت مجوزهای برنامه

4 1

احتمالاً تعداد برنامه هایی را که در تلفن خود دارید ندانید و حتی ممکن است ندانید که چرا برخی از آنها را در ابتدا دانلود کرده اید. اگر اطلاعاتی را که برنامه ها به آنها دسترسی دارند کنترل نکنید، می توانند خطر امنیتی ایجاد کنند. در حالی که برخی از برنامه ها چیز زیادی نمی خواهند، برخی دیگر می خواهند به مخاطبین، گزارش تماس ها، میکروفون و مکان شما دسترسی داشته باشند.

اندروید به شما این امکان را می‌دهد که چه زمانی برنامه‌ها بتوانند به این اطلاعات حساس دسترسی داشته باشند، مثلاً در هر زمان، فقط زمانی که از برنامه استفاده می‌کنید یا هرگز. محدود کردن نحوه و زمان استفاده یک برنامه از داده‌های شما به جلوگیری از دسترسی برنامه‌هایی که به آن نیاز ندارند کمک می‌کند و به شما در حفظ حریم خصوصی خود کمک می‌کند.

برای مدیریت مجوزهای برنامه این مراحل را دنبال کنید:

1- در دستگاه Android خود به تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها بروید.

2- در فهرست اسکرول کنید و برنامه‌ای را که می‌خواهید مجوزهای آن را مدیریت کنید انتخاب کنید.

3- روی Permissions ضربه بزنید. در اینجا، لیستی از تمام مجوزهایی را که برنامه درخواست می کند، مشاهده خواهید کرد.

4- هر مجوز را به دقت بررسی کنید. اگر مجوزی پیدا کردید که برای عملکرد برنامه غیر ضروری به نظر می رسد، آن را خاموش کنید تا دسترسی لغو شود.

اگر برنامه ای مقدار بیش از حد مجوز درخواست کرده باشد، این یک خط قرمز است. باید به این فکر کنید که آیا واقعاً به این برنامه نیاز دارید یا خیر و به برنامه‌ای بروید که مجوزهای کمتری درخواست می‌کند.

دستگاه خود را رمزگذاری کنید

5 1

اکثر تلفن‌های اندرویدی جدیدتر دارای رمزگذاری به صورت پیش‌فرض فعال هستند، بنابراین ممکن است نیازی به نگرانی نباشد. با این حال، اگر از تلفن قدیمی استفاده می‌کنید یا بازنشانی کارخانه‌ای انجام داده‌اید، ممکن است لازم باشد رمزگذاری را در دستگاه خود فعال کنید.

برای رمزگذاری گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

1- به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید.

2- به پایین بروید و روی امنیت ضربه بزنید (مکان دقیق ممکن است بسته به دستگاه شما متفاوت باشد).

3- به دنبال گزینه ای بگردید که می گوید Encrypt phone یا Encrypt tablet. اگر این گزینه را مشاهده کردید، به این معنی است که دستگاه شما هنوز رمزگذاری نشده است. روی آن ضربه بزنید و دستورالعمل ها را برای رمزگذاری دستگاه خود دنبال کنید.

رمزگذاری دستگاه شما ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد، و باید آن را به برق متصل نگه دارید تا از قطع نشدن فرآیند رمزگذاری اطمینان حاصل کنید. هنگامی که دستگاه شما رمزگذاری شد، تمام داده های دستگاه شما بدون کلید رمزگشایی صحیح برای هر کسی غیرقابل خواندن خواهد بود.

انواع لوازم جانبی گوشی های هوشمند مانند گلس گوشی و قاب و گارد موبایل را از فروشگاه فارس کالا با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت عالی تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا