logo

10 تا از امکانات گوشی اندروید که ممکن است از آن بی خبر باشید

تلفن های هوشمند اندرویدی محبوب ترین گوشی های جهان هستند، اما اکثریت قریب به اتفاق دارندگان گوشی های اندروید ممکن است از تمام امکاناتی که دارند استفاده نکنند. گوشی‌های اندرویدی دستگاه‌های قدرتمندی با انواع ویژگی‌های ناشناخته هستند که می‌توانند روال زندگی کاربران را بهبود بخشند و زندگی آن‌ها را ساده‌تر کنند.

از تبدیل دستگاه شما به یک سیستم امنیتی خانه گرفته تا خودکار کردن کارهای روزمره با دستیار Google. پتانسیل تلفن اندروید شما فراتر از گپ زدن با دوستان و پیمایش در رسانه های اجتماعی است. در ادامه 10 تا از امکانات گوشی اندروید که ممکن است از آن بی خبر باشید را به شما معرفی کرده اییم. با فارس کالا همراه شوید. 

10 تا از امکانات گوشی اندروید که ممکن است از آن بی خبر باشید

برای استفاده حداکثری از تلفن خود، ما فهرستی از 10 روش مفید را گردآوری کرده‌ایم که ممکن است  ندانید که چگونه از آنها استفاده کنید. هر یک از این قابلیت ها تطبیق پذیری و قدرت تلفن های اندرویدی را نشان می دهد و آنها را به ابزارهای ضروری در زندگی مدرن تبدیل می کند.

کنترل از راه دور

1 5

یکی از ویژگی هایی که اغلب توسط کاربران اندروید نادیده گرفته می شود، توانایی تبدیل تلفن خود به یک کنترل از راه دور جهانی است که به یک سیستم هوشمند پیچیده یا گران قیمت نیاز ندارد. بسیاری از دستگاه‌های خانگی، از تلویزیون گرفته تا پنکه و تهویه مطبوع، با استفاده از سیگنال مادون قرمز (IR) کار می‌کنند. 

ده ها برنامه شخص ثالث مختلف می توانند تلفن شما را به یک کنترل کننده اصلی برای خانه شما تبدیل کنند. البته، اگر دستگاه به کنترل از راه دور پاسخ ندهد، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. با این حال، با تعداد روزافزون گجت‌های هوشمند، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان با یک برنامه از راه دور کنترل کرد.

با تبدیل اندروید خود به یک کنترل از راه دور جهانی، می توانید از آشفتگی در آشپزخانه خود دوری کنید و حتی زمانی که از خانه دور هستید، اکثر دستگاه های خود را کنترل کنید.

صفحه نمایش تقسیم شده

2 5

بسیاری از دستگاه ها ویژگی های تقسیم صفحه یا چند وظیفه ای را ارائه می دهند که مفید هستند اما گاهی به اندازه استفاده از صفحه نمایش یا دستگاه دوم کارآمد نیستند. حتی بدون مانیتور دوم، می‌توانید ویدیوها را تماشا کنید، موسیقی پخش کنید یا از وب‌کم در رایانه خود استفاده کنید.

اما ممکن است لازم باشد از تصویر در تصویر (PiP) استفاده کنید یا اندازه پنجره‌ها را تغییر دهید تا همه چیز را در معرض دید قرار گیرد. اکثر اندرویدها دارای قابلیت PiP هستند که در سیستم عامل تعبیه شده است. می توانید در حالی که هنوز از سایر عملکردهای تلفن خود استفاده می کنید، ویدیوها را در YouTube و سرویس های پخش جریانی تماشا کنید. 

ردیاب تناسب اندام

3 3

برنامه های جفت شده با یک اسکنر بیومتریک از یک ساعت هوشمند یا دستگاه اختصاصی مانند Fitbit می توانند گوشی اندروید شما را به یک ردیاب تناسب اندام فراگیر تبدیل کنند. در حالی که بسیاری از برنامه های تناسب اندام حتی بدون اسکنر بیومتریک نیز کار می کنند جفت شدن با یک اسکنر، امکان ضبط اطلاعات جامع تری را امکان پذیر می کند.

برنامه‌های تناسب اندام می‌توانند تعداد گام‌هایی را که در طول روز برمی‌دارید ردیابی کنند و اگر بیشتر روز کاری خود را جلوی رایانه می گذرانید، این یادآوری ها به ویژه مهم تر می شوند. بسیاری از این برنامه ها می توانند کالری دریافتی را نیز پیگیری کنند.

و حتی رژیم غذایی و برنامه ریزی وعده های غذایی را برای اطمینان از یک رژیم غذایی سالم و متعادل توصیه کنند. برخی دیگر می توانند برنامه های تمرینی را بر اساس نوع بدن و وزن ارائه دهند.

برنامه سطح سنج صدا در گوشی های هوشمند

4 3

اگر تا به حال برای شما پیش آمده است که همسایگان عصبانی به شما می گویند که سر و صدای مهمانی را پایین نگه دارید، می توانید از تلفن خود به عنوان صدا سنج استفاده کنید. برنامه‌های صداسنج از گیرنده‌های تلفن شما برای خواندن دقیق دسی‌بل اتاقی که در آن هستند استفاده می‌کنند.

اگرچه این یک نیاز روزانه نیست، اما اندازه گیری سطح دسی بل می تواند برای سلامت شنوایی شما مفید باشد. صدا سنج ها همچنین می توانند به محافظت از شنوایی شما کمک کنند. هر صدای محیطی کمتر از 70 دسی بل به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نویز بیش از 70 دسی بل ممکن است برای همیشه به شنوایی افراد آسیب برساند. علاوه بر این، نویز ضربه ای نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. صدای ضربه بیش از 120 دسی بل نیز می تواند باعث آسیب شنوایی شود.

اگر متوجه شدید که صدای ناحیه ای بیش از حد بلند است، بهتر است از یک صداسنج برای بررسی اینکه آیا به محافظ شنوایی نیاز دارید یا خیر، استفاده کنید.

وب سرور

5 2

این گزینه کمی فنی تر است، اما می توانید از تلفن اندرویدی خود به عنوان یک وب سرور اختصاصی برای میزبانی وب سایت یا شبکه خود استفاده کنید. به جای میزبانی با میزبان وب، می‌توانید تلفن‌های اندرویدی را برای اجرای همه عملکردهای لازم برای راه‌اندازی یک سایت تغییر دهید. 

استفاده از تلفن خود به عنوان سرور برای یک صفحه پیام شخصی یا وب سایت فقط متنی کاملاً قابل انجام است. می‌توانید خودتان آن را برنامه‌ریزی کنید، اما برنامه‌هایی وجود دارند که تمام جنبه‌های فنی را در پس‌زمینه انجام می‌دهند.

برنامه‌هایی مانند Servers Ultimate یا Tiny Web می‌توانند مستقیماً بر روی Android شما نصب شوند و با استفاده از یک آدرس IP ثابت یا پویا و اعلان‌های روی صفحه نیاز به حداقل تنظیمات دارند. همچنین درخواست هایی برای کمک به راه اندازی DNS (سرورهای نام دامنه) با ثبت کننده شما وجود دارد.

و سپس سایت شما راه اندازی و اجرا می شود. استفاده از اندروید به عنوان یک وب سرور شخصی هزینه‌های سرور را کاهش می‌دهد و یک راه ساده برای ارسال سریع محتوای آنلاین می باشد.

دوربین امنیتی یا مانیتور کودک

6

یکی از مفیدترین راه‌ها برای استفاده از گوشی‌های هوشمند قدیمی، تبدیل آن‌ها به یک سیستم امنیتی جامع برای خانه است. مجموعه ای از برنامه ها می توانند تلفن قدیمی شما را به یک دوربین IP (پروتکل اینترنت) تبدیل کنند. تنظیم تلفن خود به عنوان دوربین امنیتی ساده و به طور کلی ارزان است. این فرآیند شامل انتخاب یک برنامه، دانلود آن و اتصال آن به Wi-Fi است.

پس از راه‌اندازی، می‌توانید به دوربین و بلندگوهای تلفن خود دسترسی داشته باشید و از آن به‌عنوان دوربین امنیتی استفاده کنید. در حالی که برخی از برنامه های دوربین امنیتی رایگان هستند، برخی دیگر ممکن است به اشتراک یا هزینه های از 5 تا 25 دلار یا بیشتر نیاز داشته باشند.

این سیستم‌های امنیتی DIY همه کاره هستند و امکان نظارت از راه دور خانه شما را فراهم می‌کنند و به عنوان مانیتور کودک، نوزاد یا حتی حیوانات خانگی کار می‌کنند. از آنجایی که تلفن‌ها از قبل دارای بلندگوها و دوربین‌های داخلی هستند، نیازی به تغییرات سخت‌افزاری اضافی نیست، اگرچه یک پایه ممکن است برای موقعیت‌یابی بهینه مفید باشد.

شارژ معکوس

7

بسیاری از گوشی های اندرویدی جدید دارای ویژگی شارژ معکوس هستند که می تواند شما را به سرعت نجات دهد. شارژ معکوس اساساً تلفن شما را به یک پاوربانک اضطراری تبدیل می کند. همه اندرویدها این ویژگی را ندارند، اما اکثر گوشی های جدیدتر مجهز به تنظیمات شارژ معکوس هستند.

برای اینکه بفهمید آیا گوشی شما می تواند از شارژ معکوس استفاده کند، می توانید مدل گوشی خود را به صورت آنلاین جستجو کنید یا به تنظیمات باتری بروید. برخی از تلفن های اندرویدی حتی شارژ معکوس بی سیم را ارائه می دهند.

برای استفاده از آن، این ویژگی را در تنظیمات باتری فعال کنید و گوشی خود را رو به پایین قرار دهید. به یاد داشته باشید، شارژ بی سیم معمولا کندتر از سیمی است و مطمئن شوید که چیزی بین گوشی و دستگاهی که شارژ می کنید وجود ندارد.

استارت خودرو (کلید دیجیتال)

8

فقط کسانی که در آب و هوای گرم یا سرد زندگی می کنند واقعاً از این ویژگی قدردانی می کنند. اگر تا به حال مجبور شده اید صبح پس از بارش برف زود از خواب بیدار شوید و به محل کار خود بروید، درد خراشیدن یخ و لرزیدن در حالی که منتظر روشن شدن بخاری برای گرم کردن ماشین هستید را می دانید. 

یک کلید دیجیتال می تواند به شما این امکان را بدهد که ماشین خود را در خانه خود بدون دردسر روشن کنید. در حین اتمام قهوه، می توانید ماشین خود را راه اندازی کنید و AC یا بخاری خود را با فشار یک دکمه راه بیندازید.

تا زمانی که سوار ماشین شوید، دمای هوا به بهترین شکل گرم خواهد شد. با این حال، این قابلیت جهانی نیست و معمولاً در مدل‌های جدید خودرو با گزینه‌های کلید دیجیتال و استارت‌های دکمه‌ای الکترونیکی یافت می‌شود. 

مدیریت خودکار

9

اندروید شما می تواند خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید خودکار شود. Routines یک ویژگی Google Assistant است که می‌تواند هر دستگاه هوشمند متصل به آن را مستقیماً از تلفن Android شما خودکار و سفارشی کند.

با راه‌اندازی این اتوماسیون، می‌توانید مواردی مانند چراغ‌ها، تلویزیون‌ها و موارد دیگر را با دستیار Google خود در تلفن Android کنترل کنید. اگر برنامه صبحگاهی خاصی دارید، احتمالاً می توانید تلفن خود را بردارید و بگویید: “صبح بخیر”.

این دستور را می توان طوری برنامه ریزی کرد که چراغ ها را روشن کند، قهوه ساز شما را روشن کند. همه اینها با یک دستور صوتی ساده قابل انجام است.

تایپ با یک دست

10

استفاده از صفحه‌کلید و تایپ کردن گاهی اوقات می‌تواند برای شما دردسرساز باشد، اما راه بهتری هم وجود .به‌عنوان مثال، برنامه Gboard Google به لطف ویژگی‌هایی مانند متن پیش‌بینی‌کننده و تایپ کردن با کشیدن انگشت، تایپ فوق‌العاده سریع تلفن شما را فعال می‌کند.

به جای ضربه زدن روی هر کلید به صورت جداگانه، به سادگی انگشت خود را روی صفحه کلید از حرفی به حرف دیگر بکشید و کلمات را در یک حرکت روان و پیوسته بنویسید. Gboard به طور هوشمندانه کلمه مورد نظر شما را بر اساس الگوی ردیابی انگشت شما روی کلیدها پیش بینی می کند. 

انواع لوازم جانبی گوشی های هوشمند مانند گلس گوشی و قاب و گارد موبایل را از فروشگاه فارس کالا با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت عالی تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا