logo

به‌روزرسانی آی او اس 9.3.4 منتشر شد؛ چوب اپل لای چرخ جامعه جیلبریک

پچ به‌روزرسانی آی او اس 9.3.3 کمتر از دو هفته گذشته بود که توسط اپل عرضه شد و بسیاری از مسائل امنیتی با آمدن آن از بین رفت اما اپل بار دیگر به‌روزرسانی جدیدی تحت نسخه iOS 9.3.4 را عرضه کرده است. نگران نباشید! شما چیز بزرگی را از دست نمی‌دهید چرا که این یک پک امنیتی کوچک است.

این به‌روزرسانی دقیقاً چیست؟ تغییرات به وضوح می‌گوید مشکلات آی او اس 9.3.3 در این نسخه جدید همراه با راه حلی خواهد بود که اجازه می‌داد یک برنامه «برای اجرای کد دلخواه با دسترسی کرنل» اجرا شود و این به‌روزرسانی هدف بهبود عملکرد حافظه از این امر جلوگیری می‌کند. جالب اینجاست که تیم «پانگو» یکی از بزرگترین گروه‌های فعال در جیلبریک این سیستم عامل به لطف این روزنه موفق شد تا تحرکاتی را برای هک این سیستم عامل انجام دهد. در حالی که هیچ اشاره‌ای به هر اتفاق کنترلی همراه با جیلبریک در بخش توضیحات این گروه درج نشده، اپل تصمیم گرفته تا با عرضه به‌روزرسانی آی او اس 9.3.4 بر سر راه این گروه سدی ایجاد کرده تا نتواند از مشکل موجود در زمینه جیلبریک این سیستم‌عامل تلاش کند.

آی او اس 9.3.4صحبت در خصوص جیلبریک بسیار فراوان است و سالیان درازی است که گروه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما آنطور که به نظر می‌رسد در حال حاضر نباید امید زیادی داشته باشید تا بتوانید سیستم عامل‌های جدید اپل را همراه با جیلبریک در اختیار قرار گیرید.

آی او اس 9.3.4

در دسترس: آیفون 4 اس و بیشتر، آیپد 2 و بیشتر، آیپاد تاچ (نسل پنجم) و بیشتر

تأثیرات بر روی: یک برنامه برای اجرای کد دلخواه با دسترسی کرنل

توضیحات: یک مشکل بهبود یافته حافظه که با بهبود دسترسی به آن رفع شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا